Punthoofd schreef:
KWAAIE-MAX schreef:
Echt dikke bs man. Er is ook industrial van 130 bpm, als je daar dan wat house-achtige aspecten aan toevoegt is dat ook niet direct een houseplaat. Dat blijft gewoon industrial.
Ik heb de tracks niet geluisterd, maar als de kicks en het tempo anders zijn is het niet te kwalificeren als gewone bigroom house. Dan is het gewoon weer een nieuw genre.
En dit is precies wat ik bedoel!
Maar er zijn mensen die een constante drang hebben naar het plaatsen in ''hokjes''
Big-room house.. house muziek voor een groter publiek. Doordat HHZ wordt geboekt op grotere feesten wil nog niet meteen betekenen dat hij big-room house maakt..
Daarbij kwam nog de tweet van W&W: ''onze eerste hardstyle track op 132 bpm''
Maar die zullen natuurlijk ook uit hun nek kletsen ?
Dan weet je duidelijk nog steeds niet wat Big Room house is.
En Industrial in een house structuur klinkt enorm raar. Dat is dus zo'n typerende melodie, die nooit in Industrial zit, die gebruiken meer euforische synths en pads, daarbij gebruiken ze ook nooit die standaard geplaatste snares. Plus dat er zo'n anti in zit, met allemaal van die bliepjes, of zo'n typisch DV&LM melodietje. Dat zit er niet in. En de enige die dat echt in hardstyle doen zijn TNT, Technoboy e.d. met dat zelfde stijltje.
Nee ok in de early heb je niet dat BPM, maar in de huidige en tot 6 jaar terug is het over het algemeen gewoon 150 BPM. Wat Dawasiknie zegt klopt, Sludge is echt een voorbeeld van een mix tussen Hardstyle en House, wat ook nieuwig klinkt. Als een nieuw genre.
Die platen van Headhunterz hebben gewoon ALLE elementen van een Big Room track. Dat heady z'n eigen sounds gebruikt maakt het niet een mindere Big Room plaat. Het zijn niet eens echt Headhunterz kicks, echt weer het resultaat van een combo van die van hem en die van een house artiest.