Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vorige deel: algemeen/q-dance-boevenbende-t7295-250.html
(Moeite waard om te lezen)

Bovenstaand topic ben ik toevallig tegengekomen via een post in een ander topic. Ik heb bovenstaand topic inmiddels doorgelezen en wat er 5 jaar geleden gezegd werd baarde me natuurlijk wel zorgen.. ik kan het me nog goed herinneren dat Q-Dance een behoorlijke positie bezit qua monopoly en voorkeur voor artiesten.

Inmiddels is de Qlimax line-up bekend en zie daar artiesten staan die dit jaar niet veel gepresteerd hebben maar die wel opnieuw een podium krijgen. (Zatox, Adaro, Brennan Heart)
En dj's die (in mijn ogen) afgelopen jaren een verre stap vooruit zijn gegaan maar die nog nooit op Qlimax hebben gestaan. (E-Force, Radical Redemption, maar ook een Josh & Wesz of Scope DJ)
(Uiteraard kan ipv Qlimax ook een ander feest genoemd worden!)

Nu, een jaar of 5 later ben ik wel nieuwsgierig of jullie vinden dat er wat veranderd is of dat er nog steeds een groot spelletje gespeeld wordt tussen alle organisaties en boekingsbureaus.
Ondanks ik het topic heb gelezen kan ik nog niet echt een mening vormen en daarom wil ik graag jullie reacties weten, zodat ik voor mezelf kan bedenken hoe en wat en wat er nu eigenlijk speelt achter de schermen.

Hou het lief ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 14:52 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind het wat dwars om dit topic 'Q-Dance boevenbende' te noemen. Er zijn meer organisaties die aardig gebruik maken van hun macht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 14:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad, het vorige topic had tenminste nog een nuancerend vraagteken. Zou hier ook niet misstaan. Op deze manier lijkt het alsof je je conclusie al getrokken hebt, waardoor een discussie dus ook overbodig zou zijn. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 15:01 
 
Hardtraxx Veteran

Volgens mij is idd Art of Dance net zo erg als Q, of zelfs nog erger...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 16:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ronzz schreef:
Nu, een jaar of 5 later ben ik wel nieuwsgierig of jullie vinden dat er wat veranderd is of dat er nog steeds een groot spelletje gespeeld wordt tussen alle organisaties en boekingsbureaus.


Nog steeds wel, maar wel minder, en het valt denk ik ook minder op. Q-dance heeft intussen meer concurrentie dan 5 jaar geleden. Oragnisaties als de Kloontjes, Art of Dance, Lose your Mind, Eye4dance en noem ze allemaal maar op lijken ieder jaar groter te worden. De grootte van en het aantal non-Q-feesten neemt steeds verder toe. M.a.w. de monopoliepositie is denk ik niet meer zo sterk als 5 jaar geleden. En juist die monopoliepositie stelde ze jarenlang in staat om maar te doen wat ze zelf wouden.

En ik weet niet precies wie er tegenwoordig bij welk boekingskantoor zit, maar de praktijken van 'toen' dat nagenoeg iedere line-up voor minstens de helft uit Scantraxx-artiesten bestond zijn er volgens mij ook een stuk minder (nou ja, dat zien we nu dan bij AoD).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 18:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi artikel, Q-dance is in mijn ogen nog steeds koploper in de scene, maar een monopolie kan je het niet mer noemen. Ik heb er trouwens niet veel problemen mee. Q-dance krijgt het in mijn ogen altijd voor elkaar om een goed feest neer te zetten. Artiesten worden misschien voorgetrokken, maar er zijn tegenwoordig zoveel festivals dat je hier op andere locaties ook aan de top kan komen. Op deze manier heeft Q-dance geen keus, dan moeten ze de populaire namen wel boeken. Grootste nadeel in mijn ogen is de concurrentie met AoD. Dat Angerfist bijvoorbeeld niet wordt geboekt op Qlimax, vanwege het gezeik met die agency's.

Het is natuurlijk wel goed dat er veel concurrentie komt. Q-dance moet zal alles uit de kast moeten halen om zijn toppositie te behouden, aangezien de voorsprong steeds kleiner wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2015 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lenny schreef:
Volgens mij is idd Art of Dance net zo erg als Q, of zelfs nog erger...


Kwa boekingen met AoF tegenover Q volgens mij tegenwoordig wel.
Het veelgenoemde verhaal dat Angerfist bijna niet op Q-Dance feesten staat.

Inmiddels is de monopoliepositie van Q-Dance gelukkig afgenomen en moeten ze meer hun best doen om nog aan de top te blijven. Er komen komende jaren nog veel kleinere organisaties bij omdat Hardstyle steeds meer aan het groeien is dus de vraag naar (goedkopere, maar unieke) evenementen zal dus toenemen.

Ze zijn te veel op hun oude concepten aan het doorgaan vind ik persoonlijk. Een concept als Qlimax zijn ze nu aan het vernaggelen, waar eerst alleen plaats was voor de grootste dj's is het nu meer een populairiteitsconcept. De DJMAG van Hardstyle, ofzo.

Ben ook wel benieuwd naar inside information hierover, omdat hier geruchten verspreiden ook niet zo veel opheldert. Misschien een Q&A organiseren met een aantal organisaties of platenmaatschappijen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 05:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Lenny schreef:
Volgens mij is idd Art of Dance net zo erg als Q, of zelfs nog erger...


Kwa boekingen met AoF tegenover Q volgens mij tegenwoordig wel.
Het veelgenoemde verhaal dat Angerfist bijna niet op Q-Dance feesten staat.

Inmiddels is de monopoliepositie van Q-Dance gelukkig afgenomen en moeten ze meer hun best doen om nog aan de top te blijven. Er komen komende jaren nog veel kleinere organisaties bij omdat Hardstyle steeds meer aan het groeien is dus de vraag naar (goedkopere, maar unieke) evenementen zal dus toenemen.

Ze zijn te veel op hun oude concepten aan het doorgaan vind ik persoonlijk. Een concept als Qlimax zijn ze nu aan het vernaggelen, waar eerst alleen plaats was voor de grootste dj's is het nu meer een populairiteitsconcept. De DJMAG van Hardstyle, ofzo.

Ben ook wel benieuwd naar inside information hierover, omdat hier geruchten verspreiden ook niet zo veel opheldert. Misschien een Q&A organiseren met een aantal organisaties of platenmaatschappijen?

probeer daar maar eens een zinnig woord uit te krijgen wat betreft deze kwestie xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 09:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een Q&A met zulke bedrijven krijg je een reclamepraatje op je bord dat ze de scene altijd proberen te verbeteren blablabla. Terwijl alles gewoon draait om zoveel mogelijk winst te maken, zoals elk bedrijf natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 10:37 
 
Hardtraxx Veteran

MeneerEend schreef:
Een Q&A met zulke bedrijven krijg je een reclamepraatje op je bord dat ze de scene altijd proberen te verbeteren blablabla. Terwijl alles gewoon draait om zoveel mogelijk winst te maken, zoals elk bedrijf natuurlijk.


Juist, en de 'gevoelige' vragen worden genegeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat dat betreft vind ik het jammer dat bij de hde conference over agencies geen kritische vragen werden gesteld.. Gemiste kans
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat "verdienen" om op Qlimax te staan... Zo werkt t nou eenmaal niet. De meest populaire dj's staan er. Zo simpel is het.
Feit is, Zatox, Adaro en Brennan Heart zijn immens populair. Hardtraxx is gewoon niet representatief voor de hele scene. Dat "wij" de nieuwe shit van Josh en Wesz tof vinden zegt eigenlijk helemaal niks.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen