Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
over vijf jaar kun je zo 200 euro per festival gaan neertellen.


Bij een festival als lowlands of pinkpop betaal je dat nu al, wees blij als het in dit genre pas over 5 jaar zover komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 10:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
joostmakaay schreef:
Prijzen gaan echt nergens meer over inderdaad, heb even het volgende statstiekje a.d.h.v. ticketprijzen van PF gemaakt:
- Qlimax 2014: € 70,00
- Qlimax 2015: € 72,50
- Qlimax 2016: € 75,00
- Qlimax 2017: € 76,00
- Qlimax 2018: € 83,79 (wel incl. servicefees, maar omgerekend € 78/79,00)

Per 2019 gaat de BTW omhoog (van 6% naar 9%). Denk je dat bedrijven dan maar de prijzen gelijk houden en genoegen nemen met 3% minder winst?

Uhh, wie denk jij dat uiteindelijk opdraait voor BTW verhogingen? Die verhoging heeft toch niet zoveel van doen met de prijzen van pre-2019? Het is niet alsof die belasting met terugwerkende kracht nog gevorderd gaat worden. Als je de prijzen van bijvoorbeeld 2018-2019 met elkaar vergelijkt moet je inderdaad die 3% (op voeding) wel meetellen in je verhouding. Van 2014-2018 lijkt mij dat wat prematuur

RomanAnthony schreef:
Procentueel gezien is de groei van het kaartje over de jaren heen echt niet gek en zul je bij weet ik het hoeveel andere producten ook gewoon terugzien. Nu valt het alleen wat meer op omdat het over een relatief groter bedrag gaat.

18% stijging in 5 edities is op zich best veel toch? Stel je voor dat al je uitgaven 18% zouden zijn gestegen in 5 jaar.

Exterkate schreef:
Artiesten worden duurder, shows worden secuurder, grootser en dus ook duurder.

Artiesten hoeven op zich ook niet per se een doorslaggevende factor te zijn in de prijs. Zoals eerder gezegd heb je zat organisaties die tegen een scherpe prijs een interessante line-up neer kunnen zetten. Zelfs als je Q-feesten onderling vergelijkt (DefQon met Qlimax bijv) kun je zien dat je zo ongeveer de hele scene in een weekend kunt boeken voor 100 ballen. Dan blijkt ineens dat artiesten niet van belang zijn in de prijsbepaling maar dat het waarschijnlijk veel meer om scaling gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
RomanAnthony schreef:
Procentueel gezien is de groei van het kaartje over de jaren heen echt niet gek en zul je bij weet ik het hoeveel andere producten ook gewoon terugzien. Nu valt het alleen wat meer op omdat het over een relatief groter bedrag gaat.

18% stijging in 5 edities is op zich best veel toch? Stel je voor dat al je uitgaven 18% zouden zijn gestegen in 5 jaar.


Ik neem als voorbeeld maar even de vakantiebranche, omdat ik hier zelf werkbaar in ben. Het gaat hier in beide gevallen even om luxeproducten en het lijkt me logisch dat deze procentueel gezien sneller (kunnen) stijgen dan je primaire levensbehoeften/uitgaven.
Jaarlijks maak ik begrotingen en prijzen voor het daaropvolgende jaar. Hier zit altijd een deel inflatie in (x%) en een deel groei die wij als bedrijf willen maken (x%). Als je deze bij elkaar optelt, kom je al heel snel uit op een verhoging van 3 tot 5% en dit is ook precies wat ik zie als ik naar de jaarlijkse stijging van de Qlimax kaartjes kijk. Lijkt mij hele logische verhogingen, daar waar de kaartverkoop een erg groot deel van de omzet is voor dit soort organisaties.

Het stukje BTW verhoging was om te laten zien dat bedrijven dit soort dingen wel door moeten rekenen naar de klanten, om er zelf niet slechter van te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kom je dan echt op 18% uit in 5 jaar, ja?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Kom je dan echt op 18% uit in 5 jaar, ja?


Waar kom jij in het geval van Qlimax trouwens op 18% uit, dan?

Citaat:
- Qlimax 2014: € 70,00
- Qlimax 2015: € 72,50
- Qlimax 2016: € 75,00
- Qlimax 2017: € 76,00
- Qlimax 2018: € 83,79 (wel incl. servicefees, maar omgerekend € 78/79,00)


Die van 2018 is natuurlijk een beetje onzin, daar waar hier als enige jaar de servicefees in de prijs inclusief gezet worden en bij de andere niet, terwijl ze daar ook gewoon verplicht waren.

Er had ook Qlimax 2018: €134,79 gestaan kunnen hebben. Maar dit was wel inclusief alle drankjes.
Kaartje zelf was dus omgerekend ~€78. Kom ik uit op een stijging van zo'n 11%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oh wtf :lol: helemaal overheen gelezen. Joost wat zit je te kutten man

edit: ik zou trouwens als we dan toch gaan vergelijken de service prijzen ook (apart) meenemen. Lijkt me dat die ook wel mee zijn gestegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Oh wtf :lol: helemaal overheen gelezen. Joost wat zit je te kutten man

edit: ik zou trouwens als we dan toch gaan vergelijken de service prijzen ook (apart) meenemen. Lijkt me dat die ook wel mee zijn gestegen?


Ja watdan.

Wat betreft die servicekosten. Dat vind ik nog steeds de grootste bullshit ooit zeg, de tering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 12:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hmm ja, maar of dat nu in de ticketprijs zit of niet je zal het toch wel op moeten hoesten. Als dat geld nou wordt besteed aan zaken zoals Secureswap en afstoten van Viagogo kutzooi dan vind ik het nog wel money well spent denk ik.

Organisaties die het verzinnen om 50 cent voor de WC te vragen (en niet gewoon in de kaartverkoop te stoppen) mogen ze wmb wel per direct bankroet verklaren
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 12:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je zou toch zeggen dat er op een gegeven moment wel een plafond bereikt wordt qua ticketprijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 12:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is waarschijnlijk het punt dat je ticketsale gaat dalen omdat de ticketprijs het feest niet meer waard is. Combinatie van veel dingen, ook boekingskantoren e.d. die veel hogere prijzen/meer belachelijke eisen gaan stellen voor hun artiesten die de organisaties mogen dokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alleen zijn de kosten voor artiesten bij een productie als Qlimax nog niet eens 1 hele euro van de ticketprijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Alleen zijn de kosten voor artiesten bij een productie als Qlimax nog niet eens 1 hele euro van de ticketprijs.


Dat lijkt me wat overdreven. Dat zou betekenen dat je van € 27.500 alle 10 de acts (excl. Villain) kan betalen, oftewel dat alle acts voor maximaal € 2750,- (de één meer dan de ander) gage komen draaien op het grootste, bekendste en populairste hardstyle indoor feest van het jaar. Lijkt me niet.

Ben het met je eens dat de kosten voor artiesten een relatief zeer klein gedeelte is, maar niet zo klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stoux schreef:
Norther66 schreef:
Alleen zijn de kosten voor artiesten bij een productie als Qlimax nog niet eens 1 hele euro van de ticketprijs.


Dat lijkt me wat overdreven. Dat zou betekenen dat je van € 27.500 alle 10 de acts (excl. Villain) kan betalen, oftewel dat alle acts voor maximaal € 2750,- (de één meer dan de ander) gage komen draaien op het grootste, bekendste en populairste hardstyle indoor feest van het jaar. Lijkt me niet.

Ben het met je eens dat de kosten voor artiesten een relatief zeer klein gedeelte is, maar niet zo klein.


Zeker weten. De voordelen die het oplevert voor de act om op Qlimax te staan zijn vele malen groter dan de gage die minder wordt betaald t.o.v. een ander evenement.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 15:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als jij die info hebt/ zeker weet dan geloof ik je, maar dan vind ik het wel erg bijzonder.

Natuurlijk is het als DJ/ act zeer interessant, wellicht lucratief, om op Qlimax te staan om veel meer redenen dan alleen je gage, maar betekent dat dan dat je voor een habbekrats (ongenuanceerd gezegd) daar gaat staan?

Is een beetje alsof Justin Timberlake voor de helft van het geld in de rust van de superbowl gaat staan, want dan kijkt er toch 100 miljoen man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een aantal jaar geleden stonden artiesten nog (praktisch) gratis op een Qlimax. Die macht had Q-dance wel. Draaien op Qlimax stond garant voor zoveel club-shows waar ze uiteindelijk veel meer mee konden verdienen.

Nu zullen ze anno 2018 vanwege toegenomen concurrentie van andere grote organisaties wel iets meer krijgen, maar het is nog steeds geen hoofdprijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 16:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deze verhalen omtrent de gages zijn inderdaad waar ;) Daarom heeft Radical nog nooit op Qlimax gestaan omdat hij in die periode zijn eigen feest geeft wat dan niet zou mogen van Q en hij is gewoon een (slimme) ondernemer. Die plek op Qlimax boeit hem niet zoveel want dat heeft ie echt niet nodig :D

Met Defqon is het trouwens precies hetzelfde wat betreft de gages.. Q heeft een positie en die gebruikt/misbruikt hij nou eenmaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 16:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

haha, ja dahaaag. Ze gaan daar niet gratis staan hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 16:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
haha, ja dahaaag. Ze gaan daar niet gratis staan hoor.


Nee, maar ze krijgen maximaal de helft van de gage wat ze normaal krijgen/vragen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zeke schreef:
haha, ja dahaaag. Ze gaan daar niet gratis staan hoor.


Zijn genoeg artiesten die best gratis op Qlimax zouden willen staan hoor.

Q-dance zal dit alleen nooit doen en zal altijd gewoon betalen, dit om de relatie zakelijk te houden. Als je ergens voor betaald mag je iets verwachten en als het niet goed is heb je ook het recht te klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 19:49 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Oh wtf :lol: helemaal overheen gelezen. Joost wat zit je te kutten man

edit: ik zou trouwens als we dan toch gaan vergelijken de service prijzen ook (apart) meenemen. Lijkt me dat die ook wel mee zijn gestegen?


Kon nergens de prijs excl. servicekosten vinden :P

https://partyflock.nl/en/party/362028:Qlimax
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2018 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het geen/lager kost van de gages die betaald worden is bij alle super grote evenementen zo. Ook bij Tomorrowland krijgen vele kleinere DJ's niets tot veel minder dan wat ze normaal krijgen. Daartegenover staat dan wel dat je op Tomorrowland gedraaid hebt wat je dus meer boekingen/hogere gage oplevert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 10:11 
 
Hardtraxxer

Klopt inderdaad, zo ook bijv Defqon waar je gratis kaarten krijgt en dat was het zo'n beetje
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
haha, ja dahaaag. Ze gaan daar niet gratis staan hoor.


Leuke vraag voor een volgende Q&A. Denk namelijk dat best veel artiesten liever gratis op qlimax staan dan een kleiner feestje voor geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 16:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Uitgenodigd voor de Defqon.1 Power Hour Premiere op 21 december.
Meteen maar de tickets gekocht, lijkt me wel geinig om een keer bij te zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 10:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hier ook, alleen om voor 3,5 uur af te reizen naar Amsterdam vanuit Limburg zie ik niet zo zitten..
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen