Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2015 13:22 

Bierkoning

Ben wel benieuwd wat jullie favoriete niet-harddance platen zijn. Genre maakt verder niet uit. Ik weet dat het misschien net zo onmogelijk is als bij harddance, maar kijk maar hoe ver je komt. Wellicht nog motivatie erbij, is ook altijd wel leuk om te lezen :) Om het topic een beetje schoon te houden gelieve geen youtubefilmpjes gebruiken (link mag wel uiteraard).

Ik trap af:

1. Guns 'n Roses - November Rain
Deze plaat is echt 9 minuten lang perfectie in mijn ogen, de opbouw, de emotie, de vocals, de drums, de solo's verdeeld over de plaat en als hoogtepunt natuurlijk de laatste gitaarsolo van Slash.

2. Pearl Jam - Alive
Was moeilijk kiezen tussen Black en Alive, maar die gitaarsolo aan het eind van Alive is zó vet dat ik Alive nog iets beter vind. Verder gewoon een aanstekelijke track en de stem van Eddie Vedder is geweldig.

3. Dire Straits - Brothers In Arms
Ook hier was het weer moeilijk kiezen, Dire Straits hebben zoveel vette nummers. Ik kan deze keuze ook moeilijk toelichten, de plaat doet gewoon wat met me. Dat subtiele gitaarwerk is zo goed.

4. Guns 'n Roses - Sweet Child O' Mine
Behoeft niet al te veel toelichting denk ik, Slash op z'n best.

5. Pink Floyd - Wish You Were Here
Er zit zó veel gevoel in deze track, nog meer dan November Rain of BIA. Vind het vooral geweldig gezongen. Dat met de achterliggende gedachte erbij maakt het tot één van mijn favorieten.

6. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Gewoon raggen.

7. Faithless - Insomnia
Vroeger die hard trance luisteraar en deze was toch wel onovertroffen.

8. Liquido - Narcotic
Ultieme feestplaat voor mij, geweldig om die te horen als je ergens met je dronken kop op een of ander feest loopt.

9. Muse - Knights Of Cydonia
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Narcotic, al zul je deze niet zo snel horen natuurlijk. Maar ik krijg er wel hetzelfde gevoel bij. En door het hoge rag gehalte voelt het een beetje als een mix van Smells Like Teen Spirit en Narcotic :P

10. Andre Hazes - Kleine Jongen
Omdat Hazes gewoon een ontiegelijke held is. Geen Nederlandse artiest die met zoveel passie kan zingen als Hazes kon. Daarnaast ook een beetje jeugdsentiment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2015 18:15 

Kraak... Piep...

Leuk!

01. Dire Straits - Brothers In Arms
Het subtiele gitaarwerk en de gedachte achter het nummer zijn geweldig, zit gewoon zo veel gevoel in die plaat.

02. Coldplay - Fix You
De opbouw naar die simpele maar o zo effectieve gitaar is gewoon zo mooi. Het hele nummer is gewoon een opbouw naar dat stuk. En vervolgens komt hij er zo lekker in. Het mag dan een van de populairste bands zijn maar Coldplay weet altijd wel wat creatiefs met zijn nummers te doen.

03. Linkin Park - From The Inside
Coupletten zijn heerlijk clean en de refreinen daar in tegen weer echt bruut, was ook een moeilijke keuze, door LP luister ik nu dit soort muziek, In The End heeft me eigenlijk in het genre geholpen maar dit was altijd hun beste nummer imo.

04. Breaking Benjamin - The Diary Of Jane
Zit geweldig in elkaar, So Cold heeft me naar deze band toe getrokken, maar daarna dit nummer gehoor en was gelijk verkocht, en nog steeds. Beste nummer van mijn favoriete band.

05. Metallica - Nothing Else Matters
Vroeger mee opgegroeid, en door dit nummer ook benieuwd naar rock geworden. Daarnaast is het natuurlijk een muzikaal meester stuk met dat hele orkest er om heen. Staat voor mij op gelijke voet met Metallica - The Unforgiven eigenlijk.

06. Toto - Africa
Ik weet niet precies waarom maar dat hele nummer klopt gewoon voor mij, de sfeer, muziek, zang, allemaal geweldig. Kan gewoon helemaal wegdromen op dat nummer.

07. Rise Against - Hero Of War
De gedachte van het leger, vechten voor je land is heel nobel, maar waarom je land vecht niet. Daar gaat dit nummer over, maar dan heel mooi opgezet. Hoe op het einde opeens het besef komt bij de gene waar hij in principe over verteld het zelf ook beseft. Daarnaast muzikaal ook geweldig.

08. Van Halen - Ain't Talkin' Bout Love
Geweldige band met de beste guitar sound van alle oudere hard rock bands. Wat imo het beste terug komt in dit nummer van hun. Misschien gelijk met Panama en Humans Being. Maar deze springt er echt bovenuit.

09. The Amity Affliction - Life Underground
Heel somber nummer, en de context er achter is ook heel zwaar. Maar dit nummer is zo mooi opgebouwd en gezongen (de cleans dan) en achter de screams zit zo veel kracht, vooral als je de text en de context van het nummer in gedachte houd. Joel Birch is dan ook een lyrical genius.

10. Saosin - You're Not Alone
Gewoon een geweldig nummer, de zang is fenomenaal, de drums zijn sick in het begin, en het geheel klinkt echt gewoon geweldig. Vooral dat refrein is heel meeslepend.

Er zijn verder nog wel nummers, die van tijd tot tijd wel een zouden vervangen als ik ze even zat ben o.i.d
Zoals
Swedish House Mafia - One
DMX - Lord Give Me A Sign
M-3ox & Heidrun - Beating Of My Heart (Matisse & Sadko Remix)
Rank 1 - The Anthem 2003
Cosmic Gate - Exploration Of Space
Gorillaz - Feel Good Inc.
Cooh & The Panacea - XTC 98-08
30 Seconds To Mars - A Beautiful Lie

En onder de categorie geniale nummers die ik niet per sé mooi vind maar wel geniaal zijn bijvoorbeeld: Men Without Hats - Safety Dance en Sweet - Ballroom Blitz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 14:46 

1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Met stip mijn nummer 1. Ben op zich geen grote Led Zeppelin-fan, maar van dit nummer kan ik maar geen genoeg krijgen. Álles klopt er gewoon aan, van de vocalen met diepere betekenis tot aan de gitaarsolo. Ook heerlijk die verschillende stijlen in 1 nummer; het rustige, akoestische begin, langzaam opbouwend naar hardrock in het laatste deel.

2. Pearl Jam - Black
Mijn voorkeur qua Pearl Jam gaat juist uit naar Black :P Vooral hoe het hele nummer 1 groot samenhangend geheel is. Hier vind ik juist Eddy Veder nog beter uit de verf komen dan in Alive, met die heerlijke uithalen in de tweede helft van het nummer.

3. Pink Floyd - Wish you were here
Kippenvel al bij de instrumentale intro, welke ook de rode draad door de gehele track is. Ook bijzonder dat het, ondanks dat het een duistere betekenis heeft, een redelijk vrolijk nummer is.

4. Supertramp - School
Die sfeer :loving: Dat heerlijke begin met die mondharmonica, en sowieso het 'gespeel' met tal van verschillende instrumenten over het gehele nummer is geniaal.

5. Guns 'n roses – Sweet child of mine
Deels nostalgie, maar zeker ook een verschrikkelijk complete plaat (als in, alles wat ik in een nummer wil horen zit er in verwerkt). Ook hier alweer kippenvel bij de intro.

6. Eric Clapton - Layla
Zowel de 'originele' versie (van Derek & The Dominoes) als de akoestische versie van Eric Clapton (solo) heb ik erg hoog zitten. De melodie in het origineel is gewoon geweldig. Heb de soloversie pas later leren kennen, maar vind die eigenlijk nog beter.

7. Pink Floyd - Comfortably Numb
Nogmaals Pink Floyd. Heerlijk wegdroom nummertje. Opnieuw een goed voorbeeld van hoe een rustige track niet altijd meteen dramatisch hoeft te zijn.

8. Alan Parsons project - Old and Wise
Niet echt een onderbouwing hierbij, voornamelijk een gevoelskwestie denk ik.

9. Stef Bos - Papa
Gedraaid op de begrafenis van de vader van een vriend van me. Maar zelfs ik als 'vage bekende' kreeg tranen in mijn ogen toen dit nummer gedraaid werd. Vind zijn stem niet echt bijzonder, maar door de achtergrond verdient deze zeker een plek in mijn top 10.

10. Blof & Counting Crows - Holiday in Spain
Typisch voorbeeld van een lied dat uitblinkt in eenvoud. Zo simpel, maar toch zó aansprekend. Heerlijk luisterplaatje.

Verdere eervolle vermeldingen:
Guus Meeuwis – De Weg (die mag op mijn begrafenis, dan weten jullie dat vast)
Razorlight – Wire to Wire
Golden Earring – Radar Love
The Verve - Lucky Man

En qua EDM exclusief harde stijlen zijn dit mijn favorietjes:
Ivan Gough & Feenixpawl feat. Georgi Kay - In My Mind (Axwell Remix)
Afrojack - Radioman
David Vendetta - Bleeding Heart (Micah String Violinist Remix)
Eric Prydz - Pjanoo (High Contrast remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 16:32 

Bierkoning

Stairway To Heaven had er bij mij ook zo in gekund ja, geweldige plaat. Maar eigenlijk staat alleen m'n nummer 1 vast en de rest zit er allemaal dicht achter. Wat anderen die er op een andere dag misschien wel tussen zouden staan:

R.E.M. - Losing My Religion
Whitesnake - Here I Go Again (USA Remix)
Dire Straits - Money For Nothing / Sultans Of Swing
Boston - More Than A Feeling
Pearl Jam - Black
Muse - Plug In Baby
RHCP - Under The Bridge
Eagles - Hotel California / One Of These Nights
Aerosmith - Dream On
System Of A Down - Chop Suey
Linkin Park - One Step Closer
Blof - Liefs Uit Londen

BeHa schreef:
4. Supertramp - School
het 'gespeel' met tal van verschillende instrumenten over het gehele nummer is geniaal.

Dit vind ik in The Logical Song ook zo vet :D

Broken Balance schreef:
05. Metallica - Nothing Else Matters
Vroeger mee opgegroeid, en door dit nummer ook benieuwd naar rock geworden. Daarnaast is het natuurlijk een muzikaal meester stuk met dat hele orkest er om heen. Staat voor mij op gelijke voet met Metallica - The Unforgiven eigenlijk.

Heb de hype rondom dit nummer nooit zo begrepen, het steekt natuurlijk goed in elkaar maar hij mist iets. Wat power of passie ofzo. Enter Sandman vind ik daarentegen wel geweldig.

Broken Balance schreef:
08. Van Halen - Ain't Talkin' Bout Love
Geweldige band met de beste guitar sound van alle oudere hard rock bands. Wat imo het beste terug komt in dit nummer van hun. Misschien gelijk met Panama en Humans Being. Maar deze springt er echt bovenuit.

Van Halen kan soms een beetje fout zijn, maar die nummers luisteren toch allemaal heerlijk weg. Vind naast deze ook vooral Runnin' With The Devil erg dik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 20:56 

Kraak... Piep...

Vooral platen als Hot For Teacher zijn inderdaad heel fout haha. Maar dat maakt het ook wel leuk haha, David Lee Roth is sowieso wat apart. Maar het gitaarwerk van Van Halen is gewoon uniek.
Toch een beetje Nederlands trots natuurlijk :P (Eddie en Alex beiden geboren in Nederland, en nu speelt de zoon van Eddie als bassist).

Ik vind Nothing Else Matters zo goed omdat het inderdaad goed in elkaar zit, kijk maar eens naar een optreden van hun met dit nummer en het complete orkest. Ben er ook mee opgegroeid dus dat zal helpen. Ik vind de power vooral zitten in de opbouw naar de solo en wanneer die er in komt natuurlijk.

Ik heb dan met Muse weer dat ik het een geniale band vind maar geen nummer echt een van mijn favorieten zou maken. Speel de nummers wel vaak op gitaar, maar om ze echt favoriet te noemen... net niet, vooral hun recente album vond ik niet zo. Heb liever platen die ik ook echt speel dus Assassin, Plug In Baby, Knights Of Cydonia, Hysteria, Stockholm Syndrome, Uprising en Supermassive Black Hole.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 21:09 

Hardtraxx Addict

Ook maar eens even te tijd genomen om een lijstje samen te stellen :P Misschien wel een verrassend lijstje, zitten ook wel wat recentere nummers tussen :) Heb nu even geen tijd voor wat uitleg maar dit kom in de loop van de week wel een keer :$

1) Paul Van Dyk - For An Angel

2) Faithless - Insomnia

3) Deadmau5 - Strobe

4) Hans Zimmer - Time

5) Clint Mansell - Aeterna (Requiem for a Dream)

6) Semiomime - stalactite

7) Harold van Lennep - Liberation

8) Cygnus X-Superstring (Rank 1 Remix)

9) James Newton Howard-London

10) Andrew Rayel feat. Jano-How Do I Know

11) RAM & Susana - RAMelia (Tribute To Amelia)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2015 18:59 

Hardtraxx Elite

Ik schrijf dit nu en realiseer me dat het aardig lang gaat duren voor ik een fatsoenlijke top 10 heb maar ik zal toch mijn best doen.

1. Muse - New Born
Dit is zonder twijfel mijn favoriete nummer aller tijden niet alleen van Muse maar van elk genre. Ik ken het nummer ondertussen al zo'n 9 jaar en ik ben verliefd sinds de eerste keer. Het nummer is naar mijn mening ontzettend ondergewaardeerd vergeleken met andere nummers van Muse. Van het begin met de piano intro tot de ongelofelijk vette gitaar solo. :love: Ik krijg elke keer weer kippenvel.

2. Rise Against - Prayer of the Refugee
Het is erg moeilijk om een gevarieerde top 10 te maken, ik had namelijk ook zo een top 10 kunnen vullen met alleen maar nummers van Rise Against of Muse. Ik geloof dat dit nummer mij naar Rise Against heeft getrokken en tot op vandaag luister ik nog ontzettend vaak naar Rise Against.

3. Avenged Sevenfold - M.I.A.
Mijn favoriete nummer van Avenged Sevenfold, ontzettend ondergewaardeerd. Hele toffe opbouw.

4. Muse - Time Is Running Out

5. Rise Against - Savior

6. Breaking Benjamin - Diary of Jane

7. Sum 41 - In Too Deep

8. Linkin Park - In The End

9. Anberlin - The Feel Good Drag

10. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor

Eerlijk gezegd heb ik deze lijst afgeraffeld, als ik alles er op wil zetten dan is het eerder een top 50, en dan ben ik nog een maand bezig voor ik een volgorde heb die een beetje klopt. Dit is in ieder geval een lijstje dat ik nog regelmatig luister en heel tof vind. Ik had nog talloze nummers van Sum 41, Rise Against, Muse, Linkin Park etc. er op kunnen zetten. Onmogelijk. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2015 20:19 

Aan het typen...

01. Semiomime - The Exquisites
Belachelijk goed. Experimenteel, origineel, creatief, van een vertellende piano tot een van de mooiste melodieën die ik ken, van de epische strings tot de bijbehorende net zo epische percussie en van de opbouw tot het prachtige intermezzo. En dat alles in de hoogwaardige kwaliteit van DJ Hidden.
02. Rob D - Clubbed To Death (Kurayamino Mix)
Oftewel The Matrix Theme, de iconische drumloop, de sfeer die de strings mee brengen en eigenlijk gewoon de hele compositie. Mijn favoriete muziek uit een film.
03. Gary Jules - Mad World
In combinatie met de film Donnie Darko uiteraard, heb nog nooit een nummer onder een film gehoord die de emotie uit de film zo enorm versterkt.
04. Ludovico Einaudi - Oltremare
Men noemt het toegankelijke klassieke muziek, maar ik vind het geweldig hoe hij alleen met een piano 11 minuten lang mij puur kippenvel kan bezorgen.
05. Semiomime - Six Steps
Wat deze track vooral zo geweldig maakt is de klankkleur die de emotie in deze track subliem ondersteunt. Daarnaast zijn de verschillende onderdelen, vanzelfsprekend bij Hidden, ook enorm goed uitgewerkt.
06. Hans Zimmer - Time
Deze plaat spreekt wel voor zich denk ik, episch stuk muziek met een geweldige opbouw.
07. Moby - Porcelain
Een van de weinige platen uit de hitlijsten die me echt kippenvel geeft. Alles aan deze track is gewoon geweldig, van de vocalen tot die prachtige piano en van de strings tot aan het simpele drumloopje die toch nog een beetje ritme in de track houdt.
08. Cathedral of Failure - Arrival
Mijn wekker, zo heerlijk wakker worden met deze plaat. Heerlijk dromerige sfeer en een lekkere opbouw waar je je dag rustig mee kunt beginnen.
09. Drivium - Unforeseen
Misschien een beetje een vreemde eend in de bijt, maar dit nummer heeft mij van de hardstyle/hardtrance verlost. Lang vond ik die twee genres ver boven de rest uitsteken, dit nummer heeft mijn wereld doen opengaan. Sindsdien luister ik bijna alleen nog maar Filmmuziek, IDM en Modern Klassiek.
10. DJ The Fishhead - Trainer Red (Epic Orchestral Remix)
De credits gaan natuurlijk naar de makers van de compositie, maar aangezien dat de geluidskwaliteit van een gameboy heeft, gaat mijn voorkeur toch uit naar deze versie. Los van de pokemon nostalgie is de compositie gewoon geweldig, er zit veel variatie in en ieder gedeelte van de track is episch en niet uit je hoofd te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2015 21:06 

Hardtraxx Addict

1. Duran Duran - Ordinary World
Voor mij is dit gewoon het nummer, ik hoef er weinig over te zeggen want ik vind alles ervan gewoon prachtig.

2. Lisa Gerrard & Hans Zimmer - Now we are free
Voor het eerst gehoord bij The Gladiotor, dikke overload aan gevoel en emotie :cry:

3. Vangelis - Conquest of Paradise
Een en al Euforie en kippenvel dit, meer hoef ik niet te zeggen :worship: .

4. Duran Duran - View to a Kill
Echt een goed nummer wat bij James Bond past, de spanning icm met die gave sounds zijn gewoon geweldig.

5. Bob Marley - No Woman No Cry
Het nummer van Bob voor mij.

6. Roger Sanchez - Another chance
Het is vooral het nostalgische gevoel wat ik erbij krijg, het simpele deuntje en die 2 snares doen het hem gewoon helemaal.

7. Ensiferum - Victory Song
HET Metal nummer wat er is voor mij, uitleg is niet nodig want deze gehele 10 minuten is gewoon een shit overload aan uberharde awesomeness, voor mij is dit nummer ook nog steeds de rede dat ik in een volgend leven als Viking herboren wil worden.

8. Mauro Picotto - Komodo
Hetzelfde eigenlijk als met 6, gewoon die nostalgie...

9. Coldplay - In My Place
Voor mij het beste nummer van Coldplay, Die gitaar gewoon al :drool: .

10. Pendulum - Through the Loop
De spanning en de opbouw in dit nummer zijn echt verbluffend, nog steeds kippenvel bij de climax.

Ik vond het zelf erg lastig om een top 10 andere muziek samen te stellen, mijn interesse is heel breed en voor mij bestaat een goede top 10 uit de beste nummers van veel verschillende genres.
Elk ander nummer geeft mij weer een ander gevoel en na lang nadenken zijn dit voor mij de 10 beste nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2015 21:45 

Hardtraxx Veteran

zal binnenkort mijn top 10 maken, super leuk dit topic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 16:46 

Bierkoning

Fluxion wat vind je van 505 dan van Arctic Monkeys? Die vind ik zo vet :love: Geweldig opgebouwd nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 13:36 

Hardtraxxer

1. Jurgen vries - The theme

Ik weet nog ergens in 2002 toen ik net op de middelbare school zat en een klasgenoot kocht de cd Trance energy 2002. Het nummer heeft me nooit meer losgelaten. de melodie, de eenvoud en gewoonweg prachtig.

2. Foo fighters - Everlong

Ik kan niet kiezen tussen de live versie en het origineel, beide zijn fantastisch. Pas heel laat ontdekt toen ik door de cd's van mn zus ging zoeken naar de cd Mutter van Rammstein. Het nummer zelf kan ik op alle momenten van de dag aanzetten.

3. Papa roach - Last Resort

Na mn kennismaking met limp bizkit, kwam al snel papa roach en Korn. Volgens mij kent iedereen dit nummer wel, maar mijn hele middelbare school heb ik dit nummer op mn eerste MP3 speler gezet. (haha 128 mb, man wat kon je daar allemaal mee doen. Later 256 mb, ik was de koning te rijk :P) Enfin, nummer heeft gewoon emotionele waarde en je kan goed mee schreeuwen.

4. Tracy Chapman - fast car

Prachtig, verder hoef ik er geen woorden te gebruiken.

5. Linkin Park - pushing me away

Het blijft een geniaal album, maar waar veel mensen kiezen voor in the end, heb ik het meeste geluisterd naar dit nummer. En ik moet kiezen in deze top 10, maar iedereen die het albub ook fantastisch vind, weet dat dit inwisselbaar is voor het hele album. Afgelopen november pas voor het eerst gezien in de ziggodome, het was echt fantastich. Ze hebben geen woord gezegd of tussendoor gepraat, maar vol gas gegeven en bijna alle oude nummers gespeeld.

6. Chase & status - End credits

Was op vakantie in londen, en daar kwam dit nummer steeds voorbij. Het heeft me daarna nooit meer losgelaten.

7. Dire straits - Sultan of swings

Mn vader zette vaak de plaat op met money for nothing op als ik thuis kwam van de basischool en hij nog thuis verde rmoest werken. pas vele jaren later op gitaarles toen ik dit nummer moest leren van mijn leraar heb ik de schoonheid van de Dire straits ingezien.

8. The naked and Famous- Young Blood

Live zijn ze pas echt goed, zat ook in een reclame van canon of nikon geloof ik. Ik vind het echt een geweldig nummer. Nu ik dit zit te typen denk ik misschein dat ik beter radical face met welcome home neer had kunnen zetten. Alleen denk ik bij dat nummer meteen aan Nikon d5300. Dat vind ik dus jammer.

Coldplay - Fix You

Het allermooiste liedje op deze aardbol. Mooie tekst en dito instrumenten.

10. Iron maiden - rainmaker (acoustic version by Thomas Zwijsen

Ik vind het origineel niet eens heel erg goed, maar deze versie zet ik elke dag wel een keer op. Als mensen een beetje van gitaarmuziek houden is dit echt een aanrader.

Ik vind het lastig om een top 10 neer te zetten, heb het ook snel gedaan tijdens de lunchpauze op werk. Maar de volgende nummers ook graag een eervolle vermelding, Muse - the resistance, sterephonics met dakota en fade to black van Metallica. Leuk om te zien dat iedereen naar dezelfde soort bands luisteren, zie sum 41, metallica etc. Misschien allemaal rond de zelfde leeftijd ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2015 13:13 

Hardtraxx Veteran

Buiten hardstyle luisterde ik eerst heel veel hip hop R&B
1 Chingy - All Aboard
All time favorite hiphop nummer
2 Rock City- You Are
3 The Game & 50 Cent - Hate It Or Love It
4 The Outfield - Your Love
5 Good Charlotte - Boys & Girls
6 Scoop - Drop It
7 Linkin Park - In The End
8 Hans Zimmer - Time
9 Drake - Best i ever had ( R Kelly remix)
10 Wiz Khalifa - I Make it Hot
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek