Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 03:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi iedereen,

Ik heb in een lichtelijk aangeschoten bui serieus geen idee of dit topic al bestaat of iets in die richting, dus ik waag maar een poging. Ik heb regelmatig dat ik een oude liveset zoek, maar deze simpelweg niet meer online te vinden is. Dan kick je een 3 jaar oud topic en is de reponse minimaal tot 0 voor een re-upload. Vandaar dit topic.

Dit topic is dus bedoeld voor het re-uploaden van livesets wanneer men daar voor vraagt. Misschien is het ook leuk om te vermelden waarom je die liveset specifiek zoekt, wat die set voor jou betekent.

Ik trap af:

Ik zoek de liveset van Wildstylez @ Hardbass 2011. Zo op het eerste gezicht niet heel veel bijzonders, maar ik genoot hier live zo erg van, ook push that feeling voor het eerst live gehoord toen :loving: Zou fantastisch zijn als iemand deze nog heeft :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 09:05 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Volgens mij hebben we daar zelfs een hele aparte sectie voor: gezocht/ :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
Volgens mij hebben we daar zelfs een hele aparte sectie voor: gezocht/ :P

Daar kijk ik dus nooit, terwijl ik in dit topic wel zou kijken... voor mij heeft dit topic zeker een meerwaarde :)

Heb de set van WS op HB11 niet helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 12:49 
 

Laten we hem toch lekker open, kan me voorstellen dat niet iedereen daar kijkt of ervan af weet inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 16:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De forumindeling is toch niet gebaseerd op waar het meest naar gekeken wordt? Dan kunnen we het grote zevertopic ook wel hier plaatsen.. Er is gewoon een aparte sectie voor het re-uppen van livesets. Dat die niet zo actief is betekent dat er weinig vraag is naar re-uploads of dat mensen er niet naar kijken. Voor dat eerste geval gaat dit topic ook weinig uitmaken, dat tweede zal verholpen zijn nu het in dit topic benoemd is. Sowieso is dat tweede al een gevolg van dat eerste. Maar bijvoorbeeld Skribbelaar weet nu dat er zo'n sectie bestaat, en aangezien hij dit topic graag wil volgen, kan hij voortaan gewoon die sectie in de gaten houden lijkt mij.
Jor-D zal vast ooit over de indeling van de secties hebben nagedacht, en blijkbaar vond hij dat er behoefte was aan een subforum voor gezochte livesets. Met dit topic maak je die hele sectie in 1 klap overbodig. Als iemand nou volgende week een topic opent met 'Bespreek hier alle hardstyle releases', dan doeken we de releases-sectie toch ook niet op?

Hardist schreef:
kan me voorstellen dat niet iedereen daar kijkt of ervan af weet inderdaad.

Dat is dan grof gezegd hun eigen schuld. Het staat net zo duidelijk op de pagina als Feesten, Off-Topic etc. De harddance-livesets-sectie is ook niet heel actief, maar toch lijkt het me niet de bedoeling dat die sets dan maar onder Algemeen geplaatst gaan worden. Of nog sterker, als een organisatie hier een keer een feest post waar niet veel op gereageerd wordt, zou hij hem ook nog even hier onder Algemeen kunnen plaatsen, immers misschien hebben mensen er wel overheen gekeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2015 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben het wel met Bouke eens. Plus, de weinige livesets die gezocht worden heeft hoebedoelje vaak al wel in zijn bezit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Bouke
Het maakt toch niet uit als dit topic bestaat? Het scheelt mij zoekwerk, plus dat ik via deze weg mss op oude sets kom die ik niet uit mezelf zou (op)zoeken, maar wel graag wil horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
@Bouke
Het maakt toch niet uit als dit topic bestaat? Het scheelt mij zoekwerk, plus dat ik via deze weg mss op oude sets kom die ik niet uit mezelf zou (op)zoeken, maar wel graag wil horen


Dat het je zoekwerk scheelt betwijfel ik. Nu heb je namelijk een mooie, overzichtelijke sectie waarin voor iedere gezochte liveset een apart topic kan worden aangemaakt. Als je op die sectie klikt, heb je in 1 oogopslag de 25 laatst opgevraagde livesets voor je neus. Het lijkt mij sterk dat dat minder makkelijk zoekt dan wanneer je alles in 1 topic propt. De zoekfunctie werkt ook een stuk makkelijker als de naam/artiest van de betreffende liveset in de topictitel staat.
Als dit topic net zo veel activiteit krijgt als de betreffende sectie, is het binnen een paar dagen van de eerste pagina verdwenen en zul je de zoekfunctie gaan gebruiken, terwijl de sectie altijd op de forum-homepage blijft staan. Eigenlijk de enige manier waarop 1 centraal topic overzichtelijker zou zijn dan de sectie, is als er veel in gepost wordt (en het dus bovenin blijft hangen) én alle setjes in de OP worden bijgehouden, maar ik zie beiden niet zo snel gebeuren. En zelfs dan nog is het voor de zoekfunctie waarschijnlijk makkelijker om een setje in de gezocht-sectie te vinden.

Dat het topic voor jou interessant is begrijp ik, maar ik begrijp niet zo goed waarom dit dan wel interessant is en de sectie die hier speciaal op gericht is niet. Je weet nu dat er zo'n sectie bestaat en waar je hem kunt vinden, wat heeft die sectie dan voor nadelen t.o.v. dit topic? Ik heb niks tegen het re-uploaden van livesets, het gaat mij erom dat er een topic in Algemeen voor wordt gemaakt terwijl er een hele speciale sectie is met enkel dat doel. Die sectie is in mijn ogen overzichtelijker, en maak je nu in 1 klap overbodig. Als dat is wat 'men' wil, prima (alhoewel ik het er niet mee eens zou zijn), maar dan moet je ook weer grenzen gaan stellen. Als er onder Algemeen ook topics komen te staan waarvoor al een aparte sectie is, kan iemand daar dus ook alle releases, livesets, off-topic geblater en weet ik het wat neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lijkt mij juist leuk om in dit topic ook te kunnen discussiëren over livesets, samen herinneringen ophalen enzo... het is op deze manier denk ik in potentie wat minder zakelijk en wat gezelliger, snap je wat ik bedoel?

Op zich heb je wel gelijk (had er nooit gekeken) dat de aparte sectie overzichtelijker is. Dus dat punt krijg je dan wel van me :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 15:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Lijkt mij juist leuk om in dit topic ook te kunnen discussiëren over livesets, samen herinneringen ophalen enzo... het is op deze manier denk ik in potentie wat minder zakelijk en wat gezelliger, snap je wat ik bedoel?

Op zich heb je wel gelijk (had er nooit gekeken) dat de aparte sectie overzichtelijker is. Dus dat punt krijg je dan wel van me :P


Mwa, ook daar zie ik het voordeel niet echt van in. In aparte topics heb je veel meer ruimte hebt om op de sets zelf in te gaan, je hebt dan immers een topic dat specifiek over 1 set gaat. In een topic als deze kun je ook op sets reageren, maar daar wordt het niet overzichtelijker van; als er hier meerdere mensen herinneringen gaan ophalen en er komt iemand tussendoor die een ander setje zoekt heb je kans dat zijn reactie ondergesneeuwd raakt onder ons gebabbel. Dat zal minder snel gebeuren bij losse topics, dan vervuilen we 1 topic en blijft die gozer die een ander setje zoekt netjes op de 'tweede plaats' in het sectie-overzicht hangen.
Dat er in die secties nauwelijks op de sets zelf gereageerd wordt klopt uiteraard, maar ik denk dat dat er meer aan ligt dat er geen behoefte is aan die discussies dan aan het feit dat er aparte topics zijn.

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan, ik heb momenteel geen verzoekjes dus ik zal even stoppen met het vervuilen van dit topic :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2015 10:40 
 

Bouke, je denkt er veel te veel over na. We doeken de livesets sectie toch nu ook niet op? En we weten allemaal waar het meeste gekeken wordt, dus als er zo'n "Bespreek hier alle hardstyle releases" topic komt, gaat die gelijk weer dicht, want het releases gedeelte is gewoon één van de meest bekeken secties. Laten we eerlijk zijn, er is geen admin meer actief hier die verbeteringen meer aanbrengt, dus moeten we dat zelf doen, en dit topic vind ik daar een goed voorbeeld voor. Ik vind het ook een veel beter topic dan al die nutteloze opsomtopics, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen