Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 12:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je het interview goed leest, dan kun je de reden wel vinden denk ik. Ik wil het wel vertellen, maar ik vind dat dat niet aan mij besteed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helemaal eens met Lyst. Ze willen ons gewoon dwingen tot smaakverandering, langzaam of niet, dat maakt niet.

Juist dat wat Hardstyle zo mooi maakt (een eigen mening, een eigen smaak) verdwijnt op deze manier. We worden zo net als in de gewone uitgaansscene half gedwongen naar bepaalde muziek te luisteren, omdat we geen andere keuze hebben.

Ik denk niet dat ik nog naar grotere feesten ga met maar 1 podium. Het verhaaltje bij de HardBass trailer zei ook al genoeg, kortzichtig gedrag van de hoge pieten, ze kijken maar 1 kant op, nek helemaal stijf, met 'nek-klemmen' achter hun rug verstopt om op ons hoofd te zetten om ook alleen diezelfde kant op te kunnen kijken.

Verbreden is prima, maar dan wel beide kanten op, niet zo.


Overigens snap ik niet waarom mensen Theracords altijd als zo hard beschrijven. Ik hoor alleen andere kicks en iets vaker een lekkere reverse, maar zo veel harder? Er zit misschien iets meer drive in, dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 13:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Bij Theracords kan je de bass tenminste nog voelen, in de overige hardstyle nauwelijks meer.
Zelfs bij Fusion wordt het steeds minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 14:20 
 
Hardtraxxer

Ben het eens met Lyst!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 00:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Daveytl schreef:
Experimenteren met de meer populaire stijlen vind ik overigens ook zeker niet verkeerd hoor, komen hele leuke dingen uit soms.

Idd ook niks mis mee, doe het zelf ook :)


Ik wilde hier net posten dat jij ook crossbreed tracks produceert, maar dan met minder populaire stijlen, bevalt me goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 03:30 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
In what way do you try to expand the audience of harddance music into other scenes, worlds and musicfans?
Well, we can try to experiment at bigger festivals, because our audience is really about the hardcore and hardstyle, so we need to serve them first and experiment with little sparks so they can grow into this new thing naturally and not push it through, like I want it, but just slow it down.


^ dit verwoord precies wat Lyst bedoelde met dat Linda de oudere generatie ziet als een obstakel. Als die oudere generatie er niet was had Q-dance natuurlijk allang hun zin gehad en hadden ze Hardstyle toegankelijker gemaakt. Maar eerst moeten ze die oudere generatie indoctrineren, stukje bij beetje, tot die er onbewust aan toe gaan geven. En dan nog zeggen ''vergeet niet waar je roots liggen'', ik heb het gevoel dat die roots op deze manier volledig worden genegeerd als Q-dance dit uiteindelijk wel onze strot in heeft geduwd. Ik bedoel hiermee niet dat het fout is dat je crossbreed tracks maakt, maar dat op deze manier té Hardstyle commercieel wordt gemaakt. Zie je het al voor je? Lady Gaga ft. Headhunterz...Denk wel dat dit een beetje wanhopig over zal komen op sommigen hier maar dit is het gevoel dat ik kreeg bij het lezen van dit interview :/

Complimenten voor Lyst voor de tijd die hij hierin heeft gestoken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 11:43 
 
Artiest

Ze heeft het puur over verandering en mensen staan van nature wat minder open tegen verandering, das ook de enige reden dat mensen er fel op tegen zijn. Het is wel geinig te zien hoe mensen zeuren dat aan de ene kant artiesten en Q-Dance out of the box moeten denken en wat creatiever moeten worden, omdat alle line-ups op elkaar lijken. Alle setjes zijn hetzelfde, alle tracks zijn hetzelfde etc. En aan de andere kant zie je duidelijk in dit interview dat Q-dance bezig is met innovatie, met vernieuwende aspecten, met creatieve oplossingen en dan vinden mensen het weer niets.
Kijk wees dan eerlijk zeg dan: "Ik vind hardstyle goed zoals het is, laat maar lekker zo en de line-up ook gewoon lekker zoals het is." of "Ik sta open voor verandering en outof the box thinking, dus ook wat Linda hier zegt, ben benieuwd wat er van gaat komen."
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ook jij snapt het verschil niet tussen hardstyle diverser maken vanuit de smaak van de scene zelf of hardstyle diverser maken zoals Q-dance het wil tegen de wil van de scene in.

Raw, Theracords en Spoontech zijn overduidelijk nieuwe sounds die de scene diverser maken. Er zijn ook maar weinig mensen in de kern die daar op tegen zijn. Dus blijkbaar zijn we al meer openminded als Q-dance beweert. Wat Q-dance wil is de scene nog groter maken dan het al is. Daarvoor moeten ze de muziek toegankelijker maken en laat dat nu net hetgeen zijn waar een groot deel van kern niet op zit te wachten. Kijk anders eens hoeveel negatieve reacties er zijn op de meest softe/negatieve tracks. Q wil dat door onze strot duwen, maar omdat we dat niet toestaan, doen ze dat langzaam zodat er minder weerstand is. Kijk naar Down With The Hardstyle, 2 jaar geleden werd die plaat volledig afgezeken, er was bijna niemand die er een goed woord voor over had, 1 jaar later probeerden ze het nog een keer, en toen waren de reacties al een stuk meer gematigd. Een deel van de mensen vond het zelfs vet. En dat is precies waar Q-dance mee bezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ook jij snapt het verschil niet tussen hardstyle diverser maken vanuit de smaak van de scene zelf of hardstyle diverser maken zoals Q-dance het wil tegen de wil van de scene in.

Raw, Theracords en Spoontech zijn overduidelijk nieuwe sounds die de scene diverser maken. Er zijn ook maar weinig mensen in de kern die daar op tegen zijn. Dus blijkbaar zijn we al meer openminded als Q-dance beweert. Wat Q-dance wil is de scene nog groter maken dan het al is. Daarvoor moeten ze de muziek toegankelijker maken en laat dat nu net hetgeen zijn waar een groot deel van kern niet op zit te wachten. Kijk anders eens hoeveel negatieve reacties er zijn op de meest softe/negatieve tracks. Q wil dat door onze strot duwen, maar omdat we dat niet toestaan, doen ze dat langzaam zodat er minder weerstand is. Kijk naar Down With The Hardstyle, 2 jaar geleden werd die plaat volledig afgezeken, er was bijna niemand die er een goed woord voor over had, 1 jaar later probeerden ze het nog een keer, en toen waren de reacties al een stuk meer gematigd. Een deel van de mensen vond het zelfs vet. En dat is precies waar Q-dance mee bezig is.


Jou focus ligt misschien aan de verkeerde kant van het spectrum... Je praat alleen maar over de zogenoemde 'raw-hardstyle' en zegt dat daar de scene diverser gemaakt wordt. Maar aan de andere kant van het spectrum wordt de scene óók diverser (Ikzelf vind dat je Digital Age aan de ene kant (met vrji softe tracks) en Theracords aan de andere kant hebt (met echt rouwe tracks).
De scene wordt ook diverser aan de andere kant van het spectrum. Hier op Hardtraxx zijn de reacties op softere/rustigere tracks negatief, maar als ik op een feest sta gaat 't toch los bij die tracks. Ikzelf ben begonnen met hardstyle luisteren in 2005/2006 (net zoals velen van jullie denk ik) en zie het probleem niet zo dat er gecombineerd wordt met andere stijlen. Ik vond de house-break in 't Decibel anthem echt fantastisch, maar heel 't forum valt er hier over. Maar ik weet zeker dat toen die track gedraaid werd op Decibel, de hele main op z'n kop stond omdat het wél een goed nummer is. Op die manier wordt de scene ook diverser!

Ook wordt er gedaan alsof Q-dance de grote boosdoener is die ons alles door de strot wil douwen, denk niet dat dat zo is, als op een gegeven moment elk feest weer 't zelfde is gaat iedereen klagen dat alle feesten toch hetzelfde zijn, Q wil ook graag een gevarieerd programma bieden waardoor de bezoeker van jong tot oud een beleving heeft die hij of/zij leuk vond. Denk niet dat er Q-dance feesten zijn geweest waarvan je zegt: Spijt dat ik er heen ben gegaan. En ik denk dat Linda de oudere bezoekers niet als obstakel ziet, maar ik denk dat zij het als haar doel ziet om hen te laten zien wat er óók kan met de hardstyle en hoe hardstyle zich aanpast aan de tijd waarin het zich bevind. Ik denk niet dat de feesten zo gevarieerd en vet hadden kunnen blijven als de scene zich niet had geëvolueerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:54 
 
Artiest

Lyst jouw smaak ligt niet bij het euforische, dus jij weerspiegelt jouw smaak over op andere mensen en noemt hen "de kern". Alsof "de kern" alleen maar raw gedoe wilt horen, jouw mening valt niet te generaliseren over de volledige hardstyle community, leer daar maar mee leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Lyst jouw smaak ligt niet bij het euforische, dus jij weerspiegelt jouw smaak over op andere mensen en noemt hen "de kern". Alsof "de kern" alleen maar raw gedoe wilt horen, jouw mening valt niet te generaliseren over de volledige hardstyle community, leer daar maar mee leven.


:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Lyst jouw smaak ligt niet bij het euforische, dus jij weerspiegelt jouw smaak over op andere mensen en noemt hen "de kern". Alsof "de kern" alleen maar raw gedoe wilt horen, jouw mening valt niet te generaliseren over de volledige hardstyle community, leer daar maar mee leven.

Dit geldt net zo goed voor mensen als ik die alle soorten hardstyle kunnen waarderen, mits de productiekwaliteit goed is en er gevoel en/of energie in zit. Maar ik snap je punt dat Lyst wel voornamelijk die kant op denkt. Dit neemt niet weg dat z'n argumentatie nog steeds deugt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Lyst jouw smaak ligt niet bij het euforische, dus jij weerspiegelt jouw smaak over op andere mensen en noemt hen "de kern". Alsof "de kern" alleen maar raw gedoe wilt horen, jouw mening valt niet te generaliseren over de volledige hardstyle community, leer daar maar mee leven.

Dit geldt net zo goed voor mensen als ik die alle soorten hardstyle kunnen waarderen, mits de productiekwaliteit goed is en er gevoel en/of energie in zit. Maar ik snap je punt dat Lyst wel voornamelijk die kant op denkt. Dit neemt niet weg dat z'n argumentatie nog steeds deugt :)


Zijn argumentatie klopt misschien voor iedereen die het met hem eens is, maar z'n argumentatie is wel ongenuanceerd en 'wil opleggend' voor mensen die het niet met hem eens zijn. Hij is het oneens met Linda maar doet het zelf net zo goed...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik vond de house-break in 't Decibel anthem echt fantastisch, maar heel 't forum valt er hier over. Maar ik weet zeker dat toen die track gedraaid werd op Decibel, de hele main op z'n kop stond omdat het wél een goed nummer is. Op die manier wordt de scene ook diverser!

Het is geen goed nummer. Dat die mensen op de Decibel mainstage losgaan komt omdat die totaal geen eigen mening hebben over de hardstyle scene. het zijn onwetende schaapjes die zich op een zomerse middag lekker voldouwen met drugs en een dagje gaan spacen. Ze geven geen fuck om deze muziek en hebben er geen verstand van. Die Decibel anthem is ongeveer echt de slechtste track van dit jaar.. Zo makkelijk scoren met een house stukje. Die plaat misstaat niet als afsluiter van Extrema. Het bevindt zich echt op het randje van de ondergrens van de allersoftste hardstyle. daarmee is het niet per definitie een slechte track maar als anthem van een harderstyles feest zwaar onder de maat.

edit: Wouter hoezo is Lyst ongenuanceerd? Heb je uberhaupt enig idee wat dat woord betekent? Lyst is de meest genuanceerde persoon op het gehele forum. Ik ben het dan ook volmondig met hem eens, terwijl hij en ik totaal verschillende muzieksmaken hebben. Als je het aspect van smaak namelijk even buiten beschouwing laat, wat hij en ik wél kunnen en jij blijkbaar niet, zul je er op basis van logische argumenten achter komen dat Linda van Q-dance het niet bij het rechte eind heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Jou focus ligt misschien aan de verkeerde kant van het spectrum... Je praat alleen maar over de zogenoemde 'raw-hardstyle' en zegt dat daar de scene diverser gemaakt wordt. Maar aan de andere kant van het spectrum wordt de scene óók diverser (Ikzelf vind dat je Digital Age aan de ene kant (met vrji softe tracks) en Theracords aan de andere kant hebt (met echt rouwe tracks).

Ik ken de kern van de scene als geen ander (al zeg ik het zelf), ik analyseer al 5-6 jaar lang de smaak, en de ontwikkeling daarvan, van de mensen op alle hardstyle fora. Bovendien praat ik niet alleen maar over raw hardstyle, ik noem raw hardstyle enkel als een voorbeeld van het diverser worden van de scene vanuit de scene zelf, ofwel de scene staat daar achter en steunt het als ze het mooi vinden en respecteert het als ze het niet mooi vinden. Dat is iets anders dan het van buitenaf opgelegd krijgen, er is weinig respect vanuit de 2006-2008 generatie voor nog softere sounds. Kijk anders voor de grap eens in de Wasted Penguinz topics.

Citaat:
De scene wordt ook diverser aan de andere kant van het spectrum. Hier op Hardtraxx zijn de reacties op softere/rustigere tracks negatief, maar als ik op een feest sta gaat 't toch los bij die tracks. Ikzelf ben begonnen met hardstyle luisteren in 2005/2006 (net zoals velen van jullie denk ik) en zie het probleem niet zo dat er gecombineerd wordt met andere stijlen. Ik vond de house-break in 't Decibel anthem echt fantastisch, maar heel 't forum valt er hier over. Maar ik weet zeker dat toen die track gedraaid werd op Decibel, de hele main op z'n kop stond omdat het wél een goed nummer is. Op die manier wordt de scene ook diverser!

Ik heb het over de kern van de scene, niet over de mensen op feesten. De kern ten opzichte van de hele scene is maar een klein percentage. En dat kleine percentage gaat ofwel niet naar dat feest heen of je merkt ze niet op tussen het grote publiek. Ik kan over jouw smaak niet oordelen, daarvoor ben je niet actief genoeg, maar de main van Decibel staat nu niet bepaald vol met de kern van de scene. De kern staat heel anders in hardstyle dan de oppervlakkige luisteraars (hier ook wel vaak dagjesmensen genoemd). Bekijk anders even de resultaten van de enquete die ik gedaan heb. Headhunterz staat qua waardering ergens onderaan (62/81) binnen de kern van de scene. Binnen de gehele scene is het veruit de meest populaire hardstyle DJ (DJ Mag Top100). Dat beide groepen zoveel verschillen is een gevolg van het commerciëler/toegankelijker maken van de scene.

Citaat:
Ook wordt er gedaan alsof Q-dance de grote boosdoener is die ons alles door de strot wil douwen, denk niet dat dat zo is, als op een gegeven moment elk feest weer 't zelfde is gaat iedereen klagen dat alle feesten toch hetzelfde zijn, Q wil ook graag een gevarieerd programma bieden waardoor de bezoeker van jong tot oud een beleving heeft die hij of/zij leuk vond. Denk niet dat er Q-dance feesten zijn geweest waarvan je zegt: Spijt dat ik er heen ben gegaan.

Ik heb er spijt van dat ik naar Defqon afgelopen jaar ben geweest en dat was ook de laatste keer. Ik heb de halve dag op de bankjes in de chill-area gezeten, omdat er in alle vier! hardstyle areas mainstream hardstyle geprogrammeerd stond. Nou geweldig zo'n gevarieerd programma. Het is vooral gericht op de nieuwste generaties en op de dagjesmensen.
Citaat:
En ik denk dat Linda de oudere bezoekers niet als obstakel ziet, maar ik denk dat zij het als haar doel ziet om hen te laten zien wat er óók kan met de hardstyle en hoe hardstyle zich aanpast aan de tijd waarin het zich bevind. Ik denk niet dat de feesten zo gevarieerd en vet hadden kunnen blijven als de scene zich niet had geëvolueerd.

Zo gevarieerd zijn de feesten helemaal niet. Er staan altijd dezelfde namen op de feesten, de Dj's die er draaien, draaien vrijwel altijd erg voorspelbare tracklisten met eigen tracks en de nieuwste hitjes (die je ook direct 3-4x op één feest hoort. Het mixwerk is ook allemaal erg standaard. Dus ik weet niet wat jij gevarieerd noemt? Dat Ran-D en Headhunterz op hetzelfde feest staan te draaien? Nou dan denk ik dat er vroeger toch veel meer variatie in de scene zat.
Als Linda's doel is om te laten zien wat er ook kan, dan zou ze de minder toegankelijke crossbreeding ook supporten. Geck-o vraagt hoe het zit met hardstyle en industrial. Ze zegt vervolgens dat het niet past binnen het internationaler maken van hardstyle. Dus haar doel is helemaal niet om de scene diverser te maken, het is slechts haar middel om haar werkelijke doel te bereiken: hardstyle groter en internationaler te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 15:10 
 
Hardtraxxer

Misschien moeten ze maar, wat in de poll ook een optie was, het zo snel mogelijk zo groot mogelijk maken... Ik heb de afgelopen tijd een hoop dingen gezien waarvan ik denk: moet dat nou??? Bijvoorbeeld een Adrenalize die per sé vocals in zijn track moet gooien, Q-Dance die groter en groter wil, en artiesten die samen willen werken met Rihanna/Sia(het interview met Headhunterz, Wildstylez en Noisecontrollers)... Het is helemaal niet verkeerd om naar verschillende soorten muziek te luisteren, maar sommige dingen kun je gewoon niet samen doen... Bijvoorbeeld Dubstep en Hardstyle, ik vind het allebei vet, maar er zijn wel unieke kanten aan een genre die ik niet samen zie gaan. Ik moet zeggen dat Quatre Mains een vet nummer was, maar ik vind dat ook wel een erg goed geproduceerde track. Maar als ik het goed begrijp wil Q-Dance het liefst allemaal meezingliedjes, die overal geluisterd gaan worden en staan de mensen die nu Hardstyle luisteren in de weg... Dat vind ik geen goede zaak... Je bent een organisatie die feesten organiseert voor de hardere stijlen, dan moet je ook luisteren naar wat de scene wil en niet alleen aan het geld denken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 18:23 
 

Lyst schreef:
Sorry, maar kan iemand haar van de positie die ze bekleed vandaan halen?

Ze heeft het over hardstyle meer muzikaal maken, alsof het geen muziek is. Ze ziet ons als obstakels die in de weg van haar doel staan. Ze probeert haar wil op te leggen aan de hele hardstyle scene. Als er gevraagd wordt over of er ook wel eens kritiek is, ontwijkt ze bewust de vraag en zegt ze dat ze complimenten krijgt. Als de vraag dan nog een keer gesteld wordt zegt ze dat ze alleen vooraf sceptisch zijn en achteraf eigenlijk alleen maar complimenten krijgt. Ze ziet de nieuwe generatie als meer openminded. Vind je het gek, hoe dichter je bij de grote massa komt, hoe gevoeliger iedereen is voor hypes en des te minder iedereen een eigen mening heeft. Het is niet voor niets dat de top40 uit tig verschillende genres bestaat. Maar het top40 publiek weet vaak buiten de top40 om helemaal niets van deze genres. Ja, natuurlijk je kunt het verbloemen als openminded, maar wat zij openminded noemt, noemen wij meelopers en dagjesmensen. Naar mijn ervaring wordt je inderdaad meer narrowminded zodra je je gaat verdiepen in het genre waarvan je houd. Maar zodra je al een redelijke tijd meeloopt en de stijl kan niet echt meer voldoen aan je hogere verwachtingen ga je smaak juist weer verbreden. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is de oude generatie van GHF die nu EDMcommunity hebben opgezet. Als ik het over openminded heb, dan denk ik daar aan en niet aan mensen die elkaar napraten. Ook showtek heeft deze zelfde illusie en beweert dat de mensen in de USA veel meer openminded zijn. Walt stond er raar van te kijken toen iemand uit het publiek opmerkte dat het juist kwam door de onwetendheid.

:thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
De scene wordt ook diverser aan de andere kant van het spectrum. Hier op Hardtraxx zijn de reacties op softere/rustigere tracks negatief, maar als ik op een feest sta gaat 't toch los bij die tracks. Ikzelf ben begonnen met hardstyle luisteren in 2005/2006 (net zoals velen van jullie denk ik) en zie het probleem niet zo dat er gecombineerd wordt met andere stijlen. Ik vond de house-break in 't Decibel anthem echt fantastisch, maar heel 't forum valt er hier over. Maar ik weet zeker dat toen die track gedraaid werd op Decibel, de hele main op z'n kop stond omdat het wél een goed nummer is. Op die manier wordt de scene ook diverser!
.


Het nummer is niet slecht, maar het hoort niet bij hardstyle. Zo kun je bij opera ook Jeroen van de Boom neerzetten, maar dat past toch ook niet? Hardstyle is tempo, energie en hard, niet langzaam, stoned zijn en soft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 01:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb het over de kern van de scene, niet over de mensen op feesten. De kern ten opzichte van de hele scene is maar een klein percentage. En dat kleine percentage gaat ofwel niet naar dat feest heen of je merkt ze niet op tussen het grote publiek. Ik kan over jouw smaak niet oordelen, daarvoor ben je niet actief genoeg, maar de main van Decibel staat nu niet bepaald vol met de kern van de scene. De kern staat heel anders in hardstyle dan de oppervlakkige luisteraars (hier ook wel vaak dagjesmensen genoemd). Bekijk anders even de resultaten van de enquete die ik gedaan heb. Headhunterz staat qua waardering ergens onderaan (62/81) binnen de kern van de scene. Binnen de gehele scene is het veruit de meest populaire hardstyle DJ (DJ Mag Top100). Dat beide groepen zoveel verschillen is een gevolg van het commerciëler/toegankelijker maken van de scene.


Ik ben het met een groot deel van wat je zegt eens, maar vind wel dat je jezelf het label 'kern' oneigenlijk toeëigent.

Ik ben rond 2002 begonnen met het luisteren van Italian Hardstyle. De stijl uit die jaren vind ik nog steeds geweldig. Maar ik sta niet zo kritisch tegenover nieuwe geluiden binnen hardstyle. Sommigen daarvan kan ik waarderen, anderen niet: dubstep binnen hardstyle vind ik onnodig, softere tracks als Gimme Love staan me niet aan, hoge pitchkicks verpesten snel een anders middelmatig nummer voor me en ik loop chagrijnig naar de bar als meezingnummers als Lose My Mind gedraaid worden. Ik vind het echter prima dat men experimenteert, zolang er ook nummers naar mijn smaak uitkomen. Dat kan een redelijk harde plaat zijn als Outside the Box, maar ook iets melodieus van nieuwe artiesten als Omegatypez of Neilio.

Ik reken mezelf in ieder geval tot de groep intensievere luisteraars, onder meer vanwege de langere tijd die ik naar hardstyle luister, het feit dat weinig andere genres me kunnen plezieren (op af en toe hard trance, mainstream dubstep, UK hardcore en wat random nummers van andere genres na) en het feit dat ik niet alleen een melodietje leuk vindt, maar ook genot haal uit de kwaliteit van een productie. En de intensieve luisteraars met kennis van het genre en passie voor de muziek vormen in mijn ogen de kern. En ik denk dus dat die groep breder is dan jouw gelijkgestemden.


Ingaande op de crossbreeding: ik vind dat het geen doel op zich moet zijn. Als iemand het voor elkaar krijgt om twee genres netjes te verweven, moet hij dat vooral doen. Pavelow heeft dubstep fantastisch verweven met hardstyle. Knap gedaan, het resultaat is een kwalitatief goede plaat, maar het voldoet niet aan waar hardstyle bij mij voor dient: losgaan. Headhunterz' remixes van Spaceman en Lessons in Love kan ik daarentegen prima waarderen en kan ik prima op losgaan.

Maar ga niet aan een plaat maken met de insteek: "Zo, nu ga ik toch eens even genres aan elkaar knopen omdat het kan". Nee, het moet een verrijking voor hardstyle zijn om dat te doen. En een verrijking van feesten. Ergens een dubstep stage neerzetten op een feest, best, ga je gang. Maar dwing mij niet ernaar te luisteren door het op de mainstage voor langere tijd te vermengen (een trackje kan wel, ieder zijn meug, maar niet een half uur lang een band erbij). Of geef me in ieder geval ergens een stage waar gewoon puur hardstyle gedraaid wordt, want daarvoor kom ik.

Als crossbreeding bijdraagt aan mijn luisterplezier heb ik er geen moeite mee. Zolang hardstyle mij kan bekoren - welke vorm het ook heeft - zal ik ernaar blijven luisteren. Maar crossbreeden om het crossbreeden vind ik een insteek voor simpele zielen, een soort van slecht-management-insteek: klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Geen enkele vorm van nuance.

PS, ik vind dat ze haar eigen publiek wel erg wegzet met 'narrowminded'. Vervolgens adverteren ze er in de EDM trailer wel mee met 'most dedicated crowd in the world'. Dedicated == narrowminded? Volgens mij moet die Linda even goed kijken naar welk genre Q-Dance groot gemaakt heeft en zich dondersgoed realiseren dat het alienaten van de mensen die van dat genre houden op zijn minst een opmerkelijke zet is. Doorbreken op andere markten zou niet mogen betekenen dat je je roots verlaat, hoe prijzenswaardig ik de globalisatie van hardstyle ook vind. Vandaar dat het zo zonde is dat Q-Dance feesten opdoekt (In Qontrol, Qountdown, Dominator) zonder daar een goed alternatief voor te bieden. Misschien dat ze het proberen met Qore, maar dat vind ik toevallig niets. Eigenlijk zie ik het liefst een nieuwe In Qontrol, dat precies was wat ik me van een groot feest voorstel: een groot feest voor gelijkgestemde, maar toch verschillende muziekliefhebbers, die in de verschillende stages toch precies kunnen vinden wat ze zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 02:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst ben met je eens :thumbup:

Ik ben zelf pas in 2008 echt begonnen met luisteren van hardstyle. Ik vond daar voor hardstyle ook leuk maar eigenlijk kende ik het niet. Sensation black megamixes hebben mij vooral weten te pakken toen. Ik vond muziek eigenlijk vrij weinig aan tot ik 2008 pas in echt aanraking kwam met hardstyle. Ik keek hoe mensen het deden en leerde daarvan en was eigenlijk in begin best bang om te bewegen, maar het pakte me zo erg dat ik de energie voelde en ook begon te bewegen. Maar gelijk in begin pakte harde tracks mij altijd al. Ik vind hardstyle leuk als je een goeie drive en kick etc hebt. Maar 1 ding wat op moment gebeurt is dat hardstyle zijn energie verliest. (niet alles) Ze vergeten dat hardstyle hard en energiek is want ik hoor steeds vaker dat het zachter trager en minder energie word, de punch verdwijnt gewoon (2008 tracks hebben dat veel)

Net als het gezeik van 145 bpm, naar mijn gevoel doen ze dit niet omdat het beter klinkt maar omdat het juist nog meer mensen proberen binnen te slepen. Ik ben echt bang dat wij hetzelfde gaan krijgen als de hc scene.
Geschiedenis herhaald zich iedere x en die lui die aan de top zitten willen graag snel geld zien in plaats het verbeteren.

Ik zie hardstyle verder splitsen, nee scheuren. Je krijgt tragere bpm hardstyle, mainstream en raw misschien meer maar jah kan niet in de toekomst kijken. Hardstyle vrolijk maken vind ik best maar er moet een goede kick/punch er in. Het hardstyle geen softstyle, hardstyle is uniek omdat het hard is ;)

Mensen mogen mij narrowminded noemen maar ik zal blijven en de scherven oprapen van de mensen die het verneukt hebben. En ik zal nog een x zegen ik vind alle hardstyle leuk zolang het een goeie kick/punch/drive etc heeft!

Eigenlijk wat ik bedoel is: dat ik het zoon zonde vind als het stuk gaat terwijl het zo geweldig is!
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen