Dark Pact schreef:
Dat zeggen ze niet, ze zeggen dat jij dus geld krijgt op basis van het aantal bezoekers, maar dat ze een garantie willen dat er minimaal 12 betalende bezoekers komen. Oftewel jij, als artiest, moet 12 betalende bezoekers regelen (die betalen dus het geld, niet jij zelf) waarbij jij dat geld overmaakt als tussenpersoon. Ze willen simpelweg zeker zijn van een minimum van 12 bezoekers en dan krijgt de artiest dus minimaal het geld wat er achter 12 bezoekers staat. Oftewel een artiest betaald hier niets, die moet gewoon promoten en zekerheid creëren voor de organisatie. Alles wat er extra is loopt voor de artiest alleen maar op qua fee. Dit lijkt me een goede deal voor beginnende artiesten.
Dus de artiest koopt niet zijn of haar slot in de line-up, jij betaald niets, de bezoekers doen dat.
Ik begrijp er echt helemaal niets van. Als je als organisatie nou eens een interessante locatie regelt, een strakke lineup wat vormgeving doet en zelf de promotie? Waarom zou je je artiesten opzadelen met het werk dat je eigenlijk zelf zou moeten doen. Het lijkt me namelijk helemaal geen goede deal voor beginnende artiesten. Een DJ contest of een talent stage, dát is een goede deal voor beginnende artiesten.
Waarom moet een beginnend artiest ook echt promoten en zekerheid creëren voor de organisatie? Het lijkt me logisch dat je in zon geval je vrienden en kennissen via FB uitnodigt maar daar kun je toch geen verplichting van maken.