Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 08:11 

Hardtraxxer

Beste mede forumleden,

Ik ben al 12+ jaar fan en van 2011-2018 ook werkzaam geweest in de scene (o.a. Scantraxx, Rebirth, Make You Dance, UDC, Theracords).

Al enige tijd denk ik na / ben ik op zoek naar een plek waar een wiki / trivia voor hardstyle kan ontstaan op een overzichtelijke, gestructureerde manier. Ik denk zelf vaak terug aan epische momenten en zaken die wat betekend hebben voor de scene, maar weet dan niet zo goed waar ik dat nog kwijt kan. Wel weet ik dat er anderen met mij zijn die ook graag terugkijken op mooie momenten.

Omdat ik weet dat op dit forum menig encyclopedie (lees persoon met hardstyle kennis) rond surft denk ik dat Hardtraxx hier de plek voor is. Ook omdat het Wist je Dat topic een van de best lopende topics is denk ik dat er potentie zit in dit idee.

Hoe ik het voor me zie;
- een nieuwe sectie genaamd Trivia
- hierin 3 subsecties, (1) artiesten (2) organisaties (3) labels, wellicht later meer
- in elke sectie per merk een topic. Dus bijvoorbeeld in (1) Phuture Noize, in (2) Q-dance en in (3) Scantraxx. Dit zinn doorlopende topics (niet gebonden aan een bepaald jaar)
- in het topic een eerste post welke mods beheren met kopjesgewijs trivia; weetjes, hoogtepunten, belangrijke voorvallen, etc per merk. Ook de release lijst per artiest kan hierin terugkomen waar die er al zijn
- in de posts eronder kan iedereen bijdragen aan de trivia van een merk

Wat hier niet in terug hoeft te komen in topic en/of sectievorm in verband met overlap;
- releases
- events
- livesets

Op dit moment is er natuurlijk al veel informatie beschikbaar op Hardtraxx, maar dat is allemaal versplinterd in label topics, Q-dance / b2s topics, het wist je dat topic en het mandy fan team topic. Door 1 sectie, subsectie en topic opbouw te hanteren wordt het voor iedereen makkelijker om info terug te vinden en per onderwerp bij te dragen.

Wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 09:09 

Kraak... Piep...

opaa schreef:
Beste mede forumleden,

Wellicht kennen jullie mij als Perry de Ruijter. Al 12+ jaar fan en van 2011-2018 ook werkzaam geweest in de scene (o.a. Scantraxx, Rebirth, Make You Dance, UDC, Theracords).

Al enige tijd denk ik na / ben ik op zoek naar een plek waar een wiki / trivia voor hardstyle kan ontstaan op een overzichtelijke, gestructureerde manier. Ik denk zelf vaak terug aan epische momenten en zaken die wat betekend hebben voor de scene, maar weet dan niet zo goed waar ik dat nog kwijt kan. Wel weet ik dat er anderen met mij zijn die ook graag terugkijken op mooie momenten.

Omdat ik weet dat op dit forum menig encyclopedie (lees persoon met hardstyle kennis) rond surft denk ik dat Hardtraxx hier de plek voor is. Ook omdat het Wist je Dat topic een van de best lopende topics is denk ik dat er potentie zit in dit idee.

Hoe ik het voor me zie;
- een nieuwe sectie genaamd Trivia
- hierin 3 subsecties, (1) artiesten (2) organisaties (3) labels, wellicht later meer
- in elke sectie per merk een topic. Dus bijvoorbeeld in (1) Phuture Noize, in (2) Q-dance en in (3) Scantraxx. Dit zinn doorlopende topics (niet gebonden aan een bepaald jaar)
- in het topic een eerste post welke mods beheren met kopjesgewijs trivia; weetjes, hoogtepunten, belangrijke voorvallen, etc per merk. Ook de release lijst per artiest kan hierin terugkomen waar die er al zijn
- in de posts eronder kan iedereen bijdragen aan de trivia van een merk

Wat hier niet in terug hoeft te komen in topic en/of sectievorm in verband met overlap;
- releases
- events
- livesets

Op dit moment is er natuurlijk al veel informatie beschikbaar op Hardtraxx, maar dat is allemaal versplinterd in label topics, Q-dance / b2s topics, het wist je dat topic en het mandy fan team topic. Door 1 sectie, subsectie en topic opbouw te hanteren wordt het voor iedereen makkelijker om info terug te vinden en per onderwerp bij te dragen.

Wat denken jullie?

Leuk initiatief, maar een paar dingen.

Jor-D is nog minder actief dan een comapatient dus die veranderingen gaat hij niet aanbrengen, mods hebben niet overal tijd voor gezien dit ook maar een dingetje in de vrije tijd is en het draagvak is laag omdat maar 0,1% van de scene op Hardtraxx zit.

Een trivia over feesten, artiesten en labels werkt op zich wel. Nu verplintert zich het over fora, discogs, partyflock e.d.
Misschien is een eigen wiki maken nog het beste, een hard edm wiki oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 09:15 

Hardtraxxer

Leuk om de eerste positiviteit te vernemen!
Ik ben me bewust van Jor-D zijn beschikbaarheid en tevens het verschil in ieders tijd ten opzichte van 10 jaar geleden.

Het doel is echter niet om het ‘af’ te maken. Veel informatie kan relatief snel bij elkaar komen maar veel ook niet. Zie het als een plek om info te ‘dumpen’ (mits relevant). Een plek die over de jaren heen ‘zo compleet mogelijk’ wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 09:17 

Kraak... Piep...

opaa schreef:
Leuk om de eerste positiviteit te vernemen!
Ik ben me bewust van Jor-D zijn beschikbaarheid en tevens het verschil in ieders tijd ten opzichte van 10 jaar geleden.

Het doel is echter niet om het ‘af’ te maken. Veel informatie kan relatief snel bij elkaar komen maar veel ook niet. Zie het als een plek om info te ‘dumpen’ (mits relevant). Een plek die over de jaren heen ‘zo compleet mogelijk’ wordt.

Ik denk dat je dan alsnog een Wiki beter kan doen, gezien er hier niet heel veel mensen zitten. Jor-D zijn idee voor die nieuwe HT home-page met meer een overzichtelijke informatie werd ook door een kip en een ei gebruikt.

Het is een goed plan, maar verspild als je het alleen op HT doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 10:54 

Hardtraxx Elite

Leuk initiatief!
Zal, waar mogelijk, proberen om mijn steentje bij te dragen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 13:59 

Hardtraxx Veteran

Klinkt inderdaad als een leuk initiatief. Kan het ook wel eens zijn met BB. Door het niet aan HT te hangen creëer je misschien ook wat sneller de connectie met mensen die hier niet actief zijn. Zullen ongetwijfeld mensen zijn die HT niks vinden/er geen account willen aanmaken. Een schone lei zou daarom idd een goed idee zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 14:56 

Hardtraxx Veteran

Goed idee! Eigenlijk een goed beeld van waar het WJD topic ooit voor bedoelt was. "Wist je dat Headhunterz Platvoet en Ron Wemel van Harry Potter heeft ingesproken..." :P Mooie dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 16:15 

Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Goed idee! Eigenlijk een goed beeld van waar het WJD topic ooit voor bedoelt was. "Wist je dat Headhunterz Platvoet en Ron Wemel van Harry Potter heeft ingesproken..." :P Mooie dingen.

Exact dit soort weetjes horen er ook tussen.

Zo even 1-2-3 wat vanuit mijn mouw;
- wist je dat 2009 purple een key optreden was voor Psyko Punkz? En 2010 voor Frequencerz? Als in, daarna begon het balletje echt te rollen
- wist je dat QBASE oorspronkelijk langer duurde? 16:00-09:00
- wist je dat Atmozfears oorspronkelijk uit andere personen bestond?
- Wist je dat Code Black en audiofreq een duo waren? En zo nog vele anderen
- Wist je dat Crypsis de monitor speakers op In Qontrol 2010 in poging zijn set te redden? Een derde had namelijk het volume verlaagd omdat zijn zaal te vol was / de main te leeg

(Zonder te sensationeel te worden, gewoon feiten als Defqon.1 startte in 2003 natuurlijk ook)

Ik hoor graag nog wat meer verschillende meningen alvorens er iets ontstaat.

Mijn mening over een wiki is overigens dat de relatie tussen mods en gebruikers, en de moeilijkheid van bijdrage daarbij mij niet aanstaan. Zoals men op Hardtraxx topics en secties opbouwt is in mijn beleving eenvoudiger.
Het originelen wikipedia hiervoor gebruiken zie ik sowieso niet zitten
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 16:24 

Kraak... Piep...

Het gaat ook niet om een originele wikipedia.

Maar om dit:

http://www.wikia.com/explore

Als je dit zelf zou willen doen/beheren op Hardtraxx, geen probleem, maar om de mods en de eigenaar te vragen dit te onderhouden naast de gewone taken gaat hem denk ik niet worden gezien die mensen in het dagelijks leven ook gewoon bezig zijn en hier af en toe op zitten, veel minder dan de gemiddelde bezoeker hier, en in de tijd dat ze hier zijn doen ze hun ding (Magnetron TOTY en releases bijv).

Ik denk dat je sowieso wel meer mensen kan vinden die samen met jou een Wikia willen beheren en maken hiervoor. Ik ben daar wel voor in bijvoorbeeld. Naast dat heb je ook een groter bereik natuurlijk, andere fora en sites kunnen dit ook gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 17:05 

Hardtraxx Addict

Misschien leuker om een stand alone pagina hier van te maken die internationaal te volgen is ;) denk dat veel buitenlandse fans al dit soort weetjes niet weten. Leuk idee trouwens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 17:41 

Hardtraxx Veteran

Een soort wiki lijkt mij inderdaad ook beter geschikt dan het hier aan te verbinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 18:36 

Hardtraxx Veteran

opaa schreef:

- wist je dat 2009 purple een key optreden was voor Psyko Punkz? En 2010 voor Frequencerz? Als in, daarna begon het balletje echt te rollen
- Wist je dat Crypsis de monitor speakers op In Qontrol 2010 in poging zijn set te redden? Een derde had namelijk het volume verlaagd omdat zijn zaal te vol was / de main te leeg

Dit soort feiten in perspectief gebracht. Leuk!

Maar te veel tijd over op Sri Lanka? Ken je geen rust? :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 19:42 

Hardtraxxer

opaa schreef:

oh was dat toen ze al met "slaap lekker en truste" zaten en hij er nog ff torture op gooide?

Edit:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2019 20:39 

Hardtraxx Veteran

Een stand-alone wiki pagina zou wel erg gaaf zijn, dat heb je tegenwoordig voor alles (Harry Potter, Pokemon, enz). Hardtraxx hierbij betrekken is onnodig, alleen als schrijvers zou het wel mooi zijn. Met onze community heb je binnen een jaar wel een vrij complete website opgebouwd, compleet met:
- trivia (zoals in de OP beschreven)
- releases (van discogs te halen)
- labelhistorie
- draaigeschiedenis (van Partyflock te halen)

En dat is dan alleen nog maar voor artiesten. Ik vind dit wel een leuk initiatief en ben bereid hieraan mee te schrijven, maar dat werkt het best als stand-alone website.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2019 17:00 

Hardtraxx Addict

Ik kan wel een wikia beginnen? Is niet bijzonder moeilijk en zou inderdaad een mooie plek om diepgaande info op één plek te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2019 17:30 

Hardtraxx Addict

https://harderstyles.fandom.com/wiki/Hardstyle_Wiki

Schroom niet om pagina's toe te voegen! Ik ben op dit moment eventjes druk maar ga morgen er lekker voor zitten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2019 05:42 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
opaa schreef:

Dit soort feiten in perspectief gebracht. Leuk!

Maar te veel tijd over op Sri Lanka? Ken je geen rust? :P.

Het mooie aan vakantie is dat er overal WiFi is tegenwoordig en dat je eindelijk eens zeeën van tijd hebt om over vanalles na te denken waar je al een jaar niet aan toekomt :P

Ik heb ivm vakantie dus geen tijd om vóór februari bij te dragen maar het leek me wel leuk de discussie vast te starten.

Mocht het ervan komen een wiki te maken zou ik dat wel graag met juiste url, hosting en SEO-technisch alles kloppend willen doen. Ik wil dat best bekostigen dat maakt me niet uit. Maar niet uit nood/enthousiasme even snel iets lanceren. Ik had tevens al hardstylewiki.nl / Com vastgelegd dus ik vind het iets te enthousiast dat iemand nu al iets heeft staan en mij daarin passeert.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer ieder’s enthousiasme maar ik wil het wel in 1x goed doen :) Heeft er iemand ervaring met Wordpress templates voor Wiki’s? Ik zie er een aantal staan op Themeforest die er goed uitzien. Wil het liever op die manier inrichten zodat we makkelijk kunnen uitbreiden met plug-ins e.d.. Ook is onderhoud dan eenvoudiger zodat we geen capaciteit probleem krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2019 15:48 

Hardtraxxer

Er zijn ook genoeg andere applicaties om een wiki op te zetten, WordPress uitbreiden met een knowledgebase plugin kan wel maar dan gebruik je onnodig WordPress, wat al een zwaar pakket is zowel voor opslag als database structuur.

https://www.mediawiki.org Is open source software waar het originele wikipedia ook op werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2019 20:13 

Hardtraxx Veteran

Wikia is toch top?

Waarom moet het met je eigen url?
Wil je eraan gaan verdienen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2019 14:28 

Hardtraxxer

ULTIMO schreef:
Waarom moet het met je eigen url?

De URL: http://www.hardstylewiki.nl
Is wat makkelijker te onthouden, en ook mooier dan: https://hardstyle.fandom.com/wiki/Hardstyle_Wiki
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen