Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2012 12:04 

Hardtraxx Veteran

Live heeft als officiele term dat een DJ on stage (dus onvoorbereid) edits maakt van zijn track of zelfs beats probeert te genereren door software/hardware op het podium. De laatste tijd is er (zeker in de hardstyle) sprake van als je met een laptopje van tevoren edits in elkaar sleutelt en die dan omstebeurt afspeelt dat het goed is. Zatox scheen ook live te draaien op Qlimax, die heeft dan ook niets, maar dan ook echt NIETS op het podium gedaan behalve op de booth staan springen. Niet zo veel live aan dus.

Het enige wat je bij een liveset in de Hardstyle nu kan garanderen is dat hij enkel eigen tracks bevat en 99% van de keren 30 minuten lang is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2012 12:06 

Khadber schreef:
. Zatox scheen ook live te draaien op Qlimax, die heeft dan ook niets, maar dan ook echt NIETS op het podium gedaan behalve op de booth staan springen. Niet zo veel live aan dus.

Pfff. En dan is je beroep DJ :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2012 12:16 

Hardtraxx Veteran

Ik heb niet 100% van de tijd naar Zatox staan kijken, want ik wou ook even bier halen en was ook met iemand aan het praten en dergelijke, maar de keren dat ik keek zag ik wel hele spontane overgangen zonder handjes enzo. Jammer de jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2012 17:13 

Hardtraxx Veteran

Over het algemeen zijn live acts voorbereide/voorgemixte sets waarbij live effecten/samples worden toegevoegd. Eigenlijk dus veel minder live dan een dj set. Het speciale zit m in het feit dat de set door de voorbereiding meer exclusieve dingen bevat en vaak veel strakker in elkaar zit dan een dj set. Veel meer tracks in een half uur dan normaal in een half uur dj set door knipjes, mashups en de mogelijkheid tot ingewikkeldere overgangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2012 17:16 

Hardtraxx Veteran

Het beste is wat dat betreft dan een act als Theracords Live op Loudness, toen Geck-O met de laptop bezig was, Degos & Re-Done met cd dingen bezig was en Thera met die sampler... dan pak je imo alle aspecten van een live act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2012 17:34 

Hardtraxxer

Alleen wordt dat in je eentje wel lastig om dan een live act uit te voeren. Alphaverb en Intracable one hadden ooit eens een filmpje waarin ze lieten zien hoe ze dat doen. Krijg hem alleen zo even niet gevonden.

Edit: Deze dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2012 13:23 

Hardtraxx Veteran

Dat is echt vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2012 21:30 

Hardtraxx Veteran

Nog nooit wat gekocht op Beatport, maar zijn alle tracks daar 320kbps? Wil wat oudere tracks daar kopen, maar sommige klinken in de preview als veel lagere kwaliteit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 13:54 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Nog nooit wat gekocht op Beatport, maar zijn alle tracks daar 320kbps? Wil wat oudere tracks daar kopen, maar sommige klinken in de preview als veel lagere kwaliteit :P

Volgens mij is wel alles 320 kbps.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 20:55 

Hardtraxx Addict

Ik weet dat er al een topic is "Wie produceert voor wie". Maar waarom is dit? Hoe kunnen DJ's het nu klaarspelen dat bekendere dj's voor hun producen en dat ze zo op grotere events kunnen draaien. Zonder dat ze eigenlijk iets kunnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 21:01 

Hardtraxx Veteran

Waarom is Rudy Peters de pagina eigenaar van Wildstylez zijn Facebook?
Kan hij dat zelf niet doen? :huh:
https://www.facebook.com/WILDSTYLEZ/info
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 21:04 

Hardtraxxer

Er zijn meerdere mogelijkheden:
- Producer kan heel goed produceren, maar kan niet (of wil niet) draaien. Bijvoorbeeld Michel Pollen.
- Vriendjespolitiek. Bij Minus is more gebeurd dit volgensmij.
- Iemand kan heel goed draaien maar niet produceren. Laat andere de tracks maken. (voor geld) zodat ze geboekt blijven worden. ( pavo )
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 21:11 

Hardtraxxer

Fusionmania schreef:
Waarom is Rudy Peters de pagina eigenaar van Wildstylez zijn Facebook?
Kan hij dat zelf niet doen? :huh:
https://www.facebook.com/WILDSTYLEZ/info

Is hetzelfde bij

https://www.facebook.com/pages/Noisecon ... 11?sk=info
https://www.facebook.com/hardstylecom/info

enzo, waarschijnlijk is hij technisch verantwoordelijk voor Platinum Agency/Digital Age.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Ilmar schreef:
- Producer kan heel goed produceren, maar kan niet (of wil niet) draaien. Bijvoorbeeld Michel Pollen.
- Iemand kan heel goed draaien maar niet produceren. Laat andere de tracks maken. (voor geld) zodat ze geboekt blijven worden. ( pavo )

En dan heb je nog Brennan Heart, die eigenlijk gewoon helemaal niks kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 22:38 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Ilmar schreef:

Episch :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 22:41 

Hardtraxxer

Hahaha :worship: :worship: :worship: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 00:15 

Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:
Ilmar schreef:

Idd, daar doelde ik een beetje op. Heel raar vind ik dat...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 00:28 

Hardtraxx Veteran

Vind ik ook heel raar. Hetzelfde als Alpha Twins die geboekt worden bij Qdance om de reden dat ze neefjes zijn van de bazen van Qdance en Technoboy & Stephanie (produceren beiden ook niet) die gingen smeken om een plekje bij Qlimax, en daarvoor zelfs (heel 'toevallig') naar dezelfde vakantiebestemming gingen als de top van Qdance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 13:04 

Hardtraxx Veteran

Ik zou het best onwaarschijnlijk vinden als Brennan Heart niks zelf doet/deed. Hij heeft daar over de jaren een veel te eenduidige stijl voor die best anders is dan van welke andere producer dan ook. Ik denk wel dat er (af en toe?) iemand meeproduceert en heeft meegeproduceerd.

Technoboy heeft denk ik een beter te 'verkopen' imago dan Tuneboy, waardoor het financieel aantrekkelijker is (waarschijnlijk ook voor Tuneboy zelf!) om Technoboy daar als dj neer te zetten. Ik meen me ook te herinneren dat Tuneboy niet heel graag zelf draaide, dus dan krijg je ook weer een soort van Pollen/Pitcher constructie (die dan niet open is). Stephanie hetzelfde verhaal. Eindresultaat is wel dat de producers rond kunnen komen van hun werk. Als Tby en Stephanie daar niet voor in werden gezet, en Tuneboy alleen van zijn eigen boekingen rond moest komen (om het ff simpel te houden), dan was dat misschien niet zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 13:19 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
Ik zou het best onwaarschijnlijk vinden als Brennan Heart niks zelf doet/deed. Hij heeft daar over de jaren een veel te eenduidige stijl voor die best anders is dan van welke andere producer dan ook. Ik denk wel dat er (af en toe?) iemand meeproduceert en heeft meegeproduceerd.

Technoboy heeft denk ik een beter te 'verkopen' imago dan Tuneboy, waardoor het financieel aantrekkelijker is (waarschijnlijk ook voor Tuneboy zelf!) om Technoboy daar als dj neer te zetten. Ik meen me ook te herinneren dat Tuneboy niet heel graag zelf draaide, dus dan krijg je ook weer een soort van Pollen/Pitcher constructie (die dan niet open is). Stephanie hetzelfde verhaal. Eindresultaat is wel dat de producers rond kunnen komen van hun werk. Als Tby en Stephanie daar niet voor in werden gezet, en Tuneboy alleen van zijn eigen boekingen rond moest komen (om het ff simpel te houden), dan was dat misschien niet zo.

Zit wat in. Maar het moet toch ook enorm wraakroepend zijn voor bv. een B-Front, Frontliner, Zatox, als je ziet hoelang het heeft geduurd voor zij op bv. Qlimax mochten staan na al hun hard werk. Als je dan ziet dat Stephanie nog niks bereikt had en er in 2010 al stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 14:12 

Artiest

Marketing. Wat je allemaal bereikt hebt heeft er helemaal niets mee te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 20:55 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:

En toch heb ik van hele betrouwbare bronnen vernomen dat Code Black nu al een tijdje voor hem produceert.

Nego schreef:
Marketing. Wat je allemaal bereikt hebt heeft er helemaal niets mee te maken.

Allemaal vriendjespolitiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 00:36 

Hardtraxxer

gebeurd dit trouwens in elk genre?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 10:38 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
En toch heb ik van hele betrouwbare bronnen vernomen dat Code Black nu al een tijdje voor hem produceert.

Ik hoor in een paar van de laatste tracks Code Black elementen ja, maar ook Brennan Heart elementen. Als CB idd voor hem produceert, dan wel deels met de BH sound bank. Het lukt hem verder ook heel goed om die stijl na te maken dan (ik vind de meeste recente melodieeen, ook in de tracks met CB/CB-achtige kicks, als Brennan Heart klinken). Als je mij zou vragen hoe het klinkt, zou ik zeggen dat het klinkt alsof ze het samen doen of dat CB hem met sounds en afwerking helpt, maar wie weet. Ik denk dat we in ieder geval veilig kunnen concluderen dat Brennan Heart niet álles zelf doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 12:01 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat zijn soundbank in eerste instantie gemaakt is door iemand anders, en dat anderen die soundbank iedere keer kleine veranderingen/ aanpassingen geven.
Heb ook gehoord dat Wildstylez ook nummers voor Brennan Heart heeft geproduceerd.
Vorige  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen