Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2462, 2463, 2464, 2465, 2466, 2467, 2468 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2016 23:34 

Hardtraxxer

Ik stond gisteren dus midden in dat pepperspray gebeuren :(

Ineens geen adem meer kunnen halen, een gevoel alsof er een asbak met heet as in je gezicht wordt gegooid en instant kotsneigingen.
Gelukkig gebeurde het vrij achterin de tent waardoor de menigte snel frisse lucht had maar je zag toch paniek ontstaan omdat niemand weet wat er aan de hand is.

Vroeg me al af welke hersenloos figuur zoiets nou in zn kop haalt, maar als het idd door zakkenrollers wordt gedaan om verwarring te zaaien zijn we toch wel erg triest afgedwaald.

Vind ook wel dat de organisatie daar deels aansprakelijk voor is. Het fouilleren gaat de laatste tijd echt helemaal nergens over. Beetje vluchtig over je jas en thats it. Broekspijpen, tassen, jaszakken, niks wordt er meer gecontroleerd :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 00:44 

Hardtraxxer

Scotty018 schreef:
Vind ook wel dat de organisatie daar deels aansprakelijk voor is. Het fouilleren gaat de laatste tijd echt helemaal nergens over. Beetje vluchtig over je jas en thats it. Broekspijpen, tassen, jaszakken, niks wordt er meer gecontroleerd :/

Dat klopt, maar wanneer er heel uitgebreid wordt gecontroleerd wordt er daar weer over geklaagd. Dan zeuren mensen weer over dat de rij dan weer veelste lang duurt of dat mensen het niet leuk vinden dat ze zo erg betast worden terwijl ze niks bij zich hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 06:24 

Hardtraxx Veteran

Op fantasy Island hoefde ik niet eens mijn spullen uit mijn zakken te pakken behalve mijn id, en mocht gelijk doorlopen. Zo gebeurd het wel vaker bij feesten....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 07:37 

Donateur

Heeft er nou al iemand een organisatie gemaild dan? Ik ben benieuwd wat die hiermee doen en wat ze voor protocol opstellen. Zoals je zegt nu achterin een tent overdag. Moet je eens voorstellen dat dit in het donker bij de lockers gebeurt na Emporium ofzo. Dat is zonder peppertuig al een zelfmoordmissie, laat staan als de paniek uitbreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 09:08 

Hardtraxx Veteran

Koen schreef:
Op fantasy Island hoefde ik niet eens mijn spullen uit mijn zakken te pakken behalve mijn id, en mocht gelijk doorlopen. Zo gebeurd het wel vaker bij feesten....

Ja maar jij ziet er ook heel betrouwbaar uit natuurlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 09:48 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Koen schreef:

Ja maar jij ziet er ook heel betrouwbaar uit natuurlijk!

Ik moest gewoon in een keer doorlopen, oke prima :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 09:53 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Heeft er nou al iemand een organisatie gemaild dan? Ik ben benieuwd wat die hiermee doen en wat ze voor protocol opstellen. Zoals je zegt nu achterin een tent overdag. Moet je eens voorstellen dat dit in het donker bij de lockers gebeurt na Emporium ofzo. Dat is zonder peppertuig al een zelfmoordmissie, laat staan als de paniek uitbreekt.

Yep, gisterenavond. Ook over de drukte en gebrek aan wc's.
Benieuwd of/wanneer ze reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 09:58 

Donateur

Ik ook! Van de vorige pepperspray ronde is niks meer teruggekomen voor zover ik gezien heb namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 10:52 

ShatterDJ schreef:
Dat klopt, maar wanneer er heel uitgebreid wordt gecontroleerd wordt er daar weer over geklaagd. Dan zeuren mensen weer over dat de rij dan weer veelste lang duurt of dat mensen het niet leuk vinden dat ze zo erg betast worden terwijl ze niks bij zich hebben

Beter klagen over lange rijen dan over pepperspray in een drukke, volle tent. Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben. Je weet, als je naar een festival gaat, bestaat de kans dat je gefouilleerd gaat worden.

"Vroeger" ging ik nog weleens naar pinkpop, daar ben je er zo doorheen en fouilleren ze iedereen zoals het hoort. Weet natuurlijk niet hoe dat nou ermee zit maar daar ging het toendertijd wel zoals het hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 12:38 

Hardtraxx Veteran

Scotty018 schreef:
Vroeg me al af welke hersenloos figuur zoiets nou in zn kop haalt, maar als het idd door zakkenrollers wordt gedaan om verwarring te zaaien zijn we toch wel erg triest afgedwaald.

Zulke mogen ze het terrein afslaan met een knuppel zonder ook maar enige genade, direct het politiebusje in en uitzetten naar Roemenië (aangezien het in vele gevallen om dat volk gaat).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 14:27 

Hardtraxxer

Brennan Heart zijn album uitkomt op 3 Juni !

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 14:30 

Hardtraxx Veteran

Keeptrying schreef:
3 mei !

Dat geloof ik niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 14:33 

Hardtraxx Addict

Keeptrying schreef:
Brennan Heart zijn album uitkomt op 3 mei !

Afbeelding

3 juni :P

Hopen op Gateway to Eternity, Still Here en Secret of The Blade Sound Rush Remix :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 14:39 

Hardtraxxer

pecola-tje schreef:
Keeptrying schreef:
3 mei !

Dat geloof ik niet :P

xd xd xd

Oh help. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 14:40 

Hardtraxx Veteran

keep trying.

heh :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 16:34 

Hardtraxxer

antwoord inzake de pepperspray:

Beetje kop in het zand steken dit. :/

Mijn naam is (niet nodig hier naam te noemen vind ik), ik was afgelopen weekend verantwoordelijk voor de veiligheid tijdens Harmony of Hardcore en 7th Sunday.
Laat ik om te beginnen even ingaan op het incident wat zich afspeelde tijdens het optreden van Frequenzers afgelopen zondag.
Nadat de melding (bezoeker is t.h.v. de FOH met een prikkende vloeistof in de ogen gespoten en mogelijk zijn hierbij sieraden gestolen) bij ons binnen kwam is mijn Coördinator Interventieteams meteen ter plaatse gegaan en heeft gelijk een aantal interventieteams naar de locatie geroepen. 1 team om de bezoeker te woord te staan en te begeleiden naar de medische post, 2 teams surveilleren in de tent om te proberen de dader te vinden en 1 team om eventuele overige slachtoffers op te vangen, bij te staan en te begeleiden naar de medische post.
De medische post is meteen op de hoogte gebracht en heeft ook teams, ter ondersteuning, naar de area gestuurd.
Uiteindelijk zijn er 15 bezoekers door de EHBO gezien. Zij konden gelukkig, nadat de ogen waren gespoeld, weer terug naar binnen om alsnog te genieten van een paar leuke uren.
Wat vast staat is dat er met een bijtende/prikkende vloeistof of gas is gespoten, waarbij een aantal bezoekers is geraakt en 1 bezoeker een halsketting is kwijt geraakt. Of dit is gebeurt met traangas, pepperspray of bijvoorbeeld deodorant staat echter niet vast.

75 beveiligers waren tijdens 7th Sunday belast met de fouillering en visitatie.
Daar er een “Zero tollerance” beleid gold is iedere bezoeker door ons gezien.
Bovendien wordt er, onder voortdurend toezicht van politie en een hulp officier van justitie, gefouilleerd.
Omdat het beveiligers niet toegestaan is overal te zoeken/voelen/aanraken zijn er altijd plekjes waar je mogelijk iets zou kunnen verstoppen.
Het blijft dan ook lastig een incident als dit te voorkomen.
Ik hoop wel dat we (binnen onze mogelijkheden) accuraat hebben gehandeld en dat eenieder snel naar behoren is geholpen.

Ik zal proberen om de volgende editie nog scherper op de visitatie in te steken en hoop dat jij jezelf niet laat weerhouden om het festival nog eens te bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 16:49 

Hardtraxxer

^

Inderdaad beetje makkelijk beantwoord zo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:02 

Donateur

Ja op zich hebben ze qua fouilleren wel een punt natuurlijk. Het mes snijdt gewoon aan twee kanten (of eigenlijk aan twee kanten niet). Het positieve is dat je lekker je gedoogrommel mee naar binnen kunt nemen, het negatieve dat er busjes pepperspray doorheen kunnen glippen.

Daarom hoop ik dat ze een degelijk protocol opstellen. Hoe lang moet je überhaupt spuiten met zo'n flesje om een halve tent plat te krijgen? Klachten en waarnemingen van het publiek serieus nemen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:13 

Hardtraxxer

Controleer op zijn minst gewoon goed de broekspijpen, tassen en jaszakken.

Kijk, dat je drugs moeilijk tegen kan houden snap ik, dat is klein en makkelijk te verstoppen. Maar messen en/of pepperspray bussen moet je met een beetje fatsoenlijke fouillering er toch wel uit kunnen vissen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:15 

Artiest

Tja, wat kunnen ze er verder aan doen? Hoe streng je de visitatie ook maakt, dit soort incidenten kun je niet geheel voorkomen. Ook al lukt het ze wel om de pepperspray busjes buiten te houden, dan verzinnen de 'Roemenen' wel weer iets nieuws.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:16 

Edit: Oh, laat maar, hierboven al genoemd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:39 

Hardtraxx Veteran

Als er nou naast die mondkapjes ook iets is wat je ogen bedekt kunnen we dat allemaal opdoen, ook een oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:42 

Artiest

Delt-A schreef:
Als er nou naast die mondkapjes ook iets is wat je ogen bedekt kunnen we dat allemaal opdoen, ook een oplossing.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:43 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:

Oohhhh, dragen die raw-boys ze daarom :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 19:02 

Hardtraxx Veteran

Scotty018 schreef:
pepperspray bussen moet je met een beetje fatsoenlijke fouillering er toch wel uit kunnen vissen.

Vanwege deze zin eens gegoogeld op 'small pepper spray'. Eerste link die ik krijg is een product dat je op Amazon kan kopen dat gemaakt is om aan je sleutelbos te hangen. Volgens de beschrijving kan je 6x sprayen en gaat de spray tot op een afstand van 5 feet (+- 1,5m).

Ik wil ervoor wedden dat als je dat inderdaad gewoon aan je sleutelbos hangt en je hebt er nog een paar andere dingen aan hangen dat je 99% van de tijd misschien zelfs 100% van de keren dit gewoon binnen krijgt.
Vorige  1 ... 2462, 2463, 2464, 2465, 2466, 2467, 2468 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen