Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:16 

Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Je moet mijn bericht ook goed lezen. Ik snap best dat die kosten hoog zijn, maar die zijn voor elke organisator hoog. Als hij dus die toegangsprijs lager wil hebben zal hij daarvoor dingen moet bedenken om die te drukken. Bijvoorbeeld meer sponsors, misschien een terrein wat goedkoper is om te huren enz. Dan gaat het er niet om hoe duur de artiesten zijn, want andere organisator moeten dezelfde kosten betalen. Het gaat erom dat hij die op een andere manier moet financieren.. ;)

Organisaties kijken echt wel hoe ze de kosten kunnen drukken, het is niet dat de kaartjes hierdoor veel goedkoper kunnen worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:30 

Artiest

_dp_ schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
lekker boeiend een goed bedrijf en een goede bedrijfsleider weten al sinds 2008 dat ze het wat lastiger zouden krijgen. Dat moet je dan allemaal incalculeren en rekening houden met die zaken. Niemand ligt er wakker van als er wat lasers of lichtjes minder zijn hoor, of wat vuurwerk minder. Een iets kleinere stage, of iets goedkoper materiaal. Ze moeten slimmer hun inkopen doen en slimmer met hun uitgaven omgaan er is nog genoeg vraag namelijk naar festivals etc. dus minder kosten, kunnen de prijzen wat naar beneden en dan stel je het zo weer in zodat je de "moeilijke" jaren wat beter door komt.

hmm volgens mij zijn die extraatjes (extra lasers, extra show etc..) juist dé pluspunten van grote festivals. Een bescheiden podium met goede artiesten kun je op de kleine (en goedkopere) festivals ook vinden.

Lig jij er wakker van als er 2 lasers minder de lucht in gaan? 2 lampen minder knipperen? 10 ledjes minder van kleur veranderen? Ik niet hoor, de kleinere festivals leveren vaak ook net wat in op het gebied van geluid, als zij hun kosten reduceren hoeven ze minder door te berekenen naar de klant en gaat de prijs van een kaartje omlaag. Sowieso kijk naar een Decibel 2010, super vette mainstage, maar ik had het niet erg gevonden als er aan beide kanten 1 toren minder stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:42 

Hardtraxx Veteran

Lig jij er wakker van als er 2 lasers minder de lucht in gaan? .

Ik persoonlijk niet nee. Ik vind een goed geluidssysteem veel belangrijker als licht en vuurwerk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 17:37 

Artiest

_dp_ schreef:
Lig jij er wakker van als er 2 lasers minder de lucht in gaan? .

Ik persoonlijk niet nee. Ik vind een goed geluidssysteem veel belangrijker als licht en vuurwerk :P

Daarom, iets inleveren ligt niemand wakker van en bespaart je niet alleen kosten voor apparatuur, maar ook mankracht en uren voor het ophangen en neerzetten van alles. Als je overal een beetje in hakt zonder veel in te leveren kun je veel meer besparen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 20:19 

Donateur

UDC graaft echt haar eigen graf. Ik hou die organisatie al sinds 2009 in de gaten wat betreft harddance en die gaan het echt niet meer lang volhouden op dat gebied. Bijna ieder feest dat ze organiseren oogst een karrenvracht aan kritiek.
Nightmare in Ahoy hebben ze compleet laten verwaarlozen, aan de minpunten wordt al jaren niks gedaan.
Nightmare Outdoor was zo'n beetje nog het enige echt succesvolle en populaire feest, dat houden ze niet meer.
Ground Zero is verplaatst naar overdag waardoor ze ook heel veel in hebben moeten leveren.
Cape Fear, een nieuw concept, ging he-le-maal verkeerd. De muntprijzen zijn gemiddeld hoog en UDC kan op geen enkel feest meer uitblinken qua concept, line-up of feest zelf. Nu krijgen ze de rekening gepresenteerd...

Erg sneu dat nu zelfs Dance Valley zo aan het aftakelen is. Toch een van de grootste feesten van dit land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 21:07 

Aan het typen...

henk schreef:
Lyst schreef:
Het is dus eigenlijk de schuld van de dagjesmensen, die komen alleen op de grote namen af. Als die mensen zich nou gewoon eens zouden verdiepen in de muziek, zouden ze ook naar festivals gaan waar goedkopere en vaak ook nog kwalitatief betere artiesten staan.

Haha wat een domoor ben jij.

Je weet dat als je op de persoon speelt in plaats van argumenten geeft, je een discussie bij voorbaat al verloren hebt?

Ik zette het er ietwat sarcastisch neer, gezien dat toch een droomwereld is. Toch zit er wel degelijk een kern van waarheid in. Stel dat iedereen een pure eigen smaak zou hebben, in plaats van enkel de populaire artiesten goed vinden, dan zouden er veel meer verschillende smaken zijn. Als er meer verschillende smaken zijn, dan is de aanhang per artiest beter verspreid dan dat ie nu is. Als djs minder aanhang hebben, zijn ze minder snel geneigd om veel geld te vragen. Dus de kosten zullen dalen naarmate er meer mensen zich verdiepen in hun favoriete muziek. Maar goed, bij grote hardstyle feesten zijn de artiesten niet echt een strop, ik bedoel wat verdient de populairste hardstyle act nu? 4000 euro ofzo? Dat stelt niet zoveel voor op een budget van 3-3,5 miljoen euro (en dat is enkel nog maar de opbrengst van de entree). Het wordt anders als de artiest rond of zelfs boven de ton gaat vragen. Dan is je budget natuurlijk snel op.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen