Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3023, 3024, 3025, 3026, 3027, 3028, 3029 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2023 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mad Dog binnenkort weer met een nieuwe EP komt :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2023 15:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phuture Noize en Aversion bezig zijn met een collab.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2023 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pannenkoek schreef:
Nieuw E-Force album in oktober

Bron: https://mostwanted.dj/artists/e-force/?cn-reloaded=1

Stond vgm voor corona al op de planning. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2023 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frontliner lijkt toch te hinten op het B-Frontliner album op facebook.
Citaat:
Frontliner
·
If you want to be the first to witness me bringing back that ultimate euphoric sound Sat Red 14:00
If you like some raw unstoppable Alter Ego energyFri Blue 16:00
If you want to find out if B-frontliner album is a hoax Fri UV 18:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2023 13:26 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Frontliner lijkt toch te hinten op het B-Frontliner album op facebook.
Citaat:
Frontliner
·
If you want to be the first to witness me bringing back that ultimate euphoric sound Sat Red 14:00
If you like some raw unstoppable Alter Ego energyFri Blue 16:00
If you want to find out if B-frontliner album is a hoax Fri UV 18:00


Psst Khad dit heet marketing
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2023 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uiteraard, maar er wordt in ieder geval nog aan gedacht. Hoop doet leven ;).
Voel je vrij om een andere wist je dat op te voeren :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2023 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sound Rush een eigen label start?
Vgm iets met Destination.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2023 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jaron123 schreef:
Sound Rush een eigen label start?
Vgm iets met Destination.


vindt dit wel een aparte keuze, ook heel erg benieuwd hoe ze dit label gaan opvullen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2023 19:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk met die knotsgekke party mashups en bootlegs van ze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q-Dance over de huidige marktsituatie en prijsverhogingen. Het schrappen van Qapital om meer focus te hebben op de grotere evenementen zoals Defqon.1

https://www.nu.nl/muziek/6269359/festivals-worden-duurder-voor-zon-line-up-kun-je-niet-naar-een-club.html

Dat ticket en muntprijzen stijgen is natuurlijk niet leuk. Het is wel begrijpelijk. Q-Dance heeft er zelf echt geen voordeel aan om de prijzen omhoog te gooien.

Dat mensen zeiken over de paywall van Sefa en de livestream snap ik ook niks van. Gisteren ben ik naar de show van Sefa geweest en dat was het geld 100% waard. Dat was super uniek en zou ik zo weer doen. Zo'n productie kost gewoon een bak geld om te maken, dat moet ergens vandaan komen.

Hetzelfde voor de livestream. Dat moet me toch een bak geld kosten. Dat de hele wereld hier voor een paar tientjes toegang tot kan krijgen is toch fantastisch. Voor sommigen die dit kijken (lees mensen Australië/Amerika/Azië) kost het 100x meer om hier te komen. Zo'n livestream is voor die mensen een ultieme tussenoplossing.

Q-Dance fanboy mode uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 19:14 
 
Hardtraxxer

Elektrify schreef:
Q-Dance over de huidige marktsituatie en prijsverhogingen. Het schrappen van Qapital om meer focus te hebben op de grotere evenementen zoals Defqon.1

https://www.nu.nl/muziek/6269359/festivals-worden-duurder-voor-zon-line-up-kun-je-niet-naar-een-club.html

Dat ticket en muntprijzen stijgen is natuurlijk niet leuk. Het is wel begrijpelijk. Q-Dance heeft er zelf echt geen voordeel aan om de prijzen omhoog te gooien.

Dat mensen zeiken over de paywall van Sefa en de livestream snap ik ook niks van. Gisteren ben ik naar de show van Sefa geweest en dat was het geld 100% waard. Dat was super uniek en zou ik zo weer doen. Zo'n productie kost gewoon een bak geld om te maken, dat moet ergens vandaan komen.

Hetzelfde voor de livestream. Dat moet me toch een bak geld kosten. Dat de hele wereld hier voor een paar tientjes toegang tot kan krijgen is toch fantastisch. Voor sommigen die dit kijken (lees mensen Australië/Amerika/Azië) kost het 100x meer om hier te komen. Zo'n livestream is voor die mensen een ultieme tussenoplossing.

Q-Dance fanboy mode uit :P


Moet je livestream wel werken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 08:30 
 
Hardtraxxer

Elektrify schreef:


Ik wil niet inloggen op NU.nl :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aaltveeg schreef:

Citaat:
Van entreekaartje tot busreis en van drankjes tot extra activiteiten: een festivalbezoek blijft aan alle kanten duurder worden. Is zo'n weekend dan nog wel net zo leuk als eerst? En voor welke keuzes komen organisatoren te staan? NU.nl bracht een bezoek aan Defqon.1, het grootste dancefestival van Nederland.
Een zee van armen gaat tegelijkertijd de lucht in, tijdens de openingsceremonie op vrijdagmiddag. Vanaf het kolossale podium klinken keiharde klappen en opzwepende melodieën. Gekleurde rook, vlammen en confetti maken de show compleet. Niemand die nu nog klaagt over de hoge prijzen, ook al zijn weekendtickets dit jaar ruim 30 euro duurder en kost een biertje nu 3,80 euro.

"Die prijsverhogingen zijn pijnlijk", vertelt directeur Sander Bijlstra van organisator Q-dance. "Alles is duurder geworden, ook voor ons. We proberen hier creatief in te zijn, want onze kerndoelgroep blijft relatief jong. Maar we moeten er wel deels in mee. Naast de materiaalkosten moeten alle harde werkers ook hun boterham verdienen."

"Het wordt steeds duurder en ingewikkelder om festivals te organiseren", vertelt Berend Schans, directeur van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. "Je kan niet zomaar al je eigen kosten een-op-een doorberekenen aan het publiek. Bovendien krijg je met steeds meer regelgeving te maken. Je geeft al snel een ton uit aan juridische ondersteuning."

Hoe groter, hoe vaker uitverkocht
Kleinere festivals hebben dit jaar moeite om in leven te blijven, maar de grootste evenementen gaat het beter af. Defqon.1, Lowlands en de Zwarte Cross zijn allemaal uitverkocht. "De behoefte is er dus zeker nog", zegt Bijlstra. "De vraag is alleen of je het kan betalen. Dat is natuurlijk een breder thema. Mensen kiezen tegenwoordig scherper waar ze geld aan uitgeven."

Ook de 22-jarige Hidde maakt scherpere keuzes dan vier jaar geleden, maar Defqon blijft voor hem een must. "Elk jaar heb ik hier hetzelfde effect: wauw", zegt de festivalbezoeker. "Het blijft het geld zeker waard. Voor zo'n grote line-up kun je niet naar een club. Je komt voor de artiesten, het feest en de sfeer."

Het festival dat zich richt op hardere stijlen kenmerkt zich onder meer door speelse en uitbundige ideeën. Sinds 2016 is POWER HOUR bijvoorbeeld een vaste traditie geworden: een energieke show vol confetti, opblaasbeesten en een mensenmenigte die als één geheel van links naar rechts springt. Dit jaar is het Defqon.1 Theatre nieuw. Sefa, een van de populairste acts, geeft daar in totaal vijftien shows voor een klein publiek.

Over dat laatste was niet iedereen te spreken. Bezoekers moesten namelijk een los kaartje van 15 euro kopen en kunnen Sefa dit weekend nergens anders zien. "In 2019 stond hij nog op de mainstage, met een heel orkest erbij", zegt Hidde. "Zo hoort het wat mij betreft. Ik vind niet dat je daar apart voor zou moeten betalen. Dat is wel zonde."

"Zo'n intieme show is niet beschikbaar te stellen voor alle bezoekers", legt Bijlstra uit. "Enerzijds willen we zeker zijn dat bezoekers echt komen opdagen, anderzijds willen we mensen niet tevergeefs uren in de rij laten staan. Als we dit als los project hadden gedaan buiten Defqon.1 om, had een kaartje wellicht wel 100 euro gekost."

Alsof je in de Efteling bent
Sefa's optreden is inderdaad niet zomaar een dj-set. Bezoekers worden naar binnen geleid alsof ze in de Efteling zijn en belanden in een cirkelvormige dinerzaal. Iedereen mag plaatsnemen aan deftige tafeltjes. De frenchcore-dj speelt klassieke stukjes muziek, wordt begeleid door andere artiesten en vraagt dan aan iedereen om op te staan. Snoeiharde basdreunen laten het zaaltje beven. De tweehonderd bezoekers gaan door het lint terwijl de dj verschillende instrumenten bespeelt, in een flitsend lichtdecor.

Dit soort vernieuwingen helpen ook om bestaansrecht te houden als festival, vertelt Schans. "Professionele organisaties met sterke merken en meer activiteiten, zijn weerbaarder. Ze doen het beter dan organisaties die één keer per jaar een evenement neerzetten met hulp van veel vrijwilligers."

"Je kijkt vooral waar je onderscheidend bent en waar je passie ligt", vertelt Bijlstra, die het feest Qapital schrapte om meer focus op Defqon en Qlimax te kunnen leggen. "Het zijn economisch lastige tijden en we hebben eindelijk weer de ruimte om ons kunstje te doen. Wij willen op een bijzondere manier shows brengen, met ludieke ervaringen. Dat kost tijd en geld."

Juan (29) en Becca (23) zijn speciaal vanuit Los Angeles naar Defqon gekomen om Sefa te zien. Na de show hebben ze de tranen nog op hun wangen staan. "Ik ben sprakeloos", zegt Juan. "Ik ga al negen jaar naar feesten, maar dit soort acts krijgen we in de VS niet. En zo'n intiem optreden is al helemaal zeldzaam. Ik heb me nog nooit zo levend gevoeld als nu."
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Juan (29) en Becca (23) zijn speciaal vanuit Los Angeles naar Defqon gekomen om Sefa te zien. Na de show hebben ze de tranen nog op hun wangen staan. "Ik ben sprakeloos", zegt Juan. "Ik ga al negen jaar naar feesten, maar dit soort acts krijgen we in de VS niet. En zo'n intiem optreden is al helemaal zeldzaam. Ik heb me nog nooit zo levend gevoeld als nu."

Hahahahah wtf
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha ik geloof dat best, die buitenlanders zijn helemaal koekie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom op Def Qon Juan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 14:50 
 
Hardtraxx Veteran

Trouw kwam daarin tegen wel met een tof artikel:

De keiharde bassen van Defqon.1 trekken bezoekers uit heel Europa naar de polder

https://www.trouw.nl/cultuur-media/de-k ... e=whatsapp
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Trouw kwam daarin tegen wel met een tof artikel:

De keiharde bassen van Defqon.1 trekken bezoekers uit heel Europa naar de polder

https://www.trouw.nl/cultuur-media/de-k ... e=whatsapp


Citaat:
Kenmerkend is de reverse bass, een offbeat kick, waardoor er zelfs soms geen vast ritme is te bespeuren. Dat maakt dat iedereen erop kan dansen, ook zonder gevoel voor ritme. Bovendien zijn de bassen zo diep dat je vanzelf wordt gedanst, ook als je stilstaat.


Was dit nog maar kenmerkend. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 18:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongekend dat Blear na al die jaren nog altijd de Pioneer is aan wie wij reversed basses te danken hebben. Hoorde dat Q heb als Legend wilde hebben maar dat hij dit beleefd heeft afgewezen om andere de kans te geven. Wat een nobele kerel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ongekend dat Blear na al die jaren nog altijd de Pioneer is aan wie wij reversed basses te danken hebben. Hoorde dat Q heb als Legend wilde hebben maar dat hij dit beleefd heeft afgewezen om andere de kans te geven. Wat een nobele kerel.

Verhalen gaan dat hij is overgestapt naar andere genres....
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Via NOS:

Citaat:
Geluidsniveau horeca en concerten niet verplicht omlaag maar vrijwillig

Uitgaansgelegenheden als kroegen, clubs en poppodia worden voorlopig niet verplicht hun muziek zachter te zetten dan 100 decibel. In de praktijk staat versterkte muziek volgens staatssecretaris Maarten van Ooijen van Volksgezondheid meestal al zachter dan die bovengrens.

Vorig jaar adviseerde de Gezondheidsraad het maximale geluidsniveau voor muziek in onder meer concertzalen en in clubs te verlagen van 103 naar 100 decibel. Dat is in lijn met een richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Het kabinet neemt dat dus niet over, maar zegt dat het doel kan worden gehaald op vrijwillige basis. Van Ooijen heeft gesprekken gevoerd met organisaties om hen ervan te overtuigen zich ook achter het al bestaande convenant Preventie Gehoorschade Versterkte Muziek te laten scharen. De vereniging van geluidstechnici heeft zich inmiddels aangesloten en Koninklijke Horeca Nederland denkt er over na.

Gejuich en applaus
Een wettelijk maximum levert voor ondernemers te veel problemen op, zegt Van Ooijen. Het vraagt van eigenaren van kleine cafés flinke investeringen en er ontstaan moeilijk controleerbare situaties door gejuich en applaus.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 08:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brennan Heart een remix heeft gemaakt van Wildstylez - Pleasure( bron insta BH)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jaron123 schreef:
Brennan Heart een remix heeft gemaakt van Wildstylez - Pleasure( bron insta BH)

Die was geloof ik ook op de Defqon stream te horen inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
jaron123 schreef:
Brennan Heart een remix heeft gemaakt van Wildstylez - Pleasure( bron insta BH)

Die was geloof ik ook op de Defqon stream te horen inderdaad.


Oh opvallen dat hij daar gedraaid is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Nuracore schreef:
jaron123 schreef:
Brennan Heart een remix heeft gemaakt van Wildstylez - Pleasure( bron insta BH)

Die was geloof ik ook op de Defqon stream te horen inderdaad.


Oh opvallen dat hij daar gedraaid is.

:P nieuwe-tracks-hs/wildstylez-pleasure-brennan-heart-remix-t78792.html
Vorige  1 ... 3023, 3024, 3025, 3026, 3027, 3028, 3029 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen