hotymoty schreef:
De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.
Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…
Zegt dat Lost Without You niet innovatief is met een melodie is die een opbouw melodie is (ofwel gewoon een melodie met lange uithalen) en zegt dan dat The Soul wel innovatief is. The Soul heeft ook echt alleen maar lange uithalen. En dan nog de meest tergend lange break die er is en belabberde blafkicks.
Activation ben ik het mee eens, die is toevallig populair geworden. Maar noem mij een plaat als Lost Without You voor 2021.
Vertile en Headhunterz zijn in hun stijl enorm uniek, net als Devin Wild.
Citaat:
Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is.
Ok, ga jij dan al je betaalde werk opgeven en muziek maken die jij als kunst beschouwt en die jij uit je hart maakt. Ik spreek je wel weer wanneer je spul maakt wat het publiek wilt horen, of wanneer je een uitkering aanvraagt.
Zonder muziek dat een degelijk publiek aanspreekt, kom je niet rond. Dan kan je wel alle integriteit naar artistieke visie hebben die je wilt, maar uiteindelijk sta je op straat of kan je niet meer produceren omdat je full time moet werken om je studio en huis te betalen.
Die hele beargumentering klinkt voor 80% als een krijsend kind dat zijn zin niet krijgt omdat niemand stemt wat hij leuk vindt. Je kraakt een deel af maar hemelt een ander deel op dat aan de zelfde specificaties voldoet.
En volgens mij heb je een of ander utopisch beeld van wat het is om een producer en artiest te zijn, dat je maar kan doen wat je wilt in dit wereldje, dat heeft nooit gekund. Wat vroeger populair was, was ook hetgeen wat de meeste mensen maakten op dat moment, en dat werd om de zelfde redenen afgekraakt (early vs nu-style).