Reactie Jowan (Fusion) op GHF
Citaat:
Na een hoop gezeik hier gelezen te hebben, vind ik dat ik hier gewoon ff een reactie zal plaatsen vanuit Fusion over het hoe en waarom.
De uitleg die ik aan een YT gebruiker heb gestuurd, die overigens hier ook is gepost, is voor sommigen mensen nog niet duidelijk.
Dus ff opletten, dan probeer ik hier een beknopte uitleg te geven waarom ik sommige YT-video's laat verwijderen:
Ik heb de laatste tijd wat previews van tracks online gezet om te peilen wat het publiek leuk vindt, maar ook om uit te zoeken waar de kliks vandaan komen.
De "insights" op de filmpjes gebruik ik om te bepalen of hardstyle in bepaalde delen van de wereld groeiende is, of juist net niet..
Eerlijk is eerlijk, de markt in Nederland zal op een bepaald moment verzadigd raken, terwijl landen als een Australie, UK of Amerika juist groeiende zijn..
Voor de promotie, marketing en uiteindelijke boekingen is het dus van belang dat we de markt scherp in de gaten houden.
Als mensen de Fusion filmpjes, 1 op 1 gaan kopieren dan hou ik hier geen controle meer op. Daarom heb ik liever dat deze filmpjes als Favoriet worden
aangeklikt, dan staan ze nog op de "eigen" kanalen en ik hou gewoon mijn "insights", lijkt me niet zo gek toch?!
Verder het filmen van events..tja, blijft een lastig verhaal.. van de 1ne kant is het goed qua promotie, van de andere kant raken mensen sneller op een track uitgekeken
of vinden ze dat ze te lang moeten wachten op een release en kopen ze deze niet op het moment dat de track uit komt.
Dit blijf je altijd houden.. en ook de tweestrijd hierover zal altijd blijven. Wie er gelijk heeft, daar kan ik niet over oordelen, het enige wat ik kan zeggen dat het mijn
kostwinning is dus jullie zullen mijn standpunt hierin wel begrijpen.We proberen vanuit Fusion om ook zoveel mogelijk aftermovies te maken van de boekingen van onze artiesten, maar dit is helaas nog niet bij elk optreden mogelijk, gezien de tijd en energie
die erin gestoken moet worden naast alle andere dagelijkse werkzaamheden. En alle Youtube filmpjes die we maken zijn op dit moment geen directe inkomsten-bron, maar wordt als
promotie gezien voor de artiest.
Mochten we over een tijd zoveel hits/views genereren dat we partner kunnen worden bij Youtube, dan krijg je wat reclame bij je filmpjes (third-party content) en kun je financieel er ook nog wat aan
verdienen, alhoewel dit echt centen-neukerij is.. maar goed... vele kleine beetjes maken het dan misschien toch weer interessant, die gedachte hou ik maar in mn achterhoofd.
Conclusie vanuit Fusion: zolang er geen complete sets of complete tracks online worden gezet in een te hoge kwaliteit, zullen we dit toelaten.
Mocht je twijfelen, meldt het Fusion kanaal dan aan als vriend, zet je video prive en deel deze met me, dan check ik het en dan krijg je hier meteen een reactie op. Lijkt me een faire deal.
En als iemand een supervette opname maakt, wie ben ik dan om deze niet te favorieten in het Fusion kanaal.
Wat betreft Scantraxx, begrijp ik hun standpunt ook. Het kanaal van Stanley bevatte gewoon teveel materiaal van oa. het nieuwe Brennan Heart album..
Ik zou het ook laten verwijderen in deze situatie.. Vind het trouwens persoonlijk niet eens slim om een DefQon1 kaartje aan te schaffen voor 60 euro en vervolgens heel de dag
met je arm in de lucht te staan om maar populair te worden op sites als Youtube, partyflock etc.
Misschien is het ook wel leuk om van de muziek, de sfeer en alles wat een feest nog meer te bieden heeft, te genieten. Daar is de scene tenslotte ook groot van geworden!
Waarschijnlijk zijn er weer mensen die van allerlei opmerkingen hebben over mijn bovenstaande uitleg.. so be it..
Ik heb er nu weer tijd genoeg aan besteed om een zo duidelijk mogelijk beeld te geven over het hoe en waarom van Fusion.Ik hou dit topic dus ook verder niet meer in de gaten, als mensen nog wat te vragen hebben, stuur me een berichtje, dan krijg je daar netjes antwoord op.
Terug naar de dagelijkse werkzaamheden, zodat jullie weer snel nieuwe Dag Top-5jes in elkaar kunnen zetten.
mvg.
Johan van Korven