Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 16:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi beste kameraden :lol:
ben nu al een tijdje vinyls aant kopen bij toffmusic! in turnhout
nu, ik heb geen platenspeler, ik zou graag mijn platen zo goed mogelijk geript zien te krijgen, want zo is het geen werk, ik had iemand gevonden maar die downloade gewoon de illegale versies van op forums en gaf ze zo aan mij

gevolg: slechte vinylrips + gewoon illegaal verkregen :)
kheb em zen vet gegeven en ben het daar afgebolt.
daarom:

zou er iemand vinylrips kunnen maken voor mij?
ik zal men lijstje doorsturen, wie weet heeft er iemand zelf de vinyl en kan em die ff rippen voor mij??

laat maar iets weten :)

Groetjes

Ruben & Mathias
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 16:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat je wel is kan proberen is contact opnemen met zat0x van FTD(usenet 'spot' dienst). Hij verzorgd vaak de vinyl releases op t Usenet, en dit zijn altijd goeie kwaliteit rips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is het dan verstandiger om een 2e hands draaitafel aan te schaffen (om mee te draaien)? Tweede hands heb je wel een draaitafel voor 250. Voor een setje Technics draaitafels betaal je 500 euro en deze behouden hun waarde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 18:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Misschien is het dan verstandiger om een 2e hands draaitafel aan te schaffen (om mee te draaien)? Tweede hands heb je wel een draaitafel voor 250. Voor een setje Technics draaitafels betaal je 500 euro en deze behouden hun waarde!


dat was ik ook aant denken. maar hoe krijg ik dan zo'n goeie kwaliteit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RandM schreef:
_dp_ schreef:
Misschien is het dan verstandiger om een 2e hands draaitafel aan te schaffen (om mee te draaien)? Tweede hands heb je wel een draaitafel voor 250. Voor een setje Technics draaitafels betaal je 500 euro en deze behouden hun waarde!


dat was ik ook aant denken. maar hoe krijg ik dan zo'n goeie kwaliteit?

Het niet zelf opnemen :P Gewoon mixen met vinyl :)
Maar wil je toch opnemen,
Zoek eens een tutorial op het internet. Het is goed te doen. Het kost alleen wel véél moeite. Bovendien verlies je altijd wel iets van kwaliteit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 20:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
RandM schreef:
_dp_ schreef:
Misschien is het dan verstandiger om een 2e hands draaitafel aan te schaffen (om mee te draaien)? Tweede hands heb je wel een draaitafel voor 250. Voor een setje Technics draaitafels betaal je 500 euro en deze behouden hun waarde!


dat was ik ook aant denken. maar hoe krijg ik dan zo'n goeie kwaliteit?

Het niet zelf opnemen :P Gewoon mixen met vinyl :)
Maar wil je toch opnemen,
Zoek eens een tutorial op het internet. Het is goed te doen. Het kost alleen wel véél moeite. Bovendien verlies je altijd wel iets van kwaliteit...


je hoort toch altijd een gekraak door je plaat? omdat het juist een vinyl is??
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwah als je goede naalden gebruikt en de vinyl goed schoonmaakt, zal het gekraak wel goed te voorkomen zijn. Maar zo als ik al zei, zoek eens op google ;) of ga naar www.about-dj.nl daar moet ook zeker wel iets vinden zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Mwah als je goede naalden gebruikt en de vinyl goed schoonmaakt, zal het gekraak wel goed te voorkomen zijn. Maar zo als ik al zei, zoek eens op google ;) of ga naar http://www.aboutdj.nl daar moet ook zeker wel iets vinden zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2009 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je zou ook een USB platenspeler kunnen kopen.. Of iets wat daar op lijkt.. Voor 90 euro ofzo kun je ze dan zelf rippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2009 08:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Je zou ook een USB platenspeler kunnen kopen.. Of iets wat daar op lijkt.. Voor 90 euro ofzo kun je ze dan zelf rippen.

met waarschijnlijk kwaliteit die niet om aan te horen is. Zeker als je daarnaast veel WEB's koopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2009 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het verschil is alleen dat hij de vinyls al gekocht heeft, dus wil je dan dubbelop betalen?
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek dat hij zijn vinyls ript, die dingen zijn niet bepaald goedkoop, en als je dan zo al de artiest steunt en gewoon die rips niet deelt kan dat best..

Maar wees eerlijk: iedere vinyl rip haalt het niet tegenover een goed gemasterde WEB, simpelweg omdat je van medium naar medium naar medium gaat, terwijl een WEB direct uit de studio komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2009 11:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik rip zelf ook af en toe mijn vinyls, maar alleen omdat ik soms moet draaien met alleen cdj's (wat eigenlijk best jammer is...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2009 19:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Sorry maar wie koopt er nou vinyls als je geen platenspeler hebt :P. Klinkt naar mijn idee meer naar iemand die gewoon kwaliteit downloads wil hebben. Zeker omdat je zegt dat je een lijstje opstuurt met vinyls die je graag geript wil zien. Als je ze graag geript wil hebben, ga dan langs met je eigen platen ;)


ahja :) moet je men betalingsbewijsjes zien?

edit:
moest je men vorige bericht gelezen hebben dan zou je zo'n onzin niet uitkramen van 'zelf langs te gaan' want dat is al gebeurt
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen