Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 15:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dag hardtraxxers!

Ik heb zitten zoeken of er al een topic over was maar heb dit niet kunnen vinden, dus maakte ik maar een nieuwe aan :P

Ik ben erg geïnteresseerd in het opzetten van een platenmaatschappij, de laatste tijd ben ik hiervoor ook informatie aan het winnen over het oprichten ervan, zo ben ik al achter een boel dingen gekomen zoals bijv. licentie-overeenkomsten, auteursrechten etc...

Is er hier op het forum iemand die ooit eens een label heeft opgericht of hier ervaring mee heeft m.b.t. specifieke punten waar je absoluut rekening mee moet houden, eventuele kosten, vennootschapsbelasting etc...

Ik hoor het graag! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet wel dat Tharec nog een label zoekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thera, kom d'r maar in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 19:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

J oey schreef:
Thera, kom d'r maar in.


Ok dan haha! Nou google is your friend in ieder geval. Met behulp van een distributeur kan iedereen zo n label beginnen. Maar goed dat is niet t moeilijkste. Er bovenuit steken, opvallen en doorgroeien dat is andere koek maar dat is iets wat je toch zelf zal moeten doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 19:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Uit interesse; hoe ga jij jezelf onderscheiden van alle andere labels? Wat heb je voor talent in petto? Waarom gaan die op jouw label releasen (en niet na een jaar naar een groter label, als het echt talent is)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2015 22:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha Thera is scherp, denk dat niemand op dit forum hier beter advies over had kunnen geven >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 08:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Prophet? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 09:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Thera Haha! ja ik heb al heel wat websites afgezocht naar informatie! ik ben inmiddels wel al veel te weten gekomen inderdaad, alleen het gedeelte van een distributeur is voor mij een beetje vaag geworden aangezien ik alleen maar informatie vindt waar nog wordt gewerkt met cd's en vinyl, aangezien de muziek industrie tegenwoordig merendeels digitaal gericht is begin ik mij een beetje af te vragen wat een distributeur dan voor functies nog heeft, buiten dat hij de promotie regelt,

dit is namelijk wat ik op 2/3 van de sites die ik heb bezocht vertelt:

"Je kan ook in zee gaan met een distributeur, die ervoor zorgt dat de afgewerkte plaat in de winkels ligt en dat er voldoende promo rond wordt gevoerd. Als label kan je natuurlijk mettertijd ook zelf zo’n distributienetwerk opbouwen, maar dat veronderstelt wel dat je platen rondbrengt en ophaalt in heel België of zelfs in het buitenland. Zeker de eerste paar jaar is dat niet echt realistisch. Een distributeur levert zijn diensten in ruil voor een percentage op de opbrengst. Gemiddeld is dit zo’n 25% à 30% van de ‘Published Price to Dealer’ (PPD), zeg maar de groothandelsprijs."


@TiMOTHYb Allereerst wil ik een voet hebben om op te staan met het label, dat alles daarmee soepeltjes kan gaan verlopen, en dan gaan we inderdaad vooral werken aan het origineel zijn en opvallen tussen de, inmiddels al 1000+, labels die zich in de wereld bevinden :P

Enige ideeën en/of hulp is natuurlijk altijd welkom en kan altijd tot iets meer/mooiers leiden.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 10:50 
 
Hardtraxxer

Neem eens contact op met Label Worx. Zij kunnen vast wel iets voor je betekenen.

http://www.label-worx.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 22:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Held op Sokken schreef:
Neem eens contact op met Label Worx. Zij kunnen vast wel iets voor je betekenen.

http://www.label-worx.com


Heb vanmiddag een mail gestuurd en zojuist al een reactie van ze gehad! Heb een aantal van mijn vragen hierbij beantwoordt kunnen krijgen :thumbup: Thanks!
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen