Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 11:15 

Hardtraxx Veteran

Brennan Heart vernieuwend? Welke plaat heb ik gemist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 11:43 

Kraak... Piep...

Rickzel schreef:
Brennan Heart vernieuwend? Welke plaat heb ik gemist?

Pff, excuseer de kater, ik bedoelde Atmozfears.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 13:16 

Hardtraxx Veteran

Akkoord boss! Daar zeker mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 13:37 

Hardtraxx Elite

De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.

Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 14:25 

Hardtraxx Veteran

Ben het over heel veel platen in de top 100 met je eens hoor, maar vind Lost Without You wel gewoon een waardige nummer 1, geweldige unieke muzikale plaat waar ik nog steeds erg enthousiast over ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2024 01:12 

Kraak... Piep...

hotymoty schreef:
De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.

Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…

Zegt dat Lost Without You niet innovatief is met een melodie is die een opbouw melodie is (ofwel gewoon een melodie met lange uithalen) en zegt dan dat The Soul wel innovatief is. The Soul heeft ook echt alleen maar lange uithalen. En dan nog de meest tergend lange break die er is en belabberde blafkicks.

Activation ben ik het mee eens, die is toevallig populair geworden. Maar noem mij een plaat als Lost Without You voor 2021.

Vertile en Headhunterz zijn in hun stijl enorm uniek, net als Devin Wild.

Citaat:
Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is.

Ok, ga jij dan al je betaalde werk opgeven en muziek maken die jij als kunst beschouwt en die jij uit je hart maakt. Ik spreek je wel weer wanneer je spul maakt wat het publiek wilt horen, of wanneer je een uitkering aanvraagt.

Zonder muziek dat een degelijk publiek aanspreekt, kom je niet rond. Dan kan je wel alle integriteit naar artistieke visie hebben die je wilt, maar uiteindelijk sta je op straat of kan je niet meer produceren omdat je full time moet werken om je studio en huis te betalen.

Die hele beargumentering klinkt voor 80% als een krijsend kind dat zijn zin niet krijgt omdat niemand stemt wat hij leuk vindt. Je kraakt een deel af maar hemelt een ander deel op dat aan de zelfde specificaties voldoet.

En volgens mij heb je een of ander utopisch beeld van wat het is om een producer en artiest te zijn, dat je maar kan doen wat je wilt in dit wereldje, dat heeft nooit gekund. Wat vroeger populair was, was ook hetgeen wat de meeste mensen maakten op dat moment, en dat werd om de zelfde redenen afgekraakt (early vs nu-style).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2024 01:03 

Hardtraxx Elite

Jeetje, doe eens even rustig aan. Je speelt nu wel heel erg op de man, is onnodig. Calm your emotions.

Ik gaf gewoon mijn beeld/mening van de huidige staat van de hardstyle scene. Ik probeer niemand aan te vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2024 01:38 

Hardtraxx Veteran

hotymoty schreef:

Snap enigszins waar je naartoe wilt. Echter is innovatie ook wel berust op smaak. Ik en jij kunnen een innovatie heel vet vinden, maar dat hoeft niet direct te betekenen dat dat beloond wordt door een populariteits wedstrijd. Prima als dat jou maatstaf is om een stem uit te brengen, ik stem bijvoorbeeld op welke platen ik het vaakst opnieuw geluisterd heb. Kom je toch weer terug op smaak. Uiteraard zal Q-dance de hardstyle top 100 ook in de gaten houden om toekomstige trends te ontdekken. Ze zijn immers een commercieel bedrijf. Snap hierin wel je frustratie, maar wat zou je graag anders zien wel ook realistisch is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2024 20:26 

Hardtraxx Addict

Hij komt er weer aan:
https://www.q-dance.com/l/q-dance-hards ... p-100-2024

(edit) Dit gaat het hem worden:

01. Phuture Noize & B-Front - Polestar
02. Headhunterz - Live Forever
03. Showtek - Real One
04. Devin Wild - Unseen Beast
05. D-Block & S-te-Fan - Fire
06. Ecstatic & CODA - Rachel's Song
07. B-Front & Adrenalize - Eternal
08. Polish Punisher & Nightcraft - Rising Up
09. Headhunterz & Final Day - How Far Can You Go
10. Wildstylez & Sound Rush - Defiance
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2024 21:02 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Ok, ga jij dan al je betaalde werk opgeven en muziek maken die jij als kunst beschouwt en die jij uit je hart maakt. Ik spreek je wel weer wanneer je spul maakt wat het publiek wilt horen, of wanneer je een uitkering aanvraagt.

Zonder muziek dat een degelijk publiek aanspreekt, kom je niet rond. Dan kan je wel alle integriteit naar artistieke visie hebben die je wilt, maar uiteindelijk sta je op straat of kan je niet meer produceren omdat je full time moet werken om je studio en huis te betalen.

Die hele beargumentering klinkt voor 80% als een krijsend kind dat zijn zin niet krijgt omdat niemand stemt wat hij leuk vindt. Je kraakt een deel af maar hemelt een ander deel op dat aan de zelfde specificaties voldoet.

En volgens mij heb je een of ander utopisch beeld van wat het is om een producer en artiest te zijn, dat je maar kan doen wat je wilt in dit wereldje, dat heeft nooit gekund. Wat vroeger populair was, was ook hetgeen wat de meeste mensen maakten op dat moment, en dat werd om de zelfde redenen afgekraakt (early vs nu-style).

spijker en kop. bij deze kunnen alle boomers mooi kappen met 'make real hardstyle again' roepen, want als elke artiest gaat maken wat het groepje stuck in the past boomers wil horen heeft elke artiest volgend jaar een uitkering
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2024 22:09 

Hardtraxx Veteran

#1 Phuture Noize - Polestar

Rest van top 10 boeit me niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2024 22:12 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat dit het eerste jaar is dat ik echt 0 nieuwe hardstyle nummers meer dan 1x heb opgezet. Misschien toch maar eens de tracks van de maand van afgelopen jaar ga luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2024 10:28 

Hardtraxx Veteran

December releases dingen dus niet echt mee voor de top 100, als het stemmen al voor december begint?

makrooy schreef:
#1 Phuture Noize - Polestar

Rest van top 10 boeit me niet.

B-Front er niet bij genoemd dus je stem telt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2024 11:33 

Hardtraxx Veteran

1. Headhunterz - Live Forever
2. Devin Wild - Unseen Beast
3. E-Force - Conflicts
4. Radical Redemption & Aversion - The Nightmare Project
5. B-Front & Adrenalize - Eternal
6. Atmozfears - Pale Blue Dot
7. Devin Wild - Collusion
8. Showtek - Dream (Adrenalize remix)
9. D-Sturb & MERYLL - Next To You
10. Showtek & Wildstylez - XTC

Zoiets zou het vermoedelijk worden, nog ff op broeden, nummer 1 en 2 steken wel echt mijlenver boven de rest uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2024 11:39 

Hardtraxxer

Ran-D & Galactixx - The Perfect Storm
Ecstatic - Ain't Nobody Stopping Me
Aftershock - Colorblind
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2024 21:52 

Hardtraxxer

Ik heb wel echt even de hele lijst nodig om weer herinnert te worden aan alle plaatjes.

Kijk wel altijd uit naar het stemmen, vrijdag kunnen we weer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2024 08:56 

Hardtraxx Veteran

poekiepoes12 schreef:
Ik heb wel echt even de hele lijst nodig om weer herinnert te worden aan alle plaatjes.

Same, ik trek me daar eigenlijk ieder jaar wel avondje voor uit om een mooie top zoveel samen te stellen. Normaal ook direct de inspiratie voor een jaarmixje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2024 09:12 

Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
poekiepoes12 schreef:

Same, ik trek me daar eigenlijk ieder jaar wel avondje voor uit om een mooie top zoveel samen te stellen. Normaal ook direct de inspiratie voor een jaarmixje :P

Ik ben ook meteen toen de top 100 aankondiging kwam een lijstje gaan maken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 15:47 

Hardtraxxer

Too bad voor Noisecontrollers en ons. Je kan Dying For a Light niet kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 15:50 

Hardtraxx Veteran

Ja wat is dit ik kan Frozen Tears niet stemmen, maar die is vorig jaar pas ná het sluiten van de stembussen uitgekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 16:07 

Hardtraxx Veteran

Anyway:

1. B-Front & Phuture Noize - Stars (Take Me Higher)
2. Nightcraft & Digital Mindz - Hollow
3. Adaro Ft. Jordan Jade - The Tunnel
4. The Pitcher ft. Sam LeMay - This Is My Life
5. The Purge & Element - DISTURBANCE MAKERS
6. B-Front & Udex - Down In Flames
7. E-Force - Conflicts
8. Vasto & Chapter V - Bad Guys
9. Polish Punisher - Your Blood
10. TNT - Crunch
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 18:03 

Hardtraxx Crew

en daarom dus eventjes wachten :P worden vaak later nog toegevoegd volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 21:18 

Hardtraxx Veteran

MYTZE schreef:
en daarom dus eventjes wachten :P worden vaak later nog toegevoegd volgens mij.

Klopt, er ontbreken best nog aardig wat platen die wat mij betreft wel kans maken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 23:21 

Hardtraxxer

Ik vond 't best lastig dit jaar, flink wat keuzestress. Ook voor het eerst dat ik 0 Spoontech platen in m'n top 10 heb.

1. Noisecontrollers - Dying for a Light
2. PN & B-Front - Stars (Take Me Higher)
3. Headhunterz - Live Forever
4. Nightcraft & Digital Mindz - Hollow
5. Synthsoldier - Synthesize
6. Audiotricz & Ecstatic - Through It All
7. Udex - You Destroyed Me
8. Brennan Heart - Kaizen
9. Jay Reeve, Ecstatic & Solstice - Melody of Life
10. Frontliner / Abject - Buzzerz
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2024 00:54 

Hardtraxx Elite

Afbeelding
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende