Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verdient imo wel een eigen topic dit.

Jullie hebben vast wel meegekregen dat Q-Dance overgenomen is door het Amerikaanse SFX Entertainment. Nu heeft SFX een deal gesloten met Viagogo. Viagogo is een secundaire bron voor tickets van concerten, sportwedstrijden en ook feesten. Echter is dit bedrijf zwaar twijfelachtig bezig (een understatement), wat ook deze documentaire (een aanrader trouwens) bevestigt. Ook Q-Dance heeft een grote lading aan kritiek ontvangen, en reageert nu op deze manier, waarin het Viagogo (zoals verwacht) verdedigt, overigens met claims die domweg niet kloppen.

Ik weet dat we nu eenmaal weinig invloed hebben op de gang van zaken achter de schermen, maar het is op zijn minst een discussie waard? Waar gaat het hierna heen met "onze" scene? Of vind je dit een normale gang van zaken en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon een vorm van kartelvorming. En je weet wie daar uiteindelijk (financieel) de winnaar en verliezer door worden. En dan heb ik het nog niet eens over het creatieve proces.

Schandalig dat Q z'n identiteit zo makkelijk te koop heeft gezet, en dat ze met dit soort smerige halfbakken smoesjes het recht proberen te praten. Over minachting van je publiek gesproken. Als je die antwoorden leest heb je het idee alsof je wordt behandeld als kleuter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Verdient Q-dance geld aan de secundaire verkoop van tickets via Viagogo?
Q-dance verdient niet direct geld aan de verkoop van tickets via Viagogo. Wel is het zo dat SFX, ons Amerikaanse moederbedrijf, een deal heeft gemaakt met Viagogo. Hier lees je meer over deze deal.

What the fuck zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ook al heeft het 0,0 invloed, als je een statement wilt maken: gewoon geen tickets van ze meer kopen. Ik zou via zo'n organisatie nooit kopen iig, ik zou ze voor Qlimax niet eens zelf via Q kopen omdat de prijs gewoon te absurd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Citaat:
Verdient Q-dance geld aan de secundaire verkoop van tickets via Viagogo?
Q-dance verdient niet direct geld aan de verkoop van tickets via Viagogo. Wel is het zo dat SFX, ons Amerikaanse moederbedrijf, een deal heeft gemaakt met Viagogo. Hier lees je meer over deze deal.

What the fuck zeg.

Indirect geld dus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:19 
 
Hardtraxxer

Net de documentaire gekeken, jezus wat een trieste bedoeling dit zeg.
Weet niet hoe dit strafrechtelijk zit, maar je zou dit gasten allemaal moeten vervolgen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oh en nog iets. Zo'n 'vragenrondje' bij negatieve reacties en dan heel strategisch de minst schadelijke vragen gaan beantwoorden. Ik hoop van harte dat iemand dit leest; schande!!! Ik ben geen 16 jarig stom schaap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Boycotten die handel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tsja, ik zag het bericht op Facebook. En de reacties daar zijn zacht uitgedrukt negatief. De harde kern zal het misschien gaan boycotten. Maar ik vrees dat dit geen invloed zal hebben. Het dagjesvolk zal de tickets toch wel kopen, want 'ik ben er geweest!'
Ik hoop echter wel dat hun ook het probleem inzien. Dan zouden ook zij mee kunnen doen aan een eventuele boycot. Als ze bij SFX slim zijn, beëindigen ze de samenwerking met dit bedrijf. Maar dat zal vast niet kunnen i.v.m. eventuele contractvoorwaarden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 20:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Tsja, ik zag het bericht op Facebook. En de reacties daar zijn zacht uitgedrukt negatief. De harde kern zal het misschien gaan boycotten. Maar ik vrees dat dit geen invloed zal hebben. Het dagjesvolk zal de tickets toch wel kopen, want 'ik ben er geweest!'
Ik hoop echter wel dat hun ook het probleem inzien. Dan zouden ook zij mee kunnen doen aan een eventuele boycot. Als ze bij SFX slim zijn, beëindigen ze de samenwerking met dit bedrijf. Maar dat zal vast niet kunnen i.v.m. eventuele contractvoorwaarden.

Daarom ook buiten hardtraxx aan die dagjesmensen laten zien dat het bullshit is.. Maar inderdaad je kan het moeilijk stoppen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was het niet wettelijk vastgesteld dat kaarten maar voor maximaal 10-15% bovenop de verkoopprijs verkocht mochten worden? Verder is het gewoon schandalig dat Q zo handelt, de effecten van de overname van $FX zijn al gelijk te merken dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 23:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Die 15% is gewoon kosten+winstopslag ga er maar van uit dat grootste gedeelte winst voor het bedrijf is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 23:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Of zitten er daadwerkelijk mensen dagelijks handmatig de kaartjes te controleren ofzo?

van wat ik in die docu zag waren er mensen die buiten in loketjes persoonlijk de tickets verkopen (van viagogo dus)

Maar dat kan ik fout gezien hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 00:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb die docu net zitten te kijken. En viagogo haalt bijna geen winst uit normale fans. Ze hebben afspraken met organisatoren en kochten direct in de tien duizenden kaartjes op. Om die vervolgens onder valse naam te verkopen op hun eigen platform.

Ben benieuwd wat voor effect dit heeft op de feesten van Q-dance, etc etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Wat Q zegt klopt wel... het vechten tegen zwarthandelaren werkt gewoon niet, dus daarom bieden ze (ofja de nieuwe eigenaar) een platform aan die de gebruiker helpt om niet opgelicht te worden. Verder is viagogo iets wat wereldwijde doorverkoop bied, marktplaats is voor buitenlanders nou niet echt ideaal voor kaartjes kopen.

Prima verklaring op zich, maar waarom dan viagogo? Ticketswap gaat de zwarte handel in zekere mate nog meer tegen door de winstlimiet die ze stellen. Of werkt viagogo ook zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:38 
 
Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
Qre8ive schreef:
Wat Q zegt klopt wel... het vechten tegen zwarthandelaren werkt gewoon niet, dus daarom bieden ze (ofja de nieuwe eigenaar) een platform aan die de gebruiker helpt om niet opgelicht te worden. Verder is viagogo iets wat wereldwijde doorverkoop bied, marktplaats is voor buitenlanders nou niet echt ideaal voor kaartjes kopen.

Prima verklaring op zich, maar waarom dan viagogo? Ticketswap gaat de zwarte handel in zekere mate nog meer tegen door de winstlimiet die ze stellen. Of werkt viagogo ook zo?


Op Ticketswap betaal je alleen met euro's. Bij Viagogo kun je ook met dollars betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als Q-dance (SFX entertainment) een deal van 75 miljoen euro met Ticketswap had gemaakt, wees maar zeker dat je dan ook met dollars kon betalen. ;)

Ik heb in ieder geval gisteren een mail gestuurd naar q-dance i.v.m. viagogo, verwacht niet dat het veel gaat uitmaken maar niet geschoten is altijd mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:48 
 

Maar heb je hier als publiek zijnde ook echt nadeel van of niet?
Als het voor mij als publiek/bezoeker van feesten geen nadelige gevolgen heeft maakt het me eigenlijk geen reet uit door wie het overgenomen wordt, al is het een chinees mer 3 neuzen zal mij voor de rest dan niet zo veel uitmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:55 
 
Hardtraxx Veteran

sandervanbruggen schreef:
Maar heb je hier als publiek zijnde ook echt nadeel van of niet?
Als het voor mij als publiek/bezoeker van feesten geen nadelige gevolgen heeft maakt het me eigenlijk geen reet uit door wie het overgenomen wordt, al is het een chinees mer 3 neuzen zal mij voor de rest dan niet zo veel uitmaken.


Je betaald in ieder geval veel meer wanneer je viagogo besteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:56 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Als Q-dance (SFX entertainment) een deal van 75 miljoen euro met Ticketswap had gemaakt, wees maar zeker dat je dan ook met dollars kon betalen. ;)

Ik heb in ieder geval gisteren een mail gestuurd naar q-dance i.v.m. viagogo, verwacht niet dat het veel gaat uitmaken maar niet geschoten is altijd mis.


Maar als je kijkt naar het aanbod van Ticketsswap en het aanbod van Viagogo dan lijkt het me niet gek dat ze Viagogo hebben gekozen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Staat ook in mijn mail dat ik begrijp waarom er voor viagogo is gekozen in plaats van Ticketswap. Eerst en vooral vanwege hetzelfde moederbedrijf en ten tweede het internationaler karakter van viagogo. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 15:17 
 
Hardtraxxer

nieuws: Wetsvoorstel tegen doorverkoop tickets aangenomen

Door Sheryla op 07 april 2010 - 14:35

1 De Tweede Kamer is dinsdag akkoord gegaan met een wetsvoorstel dat het massaal online doorverkopen van kaarten voor evenementen moet beperken. Alleen de VVD, Christenunie en SGP stemden tegen. Na het akkoord van de Tweede Kamer dient het wetsvoorstel nog wel door de Eerste Kamer te worden aangenomen.

Het wetsvoorstel, een initiatief van kamerleden Arda Gerkens (SP) en Nicolien van Vroonhoven-Kok (CDA), is na enkele aanpassingen aangenomen. In de eerste instantie wilden zij een maximumprijs van 110% vastleggen met een toezichthoudende rol voor de Consumentenautoriteit. In het huidige voorstel mag de prijs van een ticket maximaal 20% hoger zijn dan de originele prijs en kan de consument via een geschillencommissie of via een gang naar de rechter het verschil opeisen wanneer er teveel betaald is. Tussenhandel op zich wordt dus niet verboden.

Hoe effectief de wet wordt zal moeten blijken. Ada Gerkens geeft aan dat er drie jaar na de invoering een evaluatie komt. Indien nodig kunnen dan aanpassingen worden gedaan

---

Belangrijke dienstmededeling. Er is een wettelijk kader dat de doorverkoop in tickets aan banden legt. De wet van 30 juli 2013 betreffende de verkoop van toegangsbewijzen tot evenementen stelt dat:

*de occasionele herverkoop van tickets is toegelaten mits de verkoopprijs niet hoger is dan de definitieve prijs die op het ticket staat.

* de niet-occasionele of regelmatige doorverkoop, of het ter beschikking stellen van platformen waar niet-occasionele herverkoop plaats kan vinden of waar de prijs kan stijgen boven de maximaal toegelaten prijs, verboden is.

* de verkoop van gratis tickets, uitnodigingen, sponsortickets of aanbiedingen van tickets voor de officiële verkoopdatum verboden is.

* de gedupeerde van bovenstaande regels het teveel betaalde verschil kan terugeisen van de herverkoper.

--

en tot slot:

Ingangsdatum: nog niet bekend


Wat verandert er?
Er komt een verbod op de doorverkoop van toegangskaarten voor evenementen tegen een hogere prijs dan de oorspronkelijke verkoopprijs. U mag wel administratiekosten en verzendkosten in rekening brengen. Deze kosten moeten rechtstreeks voortvloeien uit de koop van de toegangskaart en mogen niet meer bedragen dan 10% van de oorspronkelijke prijs van de toegangskaart.

Voor wie?
(Professionele) tussenhandelaren
Evenementenorganisatoren
Artiesten

Wanneer?
Wanneer de wijziging ingaat, is nog niet bekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dacht dat het sinds een half jaar (ongeveer) ook in België verboden was om tickets door te verkopen met winst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Issue ook te lezen op geenstijl
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 16:28 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Sommige reacties daar :lol: wat een figuren
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen