Rik schreef:
Lyst schreef:
Als hij t al moeilijk vind ctrl alt delete als anthem te overtreffen, verwacht ik er niet veel van. Ik denk weer zo'n standaard scantraxx plaat met de inqontrol vocals en dat moet dan de anthem zijn.

Nou lyst, meestal ben ik 't wel met je eens maar ctrl alt delete was echt wel het beste anthem van vorig jaar en dat vinden niet alleen de "melodiefans".
Ik vond hem zeker wel hard, met die knallende Frontliner kicks. En het is wel een redelijk "duister" anthem, denk dat je 'm wel redelijk kan vergelijk met het anthem van vorig jaar. Hard en melodieus.
Het nummer zelf is redelijk, vind het niet super ofzo. Maar het heeft niks weg van een anthem, het is gewoon een standaard NC plaatje met de vocals van in qontrol. En dat het het beste anthem van het jaar was, heeft meer te maken met het niveau van de anthems als scrap attack, city of intensity en the nature of our mind.
Vind sowieso de anthems de laatste tijd teveel "standaard" nummers. Een anthem moet een bepaalde sfeer creëren wat bij dat feest past en het enige wat die sfeer creëert in de huidige anthems zijn de aangeleverde vocals. Flash Forward bijvoorbeeld geeft wel een overduidelijke in qontrol sfeer, ookal haal je de vocals eruit.
Wat dat betreft hebben DBSTF het nog best goed gedaan, maar ik ben geen fan van hun muziek, that's all.
En ik heb een hekel aan de frontliner kicks eerlijk gezegd..