Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Link:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... BB7379CF64

persoonlijk wel leuk voor een label waar alles rond geld draait ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk, maar wel gevaarlijk.. Dit vraagt bijna om YT rips met programma's en dat gebruiken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Leuk, maar wel gevaarlijk.. Dit vraagt bijna om YT rips met programma's en dat gebruiken..


dat was meteen men eerste gedacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RandM schreef:
Khadber schreef:
Leuk, maar wel gevaarlijk.. Dit vraagt bijna om YT rips met programma's en dat gebruiken..


dat was meteen men eerste gedacht


Ik weet ook niet eens of het illegaal is.. Ik neem aan van wel, want op deze tracks staat puur copyright.. Echter: iets op youtube posten maakt het niet meteen legaal.. Maar goed.. Als het legaal is, weet ik ook meteen wat ik moet doen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een label wat zijn eigen tracks full op internet zet! Echt de omgekeerde wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
RandM schreef:
Khadber schreef:
Leuk, maar wel gevaarlijk.. Dit vraagt bijna om YT rips met programma's en dat gebruiken..


dat was meteen men eerste gedacht


Ik weet ook niet eens of het illegaal is.. Ik neem aan van wel, want op deze tracks staat puur copyright.. Echter: iets op youtube posten maakt het niet meteen legaal.. Maar goed.. Als het legaal is, weet ik ook meteen wat ik moet doen..


Het is inderdaad een beetje dubbel... De filmpjes op youtube hebben geen copyright maar de tracks weer wel. Zowieso zijn de tracks dankzij YT kwaliteit geen 320 KBPS dus daar zal Scantraxx wel overnagedacht hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:46 
 
Donateur

Ja de kwaliteit zal niet 320 kbps zijn, maar het zijn toch de volledige tracks he ;) Persoonlijk zou ik dit niet doen als platenlabel, sowieso gaan al die nummers geript worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
Ja de kwaliteit zal niet 320 kbps zijn, maar het zijn toch de volledige tracks he ;) Persoonlijk zou ik dit niet doen als platenlabel, sowieso gaan al die nummers geript worden.


Ja maar mensen die ze willen gebruiken voor mixen zullen toch hard afgekeurt worden als ze de set posten, want dat kwaliteits verschil zal je zeker horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 20:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat weet ik nog niet zo zeker hoor. De gemiddelde luisteraar zal dat waarschijnlijk niet opvallen. ;)
Er zal misbruik van worden gemaakt. En dat vind ik voor de nummers zowel het label jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Citaat:
Het is inderdaad een beetje dubbel... De filmpjes op youtube hebben geen copyright maar de tracks weer wel. Zowieso zijn de tracks dankzij YT kwaliteit geen 320 KBPS dus daar zal Scantraxx wel overnagedacht hebben.


Alles wat je maakt heeft automatisch een copyright, dus als jij een zelfgemaakt filmpje upload op youtube heb jij daar copyright op, alleen in de gebruikersvoorwaarden van youtube, dat youtube de rechten heeft om jouw materieel te streamen. Mocht iemand het downloaden door middel van rippen is het een illegale bezigheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:27 
 
Donateur

WTF, en wat een reacties ook weer zeg,
we shall see what the future brings us.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk ook is even na je eigen reactie wil je. ;)

Het gene wat ik gewoon jammer vind is dat er gewoon weg even full versions op youtube gezatten worden. En nog wel door het label zelf! En ook nog is de grootste van de scene, de gene die het touw strak houdt. Het label wat misschien wel gevolgd wordt door vele andere labels.

En wat denk je als iedereen maar ripjes van youtube gaat gebruiken? Dan zakt de verkoop van de web releases en de vinyls. En de gene die toch nog graag met vinyl draaien kunnen dan meer gaan betalen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:34 
 
Donateur

Dennis Aka Mash schreef:
Kijk ook is even na je eigen reactie wil je. ;)

Het gene wat ik gewoon jammer vind is dat er gewoon weg even full versions op youtube gezatten worden. En nog wel door het label zelf! En ook nog is de grootste van de scene, de gene die het touw strak houdt. Het label wat misschien wel gevolgd wordt door vele andere labels.

En wat denk je als iedereen maar ripjes van youtube gaat gebruiken? Dan zakt de verkoop van de web releases en de vinyls. En de gene die toch nog graag met vinyl draaien kunnen dan meer gaan betalen. ;)

wat is er mis met mijn reactie..? die klopt toch helemaal dacht ik zo?
idd, want vinyls worden dan zeldzamer
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

je taalgebruik en het gebruik van leestekens. ;)
Niet dat WTF niet toegestaan is ofzo, zou wel heel er ver gaan.. Maar je snapt hopelijk wel een beetje wat ik bedoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:38 
 
Donateur

Dennis Aka Mash schreef:
je taalgebruik en het gebruik van leestekens. ;)
Niet dat WTF niet toegestaan is ofzo, zou wel heel er ver gaan.. Maar je snapt hopelijk wel een beetje wat ik bedoel.

netjes toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Kijk ook is even na je eigen reactie wil je. ;)

Het gene wat ik gewoon jammer vind is dat er gewoon weg even full versions op youtube gezatten worden. En nog wel door het label zelf! En ook nog is de grootste van de scene, de gene die het touw strak houdt. Het label wat misschien wel gevolgd wordt door vele andere labels.

En wat denk je als iedereen maar ripjes van youtube gaat gebruiken? Dan zakt de verkoop van de web releases en de vinyls. En de gene die toch nog graag met vinyl draaien kunnen dan meer gaan betalen. ;)

over azijn-pissen gesproken... Je doet net of ze gratis en legaal te halen zijn nu. Het blijft illegaal om ze te rippen -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even een paar sites in tikken in de browser. URL van het youtube filmpje intikken en je hebt hem binnen. ;)
En de gemiddelde luisteraar hoort dat niet. Dat weet ik bijna zeker, al helemaal als de gene die de mix (of wat dan ook) heeft gemaakt als smoes gebruik dat ie met slechte naalden draait.

Het is en blijft iligaal.. dat klopt. Maar heb je ooit iets gelezen of gehoord dat iemand een boete heeft gekregen omdat ie thuis achter de pc iligaal muziek ript van youtube af?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2009 22:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vind het een goed initiatief van Scantraxx :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 08:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Even een paar sites in tikken in de browser. URL van het youtube filmpje intikken en je hebt hem binnen. ;)
En de gemiddelde luisteraar hoort dat niet. Dat weet ik bijna zeker, al helemaal als de gene die de mix (of wat dan ook) heeft gemaakt als smoes gebruik dat ie met slechte naalden draait.

Het is en blijft iligaal.. dat klopt. Maar heb je ooit iets gelezen of gehoord dat iemand een boete heeft gekregen omdat ie thuis achter de pc iligaal muziek ript van youtube af?

tja dat is internet... Typ een release in op google en je krijgt waarschijnlijk ook wel een downloadlink. Veel mensen gebruiken youtube om muziek te luisteren, nja laat ze lekker als ze daar tevreden mee zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 08:46 
 
Hardtraxx Veteran

Persoonlijk vind ik het gek :huh: Ik bedoel mensen die geen sets maken, rippen nu toch gewoon de fulls af va YT en voila ze hebben er tracks bij .. Full ook nog ! Ok kwaliteit is slecht maar Who Cares?? Zij hebben gewoon nieuwe tracks. Echt dom !
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 12:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

In Recession zitten volume wisselingen....
Morphed nog niet goed beluisterd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 12:48 
 
Hardtraxxer

bRt_ schreef:
Persoonlijk vind ik het gek :huh: Ik bedoel mensen die geen sets maken, rippen nu toch gewoon de fulls af va YT en voila ze hebben er tracks bij .. Full ook nog ! Ok kwaliteit is slecht maar Who Cares?? Zij hebben gewoon nieuwe tracks. Echt dom !


Ik denk dat mensen die zelf geen sets maken/mixen juist liever niet de full version hebben. Ik vind persoonlijk iig die intro en outro niet nodig als ik gewoon naar één specifiek nummer wil luisteren.


Dan iets anders, ik weet niet wat voor ripprogramma/site jullie gebruiken/kennen, maar ik ken er 1 (zal hem voor de veiligheid niet noemen) en de rip die dat oplevert is 64kbps (mp3). Als dat gebruikt wordt in een mix en de luisteraar merkt dat niet op, issie het echte werk niet eens waard :P

Edit: Hier nog even een quote van mezelf uit een ander topic voordat ik naar dit topic verwezen werd:
Snor schreef:
Nou niet het probleem gaan overdrijven. Youtube gooit brakke filters over de muziekuploads waardoor deze rips enkel geschikt zijn om op mp3 spelers te luisteren (waarbij je het kwaliteitsverlies vaak minder snel bemerkt door de beperkte oordopjes). Aangezien je de meeste nummers die je voor dit doeleinde (luisteren op mp3spelers) wilt gebruiken ook uit livesets kunt rippen (wat dus gewoon legaal is) is het nog geen supergroot probleem voor de bizz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind dit zelf een strakke actie. Alleen de lokale op-verjaardagen-van-vrienden-draaiende-DJs zullen rips hiervan gebruiken, een enigszins goede DJ snapt vanzelf wel dat de geluidskwaliteit hiervan alsnog te laag is om te gebruiken in livesets.

Ik vind dit een goede actie omdat ik vind dat je, voordat je een mp3tje of vinyl koopt, een mogelijkheid moet hebben om goed te horen wat je nou eigenlijk gaat kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 16:53 
 
Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
Vind dit zelf een strakke actie. Alleen de lokale op-verjaardagen-van-vrienden-draaiende-DJs zullen rips hiervan gebruiken, een enigszins goede DJ snapt vanzelf wel dat de geluidskwaliteit hiervan alsnog te laag is om te gebruiken in livesets.

Ik vind dit een goede actie omdat ik vind dat je, voordat je een mp3tje of vinyl koopt, een mogelijkheid moet hebben om goed te horen wat je nou eigenlijk gaat kopen.


Klopt, maar voor op verjaardag zo dan kan het nog wel vind ik, maar als je ergens in een discotheek moet draaien, moet je gewoon de legale versie in bezit hebben vind ik

Citaat:
op-verjaardagen-van-vrienden-draaiende-DJs


Niks voor in het hardstyle woordenboek ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2009 17:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Sunboom schreef:
Vind dit zelf een strakke actie. Alleen de lokale op-verjaardagen-van-vrienden-draaiende-DJs zullen rips hiervan gebruiken, een enigszins goede DJ snapt vanzelf wel dat de geluidskwaliteit hiervan alsnog te laag is om te gebruiken in livesets.

Ik vind dit een goede actie omdat ik vind dat je, voordat je een mp3tje of vinyl koopt, een mogelijkheid moet hebben om goed te horen wat je nou eigenlijk gaat kopen.


Klopt, maar voor op verjaardag zo dan kan het nog wel vind ik, maar als je ergens in een discotheek moet draaien, moet je gewoon de legale versie in bezit hebben vind ik

Ja, vind ik ook, maar wat ik dus probeer te zeggen is dat als je als DJ zo goed bent, dat je in een discotheek mag draaien, je als het goed is wel door hebt dat Youtube een kutgeluidskwaliteit geeft.

Citaat:
op-verjaardagen-van-vrienden-draaiende-DJs, Niks voor in het hardstyle woordenboek ? :P

Hehehe, misschien :P.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen