Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor mijn CKV verslag moet ik omschrijven wat Hardstyle nou precies is, want ik ben voor CKV naar een hardstyle feest geweest. Maar hoe kan ik het nou het best omschrijven? Iemand die een beetje een goede omschrijving van wat hardstyle nou precies is?

Alvast bedankt,
Edwin. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 18:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Harde beats, tegenwoordig meestal gecombineerd met melodie. Dit op een tempo tussen de 140 en 160 Beats Per Minute. Hoort bij het Hard-Dance segment en is in Nederland 1 van de meest populaire stromingen in de Dance-Scene. In de wereld komt hardstyle erg op en met name in Australië, Duitsland en Italië is de stijl ook erg populair.
De meeste grote namen in de scene komen uit Nederland en Italië. Australië begint nu qua artiesten ook door te breken. In het Verenigd Koninkrijk zijn een aantal Hardhouse-Dj's van de oude garde overgestapt op een eigen variant van Hardstyle, die ook daar snel aan populariteit wint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 18:50 
 
Hardtraxx Veteran

Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor jullie reacties, zal er iets van maken.

Wordt vast een goed cijfer voor mijn verslag! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 20:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor CKV naar een Hardstyle feest, das nog is mooi :P Ik moest 3 jaar geleden naar van die vage theater voorstellingen.. Gelukkig ben ik voor CKV ook naar Jan Jaap van der Wal geweest, was echt geniaal :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 21:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Voor CKV naar een Hardstyle feest, das nog is mooi :P Ik moest 3 jaar geleden naar van die vage theater voorstellingen.. Gelukkig ben ik voor CKV ook naar Jan Jaap van der Wal geweest, was echt geniaal :P


-1
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoezo tussen 140 en 160? Enige release die ik ken die boven de 150 uitkomt is gangsta en/of hardstyle family. Snelheid waarop het gedraaid wordt idd 140-160 BPM
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2009 22:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Hoezo tussen 140 en 160? Enige release die ik ken die boven de 150 uitkomt is gangsta en/of hardstyle family. Snelheid waarop het gedraaid wordt idd 140-160 BPM

Ja, da's dus belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 13:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Hoezo tussen 140 en 160? Enige release die ik ken die boven de 150 uitkomt is gangsta en/of hardstyle family. Snelheid waarop het gedraaid wordt idd 140-160 BPM


Like Thiz vinyl van Josh & Wesz is 154 en Numbers en Rate Reducer remixes zijn ook boven de 150, 152/154 ofzoiets
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 13:40 
 
Hardtraxxer

die zijn allemaal gewoon 150 hoor :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 13:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

harderstyles schreef:
die zijn allemaal gewoon 150 hoor :huh:


Oh dan heb ik het mis :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 14:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De vinyl-rips zijn inderdaad 154 ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 14:42 
 
Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
De vinyl-rips zijn inderdaad 154 ja :P

als je de QMI :sick: rip hebt ja :lol: stelletje illegale downloaders
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
dawasiknie schreef:
De vinyl-rips zijn inderdaad 154 ja :P

als je de QMI :sick: rip hebt ja :lol: stelletje illegale downloaders


Toch heb ik het jouw ook wel zien doen hoor rico;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Voor CKV naar een Hardstyle feest, das nog is mooi :P Ik moest 3 jaar geleden naar van die vage theater voorstellingen.. Gelukkig ben ik voor CKV ook naar Jan Jaap van der Wal geweest, was echt geniaal :P

Ja mooi he. :D Het valt onder een muziekvoorstelling, dus dat komt nog is goed uit. Ik moet wel allemaal domme vragen beantwoorden zoals: Hoe reageert het publiek op de muziek, Wat hoor je? geef karakterisering van sfeer of stemming, Welk aspect van de muziek trekt veel aandacht?, Is de muziek onderdeel van een groter geheel?, Hoe verhoudt zich de uitvoering tot de oorspronkelijke compositie?, Welke niet-muzikale gegevens spelen in de muziek een rol? en Wat is het verband tussen tekst en muziek? (Cuz you know its hardstyle baby, die tekst heeft verband met de muziek: Hardstyle. :P).

Allemaal domme vragen, maarja dat lul je zo een antwoord op en het is beter dan naar een museum gaan. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
PNXRMX schreef:
Hoezo tussen 140 en 160? Enige release die ik ken die boven de 150 uitkomt is gangsta en/of hardstyle family. Snelheid waarop het gedraaid wordt idd 140-160 BPM


Like Thiz vinyl van Josh & Wesz is 154 en Numbers en Rate Reducer remixes zijn ook boven de 150, 152/154 ofzoiets


Zoals eerder gezegd, je zit met vinyl rips van QMI die zo'n 3% te snel zijn afgespeeld. Origineel tempo is overal 150 BPM bij die tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 18:23 
 
Hardtraxxer

Edwinn schreef:
TakkU schreef:
Voor CKV naar een Hardstyle feest, das nog is mooi :P Ik moest 3 jaar geleden naar van die vage theater voorstellingen.. Gelukkig ben ik voor CKV ook naar Jan Jaap van der Wal geweest, was echt geniaal :P

Ja mooi he. :D Het valt onder een muziekvoorstelling, dus dat komt nog is goed uit. Ik moet wel allemaal domme vragen beantwoorden zoals: Hoe reageert het publiek op de muziek, Wat hoor je? geef karakterisering van sfeer of stemming, Welk aspect van de muziek trekt veel aandacht?, Is de muziek onderdeel van een groter geheel?, Hoe verhoudt zich de uitvoering tot de oorspronkelijke compositie?, Welke niet-muzikale gegevens spelen in de muziek een rol? en Wat is het verband tussen tekst en muziek? (Cuz you know its hardstyle baby, die tekst heeft verband met de muziek: Hardstyle. :P).

Allemaal domme vragen, maarja dat lul je zo een antwoord op en het is beter dan naar een museum gaan. ;)


Goede vragen waar je hele mooie antwoorden op kunt geven :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo dit een beetje geschreven over hardstyle:

Hardstyle is een muziek die overeenkomst met trance, hardtrance en hardcore. Tegenwoordig heeft hardstyle veel melodieën en krijgt het steeds hardere beats. Dit is op een tempo van ongeveer 145 tot 150 beats per minuut. Vaak worden de nummers door de DJ die optreed wel iets versnel afgespeeld, dit tot ongeveer drie procent sneller dan het originele nummer. Hardstyle hoort bij het hard-dance segment en is in Nederland zelfs zo in opkomst dat het al tot één van de meest populaire stromingen in de dance-scene behoort.
Hardstyle is ontstaan uit hardhouse en rave en invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore. Één van de belangrijkste grondleggers van de hardstyle is Dana van Dreven, ook wel bekend als Dana. Zij was lange tijd actief in het hardcore genre, maar toen zij de hardstyle genre ontdekte ging ze bezig met hardstyle produceren. Ook nam zij enkele collega’s uit de hardcore genre mee, waarvan DJ Isaac, Luna, Pavo, The Prophet en Zany de bekendste zijn. Dit waren allemaal Nederlanders, het is dus dan ook niet gek dat de eerste hardstyle feesten in Nederland werden gehouden. De feesten van de organisatie Q-Dance, die nog steeds bestaat, won snel aan populariteit en ook in andere landen ontdekte steeds meer producers de hardstyle genre. Vooral uit Italië komen tegenwoordig enkele goede hardstyle producers. Maar ook in Australië, België en Duitsland wint hardstyle aan populariteit en het is nog steeds aan het groeien. De hardstyle DJ’s vliegen tegenwoordig bijna de hele wereld over om de sound te promoten.


Bronnen zijn mezelf Khadber en wikipedia. :D Klopt het een beetje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2009 22:49 
 
Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Atraxisz schreef:
PNXRMX schreef:
Hoezo tussen 140 en 160? Enige release die ik ken die boven de 150 uitkomt is gangsta en/of hardstyle family. Snelheid waarop het gedraaid wordt idd 140-160 BPM


Like Thiz vinyl van Josh & Wesz is 154 en Numbers en Rate Reducer remixes zijn ook boven de 150, 152/154 ofzoiets


Zoals eerder gezegd, je zit met vinyl rips van QMI die zo'n 3% te snel zijn afgespeeld. Origineel tempo is overal 150 BPM bij die tracks.

not-e-nuff scope dj rmx is sneller hoor ;)
en alle dbstf tracks zijn langzamer
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2009 20:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jongens denken jullie dat dat gemierenneuk over 1 of 2 BPM ook maar iets uitmaakt voor die leraar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2009 22:04 
 
Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
Jongens denken jullie dat dat gemierenneuk over 1 of 2 BPM ook maar iets uitmaakt voor die leraar?

misschien klust dov 'geilestaafmixer' Elkebas wel bij als leraar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2009 03:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
not-e-nuff scope dj rmx is sneller hoor ;)
en alle dbstf tracks zijn langzamer


Idd, not e-nuff is 152, meeste DBSTF 148 geloof ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2009 18:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Sunboom schreef:
Jongens denken jullie dat dat gemierenneuk over 1 of 2 BPM ook maar iets uitmaakt voor die leraar?

misschien klust dov 'geilestaafmixer' Elkebas wel bij als leraar :D

Dov kan prima uitleg geven over de BPM's iig. Ergens halverwege de jaren 90 produceerde die op 190 om 10 jaar later ruim 50 BPM omlaag te gaan hehe.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen