Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 554  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 13:56 

Hardtraxx Veteran

Voorbeeldje van Reversed Bass, zoals hij hoort.

Mijn opening van mijn meimix.
http://www.youtube.com/watch?v=a13PhkiyX4U
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:14 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Zeg maar een bass is normaal gewoon een nng zeg maar.
Een reversed bass is dezelfde bass, alleen achterstevoren afgespeeld.. Dus een bass-geluid, alleen dan achterste voren.

Kortom, bij normale bass dan werkt ie zeg maar naar de 'klap' toe, maar bij reverse bass komt die als eerste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:17 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Khadber schreef:
Een reversed bass is dezelfde bass, alleen achterstevoren afgespeeld.. Dus een bass-geluid, alleen dan achterste voren.

Kortom, bij normale bass dan werkt ie zeg maar naar de 'klap' toe, maar bij reverse bass komt die als eerste.

je hoort de kick, en dan hoor je de Reversed bass..

en ja reversed bass heet zo omdat als je een bass omdraait,( what khadber zegt) wat distortion toevoegd en wat kort maakt. je deze krijgt. zo werden deze vroeger veel gemaakt.

tegenwoordig doen ze ook vaak een Saw met een hoge attack en distortion.

Technoboy en z'n alliassen gebruiken ook heeeeeeeeeeeel veel reverse bass..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:23 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Khadber schreef:

Precies andersom dus ;). normale bass begint altijd een beetje met een klap, en een reversed bass komt die dus achteraan.

Reversed bass is best herkenbaar.. Uitgesproken in letters hoor je zeg maar "hmoap" precies tussen de kicks door. Een normale basslijn is bijvoorbeeld Killer Clown - Silentium (DE CLIMAX!!!, intro heeft een zacht reversed bassje)
http://www.youtube.com/watch?v=ioigXoeylVc

Hier kun je, in vergelijking met Sound Of Vintage heel goed horen dat de bass
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:25 

Hardtraxx Veteran

stynch schreef:
TakkU schreef:
Khadber schreef:

je hoort de kick, en dan hoor je de Reversed bass..

en ja reversed bass heet zo omdat als je een bass omdraait,( what khadber zegt) wat distortion toevoegd en wat kort maakt. je deze krijgt. zo werden deze vroeger veel gemaakt.

tegenwoordig doen ze ook vaak een Saw met een hoge attack en distortion.

Technoboy en z'n alliassen gebruiken ook heeeeeeeeeeeel veel reverse bass..

Klopt, een aantal Italiaanse producties heeft nog reversed bass, dit zijn er echter niet zo heel veel meer. En zeker ook niet zo krachtig als de basslijnen van vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:30 

Hardtraxx Elite

Next dimensional world heeft toch een duidelijke reversed bass? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 14:35 

Hardtraxx Veteran

Dorus ML schreef:
Next dimensional world heeft toch een duidelijke reversed bass? :)

Het stuk na de intro ja, dus zodra je hem ingemixt hebt en de eerste keer de vocal climax voorbij komt, dat is inderdaad een top reversed bass... Maar de climax dus weer zonder. En dat is dus een beetje jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 15:44 

Hardtraxx Veteran

Wat is een mashup? Dat is toch gewoon een samenstelling van 2 of meerdere tracks niet toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 15:46 

Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
Wat is een mashup? Dat is toch gewoon een samenstelling van 2 of meerdere tracks niet toch?

Een mashup is het combineren van 2 of meer tracks en er proberen 1 van te maken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld 2 vergelijkbare geluiden te zoeken en mee te spelen of, als je het echt goed doet, gewoon verschillende elementen van 2 tracks uitkiezen en daar een nieuwe track van maken. In dat laatste is Jack Of Sound heel erg goed, waarschijnlijk zegt die naam je wel wat ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 15:50 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
bRt_ schreef:

Een mashup is het combineren van 2 of meer tracks en er proberen 1 van te maken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld 2 vergelijkbare geluiden te zoeken en mee te spelen of, als je het echt goed doet, gewoon verschillende elementen van 2 tracks uitkiezen en daar een nieuwe track van maken. In dat laatste is Jack Of Sound heel erg goed, waarschijnlijk zegt die naam je wel wat ;).

Thx :) Ik ben er nu eentje aan het proberen te maken dus ^^Moest effe precies weten niet dat ik afgang maak natuurlijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 15:54 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
bRt_ schreef:

Jack Of Sound met zijn DR Mashup :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 18:52 

Donateur

Niets met hardstyle te maken, maar waarvoor staat die zin onderaan het forum met "Verwijder alle forumcookies" ? Wat doet dat juist ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 19:36 

Hardtraxx Addict

Yannicksuper schreef:
Niets met hardstyle te maken, maar waarvoor staat die knop onderaan het forum met "Verwijder alle forumcookies" ? Wat doet dat juist ? :P

Bij mij staat die knop niet xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2009 19:42 

Hardtraxx Veteran

Die zie je ook alleen maar als je het forum overzicht aan hebt staan. En dan is het nog maar een zin en niet echt een knop. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2009 16:52 

Hardtraxxer

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is?.

Maar aan alle jongens die zelf mixen, wat doen jullie het liefste?

Draaien of produceren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2009 17:01 

Hardtraxx Veteran

Draaien, omdat ik nog niet produceer ;).
Al dat spul kost me veel te veel geld! Laat ik eerst maar eens blijven oefenen en tracks kopen, om vervolgens eens ergens op te treden. Als ik daarmee klaar ben ga ik eens aan produceren denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2009 17:04 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Draaien, omdat ik nog niet produceer ;).
Al dat spul kost me veel te veel geld! Laat ik eerst maar eens blijven oefenen en tracks kopen, om vervolgens eens ergens op te treden. Als ik daarmee klaar ben ga ik eens aan produceren denken.

Altijd leuk om te weten, doe er zelf nix aan, maar het is wel machtig om te luisteren :woot:

Ik ben ook erg benieuwd naar de mening van C-Mind ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2009 17:23 

Hardtraxxer

Draaien is makkelijker om door te hebben dan produceren xd maar het is allebei erg vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2009 21:21 

Donateur

Vanaf 4:50 ongeveer (of iets eerder), is dat nu een reversed bass dan ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2009 08:15 

Hardtraxxer

Ik ben niet helemaal into het technische gebeuren van hardstyle muziek, maar dit klinkt in mijn ogen meer als kicks die zijn gebruikt. Misschien dat die ook reversed kunnen worden toegepast, maar dat weet ik niet zeker. Hier is een link waar je hele korte fragmenten van verschillende reversed bass kunt horen. Zit wel een verschil in. Anders moet je eens een liveset van nino pipito luisteren, gegarandeerd dat daar een reversed bass hoorbaar is :).

http://www.freesound.org/packsViewSingle.php?id=2968
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2009 18:53 

Donateur

Aaah ok in die samples hoor je duidelijk dat een reversed bass is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2009 21:27 

Hardtraxx Elite

Niet zon slimme vraag, maar wie zitten er allemaal eigenlijk in The Kgb's
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2009 21:39 

Hardtraxxer

Dorus ML schreef:
Niet zon slimme vraag, maar wie zitten er allemaal eigenlijk in The Kgb's

oa