Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brennan Heart vernieuwend? Welke plaat heb ik gemist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 11:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Brennan Heart vernieuwend? Welke plaat heb ik gemist?


Pff, excuseer de kater, ik bedoelde Atmozfears.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Akkoord boss! Daar zeker mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 13:37 
 
Hardtraxx Elite

De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.

Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2024 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben het over heel veel platen in de top 100 met je eens hoor, maar vind Lost Without You wel gewoon een waardige nummer 1, geweldige unieke muzikale plaat waar ik nog steeds erg enthousiast over ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2024 01:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.

Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…


Zegt dat Lost Without You niet innovatief is met een melodie is die een opbouw melodie is (ofwel gewoon een melodie met lange uithalen) en zegt dan dat The Soul wel innovatief is. The Soul heeft ook echt alleen maar lange uithalen. En dan nog de meest tergend lange break die er is en belabberde blafkicks.

Activation ben ik het mee eens, die is toevallig populair geworden. Maar noem mij een plaat als Lost Without You voor 2021.

Vertile en Headhunterz zijn in hun stijl enorm uniek, net als Devin Wild.

Citaat:
Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is.


Ok, ga jij dan al je betaalde werk opgeven en muziek maken die jij als kunst beschouwt en die jij uit je hart maakt. Ik spreek je wel weer wanneer je spul maakt wat het publiek wilt horen, of wanneer je een uitkering aanvraagt.

Zonder muziek dat een degelijk publiek aanspreekt, kom je niet rond. Dan kan je wel alle integriteit naar artistieke visie hebben die je wilt, maar uiteindelijk sta je op straat of kan je niet meer produceren omdat je full time moet werken om je studio en huis te betalen.

Die hele beargumentering klinkt voor 80% als een krijsend kind dat zijn zin niet krijgt omdat niemand stemt wat hij leuk vindt. Je kraakt een deel af maar hemelt een ander deel op dat aan de zelfde specificaties voldoet.

En volgens mij heb je een of ander utopisch beeld van wat het is om een producer en artiest te zijn, dat je maar kan doen wat je wilt in dit wereldje, dat heeft nooit gekund. Wat vroeger populair was, was ook hetgeen wat de meeste mensen maakten op dat moment, en dat werd om de zelfde redenen afgekraakt (early vs nu-style).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2024 01:03 
 
Hardtraxx Elite

Jeetje, doe eens even rustig aan. Je speelt nu wel heel erg op de man, is onnodig. Calm your emotions.

Ik gaf gewoon mijn beeld/mening van de huidige staat van de hardstyle scene. Ik probeer niemand aan te vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2024 01:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
De hele top 10 zegt genoeg over het gebrek aan creativiteit en innovatie in de Hardstyle scene, met als toppunt de nummer 1 Lost Without You. Die plaat zit vol met willekeurige keuzes en een melodie die eigenlijk geen climaxmelodie is, maar een opbouwmelodie, met als kers op de taart twee nikszeggende anti-climaxes. De break en sounds zijn wel weer erg mooi. Over nummer 2 (Activation) wil ik al helemaal geen woorden aan vuil maken, toppunt van iets dat niet origineel is.

Alle pogingen naar innovatie worden ook niet beloond in deze contest, kijk maar naar bijvoorbeeld Devin Wild of Atmozfears (The Soul). Muziek wordt niet meer gemaakt vanuit het hart, maar vanuit populisme. En dat is precies niet waar muziek/kunst niet voor bedoeld is. Q-Dance doet daar ook veel aan mee door hun line-ups daarop te baseren. Erg zonde om te zien waar deze scene naartoe gaat…


Snap enigszins waar je naartoe wilt. Echter is innovatie ook wel berust op smaak. Ik en jij kunnen een innovatie heel vet vinden, maar dat hoeft niet direct te betekenen dat dat beloond wordt door een populariteits wedstrijd. Prima als dat jou maatstaf is om een stem uit te brengen, ik stem bijvoorbeeld op welke platen ik het vaakst opnieuw geluisterd heb. Kom je toch weer terug op smaak. Uiteraard zal Q-dance de hardstyle top 100 ook in de gaten houden om toekomstige trends te ontdekken. Ze zijn immers een commercieel bedrijf. Snap hierin wel je frustratie, maar wat zou je graag anders zien wel ook realistisch is?
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen