Wat is nou precies het verschil tussen schranz en hardtechno?
Related topics
Active topics in Andere muziek
Moderators
Hardtechno heeft de hele kenmerkende kicks, waar Schranz meer tegen Hardcore/Industrial aan zit qua kicks. Ben geen expert maar dat ik wat ik er een beetje uit op kan maken 
Helder, dus Jan Fleck (of iig dit setje) is een schranzsetje.
Het blijft lastig om te onderscheiden aangezien de lijn tussen de twee niet heel dik is, maar ik denk dat je die set inderdaad voor het grootste deel kunt labelen als Schranz. Voorbeeldje Hardtechno zou dan dit zijn. Zo kun je het verschil iets beter horen denk ik 
Dan vind ik deze set dus idd meer van Schranz weg hebben en die van Miss Djax Hardtechno
Ik geef die laatste sowieso even een luisterbeurt 
Ik luister de Jan Fleck set, vind het heerlijke muziek ondanks dat ik het nooit luister. Ga er wat meer aandacht aan besteden.
Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Niet. Stilstaan is da bomb.retseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Op het moment dat je d'r bent dan doe je toch wel iets, ongeacht of die 'dans' nou bij het genre 'hoort'.
Daar heb je gelijk in, maar daar trek ik me verder ook niets van aan. Kom wel even langs bij de USB op Q-Base.
Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijkretseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?
Kan me niet voorstellen dat er mensen van Schranz houden die geen gevoel voor ritme hebbenKoelkast wrote:Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijkretseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?
-
PHardtraxx Addict
- 1034 posts member since 2012
- last seen Jul 2026
View on YouTube
wat een mixwerk
. luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
wat een mixwerk
Fatima Hajji - Cuandu en Jan Fleck - Back To Basics vind ik hele dikke tracks, denk dat jij die dan ook wel kan waarderenphoenix wrote:wat een mixwerk. luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
-
RHardtraxx Addict
- 1951 posts member since 2012
- last seen Jan 2014
SML blijft ook vet 
View on YouTube
View on YouTube
Ik moet echt wat meer dit gerne gaan luisteren, nog iets meer in verdiepen etc. Ik vind het live zo gruwelijk vet, stond zaterdag ook even van een afstandje te kijken naar die Schranz stage op Decibel, echt heerlijk! Hoop dit jaar een keer naar Awekenings te kunnen
En El Mare, Schranz zijn meer namen als Tymon, Jason Little, Angel etc en Hardtechno meer Pet Duo, Daniela Haverbeck, Fatima Hajji etc
View on YouTube
View on YouTube
Ik moet echt wat meer dit gerne gaan luisteren, nog iets meer in verdiepen etc. Ik vind het live zo gruwelijk vet, stond zaterdag ook even van een afstandje te kijken naar die Schranz stage op Decibel, echt heerlijk! Hoop dit jaar een keer naar Awekenings te kunnen
En El Mare, Schranz zijn meer namen als Tymon, Jason Little, Angel etc en Hardtechno meer Pet Duo, Daniela Haverbeck, Fatima Hajji etc
Ik wist niet dat Angel en Tymon met Schranz bezig waren (ja ok Angel iets met Schranzcore).
En ik dacht toch echt dat er een groter verschil is tussen Schranz en Hardtechno.
"Reche & Recall - Beat Back" is Hardtechno, terwijl "Alex TB - Dantop Plus" Schranz is.
Bijvoorbeeld.
View on SoundCloud
Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord, samen met "TC Freaks - Raise The Roof (O.B.I. Remix)".
En ik dacht toch echt dat er een groter verschil is tussen Schranz en Hardtechno.
"Reche & Recall - Beat Back" is Hardtechno, terwijl "Alex TB - Dantop Plus" Schranz is.
Bijvoorbeeld.
View on SoundCloud
Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord, samen met "TC Freaks - Raise The Roof (O.B.I. Remix)".
Wat. Een. Cheap. Ass. Remix.ExoBassTix wrote:View on SoundCloud
Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord,
phoenix wrote:View on YouTube
wat een mixwerk. luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Begin sowieso met de producties van Boris S., Viper XXL en FL-X. Verder hier nog eentje die helemaal geweldig is:chas1n wrote:Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
View on YouTube
Als startpunt is Fatima Hajji ook wel aardig.chas1n wrote:Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Een beetje de artiesten uit de Z tent van Awakenings langslopen kan ook geen kwaad.
-
SHardtraxx Addict
- 1417 posts member since 2012
- last seen Jul 2015
Pet Trio - Dance or Die.phoenix wrote:View on YouTube
wat een mixwerk. luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
En luister deze mixjes:
http://www.discogs.com/DJ-Rush-PET-Duo- ... se/1759241
Of nummers ervan
Zojuist twee Schranz nummers gemastert en gerendert.
Single komt binnenkort uit
Single komt binnenkort uit