Lyst schreef:
Het kwam er meer uit als ik gun Geck-o wel om met de grote naam Headhunterz te werken. Ik vind dat denigrerend naar Geck-o toe. Er worden ik weet niet hoeveel collabs gedaan, nooit hoor ik iemand over "gunnen". Gunnen we Headhunterz ook een collab met Geck-o dan, want dat wil hij blijkbaar ook graag. Of is het vanzelfsprekend dat Headhunterz met Geck-o mag samenwerken, omdat hij veel meer likes heeft op facebook.
Daar heb je wel een punt, maar toch blijft die imbalans in gunfactor voor mij bestaan. Het is voor zover ik weet zo dat het moeilijker is om een collab met Headhunterz te krijgen dan met Geck-o. Niet dat hij zomaar met iedereen een collab aan zou gaan, maar gegeven zijn positie in de scene en denk ik ook zijn beschikbare tijd voor collabs, lijkt het me makkelijker om met Geck-o een collab te regelen dan met Headhunterz. Ik denk dat er wel een stuk of 50 producers 'in de rij staan' om met Heady samen te werken. Nu wordt Rik daar uitgepikt om een track te gaan maken. Er is nou eenmaal iets van een hiërarchie, en hoe eerlijk of oneerlijk dat ook is (daar ga ik nu niks over zeggen), het bestaat wel. En daardoor ontstaan zulke situaties waardoor een dj/producer niet 'zomaar' een dj/producer is. Er is eenmaal sprake van bepaalde exclusiviteit en zeldzaamheid als het aankomt op studiotijd met Headhunterz. Hij staat aan de top van de scene en daar is naar mijn mening een goede reden voor. En net als dat het voor mij een eer is geweest en zal zijn om met Rik in de studio te zitten, zal het voor Rik vast ook een eer zijn om bij Heady aan te schuiven.
Ik spreek nu een beetje voor Rik hier, maar ik weet dat hij niet zo'n verhaal uit gaat typen.
Ik denk trouwens ook dat die gunfactor eenzijdiger wordt uitgebeeld omdat wij dingen eerder vanuit zijn perspectief zien omdat wij hem beter kennen dan Heady en wellicht beter met hem kunnen identificeren. Misschien is dat wel de hoofdreden. Zie het als een maatje dat een date regelt met het meisje dat hij heel leuk vindt. Hem gun je dat ook terwijl je dan niet aan dat meisje denkt wie je ook best je maat zou gunnen