Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 16:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
"de mogelijkheid muziek extreem te versnellen of te vertragen"

Hier hoeven ze van mij niet perse mee te experimenteren xd

Lunatic schreef:
Eens, maar toch is de hardstyle van tegenwoordig misschien ook niet helemaal geschikt hiervoor. Het zou in ieder geval wel vet zijn om wat vaker wat meer 'lef' te zien bij de dj's, denk namelijk omdat het publiek gewend is om het simpelere mixwerk te horen, dj's toch wat minder snel durven ofzo.

Daar kiezen ze toch zelf voor, de mensen die de plaatjes draaien zijn ook de mensen die de tracks produceren, een zeldzame uitzondering daargelaten.
En dat tweede deel is in principe ook een eigen keuze, ze zullen heus niet uitgefloten worden als ze ineens een spetterende overgang maken. Maar omdat het publiek inderdaad niet zo kritisch is (over het algemeen), kunnen ze veilig de gemakkelijke weg kiezen.

Om trouwens even terug te komen op de eigenlijke vraag, ik denk inderdaad dat een artiest dat het beste zal kunnen beantwoorden. De verhaaltjes over de voor- en nadelen van vinyls en CD's zijn leuk, maar volgens mij is dat niet echt waar Yowan naar vroeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ Thera DJThera Pieter Heijnen

Zo. Misschien dat hij het nu weet te vinden. Pieter, zou jij wellicht jouw mening kunnen geven over deze overstap, hoe dat in de praktijk ging? Ik zie bijvoorbeeld op de DVD van Qlimax 2005 nog draaitafels als 'hoofdbestanddeel' van de DJ set, terwijl de CDJ's dat nu zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Om trouwens even terug te komen op de eigenlijke vraag, ik denk inderdaad dat een artiest dat het beste zal kunnen beantwoorden. De verhaaltjes over de voor- en nadelen van vinyls en CD's zijn leuk, maar volgens mij is dat niet echt waar Yowan naar vroeg :P


Ik zelf ben 11 jaar geleden begonnen met vinyl te draaien. In die tijd waren er ook al CDJ's, heb bewust gekozen om met vinyl te beginnen. Na een paar jaar vond ik het te duur worden in tegenstelling met wat er op een schijfje van 700MB past. Ik kwam ook elke week in de lokale platen zaak om te vragen of die ene track al te verkrijgen was, terwijl die als MP3 sneller te verkrijgen was.
En wat Michel de Hey zei in dat interview, je kan zelf wat knip/plak werk doen en gelijk op cd of nu usb zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 17:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar 11 jaar geleden begonnen CDJ's sowieso al meer 'in' te komen, ik ben juist benieuwd naar de periode daarvoor. (ben zelf 12 jaar geleden begonnen met vinyls, maar toen was het al niet meer HET medium om mee te draaien...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 18:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Maar 11 jaar geleden begonnen CDJ's sowieso al meer 'in' te komen, ik ben juist benieuwd naar de periode daarvoor. (ben zelf 12 jaar geleden begonnen met vinyls, maar toen was het al niet meer HET medium om mee te draaien...)


Eens, ik denk toch dat de DJ's in die tijd meer voor het gemak gingen, ipv zeulen met koffers. De studio's gingen ook over van analoog naar digitaal. En als ik het goed heb was tot ergens 2006 Abbey Road Studios de enige grote studio die nog over analoge apparatuur beschok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier Promo zijn kijk op het overstappen van vinyl naar cd's. (Hele interview is wel de moeite waard om te kijken)


@23.40
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doelde niet alleen op de voor en nadelen, maar eigenlijk bedoelde ik het in de meest brede interpretatie die je van de vraag kan hebben:
-Wanneer begon de overstap op CD spelers?
-Waar? Nederland/buitenland? Welke scene/feesten?
-Hoe kwam het precies op gang?
-Wie begon er mee en wat vond hij toen de voordelen?
-Waarom gebeurde het? Waarom zijn DJ's en organisaties massaal overgestapt?
-Wat vonden de DJ's er zelf van?
-Wanneer waren platenspelers bij alle feesten echt verdwenen?

Filmpje van Promo geeft al wat meer opheldering, maar zou het toch leuk vinden om er een artikeltje over te lezen :P Toch leuk dat er nog zoveel reactie's op komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 04:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Ik doelde niet alleen op de voor en nadelen, maar eigenlijk bedoelde ik het in de meest brede interpretatie die je van de vraag kan hebben:
-Wanneer begon de overstap op CD spelers?
-Waar? Nederland/buitenland? Welke scene/feesten?
-Hoe kwam het precies op gang?
-Wie begon er mee en wat vond hij toen de voordelen?
-Waarom gebeurde het? Waarom zijn DJ's en organisaties massaal overgestapt?
-Wat vonden de DJ's er zelf van?
-Wanneer waren platenspelers bij alle feesten echt verdwenen?

Filmpje van Promo geeft al wat meer opheldering, maar zou het toch leuk vinden om er een artikeltje over te lezen :P Toch leuk dat er nog zoveel reactie's op komen

Blog op Bax Shop over de evolutie
Ik dacht dat sinds 2001 de CDJ-1000 de clubstandaard is geworden. Platenspelers zijn nooit echt verdwenen, op techno feesten kon je ze nog eens tegen, zeker de laatste paar jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 04:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
Blog op Bax Shop over de evolutie
Ik dacht dat sinds 2001 de CDJ-1000 de clubstandaard is geworden. Platenspelers zijn nooit echt verdwenen, op techno feesten kon je ze nog eens tegen, zeker de laatste paar jaar.


Citaat:
Deze pagina bestaat niet (meer)

Excuses, we hebben niet kunnen vinden wat u zocht.
Mogelijk zoekt u één van onderstaande producten:


:(
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 17:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Ivey Jones schreef:
Blog op Bax Shop over de evolutie
Ik dacht dat sinds 2001 de CDJ-1000 de clubstandaard is geworden. Platenspelers zijn nooit echt verdwenen, op techno feesten kon je ze nog eens tegen, zeker de laatste paar jaar.


Citaat:
Deze pagina bestaat niet (meer)

Excuses, we hebben niet kunnen vinden wat u zocht.
Mogelijk zoekt u één van onderstaande producten:


:(


Raar dat die link niet werk, als je op google in tikt "de evolutie van dj gear" dan vind je hem wel :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
Raar dat die link niet werk, als je op google in tikt "de evolutie van dj gear" dan vind je hem wel :oh:


Er staat een foutje in je link, er staat ww. ipv www. :$
https://www.bax-shop.nl/blog/blogs/de-e ... an-dj-gear moet wel werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 18:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Persoonlijk was ik erg blij juist dat t van vinyl naar cd's ging. Als je vroegâh een track had gemaakt, moest je vaak tot wel 7 tot 8 maanden wachten voordat die track ein-de-lijk eens op vinyl geperst werd en tot die tijd kon je je track dus niet eens draaien op een feest. Met de komst van de cdj's kon je ineens wél al je nieuwe tracks draaien plús (met name voor mij wel handig xd ) ik kon ook eindelijk eens een beetje bewegen on stage. Want negen vd tien keer sloeg de naald al over bij een klein beetje beweging, echt nix voor mij haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 18:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Ivey Jones schreef:
Raar dat die link niet werk, als je op google in tikt "de evolutie van dj gear" dan vind je hem wel :oh:


Er staat een foutje in je link, er staat ww. ipv www. :$
https://www.bax-shop.nl/blog/blogs/de-e ... an-dj-gear moet wel werken

My bad, was ook laat gister toen ik het opzocht :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
Met de komst van de cdj's kon je ineens wél al je nieuwe tracks draaien plús (met name voor mij wel handig xd ) ik kon ook eindelijk eens een beetje bewegen on stage. Want negen vd tien keer sloeg de naald al over bij een klein beetje beweging, echt nix voor mij haha!

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
DjThera schreef:
Met de komst van de cdj's kon je ineens wél al je nieuwe tracks draaien plús (met name voor mij wel handig xd ) ik kon ook eindelijk eens een beetje bewegen on stage. Want negen vd tien keer sloeg de naald al over bij een klein beetje beweging, echt nix voor mij haha!

:lol:

Hahaha heerlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 21:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Draai technisch gezien is het een dikke vooruit gang die Cd spelers, draai zelf met de 900 Nexus en ben er zeer blij mee. Je heb zoveel meer mogelijk heden dan de platen speler.
Maar als ik niet mix maar gewoon een plaatje op wilt zetten dan gaat het op de platenspeler hoor, want er gaat niks boven een stukje nostalgie, de naald die de beats uit je boxen ramt. xd. Flesje :beer: erbij en beuken maar.
Ik koop nog steeds vinyl (Voornamelijk Crossbreed, DnB en Industrial Hardcore) vooral voor verzameling nu. Bij Triple vision of uit de U.K.

Heb wel ff genoten van dat interview met Dj Promo, een beetje zelf ingenomen maar hopelijk gaat hij het waar maken om mainstream en 'Dark' weer dichter bij elkaar te brengen (Combineren) zoals 10 jaar geleden. :D
Het gat is nu veels te groot. Die huidige afscheiding zie je ook al een paar jaar in de Hardstyle trouwens. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interview stamt uit november 2013. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 08:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Interview stamt uit november 2013. :P


Ha oke :P dan is het em nog niet gelukt anno nu :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 07:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Uit het 2e artikel:

Zoals house-dj Ricky Rivaro, die vindt dat de traditionele romantiek van het vinyl niet opweegt tegen de nieuwe extra's. ,,Het is onzin te beweren dat échte dj's met vinyl zouden moeten werken. Met de nieuwe technieken - zoals een sampler en de mogelijkheid muziek extreem te versnellen of te vertragen - geef je veel meer dimensie aan een set.''

Zou toch leuk zijn als DJ's daar ook daadwerkelijk mee zouden doen, afgezien van de paar die het wel doen. Het is zo makkelijk om leuke truucjes uit te halen, en toch doen veel (met name) hardstyle dj's niets anders dan een plaatje simpel in- en uitmixen... >.<

probleem is dat dj's van dezelfde bekendheid als ons (D-Verze) alleen met die cdj 2000 (nexus) in aanraking komen tijdens boekingen. ik draai maar met een simpel setje 800's en een reloop rmx-30, 0 effecten, totaal geen luxe. wil wel gebruik maken van die extra opties maar weet niet hoe en waar ze zitten :P we maken dan wel gebruik van Rekordbox voor hot cue's, wat wel zeer handig is maar natuurlijk alleen werkt op de 2000's, maar verder is het echt alles maar uitzoeken. hooguit de filter die dan redelijk hetzelfde doet als de mixer die Rick heeft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 11:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
probleem is dat dj's van dezelfde bekendheid als ons (D-Verze) alleen met die cdj 2000 (nexus) in aanraking komen tijdens boekingen.

Dit dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2016 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Keertje langs bij een DJ-zaak om te oefenen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2016 18:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
The Skribbler schreef:
Uit het 2e artikel:

Zoals house-dj Ricky Rivaro, die vindt dat de traditionele romantiek van het vinyl niet opweegt tegen de nieuwe extra's. ,,Het is onzin te beweren dat échte dj's met vinyl zouden moeten werken. Met de nieuwe technieken - zoals een sampler en de mogelijkheid muziek extreem te versnellen of te vertragen - geef je veel meer dimensie aan een set.''

Zou toch leuk zijn als DJ's daar ook daadwerkelijk mee zouden doen, afgezien van de paar die het wel doen. Het is zo makkelijk om leuke truucjes uit te halen, en toch doen veel (met name) hardstyle dj's niets anders dan een plaatje simpel in- en uitmixen... >.<

probleem is dat dj's van dezelfde bekendheid als ons (D-Verze) alleen met die cdj 2000 (nexus) in aanraking komen tijdens boekingen. ik draai maar met een simpel setje 800's en een reloop rmx-30, 0 effecten, totaal geen luxe. wil wel gebruik maken van die extra opties maar weet niet hoe en waar ze zitten :P we maken dan wel gebruik van Rekordbox voor hot cue's, wat wel zeer handig is maar natuurlijk alleen werkt op de 2000's, maar verder is het echt alles maar uitzoeken. hooguit de filter die dan redelijk hetzelfde doet als de mixer die Rick heeft :P


Waarbij je ook nog maar moet hopen dat die cdj 2000 de nieuwste firmware heeft anders heb je nog geen zak aan je hotcue's :P :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2016 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Keertje langs bij een DJ-zaak om te oefenen? :P

Op vrijdag avond heb je een soort inloop avond bij de Pro DJ School in Amersfoort. Staat vanalles (2000's, djm2000, technics, diverse midi controllers) en gratis koffie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2016 10:14 
 

whut :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2016 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf :lol:
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen