TiMOTHYb schreef:
Citaat:
In zijn podcast kwam onder andere het onderwerp ‘Raw vs Euphoric’ voorbij. De Raw tracks die soms bijna harder zijn dan hardcore en het euforische geluid wat zeldzaam is in deze tijd. Koen moet toegeven dat hij de euforische, 2011 sound wel mist. “Die tijd van de Josh & Wesz-geluiden was geweldig! Daarnaast denk ik wel dat het Raw geluid na de zomer sterk zal afnemen hoor.”
Jammer dat ze niet even doorvragen. Waarom dan Koen?
Ik vind het allemaal vrij overdreven. Is het echt zo zeldzaam dat euforische geluid? Wildstylez binnenkort weer, Noisecontrollers vandaag de dag, de talenten Cyber en Sylence, Rebourne, Wasted Penguinz, noem maar op....Komt genoeg diversiteit uit de scene rollen en ik moet zeggen dat ik dit jaar, na matige jaren, weer kan zeggen dat ik weer geniet van de muziek.
Dat het RAW geluid af zal nemen na de zomer is een bijzondere uitspraak. Al snap ik deels zijn gedachtegang wel. Naar mijn mening heeft RAW minder uitwegen dan de euforische tak. Met uitwegen doel ik op diversiteit binnen het subgenre. Als we als norm voor het genre Hardstyle even Noisecontrollers pakken, kan hij alle kanten op, wat die ook doet; van euforisch, out-of-the-box tot raw, alles pakt die mee. Natuurlijk zijn er niet veel die dat kunnen, maar hoe meer je jezelf aanpast aan 1 van die subgenres hoe lastiger het is divers te blijven.
Natuurlijk kan de RAW mij nog verrassen door zich goed door te ontwikkelen, maar ik acht een aantal grote populaire RAW artiesten van nu niet in staat zo divers te blijven dat het aantrekkelijk blijft voor het grote publiek.