Kwisniks schreef:
Oké dat is wel heel interessant. Het was dus misschien niet zozeer omdat ze Hardstyle niet leuk meer vonden om te maken.
In zekere zin wel. Maar als ze hun ding wouden doen, kregen ze vaak een enorme lading kritiek over zich heen. Daardoor verliezen ze de motivatie om het te doen en zoeken hun motivatie en passie ergens anders.
Vrij logisch lijkt me? Snap dan ook niet waar alle nijdigheid en haat vandaan komt.
Als jij door een publiek word uitgejoeld terwijl je staat te draaien ga je ook niet blijven staan en zeggen, tja het is m'n passie.
Het is een combinatie van beiden, van te veel negatieve uitlatingen en geen passie meer hebben. Want kritiek kan, mits goed opgebouwd, geen kwaad voor een artiest. Al dat dreigen, schelden en belachelijk maken dat breekt een artiest denk ik dan als ze merken dat ze in een scène niet welkom zijn.
Ik denk zelf, omdat Headhunterz van mainstream hield, en de stijl die hij maakte, hij de motivatie kwijt raakte. Omdat die hardstyle steeds meer als commercieel werd bestempeld en het geld opzoeken met de opkomst van raw hardstyle.
En hem dus steeds meer de grond instampte, terwijl hij met dezelfde soort cheesy mainstream groot is geworden.
Hetzelfde verhaal zie je terug bij The Prophet. De sounds van early hardcore raakte in vergetelheid rond 2000+, dat was zijn passie, en hij werd daardoor als artiest steeds slechter en minder geprofileerd als kenmerkend. Daardoor is hij overgestapt naar hardstyle met The Prophet en is scantraxx begonnen.