Gangsterdwerg schreef:
Pithune schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Omfg en jij bent dj/producer?
hoppa en weer een reactie die gewoon totaal nergens op slaat
wat heeft dj/producer zijn te maken met een nummer vet vinden, leg me dat eens uit?
Omdat City of Intensity gewoon een heel matig nummer is (FEIT) en wel vanwege het volgende: Het bevat exact dezelfde geluiden die BH al 3 jaar lang in ieder nummer stopt. De Synth is hetzelfde, de kicks zijn hetzelfde, net als de opbouw. De vocals zijn een slechte rap/rijmpje wat binnen 3 minuten verzonnen is. De melodie is 13 in een dozijn, en nauwelijks te onderscheiden van andere BH platen. Verder is het een Decibel anthem waardoor de lat in mijn ogen hoger ligt dan wanneer het een normale plaat zou zijn. Dus kijk ik er nóg kritischer naar. Al deze dingen zijn feiten. Als je dan dit nummer nog steeds geweldig vind dan ben je in mijn ogen geen kritische luisteraar (mening). En dan kan je wat mij betreft van elk hardstyle nummer kippevel krijgen (verder niks mis mee).
Ik beschouw mezelf ook als kritisch, en ik vind het serieus een vet nummer. Dat 'eeuwige Brennan Heart-sound'-argument ben ik het nooit mee eens. Ja, hij heeft een eigen sound die hij al een flinke tijd doorvoert, maar hij
gebruikt die sounds wel steeds op een andere manier. De tracks lijken qua sound op elkaar, maar hebben stuk voor stuk een andere sfeer.
(Let op! De afgelopen 12 a 18 maanden is dit inmiddels niet meer het geval en brengt hij steeds meer crap uit, maar ik heb het even over de periode tot City Of Intensity.)
Los daarvan denk ik dat veel meer producers een consistente hebben, alleen valt het bij BH meer op omdat zijn sound meer afwijkt van de gemiddelde hardstyle sound. Tenslotte is zijn sound ook gewoon heel erg goed in mijn ogen: volle kicks, lang niet altijd pitchkicks, hier en daar een reverse bass, heldere, originele synths (ten opzichte van de rest vd hardstyle scene dan, niet ten opzichte van zichzelf). En een perfecte afmix. Soms het beste van wat ik heb gehoord. En dat telt voor mij erg zwaar. Een track kan muzikaal nog zo vet zijn, als de afmix ook maar iets irriteert, luister ik er niet naar.
Dan afgezien van de sound heeft COI een zeer energieke, funky intro (met overigens een NIEUWE synth, één die hij verder nooit gebruikt heeft). De eerste vocal (die van dat weerbericht) is echt perfect, zet een zomerse sfeer op een volwassen manier. De 'echte' vocal, dat rijmpje, is inderdaad kinderachtig. Dat vind ik één van de grote nadelen van de track, maar los van de inhoud van de tekst klinkt de stem wel oké en het geheel flowt wel. De melodie is in mijn ogen helemaal niet standaard en wel degelijk te onderscheiden van zijn andere platen / een standaard melodietjestrack. En als er iets is waar ik kritisch op ben dan is het op melodieën. Juist omdat ik ze vroeger zo vet vond ben ik er nu grotendeels ziek van, en moet een melodie ècht goed zijn om me nog te kunnen bekoren.
Ja, er wordt een pitchkick gebruikt (in de Dub mix trouwens niet, beter), maar het is voor een pitchkick acceptabel en best wel vol qua sound.
Dan tenslotte nog het argument 'het is een Decibel anthem, dus de standaard ligt extra hoog': hierover was ik het een jaar geleden met je eens geweest, maar omdat de anthems de afgelopen jaren zó matig zijn, heb ik dat ideaal maar laten varen. Als ik het omdraai, en ga vergelijken met die matige anthems van de afgelopen tijd, komt deze juist extra goed uit de verf.