opaa schreef:
Beste mede forumleden,
Wellicht kennen jullie mij als Perry de Ruijter. Al 12+ jaar fan en van 2011-2018 ook werkzaam geweest in de scene (o.a. Scantraxx, Rebirth, Make You Dance, UDC, Theracords).
Al enige tijd denk ik na / ben ik op zoek naar een plek waar een wiki / trivia voor hardstyle kan ontstaan op een overzichtelijke, gestructureerde manier. Ik denk zelf vaak terug aan epische momenten en zaken die wat betekend hebben voor de scene, maar weet dan niet zo goed waar ik dat nog kwijt kan. Wel weet ik dat er anderen met mij zijn die ook graag terugkijken op mooie momenten.
Omdat ik weet dat op dit forum menig encyclopedie (lees persoon met hardstyle kennis) rond surft denk ik dat Hardtraxx hier de plek voor is. Ook omdat het Wist je Dat topic een van de best lopende topics is denk ik dat er potentie zit in dit idee.
Hoe ik het voor me zie;
- een nieuwe sectie genaamd Trivia
- hierin 3 subsecties, (1) artiesten (2) organisaties (3) labels, wellicht later meer
- in elke sectie per merk een topic. Dus bijvoorbeeld in (1) Phuture Noize, in (2) Q-dance en in (3) Scantraxx. Dit zinn doorlopende topics (niet gebonden aan een bepaald jaar)
- in het topic een eerste post welke mods beheren met kopjesgewijs trivia; weetjes, hoogtepunten, belangrijke voorvallen, etc per merk. Ook de release lijst per artiest kan hierin terugkomen waar die er al zijn
- in de posts eronder kan iedereen bijdragen aan de trivia van een merk
Wat hier niet in terug hoeft te komen in topic en/of sectievorm in verband met overlap;
- releases
- events
- livesets
Op dit moment is er natuurlijk al veel informatie beschikbaar op Hardtraxx, maar dat is allemaal versplinterd in label topics, Q-dance / b2s topics, het wist je dat topic en het mandy fan team topic. Door 1 sectie, subsectie en topic opbouw te hanteren wordt het voor iedereen makkelijker om info terug te vinden en per onderwerp bij te dragen.
Wat denken jullie?
Leuk initiatief, maar een paar dingen.
Jor-D is nog minder actief dan een comapatient dus die veranderingen gaat hij niet aanbrengen, mods hebben niet overal tijd voor gezien dit ook maar een dingetje in de vrije tijd is en het draagvak is laag omdat maar 0,1% van de scene op Hardtraxx zit.
Een trivia over feesten, artiesten en labels werkt op zich wel. Nu verplintert zich het over fora, discogs, partyflock e.d.
Misschien is een eigen wiki maken nog het beste, een hard edm wiki oid.