Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:25 
 

Mensen die mijn posts hebben gelezen zullen hier ongetwijfeld niet van schrikken, maar ik wil dit toch even aansnijden.

Hoe komt het toch dat iedereen ongeveer dezelfde set maakt? Laatste tijd zie je alleen maar setjes met ongeveer zoiezo 5 tracks erin. I Hate U, NRGizer, You Try To Play Me, Respect/Rambo is a pussy ga zo maar door. NIET dat de tracks niet leuk zijn, maar ik neem toch aan dat mensen setjes downloaden waarin ze iets vernieuwends horen. Waarom blijft iedereen zo de tracks gebruiken? Is het omdat ze ze zelf de tracks zo vet vinden, of omdat ze denken dat ieder andere persoon het mooi vind? Ik persoonlijk de setjes waarin niks speciaals zit qua nummers het niet waard om te downloaden. Ben ik hier alleen in? Nummers zoals A Kay A, Music Made Addict, Double Dutch Darkies, Ti Sento hoef ik ECHT niet meer te horen. Ik ga er op feesten ook spontaan van stilstaan.

Hoe vind de rest dat? Sta ik alleen in mijn positie of niet? :) Ik hoop een leuke discussie te krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het compleet met je eens. Als ik een setje maak probeer ik echt een unieke tracklist neer te zetten met wat oude nummers en ook een paar nieuwere nummers :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik kan me er idd wel in vinden ja! Ik vind vaak de setjes waar wat meer variatie in zit, bijv. wat oudere plaatjes vaak lekkerder om te luisteren! Maar 'k luister ook netzo lief setjes met de wat nieuwere platen er in, want die zijn vaak ook erg lekker :drool:
Maar om nou te zeggen dat ik er op feesten spontaan van ga stilstaan? nah! Ik ga sowieso wel uit m'n plaat :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Ik ben het compleet met je eens. Als ik een setje maak probeer ik echt een unieke tracklist neer te zetten met wat oude nummers en ook een paar nieuwere nummers :).


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ach, je pakt nu precies de hitjes van het moment eruit. Die worden nou eenaal meer gebruikt. Daar zou ik niet zo van schrikken. Maar ik heb liever ook nog wat anders erbij ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:40 
 

Klopt, maar je ziet toch wel dat ieder setje altijd 5 hits erin heeft zoiezo. Tuurlijk hoef je niet te verwachten om geen hitjes erin te doen, maar een beetje met mate is toch gaaf? Er zijn zoveel gave nummers - en dan vind ikhet zonde om een setje te luisteren wat je al 3x gehoord hebt in andere setjes.

Combineren met oudere nummers is ge-wel-dig. Dat is JUIST goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo denken een hoop mensen erover, helaas niet iedereen. Sommigen hebben liever alleen de hits van nu en zoveel mogelijk promo's in een set (mits ze die hebben). En het is nou eenmaal leuk om NET met die ene nieuwe track te spelen.

Ik zou me er maar niet te veel storen, dat blijft toch wel bestaan. Gewoon een ander setje uitkiezen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:45 
 
Hardtraxx Veteran

het gaat erom of een set knallt of niet.. trackkeuze is daardoor minder belangrijk.. maar de manier van mixen en de VOLGORDe van de platen is belangrijker :D tenminste bij mijn stejes:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
het gaat erom of een set knallt of niet.. trackkeuze is daardoor minder belangrijk.. maar de manier van mixen en de VOLGORDe van de platen is belangrijker :D tenminste bij mijn stejes:P

trackkeuze is JUIST het belangrijkste! :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:09 
 
Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
dj-rico01 schreef:
het gaat erom of een set knallt of niet.. trackkeuze is daardoor minder belangrijk.. maar de manier van mixen en de VOLGORDe van de platen is belangrijker :D tenminste bij mijn stejes:P

trackkeuze is JUIST het belangrijkste! :oh:

tuurlijk,, speeld wel mee,, maar bijvoorbeeld trackkeuze van the prophet is niet super.. maar het lekkere mixtempo maakt het dan weer goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
_dp_ schreef:
dj-rico01 schreef:
het gaat erom of een set knallt of niet.. trackkeuze is daardoor minder belangrijk.. maar de manier van mixen en de VOLGORDe van de platen is belangrijker :D tenminste bij mijn stejes:P

trackkeuze is JUIST het belangrijkste! :oh:

tuurlijk,, speeld wel mee,, maar bijvoorbeeld trackkeuze van the prophet is niet super.. maar het lekkere mixtempo maakt het dan weer goed :)


Vind jij het bedienen van de crossfader een pluspunt?
Dat noem ik niet eens mixwerk meer, maar puur promotiewerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:27 
 
Hardtraxx Veteran

als je over 2 jaar music made addictz draait ben je held,,
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En the prophet is weer gevallen.
Gelijk weer dat gezeik over promotie en shit.
Die man staat er al zolang en nu gaat de helft van de mensen opeens 'slecht' over hem praten. :yawn:
Die man doet nog steeds zijn ding, en vind dat je daar respect voor moet hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

douwe141 schreef:
En the prophet is weer gevallen.
Gelijk weer dat gezeik over promotie en shit.
Die man staat er al zolang en nu gaat de helft van de mensen opeens 'slecht' over hem praten. :yawn:
Die man doet nog steeds zijn ding, en vind dat je daar respect voor moet hebben.

wat hij in het verleden gedaan heeft boeit me voor een recent setje vrij weinig... Het is niet zo dat hij slecht mag draaien 'omdat het de prophet is'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oudere plaatjes in een setje doen het bij mij ook vaak beter, maargoed... ik mix zelf ook weleens een set met alleen nieuw spul.
Ik begrijp op dat moment wel dat de set minder aantrekkelijk is, omdat het 1 vd velen is....

Maargoed, op een feestje hoor ik het liefst van alles wat (oud EN nieuw)....
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:34 
 
Hardtraxx Veteran

inderdaad op een feest mag vind ik best ook 1 2 stampuh voor bijkomen dan komen niet addictz ook er lekker in :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

douwe141 schreef:
En the prophet is weer gevallen.
Gelijk weer dat gezeik over promotie en shit.
Die man staat er al zolang en nu gaat de helft van de mensen opeens 'slecht' over hem praten. :yawn:
Die man doet nog steeds zijn ding, en vind dat je daar respect voor moet hebben.


Want omdat hij er al X jaar is is hij beter dan diegene die er X-Y jaar is? Nee toch? Belastingdienst kom er maar weer in: In het verleden behaalde resultaten...

Ik heb absoluut respect voor zijn verdiensten voor de hardere dance-scene, daar hoor je mij ook niet over. Je hoort me wel over het feit dat ik zijn mixwerk van de laatste tijd (vanaf Q-Base 2007) niet echt meer om over naar huis te schrijven vind. Dat vind ik wel van meer grote DJ's in de scene hoor, Brennan Heart bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 17:37 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
douwe141 schreef:
En the prophet is weer gevallen.
Gelijk weer dat gezeik over promotie en shit.
Die man staat er al zolang en nu gaat de helft van de mensen opeens 'slecht' over hem praten. :yawn:
Die man doet nog steeds zijn ding, en vind dat je daar respect voor moet hebben.


Want omdat hij er al X jaar is is hij beter dan diegene die er X-Y jaar is? Nee toch? Belastingdienst kom er maar weer in: In het verleden behaalde resultaten...

Ik heb absoluut respect voor zijn verdiensten voor de hardere dance-scene, daar hoor je mij ook niet over. Je hoort me wel over het feit dat ik zijn mixwerk van de laatste tijd (vanaf Q-Base 2007) niet echt meer om over naar huis te schrijven vind. Dat vind ik wel van meer grote DJ's in de scene hoor, Brennan Heart bijvoorbeeld.


elke keer dat ik the prophet zag mixte die aardig lekker en snel door ;) en merkte wel dat hij minder van de breaks is als andere :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 18:02 
 
Hardtraxx Veteran

Timmer schreef:
Khadber schreef:
douwe141 schreef:
En the prophet is weer gevallen.
Gelijk weer dat gezeik over promotie en shit.
Die man staat er al zolang en nu gaat de helft van de mensen opeens 'slecht' over hem praten. :yawn:
Die man doet nog steeds zijn ding, en vind dat je daar respect voor moet hebben.


Want omdat hij er al X jaar is is hij beter dan diegene die er X-Y jaar is? Nee toch? Belastingdienst kom er maar weer in: In het verleden behaalde resultaten...

Ik heb absoluut respect voor zijn verdiensten voor de hardere dance-scene, daar hoor je mij ook niet over. Je hoort me wel over het feit dat ik zijn mixwerk van de laatste tijd (vanaf Q-Base 2007) niet echt meer om over naar huis te schrijven vind. Dat vind ik wel van meer grote DJ's in de scene hoor, Brennan Heart bijvoorbeeld.


elke keer dat ik the prophet zag mixte die aardig lekker en snel door ;) en merkte wel dat hij minder van de breaks is als andere :thumbup:

dat bedoel ik timmer :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja timmer , dat zag ik dus ook toen ik hem meemaakte, dat het gewoon goed was,
Publiek ging los en dat soort dingen maar als je setjes luistert achteraf ,
Ja dan is het veel overgang zonder beatmatch maarja , hij weet het publiek wel los te laten gaan.
En is dat niet wat een dj hoort te doen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 21:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Vind jij het bedienen van de crossfader een pluspunt?
Dat noem ik niet eens mixwerk meer, maar puur promotiewerk.

Jij hebt liever dat hij op stopt druk bij de ene plaat en dan de andere start bedoel je? ;)


Maar om terug te gaan naar waar dit eigenlijk om ging: Ik vind het helemaal niet erg als er 5-6 hitplaten in een set van bijvoorbeeld een uur zitten. Sterker nog, ik vind het altijd wel lekker als je eerst met wat onbekends begint, dan steeds wat bekender, dan een hit plaat, of twee, dan weer terug naar minder bekend OF een hele oude plaat, mooi voor het contrast, mooie afwisseling en dan weer terug naar nieuw en bekend.

Een set met alleen maar hits vind ik weer minder al luister ik er wel naar als ik de platen nog niet zo goed ken of ik er gewoon heel veel zin in heb om lekker mee te beuken/zagen/bleren als ik die platen al wel ken.

En je kunt zelf altijd voor afwisseling zorgen door een oude set op te zetten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2009 00:25 
 

Kijk aan, toch nog wel wat discussie. :)

Citaat:
Maar om terug te gaan naar waar dit eigenlijk om ging: Ik vind het helemaal niet erg als er 5-6 hitplaten in een set van bijvoorbeeld een uur zitten. Sterker nog, ik vind het altijd wel lekker als je eerst met wat onbekends begint, dan steeds wat bekender, dan een hit plaat, of twee, dan weer terug naar minder bekend OF een hele oude plaat, mooi voor het contrast, mooie afwisseling en dan weer terug naar nieuw en bekend

Hier ben ik het wel mee eens, maar ik vind dat je voor de 5-6 hitplaten die je erin stopt wel wat tegenover mag stellen. Het valt me de laatste tijd op, en ook hier vooral op deze liveset sectie, is dat er continu dezelfde platenkeus is. Kijk, ik kan me voorstellen dat als je setjes voor jezelf maakt dat je dan lekker alle hitjes erin gooit, dan heb je weer een periode gecovert. Zo kun je setjes luisteren ipv losse nummers etc. Prima! Maar wanneer je beslist van, deze wil ik wel online gaan gooien en andere mensen laten beluisteren- dan probeer je toch iets neer te zetten? Iets wat orgineel is, wat mensen de set laat downloaden, waar mensen van opkijken. Dat is mijn ideale liveset: Een combinatie van heerlijke hitjes, gouwe ouwe, en ouderwets raggen! Kijk het hoeft niet eens heel erg oud te zijn vind ik voor gouwe ouwe, neem bijvoorbeeld Killzone van Star Creatorz (TBY). Dit is echt een geniaal nummer, maar nu gebruiken echt niet veel mensen het meer. Zo blijf je orgineel, heerlijke nummers draaien en afwisselend.

O jee, ik begin te drammen. Hoop dat het een niet te grote wall of text is. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2009 00:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind veel setjes wel lekker, ookal heb ik zo wel mijn eigen trackkeuzes. Ik vind inderdaad het ''oudere'' + nieuwe en wat hitjes altijd wel goed. Wat ik zelf veel doe is nummers van nu, 2008 en 2007 gebruiken. En om maar effe terug te komen op de eerste post, ik zie Double Dutch Darkies, dat is echt wel een nummer die ik nu nog steeds wel wil zien hoor, snap 't probleem echt niet. En I hate U vind ik niet echt een 'hitje', meer een heerlijk knalnummer die ik ook zeker vaak wil horen. Zo kunnen we nog wel effe doorgaan met het welles/nietes setjes, en dan moet je inderdaad zelf maar weten wat je vet vind toch? hitjes, tracks van vroeger, heel erg afwisselend, opbouw van ''soft'' naar ''hard'', afsluiten met Donkey Rollers of niet? Ik bedoel, er zijn zoveel verschillende mogelijkheden, kies maar zou ik zeggen, zo heeft iedereen weer z'n eigen smaak qua track keuzes in een setje;).

Owja, daarbij moet ik wel zeggen dat het mixwerk wel bij mij punt 1 is in een set, vind ik altijd vet om terug te horen als het goed gelukt is;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2009 01:36 
 

Het was maar een voorbeeld. Maar dat was blijkbaar niet duidelijk ;) En ik weet wel dat ik het zelf moet weten- ik probeerde alleen een discussie op gang te brengen. De aanleiding was de op elkaar lijkende tracklistjes. Ik vroeg me gewoon af of ik de enige was die daar last van had!
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen