Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 20:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardtraxxers,

Ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete albums ALL-TIME die 'andere muziek' gerelateerd zijn. Lijkt mij een erg leuke manier om met andere smaken kennis te maken, zo kan hier dus jullie favoriete albums gedeeld worden. Als mensen het leuk vinden kunnen we er natuurlijk ook een top 5 van maken :). Tevens is het misschien overzichtelijk om je favoriete albums dikgedrukt te houden, zodat je zo kan filteren tussen discussies/andere gesprekken en de namen van albums. Ik trap af met mijn top 10 albums (die ik op dit moment het lekkerst vind) :

1. Eminem - Curtain Call (Hitjes album)
2. Kendrick Lamar - Good Kid, M.A.A.D City
3. Linkin Park - Hybrid Theory
4. Linkin Park - Meteora
5. Kendrick Lamar - Section 80
6. Logic - Under Pressure
7. Chris Webby - Best In The Burbs (noem het gewoon een album :cool:)
8. Quest - Searching Sylvan (noem het gewoon een album :cool:)
9. Silverstein - Discovering The Waterfront
10. Silverstein - Arrivals And Departures


Edit: Heb de titel aangepast, laten we hier een algemeen album topic van maken voor 'andere muziek'. Deel dus alles wat je wil, zolang het maar album gerelateerd is. Voer een discussie over een aankomend album, een album dat je na jaren weer eens opzet, enzovoorts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 20:22 
 
Hardtraxx Veteran

Winne - Zonder Strijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 20:55 
 

1. Pearl Jam - Ten
2. Pink Floyd - Wish you were here
3. Doe Maar - Symphonica in Rosso CD (verzamelalbum)
4. Red Hot Chili Peppers - Greatest Hits (verzamelalbum)
5. Golden Earring ‎– The Devil Made Us Do It 35 Years (verzamelalbum)
6. Pink Floyd - The Wall
7. Dire Straits - Money for Nothing
8. Acda & De Munnik - Alle singles (verzamelalbum)
9. Supertramp - The very best of (verzamelalbum)
10. Coldplay - XY



Voorkeur voor de wat oudere pop/rock muziek, met Ten toch wel als uitschieter. Ik moet toegeven, ik heb hem alleen gekocht omdat Black nooit als single is uitgegeven terwijl dat een van mijn favoriete nummers aller tijden is, maar daarna ook verliefd geworden op de rest van het album.
Verder veel verzamelalbums, om de simpele reden dat de meeste artiesten hierboven al lange periode meedraaien, en de leuke nummers verspreid over de tijd zijn gekomen.
Uitzonderingen hierop zijn Pink Floyd (aangezien de twee genoemde albums ook gewoon voor 'greatest hits' kunnen doorgaan, ieder nummer is gewoon een parel), Dire Straits (eigenlijk alle nummers die ik leuk vind van Dire Straits staan op dit album, m.u.v. Knopflers solowerk) en Coldplay.
De Doe Maar CD gekocht na hun concert in het Gelredome (2012). Een vriend van me wou daar heel graag heen. Ik was toen zelf niet heel bekend met Doe Maar op de grootste hits na, maar besloot hem toch te vergezellen, en heb er geen seconde spijt van gehad.
RHCP en Golden Earring zijn vooral heerlijk om in de auto te luisteren :D

Zal vast nog wel 1 of 2 albums vergeten zijn trouwens, maar dit waren de eerste 10 die in mij opkwamen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 21:54 
 

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 22:29 
 
Hardtraxxer

Ik begin met twee albums, wellicht vul ik deze post nog aan:

1. Phil Collins - ...But Seriously
2. Eminem - The Eminem Show
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 22:50 
 
Hardtraxx Elite

Eerste wat in me opkomt is Tiësto - Parade of the Athletes :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 23:52 
 
Hardtraxxer

Destination schreef:
Winne - Zonder Strijd.

:thumbup:

Om er zo nog ff een paar te noemen:

50 Cent - Get Rich Or Die Tryin'
OutKast - ATLiens
The Game - The Documentary, L.A.X. Files, Doctor's Advocate
Notorious B.I.G. - Duets: The Final Chapter
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 00:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pink Floyd sowieso +1 wat een fantastische band was dat zeg :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Flume - Deluxe edition :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 14:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pfff ga geen top 10 maken, veel te moeilijk.
Dus niet in specifieke volgorde;

Pendulum - Hold Your Color
Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll
Tycho - Dive
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
2Pac - All eyez on me
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine
Pantera - Cowboys from Hell
Misfits - Static Age
The Prodigy - The Fat of the Land
Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby
Justice - †

En Blink 182 - Enema of the State zal ook altijd een speciaal plekje hebben bij mij. Misschien is het nostalgie, maar ik wordt altijd vrolijk van dat album, en kan nog steeds alles meezingen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 14:58 
 
Hardtraxx Veteran

Chingy - Hate It Or Love It
Akon - Freedom
Di-rect - Over The Moon
Good Charlotte - The Young And The Hopeless
Eminem- The Eminem Show
Eminem - Curtain Call
Eminem - Encore

Waar ik nu kan opkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 17:35 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

BeHa baas, Pearl Jam - Ten is toch ook wel mijn favoriete album aller tijden (helemaal als ik verzamelalbums niet mee zou tellen). Alive, Black, Even Flow, Jeremy, Once, allemaal platen die ik op dagelijkse basis luister :D En verder ook allemaal vette albums. Dire Straits :loving:

Denk dat mijne er ongeveer zo uit zou zien:
1. Pearl Jam - Ten
2. Private Investigations - The Best Of Dire Straits & Mark Knopfler
3. The Best of Pink Floyd - A Foot In The Door
4. Guns 'N Roses - Greatest Hits
5. Led Zeppelin - Mothership
6. Scorpions - Comeblack
7. Nirvana - Nevermind
8. Red Hot Chilli Peppers - The Album Collection 1991-2011
9. Muse - Black Holes and Revelations
10. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 02:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eenzaam aan de top.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 18:59 
 
Hardtraxxer

elroyce schreef:
Eenzaam aan de top.

Afbeelding

Amen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 10:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 19:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja nou zeg eeh.

01. Breaking Benjamin - Phobia (2006)
https://www.youtube.com/watch?v=6I2HVKOLDeA
02. Rise Against - Appeal To Reason (2008)
https://www.youtube.com/watch?v=3IpK4melh9o
03. Linkin Park - Meteora (2003)
https://www.youtube.com/watch?v=fWhKywCowf8
04. Dire Straits - Private Investigations: The Best Of Dire Straits & Mark Knopfler(2005)
https://www.youtube.com/watch?v=ZzXAKrsUKr8
05. Breaking Benjamin - Dear Agony (2009)
https://www.youtube.com/watch?v=D0wwZcSFj7Y
06. The Amity Affliction - Youngbloods (2010)
https://www.youtube.com/watch?v=l2Six1j_-aM
07. Sum 41 - Underclass Hero (2007)
https://www.youtube.com/watch?v=54EfZq-bMTo
08. In Hearts Wake - Earthwalker
https://www.youtube.com/watch?v=at7VqmkpsHM
09. 30 Seconds To Mars - A Beautiful Lie (2005)
https://www.youtube.com/watch?v=rDoGRjCSrgc
10. Coldplay - X & Y (2005)
https://www.youtube.com/watch?v=GDw_vLgfS-A

1. Omdat deze band alleen maar goede nummers heeft imo, geen een vind ik niet leuk. En gelukkig komt hun nieuwe album er ook aan, deze als een omdat de leukste nummers hier op staan
2. Hetzelfde verhaal als een, alleen vind ik de eerste platen van RA niet heel veel aan, de rest tot aan nu wel. Geweldige band en na BB mijn favoriete.
3. Heeft mijn interesse voor rock en metal aangewakkerd, geweldig album met alleen maar goede nummers.
4. Beste classic rock band imo, ook alleen maar goede nummers en mijn favoriete nummer allertijden is Brothers In Arms, en die staat er op incl al die andere gouden als Sultans Of Swing en Money For Nothing.
5. Hetzelfde verhaal als een, alleen dit album vertelt een heel verhaal over hoe de zanger zijn grootvader aan Alzheimer heeft verloren, met dat in je achterhoofd die nummers luisteren is echt kippenvel (+traantje)
6. Heeft mijn interesse in Post-Hardcore/Metalcore en over het algemeen ruigere metal aangewakkerd, ook alleen maar goede nummers
7. Geweldig album van hun, lange tijd pop-punk geluisterd en dit was het beste punk album imo.
8. Op vervolg van The Amity Affliction, deze band ging voor mij daar op verder, ruigere vocalen, geweldige harmonics en zieke breakdowns. Ook alleen maar vette nummers.
9. Ook een geweldig album, de band doet me niet zo veel meer nu maar dat was toen echt een briljant album
10. Tweede favoriete nummer allertijden van mij staat daar op, Fix You, verder ook een top album, met daarachter Milo Xyloto.

Een van mijn opkomende favo's wordt denk ik Burning Down Alaska - Values & Virtues. Nieuwe Melodic Metalcore band uit Duitsland die echt lekkere melodieuze doch brute metalcore maken. Veel kippenvel tracks tussen wat ik nu al gehoord heb, vooral deze https://www.youtube.com/watch?v=jEsdtQR3CKo

Met als waardige noemer Swedish House Mafia - Until Now (2012) (Omdat het eigenlijk een verzamel CD is)
Omdat dat voor mij de laatste echt goede clubhouse CD is voordat het allemaal Big Room werd, en het einde van het heldige Swedish House Mafia, al hun tracks waren enorm vet.
https://www.youtube.com/watch?v=ckvr7r-HbaY
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 23:54 
 
Hardtraxx Elite

Nog een paar binnengeschoten:
Lordi - Get Heavy (2002)
Lordi - The Monsterican Dream (2004)
Lordi - The Arockalypse (2006)

:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 00:25 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water is trouwens ook gruwelijk baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 03:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Knife Party - Abandon Ship is ook geweldig inderdaad.
Kijk ook uit naar Steve Angello - Wild Youth, die in april komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 12:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

1. Semiomime - From Memory
2. Ludovico Einaudi - Divenire
3. Cubic Nomad - Earth 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 13:41 
 
Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
2. Ludovico Einaudi - Divenire

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb geen volgorde van wat ik nou echt de beste vind, muziekstijlen zijn verschillend en voor mij niet met elkaar te vergelijken.

Dusky - Stick By This
Heerlijk album vol met (downtempo) deep/tech house. 1 van mijn favorieten in deze scene, voornamelijk omdat de meeste tracks niet vol zitten met futuristische geluiden, maar heerlijke oldschool sounds, waardoor je dat gevoel van de jaren 80/90 een beetje krijgt (ondanks dat ik dat helaas nooit live mee heb mogen maken natuurlijk :P ).

Daft Punk - Discovery
Daft Punk, altijd al geweldig gevonden. Produceren altijd gevarieerd en hebben zo'n heerlijk apart stijltje. Met name Aerodynamic en Too Long zijn echt fantastisch. Wat ook tof is aan dit album, is dat er een volledige film is met dus alleen maar muziek, maar toch een verhaal :D .



Wiz Khalifa - Kush & Orange Juice
Heerlijk mixtape, voor de tijd dat hij zo gigantisch populair werd. In deze mixtape kan je duidelijk z'n raptalent duidelijk horen, wat een heerlijke flow!. Jammer dat het nu niet echt meer wat is. Ultieme stoner muziek dit ook, ook zowat elk nummer gaat erover. :P Beste nummers van het album: Up, Mezmorized, The Kid Frankie en Never Been.

Coldplay - Parachutes / AROBTTH / X&Y
Even deze 3 albums bij elkaar, gewoon omdat ze alle 3 tof zijn. Normaal is dit soort muziek niet echt mijn ding, maar die stem van Chris Martin, daar kan ik uren naar blijven luisteren.

Rammstein - Mutter
Andere 4 van de 5 eerste Rammstein albums hadden er ook bij gekund, maar dit is toch duidelijk wel de tofste van de 5. Feuer Frei, Ich Will, Sonne, Links 2 3 4, stuk voor stuk geniaal.

Nas - God's Son
Baas, gewoon baas. Diepe teksten met fijne beats. 1 van de besten uit die tijd.

Dr. Dre - The Chronic 2001
Voor mij de godfather van heel de hiphop/rap industrie. Ongelofelijk wat deze man allemaal gepresteerd heeft. Luister dit album nog regelmatig.

The Very Best Of The Eagles
Nostalgie voor mij. CD ging vroeger altijd op in de auto als we op vakantie gingen. Kan alle nummers zo meezingen nog steeds. Sommige nummers zijn nu zelfs nog fijn om te luisteren: Hotel California, Lying Eyes, Take it Easy en natuurlijk Desperado :cry:

Prodigy ‎– The Fat Of The Land
Unieke muziek en ook nog eens heel tof. Smack my Bitch up als 1 van de beste nummers ooit imo.

Dit was waar ik nu op kwam, sowieso nog wel meer mooie dingen ergens :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 00:46 
 
Hardtraxx Elite

Rawbin schreef:
Daft Punk - Discovery
Daft Punk, altijd al geweldig gevonden. Produceren altijd gevarieerd en hebben zo'n heerlijk apart stijltje. Met name Aerodynamic en Too Long zijn echt fantastisch. Wat ook tof is aan dit album, is dat er een volledige film is met dus alleen maar muziek, maar toch een verhaal :D .


:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 18:25 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Over albums gesproken, 6 juni komt het nieuwe album van Muse, HEUL erg benieuwd naar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2015 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bump, dit moet toch beter kunnen :).
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek