Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Malke is echt een geniale man met z'n drums indd :worship: De live-act Underdogz (samen met Lukas) vind ik nog vetter. Heb hun 1 keer gezien op The Qontinent, maar dat was jammer genoeg maar een DJ-set :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2014 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.youtube.com/watch?v=VEcvsRQoL4w

Wauw. Wauw. Wauw. Die eerste kicks :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

gvd dit is toch te lekker!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 15:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=VEcvsRQoL4w

Wauw. Wauw. Wauw. Die eerste kicks :loving:


wauw indeed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 14:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=VEcvsRQoL4w

Wauw. Wauw. Wauw. Die eerste kicks :loving:


:drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 16:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Frijolrojo schreef:
gvd dit is toch te lekker!!!


:drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2014 11:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=VEcvsRQoL4w

Wauw. Wauw. Wauw. Die eerste kicks :loving:

Ik wil weten hoe dat eerste nummer heet :drool:

Frijolrojo schreef:
gvd dit is toch te lekker!!!

WAJO! FEESTJE HIER!
Gvd wat fijn! Die intro zo meesterlijk hea. Weet iemand toevallig hoe dat eerste nummer heet? Die off-beat noise fx zijn goddelijk :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 02:33 
 



(L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 00:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deze zojuist helemaal geluisterd


Begin het echt te waarderen ^^

Wat is eigenlijk het verschil tussen Schranz en Hardtechno?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hardtechno:


Schranz:


^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee sorry, dit slaat gewoon nergens op. Hardtechno wordt over het algemeen juist gekenmerkt door dat typerende hi-hat-rifje uit de 2e plaat en die bizarre, diepe, gated kicks. De 1e plaat zou ik eerder harde techno noemen.

Volgens mij is het verschil heel klein, ik heb het idee dat schranz wat industrieler, lomper en misschien zelfs iets gedistorter is dan hardtechno.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Volgens mij is het verschil heel klein, ik heb het idee dat schranz wat industrieler, lomper en misschien zelfs iets gedistorter is dan hardtechno.


precies wat ik denk, als ik sets va usb hoor dan hoor altijd een distorted geluid, weet soms niet of het van de kick komt of gewoon distorted geluidjes er tussen door. Ik denk ook dat het verschil nogal klein is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Awakenings 28 december draaide dacht ik alleen Daniela Haverbeck Schranz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als dat zo is, vind ik hardtechno vetter dan schranz. Ik vond Fatima Hajji en Candy Cox leuker draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja volgens mij wel, maar dat was ongeveer rond de helft van dr set, daarna ging ze nog over op industrial dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 16:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor mijn gevoel was het tot aan miss djaxx meer hardtechno, gingen fernanda martins, fatima hajji en candy cox al meer richting de schranz en sloot daniela haverbeck juist af met schranz met meer industrial invloeden?
Ik kan er ook naast zitten hoor, maakt de muziek er in ieder geval niet minder vet door ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 02:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
Hardtechno:


^^


Dude, wtf
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 10:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgens mij zit er helemaal geel verschil tussen Hardtechno en Schranz. Zijn gewoon twee namen voor dezelfde sound. Net als dat buitenlanders Hardcore ook wel Gabba House noemen.

En als ik Wikipedia moet geloven is het nooit echt duidelijk geweest wat Schranz nou precies was, omdat het vroeger gewoon rauwe of donkere techno beschreef (en niet zozeer snel).

Citaat:
Hoewel er wordt gezegd dat recentere (2005/2006) schranzmuziek is geëvolueerd in een nog snellere stijl, genaamd hard techno, spelend op zo'n 150 en meer bpm, wordt de term schranz tegenwoordig gebruikt voor alle snelle technomuziek, inclusief hard techno. Deze stijl wordt het meeste gebruikt en gemaakt door dj's/producers als DJ Amok, DJ Rush, Frank Kvitta, Sven Wittekind, Robert Natus, Miss Djax, Pet Duo, Mike Drama, Felix Kröcher, Mario Ranieri en Djay Alias. Chris Liebing is niet verder gegaan in de hard-technostijl, en blijft in zijn eigen stijl van rond de 130 bpm in zijn sets behouden.

De schranz van vandaag de dag heeft niets te maken met de oorsprong welke Chris Liebing geïntroduceerd heeft. Als men de tracks op de ep The real Schranz nader bestudeert, kan geconcludeerd worden dat de bpm op structurele basis gelijk zijn aan de "techno" van die tijd. Deze schranz paste precies in de reguliere producties in die periode. Schranz is techno met een rauwe insteek, geen snellere insteek. Andere producers, zoals Glenn Wilson, Adam Beyer, Lars Klein, Redhead en Marco Bailey, hielden vast aan deze hardere variant. Schranz werd populair door de verschuiving van het publiek van hardstyle naar hardtechno. De mening van Liebing over het gebruik van schranz en de benaming van de substijl werd duidelijk in de productie met de ep Call it what you want. Met deze productie gaf hij te kennen dat hij de discussie over "wat is schranz?" zat was. Hij had geen zin meer om deze rauwe techno in een bepaald hokje te stoppen. Dit is echter door andere dj's, evenementenorganisaties en het publiek tot stand gebracht.



Er staat overigens geen één bron vermeld bij dat wikipedia artikel, dus het blijft alsnog lekker vaag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 15:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha ok, dus eigenlijk weet niemand zeker wat nou het verschil is xd
Ik kan het wel steeds meer waarderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 12:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet sowieso wel dat Schranz officiëel een sub-genre van Hardtechno is. Zou alleen niet meer weten waar ik aan die kennis ben gekomen.



Dit setje (dat overigens ritme-loos gemixt is :sick: jammer want de platenkeuze is opzich zeer lekker) begint ook met Hardtechno en gaat over in Schranz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuwe Cubbopodcast Fernanda Martins :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoor het wezenlijke verschil niet. Kan me eerlijk gezegd ook niet schelen, ik ben niet zo iemand die per se overal een stempel op wil drukken, HE EXOBASSTIX? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
Ik weet sowieso wel dat Schranz officiëel een sub-genre van Hardtechno is

Bullshit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je spreekt jezelf best wel een beetje tegen Exo :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2014 00:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

iemand enig idee hoe de plaat heet @32:05? :woot:
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek