Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Wat is nou precies het verschil tussen schranz en hardtechno?
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Hardtechno heeft de hele kenmerkende kicks, waar Schranz meer tegen Hardcore/Industrial aan zit qua kicks. Ben geen expert maar dat ik wat ik er een beetje uit op kan maken :)
Hardtraxx Veteran
Helder, dus Jan Fleck (of iig dit setje) is een schranzsetje.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Het blijft lastig om te onderscheiden aangezien de lijn tussen de twee niet heel dik is, maar ik denk dat je die set inderdaad voor het grootste deel kunt labelen als Schranz. Voorbeeldje Hardtechno zou dan dit zijn. Zo kun je het verschil iets beter horen denk ik :)
Hardtraxx Veteran
Dan vind ik deze set dus idd meer van Schranz weg hebben en die van Miss Djax Hardtechno :) Ik geef die laatste sowieso even een luisterbeurt :D
Hardtraxxer
344 posts member since 2013
last seen Feb 2014
Ik luister de Jan Fleck set, vind het heerlijke muziek ondanks dat ik het nooit luister. Ga er wat meer aandacht aan besteden.

Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Hardtraxx Veteran
Dat setje van Mike Drama van The Qontinent :drool: :drool:
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
retseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz? Hakken/stampen/retseketsen/...?
Niet. Stilstaan is da bomb.
Hardtraxxer
last seen Feb 2014
Niks mis mee als je maar geniet.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Op het moment dat je d'r bent dan doe je toch wel iets, ongeacht of die 'dans' nou bij het genre 'hoort'.
Hardtraxxer
last seen Feb 2014
Daar heb je gelijk in, maar daar trek ik me verder ook niets van aan. Kom wel even langs bij de USB op Q-Base.
Hardtraxxer
572 posts member since 2012
last seen Apr 2021
retseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?
Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijk :D
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
Koelkast wrote:
retseketser wrote:Wat ik me nu afvraag: hoe dansen jullie op hardtechno/schranz?
Niet over nadenken en de beat volgen. wel een gevoel voor ritme hebben natuurlijk :D
Kan me niet voorstellen dat er mensen van Schranz houden die geen gevoel voor ritme hebben xd
P
Hardtraxx Addict
1034 posts member since 2012
last seen Jul 2026
View on YouTube
wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
phoenix wrote:wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.
Fatima Hajji - Cuandu en Jan Fleck - Back To Basics vind ik hele dikke tracks, denk dat jij die dan ook wel kan waarderen :thumbup:
R
Hardtraxx Addict
1951 posts member since 2012
last seen Jan 2014
SML blijft ook vet :)
View on YouTube

View on YouTube

Ik moet echt wat meer dit gerne gaan luisteren, nog iets meer in verdiepen etc. Ik vind het live zo gruwelijk vet, stond zaterdag ook even van een afstandje te kijken naar die Schranz stage op Decibel, echt heerlijk! Hoop dit jaar een keer naar Awekenings te kunnen :)

En El Mare, Schranz zijn meer namen als Tymon, Jason Little, Angel etc en Hardtechno meer Pet Duo, Daniela Haverbeck, Fatima Hajji etc
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
Ik wist niet dat Angel en Tymon met Schranz bezig waren (ja ok Angel iets met Schranzcore).
En ik dacht toch echt dat er een groter verschil is tussen Schranz en Hardtechno.

"Reche & Recall - Beat Back" is Hardtechno, terwijl "Alex TB - Dantop Plus" Schranz is.
Bijvoorbeeld.

View on SoundCloud

Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord, samen met "TC Freaks - Raise The Roof (O.B.I. Remix)".
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
ExoBassTix wrote:View on SoundCloud

Dit is echt het vetste Schranz nummer dat ik in tijden heb gehoord,
Wat. Een. Cheap. Ass. Remix.
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
phoenix wrote:View on YouTube
wat een mixwerk :love: . luister het nu af en toe, wat een vet genre. Mooie kick, bakken vol drive! Kan iemand me wat tracks aanbevelen die in het straatje van die set zijn? luister nu enkel setjes maar wil me toch wat verdiepen.

:worship: :worship:
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 5 days ago
Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
chas1n wrote:Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Begin sowieso met de producties van Boris S., Viper XXL en FL-X. Verder hier nog eentje die helemaal geweldig is:

View on YouTube
8 posts member since 2013
last seen Aug 2014
chas1n wrote:Laatst een setje van deze genre gehoord en het beviel me nogal! Wil me toch wat meer verdiepen hierin. Iemand aanraders qua artiesten om te beluisteren en wat goede nummers?
Als startpunt is Fatima Hajji ook wel aardig.
Een beetje de artiesten uit de Z tent van Awakenings langslopen kan ook geen kwaad.
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
phoenix wrote:View on YouTube
Pet Trio - Dance or Die.

En luister deze mixjes:
http://www.discogs.com/DJ-Rush-PET-Duo- ... se/1759241

Of nummers ervan :D. Makkelijke manier om leuke nummers te ontdekken.
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
Zojuist twee Schranz nummers gemastert en gerendert.
Single komt binnenkort uit :D
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
Single is nu uit.
Yay :D
Gratis te downloaded op dit adresje hiero.

Image