Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2020, 16:44 

Hardtraxx Elite

Citaat:
maar anderhalf tot twee uur geeft gewoon veel meer ruimte voor het draaien van andere tracks.

Dat is zeker waar.
Maar als Q een line-up presenteert met 5 namen voor een 10-uur durend feest. Dan kun je de reacties daarop wel raden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2020, 19:37 

Hardtraxx Veteran

En als er dan één artiest bij zit die je niet goed vind moet je 2 uur lang gaan eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2020, 21:00 

Hardtraxx Addict

Joey schreef:
Ik merk bij mezelf en bij medebezoekers dat het bij een anderhalf uur lange set moeilijker is om de hele set geboeid te blijven dan bij een kortere set. Hoe langer een set wordt (vooral als je veel eigen tracks draait waardoor iedere track een beetje dezelfde stijl is, wat je als artiest wil om jezelf te onderscheiden), hoe meer je spanningsboog vermindert. Je gaat bijvoorbeeld meer naar de wc, wat eten of wat te drinken halen of staat met mensen om je heen te praten. Ook met de gedachte "Oh maar deze set duurt nog zolang, in verhouding mis ik niet zoveel". Een kortere set betekent dus dat mensen meer geneigd zijn om de hele set te blijven en daadwerkelijk op te letten, waardoor je verhoudingsgewijs meer muziek aan de man kunt brengen wat het eerder genoemde cirkeltje weer in gang zet.

Dit heb ik echt totaal niet, maar een voorwaarde is wel goed mixwerk. Hoogtepunt van afgelopen festivalseizoen waren voor mij sowieso Crypsis classics en Davide Sonar, beide sets van anderhalfuur waarbij ik na de laatste track echt stond van “ahhh nee nu al afgelopen?!?!” en oprecht dacht dat er net een half uur voorbij was. Maar het valt of staat met goed mixwerk. Als dat ontbreekt kom je er niet in en verlies je interesse. En dat is wel een beetje het probleem van tegenwoordig, want door gebrek aan spanningsboog worden tracks niet meer geproduceerd met een inmix- en uitmixdrop (ik weet de technische termen niet haha, maar oude tracks hebben voor het nummer echt-echt begint vaak nog 1 minuut aan opbouw en aan het einde ook). Nu zijn nummers vaak 3 minuten want beter voor de Spotify-cijfertjes. Maar zorgt er ook voor dat mixen zo goed als onmogelijk (uitzonderingen daargelaten) wordt en dan maakt sets voor mij minder boeiend. Kan je net zo goed Spotify artiestenpage op shuffle zetten.

Dus heb daarom zelf niet echt interesse in langere sets behalve dan van artiesten die nog mixen. En wat betreft doorhebben van mixwerk. Ik denk echt dat een veel groter deel van het publiek het doorheeft dan sommige mensen hier denken hoor. Bij veel mensen ook onbewust, want als je kijkt naar populaire artiesten op dit moment en sets waar je uiteindelijk iedereen lyrisch over hoort, zijn dat vaak dj’s die drive hebben in hun sets en lekker doormixen.

Ik vind het echt een verschrikkelijke trend dat dj’s allemaal zo hard hun best staan te doen met mee te springen en op de desks gaan staan of op zo’n vreselijke “catwalk” beetje een act staan op te voeren. Bovendien ben ik ook klein dus ik zie er toch nooit een flikker van, dus ga gewoon mixen ofzo. Ik vind het juist veel vetter om te zien als dj’s echt hun best staan te doen aan die knoppen – als ik al wat kan zien dan :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-05-2020, 17:13 

Donateur

Interessante discussie. Ik ga ook voor enkel langere sets indien dat inhoudelijke voordelen heeft. Als er daardoor niet meer variatie in een set zit of interessanter wordt gemixt heb ik inderdaad ook liever dat je naar een uur opsodemietert. Artiesten hebben zelf nog wel eens de neiging om te denken dat ze enorm gevarieerd produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-07-2020, 18:31 

Hardtraxx Elite

Het zou mij niks verbazen als Q achter de schermen al bezig om een evenement vorm te geven in een nieuwe setting binnen de huidige richtlijnen.

Qlimax in een hele grote bioscoop bijvoorbeeld?
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen