Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 554  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 13:10 

Hardtraxx Veteran

Dance Valley is nog 5 euro duurder, maar daar is hardstyle een bijzaak..

Ik denk, puur hardere stijlen, dat BLACK het duurste is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 14:25 

Hardtraxxer

Duur in de zin van kaartje of duur in de zin van feest (organisatie)?

En wat is een hardstyle feest? Waar ze alleen maar hs draaien of ook een beetje hc?
Zal inderdaad Black en/of Mysteryland zijn kijkend naar het entre bedrag.

Organisatorisch zou ik niet durven zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 14:27 

Hardtraxx Veteran

Nah weet niet of je mysteryland onder Hardstyle feesten kan rangschikken.. De oorsprong is natuurlijk wel Hardcore.. Nu word er voor 50% house en aanverwanten gedraaid, en een stukje techno.

Alleen Q-dance en Thunderdome zijn dit jaar harder..

Al is Q-dance dan ook meteen ongeveer de grootste stage..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 17:11 

Donateur

oke conclusie die ik hieruit trek is dat Black het duurste is, dank u :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 23:14 

Hardtraxxer

1/2 on topic, maar als dj doe je het toch voor een deel ook om het geld he. de grote dj's. maar om groot te worden moet je maar net zien of je goed bent voor de markt.

is het dan niet puur gokken om dj te worden? :P. de aanschaf van nodige apparatuur en platen/cd's
en hoe in godsnaam zoek je de juiste cd's (in mijn geval) ik vind alles wel mooi om te luisteren, maar om te draaien wat is makkelijk om mee te beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 07:42 

Hardtraxxer

D-tail schreef:
1/2 on topic, maar als dj doe je het toch voor een deel ook om het geld he. de grote dj's. maar om groot te worden moet je maar net zien of je goed bent voor de markt.

is het dan niet puur gokken om dj te worden? :P. de aanschaf van nodige apparatuur en platen/cd's
en hoe in godsnaam zoek je de juiste cd's (in mijn geval) ik vind alles wel mooi om te luisteren, maar om te draaien wat is makkelijk om mee te beginnen?

Dj's produceren en vooral draaien niet voor de lol. Tuurlijk willen zij hier geld mee verdienen. Dit doen ze namelijk full-time, dus moeten zij hier van leven. Dj worden was in de jaren 90 gemakkelijker omdat het imago toen nog niet heel flitsend was. Nu wilt iedereen een gooi doen. Het veel gehoorde argument is: "Iedereen kan plaatjes aan elkaar draaien". Dit klopt grotendeels, je moet er wel enigszinds gevoel voor hebben. Met alleen plaatjes draaien kom je er niet meer. Je zult naam moeten maken als producer en daarna kun je ook gaan draaien. Wordt min of meer verwacht. Om een voorbeeld te noemen, frontliner (abject) stond eerst bekend om zijn producties en is pas later gaan draaien.
De enige waarvan ik weet dat hij niet of zelden draait maar wel produceert is Michel Pollen (The Pitcher, Dozer, Donkey Rollers enz.)

Voor serieuze producties heb je de nodige hardware nodig en dat vergt wel een aardige investering. Of je dit terug kunt gaan verdienen ligt aan je talent en of het wordt opgepikt door de buitenwereld (labels).
Je zal er iig veel tijd/geld in moeten investeren.

Dit is hoe ik het zie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 08:00 

Hardtraxx Veteran

mvo schreef:
D-tail schreef:

Dj's produceren en vooral draaien niet voor de lol. Tuurlijk willen zij hier geld mee verdienen. Dit doen ze namelijk full-time, dus moeten zij hier van leven. Dj worden was in de jaren 90 gemakkelijker omdat het imago toen nog niet heel flitsend was. Nu wilt iedereen een gooi doen. Het veel gehoorde argument is: "Iedereen kan plaatjes aan elkaar draaien". Dit klopt grotendeels, je moet er wel enigszinds gevoel voor hebben. Met alleen plaatjes draaien kom je er niet meer. Je zult naam moeten maken als producer en daarna kun je ook gaan draaien. Wordt min of meer verwacht. Om een voorbeeld te noemen, frontliner (abject) stond eerst bekend om zijn producties en is pas later gaan draaien.
De enige waarvan ik weet dat hij niet of zelden draait maar wel produceert is Michel Pollen (The Pitcher, Dozer, Donkey Rollers enz.)

Voor serieuze producties heb je de nodige hardware nodig en dat vergt wel een aardige investering. Of je dit terug kunt gaan verdienen ligt aan je talent en of het wordt opgepikt door de buitenwereld (labels).

Dit is hoe ik het zie.

Het meeste ben ik wel met je eens. Behalve je eerste zin. De meeste dj's hebben echt wel plezier in het draaien en stralen dat meestal ook uit tijdens een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 10:58 

Donateur

mvo schreef:
D-tail schreef:

Dit is hoe ik het zie.

je zegt nu wel heel mooi, dj's produceren,
maar producer en Dj zijn 2 verschillende dingen hoor, ik denk dat je bedoelt, producers produceren, en dj's draaien? :P
verder klopt je reactie wel, maar Donkey Rollers draaien weinig? die draaien altijd gruwelijke monstersets man! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 11:55 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
verder klopt je reactie wel, maar Donkey Rollers draaien weinig? die draaien altijd gruwelijke monstersets man! :loving:

DR draaien ook weinig, stond vroeger op hun site om een aantal x te draaien zodat het publiek er niet te snel op uitkijkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 14:07 

Hardtraxxer

Blijkbaar is er een beetje ruis ontstaan over mijn antwoord, vandaar even een korte toelichting.

Met "lol" in de eerste zin bedoel ik --> niet voor niets, ze moeten er geld voor krijgen. Dat ze er plezier in hebben lijkt me niet meer dan logisch.

En de donkey rollers draaien wel genoeg/veel alleen Michel Pollen die eraan mee produceert die draait zelf niet of nauwelijks. Niet met de DR's en ook niet met een andere alias.

Citaat:
je zegt nu wel heel mooi, dj's produceren,
maar producer en Dj zijn 2 verschillende dingen hoor, ik denk dat je bedoelt, producers produceren, en dj's draaien?

Hier bedoel ik mee te zeggen, wat ik verderop ook aangeef, dat producers en/of dj's niet voor nop muziek produceren/ draaien. Tuurlijk zijn een beide een apart vak.

Hopelijk nu een beetje duidelijk ;) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:30 

Hardtraxx Veteran

Weet niet veel over mixen dus daarom deze vraag:

Waarom draaien dj's constant aan al die kleine knopjes? Zelfs tijdens de climax etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:33 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:

Waarom draaien dj's constant aan al die kleine knopjes? Zelfs tijdens de climax etc.

Ik weet dat ook niet zo goed, beetje voor de show, en effecten ooit denk ik altijd :P.

wil dit ook wel is precies weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:34 

Hardtraxx Veteran

freddyadu8 schreef:
Dakpan schreef:

Ik weet dat ook niet zo goed, beetje voor de show, en effecten ooit denk ik altijd :P.

Ja maar al doen ze dat tijdens de climax hoor ik geen extra effectien of iets dergelijks. Doen ze het licht daarmee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:40 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
freddyadu8 schreef:
Dakpan schreef:

Ja maar al doen ze dat tijdens de climax hoor ik geen extra effectien of iets dergelijks. Doen ze het licht daarmee?

nee licht hebben ze andere mensen voor, miss voor de echte zuiverheid van het geluid, of voor de show :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:41 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
nee licht hebben ze andere mensen voor, miss voor de echte zuiverheid van het geluid, of voor de show :P

Haha ja die knopjes zijn gewoon fake, nergens op aangesloten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:49 

Hardtraxx Elite

Nouja, als je kijkt naar dat HD filmpje van Scrap Attack... Dan weet ik het wel zeker dat hij dat voor de show doet, sowieso beweegt hij overdreven veel in dat filmpje :P. Bij elk klein geluidje moet hij hele armbewegingen maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:50 

Hardtraxx Addict

Met die knopjes regel je toch hoge tonen, middentonen lage tonen etc? dus misschien om die climax er net iets vetter in te laten knallen een beetje minder middentoon en een beetje meer bass enzo... 't zal niet 100% show zijn hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:52 

Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Met die knopjes regel je toch hoge tonen, middentonen lage tonen etc? dus misschien om die climax er net iets vetter in te laten knallen een beetje minder middentoon en een beetje meer bass enzo... 't zal niet 100% show zijn hoor.

Nee oke, maar echt goed hoorbaar is het niet altijd iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:53 

Hardtraxx Addict

freddyadu8 schreef:
W0uT3R schreef:

Nee oke, maar echt goed hoorbaar is het niet altijd iig.

Nou, je weet niet hoe t anders geklonken zou hebben over die boxen, 't zal heus wel een functie hebben... en nu ga ik uit van een simpel mengpaneel, bij die panelen van hun zal je denk ik nog een heleboel meer kunnen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 18:59 

Donateur

W0uT3R schreef:

Nou, je weet niet hoe t anders geklonken zou hebben over die boxen, 't zal heus wel een functie hebben... en nu ga ik uit van een simpel mengpaneel, bij die panelen van hun zal je denk ik nog een heleboel meer kunnen doen.

Ja ze draaien meestal (altijd denk ik) met een Pioneer DJM-800, met dat kan je echt veel doen. Het is ook een beetje voor de show dat ze het doen, maar ook voor het mixen van de nummers en effecten enzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 19:26 

Hardtraxxer

Met die knopjes kutten doen ze eerder om de volgende track er in te mixen hoor want je moet wel de juiste tonen goed samen laten lopen anders klinkt het nergens naar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 19:54 

Donateur

Sunboom schreef:
Nouja, als je kijkt naar dat HD filmpje van Scrap Attack... Dan weet ik het wel zeker dat hij dat voor de show doet, sowieso beweegt hij overdreven veel in dat filmpje :P. Bij elk klein geluidje moet hij hele armbewegingen maken...

Dat is HHZ :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 19:55 

Hardtraxx Elite

Teknizion schreef:
Sunboom schreef:

Dat is HHZ :)

Ja weet ik, en ik vind het opzich niet verkeerd, maar in dat filmpje doet hij het nog erger dan bij andere filmpjes die ik van hem heb gezien...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 19:58 

Donateur

Hhz doet altijd redelijk wild als hij staat te draaien hoor, nu gewoon meer dan anders omdat hij te veel energie had ofzo. Moet ook zalig gevoel geven om het Defqon.1 anthem voor eerst ofzo te kunnen spelen.
Het is juist goed dat een DJ zo veel beweegt als hij draait, aan een DJ die daar heel de tijd blijft stil staan heb je ook niks, dan is het precies of hij vind de muziek niet goed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 21:47 

Donateur

wat betekent de afkorting: LMPSJNK van die track van de Donkey Rollers?
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 554  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen