Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 16:39 
 
Donateur

Crypsis timmert aan de weg met stevige beats

maak kennis met Crypsis, de nieuwste sensatie in de hardstyle scene. Onder de vleugels van grootmeester Luna is hij hard op weg om eenzelfde carrière te realiseren, zeker nu zijn eerste album uit is.

Ruim een half jaar geleden hoorden we het eerst van Crypsis. Vertel, wie ben je, wat doe je en waar kennen we je van?

“Mijn naam is Grzegorz Luzynski, 24 jaar. Ik focus mij op dit moment 100 procent op mijn DJ/Producer carrière. Eind vorig jaar tekende ik een contract bij het label van Luna, Minus Is More. Sindsdien heb ik drie releases en nu mijn eerste album ” Statement of Intent” uitgebracht. Tevens heb ik de kans gekregen om op een aantal prachtige podia te staan in binnen en buitenland.”

Je eerste track “Choices” stond op de e.p. van Luna. Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?

“Heel brutaal stuurde ik een demo naar Luna en zijn label Minus is More. Boven verwachting kreeg ik snel een antwoord! Luna was super enthousiast en binnen een paar weken zat ik met hem in de studio!”

De tracks van je eerste solo EP Statement I was een enorme hit bij zowel het publiek als bij gevestigd Hardstyle dj’s. Wat is volgens jou de kracht achter jouw tracks?

“Ik maak hardstyle muziek op een manier zoals ik vind dat hardstyle zou moeten klinken, niet hoe anderen vinden dat het zou moeten zijn.”

Het is allemaal ontzettend snel gegaan met je carrière sinds je eerste release uitkwam, wat is er hierdoor in je leven allemaal veranderd?Hoe ga je met deze veranderingen om, en hoe reageert je directe omgeving hierop?

“Ik ben wat dat betreft een nuchtere Tukker. Ik neem dingen zoals ze zijn en zoals ze komen. Persoonlijk vind ik het gewoon heerlijk om te zien en horen dat mijn harde werk in de studio nu waardering krijgt. Bij ons thuis heerst toch altijd wel het cliché statement ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, en zo is het ook.”

Je laatste release ‘Statement III’ bestaat louter uit samenwerkingen. Hoe kwam je er bij om juist met deze artiesten een samenwerking aan te gaan, en kunnen we in de toekomst meer samenwerkingen met deze artiesten verwachten?
Of staan er nog andere samenwerkingen hoog op je verlanglijstje?

“Het was niet vooraf de intentie een EP vol samenwerkingen te doen, het liep allemaal gewoon zo. Het mooie aan deze plaat is naar mijn mening de diversiteit, doordat je met verschillende mensen werkt krijg je van verschillende kanten inspiratie. Dana, Chain Reaction, Kold Konexion en Luna zijn allen totaal verschillende persoonlijkheden maar op 1 of andere manier is er in de studio een sterke klik. Die klik is het belangrijkst en bepaalt alles, het boeit mij ook niet wie of hoe groot je bent, is er geen klik dan is een samenwerking zonde tijd.”

In de hardstyle zijn 2 soorten stromingen die van de vrolijk/melodieuze hardstyle en de duistere/rauwe hardstyle. Technoboy gaf nog niet zo lang geleden aan dat die duistere hardstyle teveel op hardcore lijkt en dat hardstyle niet zo bedoeld is. Hoe denk jij over deze kwestie?

“Mijn mening is dat een ieder voor zich bepaalt wat hardstyle is. Muziek is van iedereen en uiteindelijk bepaalt de dansvloer wat cool is, niet de producer of de deejay. De definitie van hardstyle bepaalt de liefhebber en de liefhebber heeft altijd gelijk.”

Het lijkt mij elke keer weer spannend als je moet optreden, hoe bereid jij je voor op een show? En hoe bepaal je welke platen je gaat draaien voor of tijdens een set?

“Vlak voor mijn sets bespeur ik ook in mijn nuchterheid hier en daar wat scheurtjes maar na de eerste plaat is dat weg. Ik draai voornamelijk eigen muziek en niet de hitjes van anderen. Mensen nodigen Crypsis uit, dan krijgen ze ook Crypsis!”

Om nog even terug te komen op je muziek. Waar sommige producers er jaren over doen hun eerste album te releasen, kom jij binnen een half jaar na je eerste release al met album je album. What happened?

“Het is niet zo dat ik even in 6 maanden het produceren onder de knie heb gekregen. Ik heb de afgelopen jaren al mijn vrije tijd in mijn muziek gestopt. Veel aankloten en heel veel lezen en luisteren heeft mij tot een punt gebracht waarvan ik dacht hier kunnen we wat mee! Toen ik de kans kreeg een platencontract te tekenen bij Minus is More twijfelde ik geen moment en zag ik mijn kans rijp. Met dit album heb ik getracht mijn huidige kijk op hardstyle muziek te verwezenlijken.”

De meeste mensen zouden er heel veel voor over hebben om in jouw schoenen te staan. Welk advies heb jij voor de beginnende dj’s en producers?

“Doe je eigen ding! Het klinkt cliché maar het kan niet genoeg worden benadrukt. Daarom zit ik ook zo op mijn plek bij Luna en Minus is More. Daar is ruimte voor muzikale vrijheid en het experiment.”

Naast muziek heb je vast ook andere hobby’s en vrijetijdsbestedingen. Wat doe je zoal graag? Ga je zelf nog vaak als bezoeker naar feesten en wat maakt voor jou een goed feest?

“Ja, soms denk ik wel eens: ‘wat een saai bestaan’, ik doe alleen aan muziek! Muziek is van een hobby werk geworden, dat maakt dat ik geen tijd voor een andere hobby heb. Recentelijk ben ik naar de UK gegaan voor een concert van the Prodigy, fucking amazing! Goede muziek maakt een goed feest en niets anders.”

Wie in de muziek is jouw grote voorbeeld? En voor wie binnen de hardstyle scene heb je respect als artiest zijnde?

“The Prodigy punt uit. Luna heeft mijn respect als hardstyle artiest. Om al zo lang als Luna aan de top mee te draaien betekend wat. Luna heeft mij een kans gegeven en dat waardeer en respecteer ik enorm.”

Op internet staan er vaak discussies over het onderwerp cd versus vinyl, wat is jouw visie hierop?

“Ja de eeuwige discussie. Het gaat er niet om hoe je het brengt, het gaat er om wat je brengt.”



Bron: Clubjudge.com / Art of Dance
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 16:40 
 
Donateur

Ik zal het eens lezen, eigenlijk wel benieuwd. :)

Edit: Mooi interview, weten we weer wat meer over hem ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk interview. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 17:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Even een fotootje voor de mensen die Crypsis niet van gezicht kunnen!

Leuk Interview!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 18:05 
 
Hardtraxxer

Citaat:
“Mijn mening is dat een ieder voor zich bepaalt wat hardstyle is. Muziek is van iedereen en uiteindelijk bepaalt de dansvloer wat cool is, niet de producer of de deejay. De definitie van hardstyle bepaalt de liefhebber en de liefhebber heeft altijd gelijk.”


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2009 20:01 
 
Hardtraxxer

leuk intervieuw vind de stijl van crypsis zoiezo vet en geen hokjes zoals technoboy ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2009 10:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Simizle schreef:
Citaat:
“Mijn mening is dat een ieder voor zich bepaalt wat hardstyle is. Muziek is van iedereen en uiteindelijk bepaalt de dansvloer wat cool is, niet de producer of de deejay. De definitie van hardstyle bepaalt de liefhebber en de liefhebber heeft altijd gelijk.”


:worship:


x2 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2009 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

leuke vragen! alleen jammer dat hij niet echt uitgebreid antwoord geeft, en soms lijkt het wel een beetje kortaf, of dat moet aan mij liggen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2009 10:53 
 
Hardtraxx Elite

Leuk interview, een vraagje: Crypsis komt toch van angerfist af of niet? Er staat niks over in
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2009 11:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hij is kortaf, maar zijn mening bevalt mij wel :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2009 11:48 
 
Hardtraxx Veteran

Dorus ML schreef:
Leuk interview, een vraagje: Crypsis komt toch van angerfist af of niet? Er staat niks over in


Nope Crypsis is wel een vriend van Angerfist en helpt ooit mee in zn liveacts. Maar t is niet dezelfde persoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2009 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maar er zijn bij bijna alle tracks van crypsis een overeenkomst met tracks van angerfist/floorcrushers
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen