Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 552  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 21:34 
 
Hardtraxx Newbie

Khadber schreef:
Moet je even in een ander topic kijken in algemeen, daar stond een hoop in.
En die ander heeft het zeker illegaal he? ;).


Oke bedankt! ik heb het gelezen! dan maar beetje proberen he:P en misschien sparen voor zo'n hercules:)

Haha jaa.. maar hij is daar heel handig in(A)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je virtual dj moeilijk vond, dan is traktor niet echt een aanrader :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 21:40 
 
Hardtraxx Newbie

_dp_ schreef:
Als je virtual dj moeilijk vond, dan is traktor niet echt een aanrader :P


nja moeilijk.. het valt wel mee.. maar het klinkt allemaal zo lelijk als je er iets anders mee doet dan van nummer naar nummer mixt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja dat bedoel ik dus :') Traktor + Muis is gewoon geen combinatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 vraagjes he.

Waarom moeten we zo lang wachten voor die platen is gereleased worden :( ? Kijk naar Our Core van the pitcher. Waarom moeten we dan wachten op KillerClown en Dozer :slow: ? En later komen nog Williams Syndrome en noem maar op. Allemaal op Superplastik. Mijn vraag is nu? Waarom kunnen deze platen niet gelijk of sneller na elkaar worden gereleased?

2:
Waarom staan nummers eerder op cd's terwijl ze nog niet gereleased zijn. Als voorbeeld. Natural van Davide Sonar. Is nu net gereleased, maar stond al op de cd van Qlimax. Hoe zit dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 17:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rik schreef:
2 vraagjes he.

Waarom moeten we zo lang wachten voor die platen is gereleased worden :( ? Kijk naar Our Core van the pitcher. Waarom moeten we dan wachten op KillerClown en Dozer :slow: ? En later komen nog Williams Syndrome en noem maar op. Allemaal op Superplastik. Mijn vraag is nu? Waarom kunnen deze platen niet gelijk of sneller na elkaar worden gereleased?

2:
Waarom staan nummers eerder op cd's terwijl ze nog niet gereleased zijn. Als voorbeeld. Nature van Davide Sonar. Is nu net gereleased, maar stond al op de cd van Qlimax. Hoe zit dit?

1. Omdat ze niet alles te gelijk kunnen persen
2. Omdat de nummers al klaar zijn voor de op vinyls worden geperst. Je hoeft ze niet eerst op vinyl te persen als je nummers op CD wil krijgen. En dat jij niet aan het nummer kan komen voordat het op vinyl staat wil niet zeggen dat TBY (die qlimax cd heeft gemaakt) dat niet kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 18:02 
 
Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
Rik schreef:
2 vraagjes he.



2:
Waarom staan nummers eerder op cd's terwijl ze nog niet gereleased zijn. Als voorbeeld. Nature van Davide Sonar. Is nu net gereleased, maar stond al op de cd van Qlimax. Hoe zit dit?



Nature = Natural haha sorry zag t staan, denk moet ik even goed zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:

Nature = Natural haha sorry zag t staan, denk moet ik even goed zetten


Sorry :$, vergissing. Is veranderd.

& bedankt dp, Sorry dat ik 't niet wist :P :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 19:32 
 
Hardtraxxer

1. Heeft ook te maken niet alleen te maken met drukken van die vinyl, volgens mij.
CD van bvb. justin timberlake wordt ook niet gelijk allemaal een single, verkoop technisch niet echt handig om je eigen concurent te worden en het te verspreiden over een langer tijdsbestek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rik schreef:
2 vraagjes he.

Waarom moeten we zo lang wachten voor die platen is gereleased worden :( ? Kijk naar Our Core van the pitcher. Waarom moeten we dan wachten op KillerClown en Dozer :slow: ? En later komen nog Williams Syndrome en noem maar op. Allemaal op Superplastik. Mijn vraag is nu? Waarom kunnen deze platen niet gelijk of sneller na elkaar worden gereleased?

2:
Waarom staan nummers eerder op cd's terwijl ze nog niet gereleased zijn. Als voorbeeld. Natural van Davide Sonar. Is nu net gereleased, maar stond al op de cd van Qlimax. Hoe zit dit?


Zo Rik.. Goede vraag op sich! Waarop ik nu het antwoord ga geven.
Hier en daar zie ik toch al het goede antwoord staan.. Het heeft alles te maken met Vinyl eigenlijk.
Als je een vinyl perst, pers je een oplage van, laten we zeggen, 1000 stuks. Dat kost tijd om te doen. Tracks zijn meestal een maandje voor de release echt helemaal af (dus ook gemasterd, finetuned etc). Dan gaan ze naar de pers en worden ze op vinyl geperst. Dan moet er nog naar de distributeurs verkocht en gebracht worden, die het vervolgens weer aan de DJ's aanbieden en bezorgen. Als een aantal vinyls op zijn, maar de vraag blijft er, word er meer gedrukt. Dat blijft een tijdje zo. Hierdoor is het dus heel lastig om elke maand een nieuwe release klaar te leggen van een label.

Wat ook nu regelmatig gebeurt is Repressen, een vinyl die een herdruk krijgt. Pas nog gebeurd met een aantal Scantraxx/Mid!fy plaatjes, waaronder One Blade, voor details: Check maar www.freaky.nl, nu staan ze op pagina 2.

Je hebt het over Superplastik, waar het inderdaad aardig hard gaat zo (Nieuwe Dozer, dan The Pitcher, een 3e Pitcher track, een Nagoom track en een Williams Syndrome track zijn atm af), maar je vergeet een aantal labels.
Dance Pollution releast ook 12 a 13 platen per jaar, hebben dus ook een druk schema.
A2Records gaat ook niet lekker nu. De laatste plaat is A2R005 (Alpha Twins - Fragments/Interlude). A2R006 (Ran-D - My Name Is Hardstyle/Innerchild), 007 (2-Sidez - Listen/Afraid/Magik Spell), 008 (Alpha Twins - Fragile) staan al klaar en 009 (Beat Providers) staat al aangekondigd.

2.
Vergelijk het hiermee: Waarom draaien DJ's promo's? Om dezelfde rede dat ze die op een CD zetten. Een DJ kan er geen flikker mee, want het is een ingemixte, niet volledige track. De standaard doorsnee Hardstyle fan, die denkt dat een plaat uit is als hij gedraaid is en alles halfbakken van youtube pakt, wil maar wat graag "De Nieuwe Davide Sonar, alhoewel het natuurlijk geen Prophet of Showtek is"..


Duidelijk of niet?:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heel duidelijk uitgelegd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt man Khadber,

Erg fijn dat je er echt tijd in steekt dit uit te leggen :thumbsup: :thumbsup: .
Ik begrijp 't nu helemaal ;) .
Scantraxx kan er dus in principe weinig aan doen dat ze altijd zo laat zijn, omdat er gewoon super veel geproduceerd wordt?

En de nummers die eerder op een cd komen worden dus gewoon gebruikt als promo/reclame materiaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scantraxx kan er prima wat aan doen.. Gewoon beter spreiden, meer op 1 vinyl en dergelijke.
Ze hebben ook veel sublabels, zal ook wel met de hoeveelheid releases te maken hebben. Maar vind Scantraxx af en toe de zaakjes gewoon niet voor elkaar hebben, Saifam is groter en kan het dan weer wel!

En inderdaad, het is ter promotie van de track en artiest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Okee, ik snap 't ;)

Thx man. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2009 21:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben kort geleden begonnen met het mixen van mijn eigen setjes, gewoon bestaande plaatjes doorelkaar mixen enzo, en vind t allemaal wel heel erg leuk enzo. Ik gebruik MixMeister Studio, maar ik heb een probleem en dat probleem luidt alsvolgt:
Als ik een nummer wil uitmixen, door bijv. het volume omlaag te draaien lukt dat wel, maar als ik er niet tevreden mee ben en iets eerder of later het volume wil laten faden, dan lukt dat niet meer, ik kan met t volumeknopje niets meer doen!?
Wie weet hoe ik dat kan oplossen?

Grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2009 21:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik ben kort geleden begonnen met het mixen van mijn eigen setjes, gewoon bestaande plaatjes doorelkaar mixen enzo, en vind t allemaal wel heel erg leuk enzo. Ik gebruik MixMeister Studio, maar ik heb een probleem en dat probleem luidt alsvolgt:
Als ik een nummer wil uitmixen, door bijv. het volume omlaag te draaien lukt dat wel, maar als ik er niet tevreden mee ben en iets eerder of later het volume wil laten faden, dan lukt dat niet meer, ik kan met t volumeknopje niets meer doen!?
Wie weet hoe ik dat kan oplossen?

Grtz

probeer is in je balk waar de track staat rechtermuisknop en dan volume marker erin zetten.
dan krijg je een nieuw bolletje erbij
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2009 21:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oplossing gevonden! (had niet vergenoeg ingezoomed, waardoor ik de bolletjes niet goed apart kon zien
*noob* :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2009 20:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Oplossing gevonden! (had niet vergenoeg ingezoomed, waardoor ik de bolletjes niet goed apart kon zien
*noob* :$


Haha had ik ook eerst last van ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2009 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Noob valt toch wel mee? Vragen mogen altijd gesteld worden. Zolang je eerst gewoon even het topic doorleest (dus niet naar de bekende weg vraagt), heb ik geen moeite met mensen die vragen stellen. En ik denk dat iedereen het daarmee eens is ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2009 11:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Weet iemand of het nummer Ran-D - Living for the Moment al gereleased is? Zo niet is er enige kijk op wanneer hij komt?
Ik kan m namelijk nergens vinden:)

Grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2009 19:11 
 
Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Weet iemand of het nummer Ran-D - Living for the Moment al gereleased is? Zo niet is er enige kijk op wanneer hij komt?
Ik kan m namelijk nergens vinden:)

Grtz


Nee is nog niet gereleasd, en ben er bang voor dat dat nog wel even gaat duren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2009 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Weet iemand of het nummer Ran-D - Living for the Moment al gereleased is? Zo niet is er enige kijk op wanneer hij komt?
Ik kan m namelijk nergens vinden:)

Grtz


Yo!

Nee deze is nog niet gereleased. Ran-D produceert het gros van zijn werk op het moment voor A2Records. Zoals je door hebt is het daar nogal druk qua wachtrijen voor vinyls. Ik zou er ook niet van opkijken als we deze een tijdje niet gaan zien. Deze was waarschijnlijk gewoon als beta gedraaid om te kijken hoe er gereageerd werd. Zoals je merkt aardig goed! Maar je kunt de release nou eenmaal lastig naar voren schuiven met al die vinyls die staan te wachten op druk.

Schattingen zijn erg lastig te maken op het moment, vorig jaar heeft A2records 5 platen uitgebracht. Gezien de wachtrij die er nu is, zullen het er waarschijnlijk meer worden dit jaar. Hoe dit allemaal gaat verlopen blijft gissen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2009 22:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Even terugkomen op dat vorige onderwerp, over die wachtrijen van releases. Komt er dus min of meer op neer, dat er gewoon te weinig platenpersers zijn? Waarom doen mensen in die business er dan niks aan? Blijkbaar is er vraag naar, dus dan moet het ook wel financieel gezien te doen zijn. Op die manier zou alles sneller kunnen of zouden er misschien zelfs 2 platen van een label tegelijk verkrijgbaar kunnen zijn. En dat voorbeeld van Justin Timberlake, 'dan wordt je je eigen concurrent': klopt voor die muziek wel ja, maar hardstyle wordt vooral gekocht door DJs, en ik denk dat DJs minder gevoelig hiervoor zijn, en gewoon meer gaan kopen als er meer gekocht moet worden.

Top topic trouwens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2009 22:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het heeft denk ik ook met logica te maken. Wil jij bijvoorbeeld alle samplers van Zany tegelijkertijd? Nee, als je je producten goed wilt verkopen laat je ze stuk voor stuk los. Nou is het geval bij A2Records dat er meer geproduceerd word dan uitgegeven. Dit gaat dus ergens fout. Nou denk ik dat ze dat heel makkelijk op kunnen lossen, door wat vaker per jaar met een release te komen etc.
Er zullen echt wel genoeg platenpersers zijn, maar dit is dus ook marketingtechnisch zo handig. Maar ik denk wel dat je niet elke week met een release kan komen, puur om het feit dat er gedrukt en bijgedrukt moet worden en je anders je merknaam los laat lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2009 13:46 
 
Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
Weet iemand of het nummer Ran-D - Living for the Moment al gereleased is? Zo niet is er enige kijk op wanneer hij komt?
Ik kan m namelijk nergens vinden:)

Grtz


Ik denk niet dat eum uit is. Er is alleen een HQ van. Datum weet ik niet precies :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 552  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen