Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 14:59 
 
Hardtraxx Veteran

X-Qlusive Holland - Neerlands Trots: Beat Providers

01. Willen jullie allereerst Beat Providers introduceren voor de lezers? Wie gaan er achter deze naam schuil en welke wapenfeiten zijn er op muzikaal gebied te vermelden?


Beat Providers is een samenwerking tussen Edward Aandewiel en Roy van Schie.


Roy: ''Ik heb eigenlijk van jongs af aan al een muzikale opvoeding gehad. Op zes-jarige leeftijd hebben mijn ouders me naar de muziekschool gestuurd, waar ik in totaal negen jaar drumles heb gehad. Op de middelbare school kwam ik tijdens een schoolparty voor het eerst in aanraking met het begrip DJ. Vanaf dat moment was ik verkocht. Ik ben me erin gaan verdiepen en op mijn 14e had ik mijn eerste draaitafels en mixer. Vanaf dat moment begon het avontuur voor mij.

Ik ben begonnen onder de naam ‘Estaloca’ met het draaien van progressive house en later techno. Na twee jaar draaien kreeg ik de kans om als resident DJ te gaan draaien in ‘Scum’, een jongerencentrum in Katwijk. Eenmaal daar merkte ik al snel dat ik de behoefte had aan een hardere sound. Ik heb toen een paar jaar Hardtechno en mainstream Hardcore gedraaid en uiteindelijk kwam ik terecht bij Hardstyle. Al met al heb ik dus een heel scala aan muziekstijlen op mijn naam staan, maar Hardstyle heeft nu echt mijn hart veroverd.''


Edward: ''Ik kom op zich wel uit een muzikale familie. Mijn vader speelt gitaar en speelde keyboard. Ik had eigenlijk nooit echt veel met een gitaar, maar het keyboard sprak me wel aan. Ik heb dus een aantal jaren keyboard gespeeld. Verder was ik op jonge leeftijd ook al erg creatief onderlegd als tekenaar en graffitispuiter. In mijn middelbare schoolperiode kwam ik voor het eerst in aanraking met ‘Housemuziek’. Mijn persoonlijke voorkeur ging toen gelijk al uit naar Early rave en Hardcore. Vanaf dat moment was ik verkocht en ik wilde nog maar één ding: DJ worden.

Na enige tijd sparen kon ik eindelijk mijn eerste DJ setje kopen. Ik had al wat ouwe Early rave klappers gekocht en daar begon mijn avontuur als DJ. Na een tijd oefenen besloot ik een artiestennaam te bedenken, een naam die op dat moment het beste bij mij zou passen. Na lang nadenken had ik het gevonden. Da Underdog (betekenis: iemand waar je in eerste instantie niet zo veel van verwacht maar die uiteindelijk toch als winnaar met de eer kan weglopen). In de periode als Da Underdog draaide ik voornamelijk Early rave en Hardcore ( mainstream), maar ook voor mij is Hardstyle nu de muziek waar ik het meeste mee heb.''


Samen: ''In Katwijk bestond er een dj café genaamd Scoobies. Ieder weekend konden allerlei Katwijkse DJ’s zich inschrijven om te draaien. Wij waren daar allebei ieder weekend te vinden en we probeerden elkaar altijd af te troeven met mixen. Uiteindelijk resulteerden deze ‘battles’ in een aantal gesprekken, waarna we besloten om onze krachten te bundelen. Vanuit deze samenwerking is ook een ijzersterke vriendschap ontstaan.
Op een bepaald moment besloten we om onder één naam verder te gaan. Na een avondje brainstormen kwamen we uit op de naam ‘Beat Providers’, omdat wij als DJ’s de ‘beats providen’ op evenementen. Met deze nieuwe start zijn we ook begonnen met het produceren van eigen tracks. Onze totale samenwerking heeft ons gebracht tot waar we nu zijn.''


02. Zaterdag 10 oktober aanstaande vindt het evenement X-Qlusive Holland - Neerlands trots plaats in de Heineken Music Hall. Wat verwachten jullie van dit evenement en wat kunnen de feestgangers van jullie verwachten?
''Wij vinden het vooral interessant om te zien dat Q-dance met dit thema eens een keer lekker apart gaat. Over het algemeen hebben Hardstyle feesten vaak een wat ‘serieuzer’ thema, maar wij denken dat dit thema een welkome afwisseling is! Gewoon even met z’n allen laten zien dat we trots zijn op Nederland haha. Over de HMH trouwens niets dan lof, het geluid daar is grandioos. We kijken er allebei ontzettend naar uit en we zullen weer alles uit de kast halen om het publiek tot een ultiem hoogtepunt te brengen.''


03. Neerlands trots ... zijn jullie eigenlijk trots op Nederland?
''Op muzikaal gebied zijn wij zeker trots op Nederland. In onze ogen is Nederland de bakermat van de (hardere) Housemuziek! Hardcore en Early rave zijn daar geweldige voorbeelden van en de term ‘Hardstyle’ is ook van Nederlandse origine. Verder vinden wij het fantastisch om te zien dat ook in het buitenland de Hardstyle aan populariteit toeneemt. Kijk naar Defqon.1 Australië. Nederland wordt op die manier echt goed op de kaart gezet!''

04. Pizza, roti, souvlaki zijn voorbeelden van buitenlandse lekkernijen. Hoe is het met de trek naar Hollandse kost gesteld. Wat is nou jullie favoriete Nederlandse kostje?
''Grappig dat je souvlaki noemt. Wij zijn namelijk allebei grote fans van de Griekse keuken. We zijn zelf ook al heel wat keren op Kreta geweest, en behalve feesten, is het daar ook geweldig lekker eten. Roy: Mijn vader kookt vaak Grieks, dus we schuiven geregeld aan voor een lekkere moussaka of souvlakischotel. Maar de vraag ging over Nederlandse kost …..''

Roy: ''Voor wat betreft Nederlandse kost lust ik eigenlijk best wel veel. Van boerenkool met worst tot aan hutspot. Van mij mag het allemaal.''

Edward: ''Eigenlijk ben ik niet echt een liefhebber van Nederlandse kost en ik ben vaak wel kieskeurig. Maar gek genoeg vind ik spruitjes en bloemkool wel lekker.''

05. Wat kunnen buitenlandse Hardstyle producers van de Nederlandse helden leren en andersom?
''Wij zijn zelf van mening dat iedereen van elkaar kan leren, in welke vorm dan ook. Dat geldt dus zowel voor de Nederlandse als ook voor de buitenlandse producers. Je ziet en hoort wel duidelijke verschillen tussen bijvoorbeeld Italian Hardstyle en Hardstyle van eigen bodem. Wij vinden dat deze verschillen juist moeten blijven bestaan, want op die manier houd je allemaal je eigen kenmerk en blijft de scène breed.''


06. Beat Providers kunnen we beschouwen als de vertegenwoordigers van een nieuwe generatie Hardstyle artiesten.Wie waren vroeger jullie helden en zijn er artiesten te noemen die voor jullie als lichtend voorbeeld dienen of hebben gediend, respect afdwingen zogezegd?

Edward: ''Mijn grote held is toch altijd wel Buzz Fuzz geweest. Ik heb heel veel respect voor zijn skills als dj. Verder is hij in mijn ogen een van de betere producers uit de Early rave periode.''

Roy: ''Ik heb veel respect voor DJ Luna. Ik heb gezien hoe hij ooit begonnen is en hoe hij zichzelf in de loop der jaren naar de top heeft gewerkt. Ondanks zijn status als DJ is hij qua persoon gewoon heel gewoon gebleven.''

07. Jullie hebben een aantal lekkere tracks uitgebracht op het Mythica label. Hoe zijn jullie daar terecht gekomen en kunnen de liefhebbers nog nieuwe producties verwachten?

''We zijn terecht gekomen bij Mythica via een demo met daarop onze eerste tracks. We kregen vrijwel direct positief bericht terug op deze demo en drie weken later stond onze eerste release al in de planning. ‘Silence’ en ‘Face2Face’ waren onze eerste tracks die gereleased werden op het Mythica label. Later volgden de tracks ‘Darkest Dreams’ en ‘Solstice’.

Na deze twee releases hebben we een remix gemaakt van ‘Luna meets Trilok & Chiren – Street Knowledge’. Het heeft een tijd geduurd maar deze track zal op zeer korte termijn gereleast gaan worden. Behalve deze remix zullen er nog twee producties van ons verschijnen op het Mythica Album.

Voor wat betreft de nieuwe producties staat er een hoop te gebeuren. Allereerst kunnen we melden dat er een release aankomt bij A records. De tracks ‘Intensive Care’, ‘Magnetik’ en ‘Abandoned’ zullen daar binnenkort verschijnen. Verder hebben wij een remix gemaakt van ‘Bass Modulators – Damage control’. Deze remix zal uitgebracht worden op DJ’s United Orange, één van de sublabels van Tatanka. Op dit moment zijn we druk bezig met nieuwe producties. Daarover binnenkort meer.''

08. Uitgaan en/of shoppen in ons kikkerlandje ... welke stad of steden hebben jullie voorkeur?
Roy: ''Als ik ga shoppen ga ik meestal naar Den Haag of Amsterdam. Bios pakken is daar ook ideaal! Voor wat betreft het uitgaansleven duiken Ed en ik de kroeg in en verder pakken we hier en daar een feestje.''

Edward: ''Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Eindhoven. De stad heeft een groot overzichtelijk winkelcentrum. Wat betreft het uitgaansleven, ik kan me overal wel vermaken.''

09. Wat hebben jullie met Nederlandse tradities en hebben jullie een bepaalde geloofsovertuiging?
''Met Nederlandse tradities doen we eigenlijk altijd wel mee. Koninginnedag spreekt natuurlijk voor zich. Sinterklaas vieren is er eigenlijk voor ons niet meer bij, die tijd hebben we een beetje gehad.

Voor wat betreft onze geloofsovertuiging. Wij zijn allebei gelovig opgevoed. Voor ons gevoel geeft het geloof een stukje rust in ons leven.''

10. Met welke bekende Nederlander (BN'er) zou jij wel eens een beschuitje met muisjes willen eten?

Roy: ''Yolanthe (voordat ze met Jan ging dan …)''

Edward: ''Sylvie Meis!! (Laat Rafaël maar even een ochtendje met zijn eigen ballen spelen)''

11. Stel je was militair en je wordt voor een paar jaar uitgezonden naar het buitenland. Wat zou je het meeste missen van Nederland?
Roy: ''Ik denk toch wel mijn familie en vrienden. Ik heb een hele goede band met mijn familie en mijn ouders begrijpen hoe belangrijk dit alles voor Ed en mij is. Verder zou ik mijn vriendin ontzettend missen.''

Edward: ''Sowieso familie, vrienden en vriendin. En ik denk dat het vanzelfsprekend is als ik zeg produceren, want dat is nu eenmaal een dagelijkse bezigheid.''

12. Wat willen jullie nog kwijt aan Hardstyle Holland?
''Wij willen iedereen bedanken die ons tot nu toe heeft gesupport. Voor ons is dat essentieel om door te kunnen gaan. Verder hopen we met z’n allen het dak van de HMH eraf te gaan blazen op 10 oktober aanstaande tijdens X-Qlusive Holland!''

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoop dat ze hutspot verkopen op XQ :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 15:44 
 
Hardtraxxer

ik ga zeker naar hun setje :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Markos schreef:
Hoop dat ze hutspot verkopen op XQ :drool:

xd
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen