Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2013 20:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is nou precies het verschil tussen schranz en hardtechno?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2013 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardtechno heeft de hele kenmerkende kicks, waar Schranz meer tegen Hardcore/Industrial aan zit qua kicks. Ben geen expert maar dat ik wat ik er een beetje uit op kan maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2013 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helder, dus Jan Fleck (of iig dit setje) is een schranzsetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2013 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het blijft lastig om te onderscheiden aangezien de lijn tussen de twee niet heel dik is, maar ik denk dat je die set inderdaad voor het grootste deel kunt labelen als Schranz. Voorbeeldje Hardtechno zou dan dit zijn. Zo kun je het verschil iets beter horen denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2013 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan vind ik deze set dus idd meer van Schranz weg hebben en die van Miss Djax Hardtechno :) Ik geef die laatste sowieso even een luisterbeurt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2013 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik luister de Jan Fleck set, vind het heerlijke muziek ondanks dat ik het nooit luister. Ga er wat meer aandacht aan besteden.

Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2013 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat setje van Mike Drama van The Qontinent :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

retseketser schreef:
Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?

Niet. Stilstaan is da bomb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 14:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Niks mis mee als je maar geniet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op het moment dat je d'r bent dan doe je toch wel iets, ongeacht of die 'dans' nou bij het genre 'hoort'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 15:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daar heb je gelijk in, maar daar trek ik me verder ook niets van aan. Kom wel even langs bij de USB op Q-Base.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

retseketser schreef:
Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?


Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 21:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Koelkast schreef:
retseketser schreef:
Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?


Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijk :D

Kan me niet voorstellen dat er mensen van Schranz houden die geen gevoel voor ritme hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 11:35 
 
Hardtraxx Addict


wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

phoenix schreef:
wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.

Fatima Hajji - Cuandu en Jan Fleck - Back To Basics vind ik hele dikke tracks, denk dat jij die dan ook wel kan waarderen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 20:42 
 
Hardtraxx Addict

SML blijft ook vet :)




Ik moet echt wat meer dit gerne gaan luisteren, nog iets meer in verdiepen etc. Ik vind het live zo gruwelijk vet, stond zaterdag ook even van een afstandje te kijken naar die Schranz stage op Decibel, echt heerlijk! Hoop dit jaar een keer naar Awekenings te kunnen :)

En El Mare, Schranz zijn meer namen als Tymon, Jason Little, Angel etc en Hardtechno meer Pet Duo, Daniela Haverbeck, Fatima Hajji etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2013 22:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik wist niet dat Angel en Tymon met Schranz bezig waren (ja ok Angel iets met Schranzcore).
En ik dacht toch echt dat er een groter verschil is tussen Schranz en Hardtechno.

"Reche & Recall - Beat Back" is Hardtechno, terwijl "Alex TB - Dantop Plus" Schranz is.
Bijvoorbeeld.





Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord, samen met "TC Freaks - Raise The Roof (O.B.I. Remix)".
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 23:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:


Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord,

Wat. Een. Cheap. Ass. Remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2013 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

phoenix schreef:

wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.



:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2013 22:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 07:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?

Begin sowieso met de producties van Boris S., Viper XXL en FL-X. Verder hier nog eentje die helemaal geweldig is:

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 20:42 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?


Als startpunt is Fatima Hajji ook wel aardig.
Een beetje de artiesten uit de Z tent van Awakenings langslopen kan ook geen kwaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 12:44 
 
Hardtraxx Addict

phoenix schreef:

wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.


Pet Trio - Dance or Die.

En luister deze mixjes:
http://www.discogs.com/DJ-Rush-PET-Duo- ... se/1759241

Of nummers ervan :D. Makkelijke manier om leuke nummers te ontdekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 23:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zojuist twee Schranz nummers gemastert en gerendert.
Single komt binnenkort uit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 21:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Single is nu uit.
Yay :D
Gratis te downloaded op dit adresje hiero.

Afbeelding
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek