Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Promotie voor XQ Holland..

Het is niet voor niets dat B-Front (Bob van der Palen) en Frontliner (Barry Drooger) tijdens X-Qlusive Holland de DJ-booth delen. Eerstgenoemde bracht ooit een plaat met de titel ‘Frontline’ uit, beide artiesten zijn afkomstig uit dezelfde lichting hardstylisten en kunnen het bovendien goed vinden op persoonlijk vlak. In onderstaand interview licht het tweetal toe waarom de ambities verder reiken dan het podium.

Tekst: Gerd Jan Vleugels

Jullie behoren in feite beide tot de jongste generatie hardstyleartiesten en staan momenteel op de drempel van een grote doorbraak.
B-Front: “Ik denk dat Barry iets verder is in zijn ontwikkeling, omdat hij een paar goede hits gescoord heeft en bekender is bij het grote publiek. We zijn wel ongeveer gelijktijdig begonnen met hardstyle.”
Frontliner: “Ik ben sinds 2005 serieus bezig met muziek.”
B-Front: “Ik bracht destijds een bootleg uit van Derb’s remix van Space Frog’s ‘Follow Me’. Barry bracht ongeveer gelijktijdig ‘Feel So Good’ uit onder de naam Abject. Beide platen werden gedraaid tijdens Qrimetime door The Prophet. Vanaf dat moment leerde ik Barry en zijn platen kennen. Inmiddels draaien we regelmatig elkaars tracks”

Wanneer zullen jullie promoveren tot zogenaamde A-artiesten?
Frontliner: “Dat stempel wordt op een bepaald moment vanzelf op je voorhoofd gezet.”
B-Front: “A-artiesten zijn de mensen die al langer in het vak zitten. A-artiesten pakken bijvoorbeeld alle mainstages van grote feesten mee. Ik denk dat draaien op het hoofdpodium van Qlimax en Defqon.1 Festival een belangrijke voorwaarde is. Ik hoop die status in de toekomst ook te bereiken.”
Frontliner: “Ik denk dat we voorlopig nog wel even ‘nieuwe generatie’ genoemd zullen worden, hoe goed je ook bent. Vroeger had je early hardstyle, waarna de sound geleidelijk meer mainstream werd. Wij vertegenwoordigen de nieuwe hardstyle.”
B-Front: “De eerste generatie hardstylers bestaat uit o.a. Dana, Pavo en The Prophet. Zany brak weliswaar later door, maar behoort toch ook tot de eerste generatie. Daarna braken jongens door als Headhunterz en D-Block & S-te-Fan, die tot de tweede generatie A-artiesten behoorden.”

Ik heb het idee dat de nieuwe generatie het produceren steeds sneller in de vingers krijgt, en daardoor ook sneller doorschuift naar de subtop.
Frontliner: “Produceren gaat tegenwoordig makkelijker dan voorheen. Vijftien jaar geleden had je een studio vol rekken met apparatuur nodig.”
B-Front: “Een goede studio koste al gauw een ton. Destijds was het makkelijker je geld te verdienen en platen te verkopen. Tegenwoordig houd je er alleen geld aan over als je een hit scoort. Vroeger kon je veel geld verdienen met een Cd-compilatie.”
Frontliner: “Het internettijdperk en het downloaden zijn heel extreem.”
B-Front: “De nieuwe generatie producers heeft via datzelfde internet toegang tot alle nieuwe hardstyleplaten. We waren 15 of 16 jaar toen we naar early hardstyle luisterden en zijn er op den duur in mee gegroeid. De generatie die na ons is gekomen, hoort alleen maar de hardstyle van nu. Daardoor is het makkelijker om ermee aan de slag te gaan. Wij hebben nog echt die ‘switch’ moeten maken naar wat het nu is.”
Frontliner: “Als ik terug kijk hoe de hardstyle van nu ontstaan is, moet ik iemand als Headhunterz veel credits geven.”

Wat voor set kunnen we tijdens X-Qlusive Holland verwachten en waarom vormen jullie een goed team?
Frontliner: “Er komt zeker nieuw materiaal aan dat we dan ook gaan draaien. Verdere verrassingen gaan we natuurlijk niet verklappen, maar we zijn druk bezig. Waarom een goed team? Wij zijn de Fronty’s, dus de namen zitten al mee. Voor de rest houden we ongeveer wel van dezelfde hardstyle en we kennen elkaar goed. We houden allebei van een flink feest!”

De projectnaam B-FRONTLINER ligt alvast klaar als jullie samen de studio induiken.
B-Front: “We kennen elkaar anderhalf jaar en het klikt hartstikke goed. We hebben een paar keer - tussen neus en lippen door - gesproken over samenwerken. Ik denk dat het een heel vette combinatie kan worden. Barry houdt toch ook wel van het hardere werk. Aan de andere kant kan hij hardstyle een goede commerciële twist geven, waarmee hij het bredere publiek pakt. Dat laatste is bij mij nog wel eens een probleem. Ik denk dat ik heel vette tracks maak, maar nog even moet rijpen om de grote massa aan te spreken. Ik zit nu bij Fusion Records waar onlangs een nieuwe plaat verschenen is. Het helpt enorm mee als je muziek op zo’n groot label wordt uitgebracht. Ik zie een samenwerking met Frontliner helemaal zitten.”

Scantraxx en/of Fusion?
B-Front: “Noisecontrollers zitten bij Fusion, maar hebben ook voor Scantraxx geproduceerd. Wildstylez en Headhunterz zitten bij Scantraxx, maar zullen in de toekomst wellicht ook op Fusion iets uitbrengen. Hun geluid groeit ook steeds meer naar elkaar, hoewel er ook sprake is van een typische Fusion en Scantraxx sound. Ik zit bij het rauwere Fusion, omdat het label qua stijl wat beter bij me past. Hopelijk zullen er wat samenwerkingsverbanden uit voortkomen.”
Frontliner: “Waarmee je omgaat, word je besmet. Muziek uitbrengen op beide labels moet kunnen, zo lang beide partijen er blij mee zijn.”

B-Front staat momenteel bekend om zijn rauwe sound, hoewel die melodieuzer en meer aanstekelijk wordt.
B-Front: “Je kunt niet alles vet vinden natuurlijk en ik heb de stevige hardstyle altijd wat vetter gevonden. Als je dadelijk echt aan de top wilt staan, moet je een breder publiek bereiken.”
Frontliner: “Het is belangrijk om ten aller tijden achter je muziek moet staan. Je moet je eigen gevoel volgen en je eigen ding doen.”
B-Front: “Je moet je eigen muziek super vet vinden en dat doe ik ook. Mijn stijl is redelijk rauw, maar ik probeer er tegenwoordig toch een catchy draai aan te geven. Ik denk dat er een goede combinatie mogelijk is van beide. Een vette rauwe A-kant met een melodieuzere B-kant. Noisecontrollers en Zany hebben ook twee kanten. Dat is de richting die ik meer op wil gaan.”

Zany heeft roots in de hardcore. Hebben jullie iets met hardcore en zijn de grenzen tussen hardstyle en hardcore inmiddels bepaald?
Frontliner: “Toen het vroeger in de Thunderdome tijd groot was, luisterde ik er wel naar. Qua produceren doe ik niks in die hoek, hoewel ik in het prille begin wel eens geëxperimenteerd heb met een hardcoretrack. Dat was voordat ik in 2005 professioneel als producer begon. De hardstyle was toen al een eigen stroming binnen de dance.”
B-Front: “Ik denk dat er binnen de hardstyle nog veel mogelijk is. The Beholder en Max Enforcer maken normaal keiharde hardcore (als Neophyte en Evil Activities), maar maken daarnaast hardstyle met een eigen twist. Ik denk dat er veel mogelijkheden liggen in het combineren.”
Frontliner: “Het gaat er niet zozeer om of het hard is, omdat de tracks op zich bepalend zijn. Er zijn nu eenmaal rustige en hardere tracks die allemaal onder de noemer hardstyle vallen. Het is een brede stijl geworden waarmee je een complete avond kunt opbouwen.”

We varen op het moment van praten tussen Stockholm en Riga op een cruiseschip tijdens de Mondaybar Cruise. Ook in Zweden zit blijkbaar een fanatieke schare hardstylers.
Frontliner: “Overal op de gangen aan boord is het één groot hardstylefeest.”
B-Front: “Ik was sowieso nog nooit op een cruiseschip geweest. Het is heel vet en de sfeer is super vriendelijk. Ik vond landen als Polen en UK ook heel vet.”
Frontliner: “Er zijn veel leuke landen en UK is inderdaad heel vet, net als Hongarije. Denemarken doet het trouwens ook heel goed.”
B-Front: “Het kan in Nederland ook flink los gaan, maar het buitenland slaat alles. In Nederland willen mensen zoveel mogelijk nieuwe platen horen tijdens een feest. We zitten dag en nacht in de studio, hebben het druk met draaien en de zaken eromheen. Het is echt geen lang leven de lol de hele tijd. Het is ook in de studio hard werken en het maken van een track kost veel tijd en passie. Soms ben je creatief geblokkeerd en komt er niets uit de vingers.”
Frontliner: “We werken inderdaad vaak zes dagen per week. De laatste week van mei had ik vijf optredens – waaronder in Ierland, Engeland en Duitsland - en dan blijft er weinig vrije tijd over. Dan kom je kapot huis en moet je maar afwachten hoe productief je op maandag bent. In het buitenland maakt het niet zoveel uit als er minder nieuw materiaal wordt gedraaid.
B-Front: “In Nederland is hardstyle misschien wel de grootste dancestroming, maar in het buitenland verspreidt de sound zich als een olievlek.
Frontliner: “In Nederland kan het publiek iedere week dezelfde DJ’s aan het werk zien. In het buitenland is dat niet het geval, waardoor het publiek vaak heel enthousiast reageert.”

Kloppen er al langzaam grote hardstyletalenten uit het buitenland aan de deur?
Frontliner: “Buiten Italië, Duitsland en België niet veel. In de meeste landen zijn er nog geen labels. Het is ook belangrijk om goed in contact te staan met je boekingskantoor.”
B-Front: “Sociale contacten zijn heel belangrijk in de muziek. Je moet elkaar kunnen zien, spreken en een hand kunnen geven. Ik laat mijn platen bijvoorbeeld masteren door Zany. Als ik in Spanje zou wonen, was dat moeilijk. Je moet dingen leren door er juist zelf bij te zijn. Dat zal Barry ook hebben met The Prophet.”

Wat betekent het tot slot om samen te draaien tijdens X-Qlusive Holland en wat betekent het feest voor de Hollandse hardstyle.
Frontliner: “De trailer was uiteraard puur Hollands. We kunnen geen reden verzinnen waarom we dit feest zouden willen missen! We hebben genoeg in huis om het daar flink los te laten gaan. Het is toch heel speciaal om weer in de HMH te mogen knallen, omdat het een heel vette locatie met dik geluid is. We laten daar horen dat Nederland het hardste is!”
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
B-Front: “Het kan in Nederland ook flink los gaan, maar het buitenland slaat alles. In Nederland willen mensen zoveel mogelijk nieuwe platen horen tijdens een feest. We zitten dag en nacht in de studio, hebben het druk met draaien en de zaken eromheen. Het is echt geen lang leven de lol de hele tijd. Het is ook in de studio hard werken en het maken van een track kost veel tijd en passie. Soms ben je creatief geblokkeerd en komt er niets uit de vingers.”


Leuk dat ze daar nog een opmerking over maken :). Oud plaatje is ook wel eens leuk hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 17:27 
 
Donateur

jammer dat ik niet heen kan :cry:
maarjah ben ook nog maar 16
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 17:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Citaat:
Wildstylez en Headhunterz zitten bij Scantraxx, maar zullen in de toekomst wellicht ook op Fusion iets uitbrengen.

Hmm waar komt die uitspraak ineens vandaan, denk dat ze meer weten dan wij. :P

Leuk interview, denk dat XQ Holland erg vet word
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:02 
 
Hardtraxxer

vet interview :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:03 
 
Hardtraxx Veteran

Leuk interview, kan niet meer wachten tot zaterdag! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:06 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Wildstylez en Headhunterz zitten bij Scantraxx, maar zullen in de toekomst wellicht ook op Fusion iets uitbrengen.


Hmm,, is er dat goed voor?? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Citaat:
B-Front: “Het kan in Nederland ook flink los gaan, maar het buitenland slaat alles. In Nederland willen mensen zoveel mogelijk nieuwe platen horen tijdens een feest. We zitten dag en nacht in de studio, hebben het druk met draaien en de zaken eromheen. Het is echt geen lang leven de lol de hele tijd. Het is ook in de studio hard werken en het maken van een track kost veel tijd en passie. Soms ben je creatief geblokkeerd en komt er niets uit de vingers.”


Leuk dat ze daar nog een opmerking over maken :). Oud plaatje is ook wel eens leuk hoor!


Denk dat ze hier de promo's bedoelen, niet zozeer de net uitgebrachte platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eindelijk een goed interview waarin er vragen met inhoud worden gesteld en de artiesten durven om niet altijd het standaard antwoord te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet ik, maar waarom dan alleen nieuwe platen draaien (ik bedoel hiermee promo's + platen van max 6 maanden oud).. Ouder is ook prima! Hoor nog graag A Feeling (Citizen Remix), Midnight, enzovoorts..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2009 19:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Citaat:
B-Front: “Het kan in Nederland ook flink los gaan, maar het buitenland slaat alles. In Nederland willen mensen zoveel mogelijk nieuwe platen horen tijdens een feest. We zitten dag en nacht in de studio, hebben het druk met draaien en de zaken eromheen. Het is echt geen lang leven de lol de hele tijd. Het is ook in de studio hard werken en het maken van een track kost veel tijd en passie. Soms ben je creatief geblokkeerd en komt er niets uit de vingers.”


Leuk dat ze daar nog een opmerking over maken :). Oud plaatje is ook wel eens leuk hoor!


Absoluut.. maar het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit of ik nieuwe platen hoor, als ze de juiste platen kiezen en ze lekker draaien dan ga ik wel los hoor :D
Over die opmerking over het publiek in NL en het buitenland: Zij zien bijna de DJ's bijna nooit, plus ze hakken daar en zagen daar niet, volgens mij springen ze in het buitenland meer ofzo. Dan lijkt het ook wel of het enthousiaster is want ik vind dat het publiek in NL op de 50e Q-dance/b2s feesten altijd hard gaat. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 09:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
denk dat ze meer weten dan wij. :P

Dat weet ik wel zeker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind ze redelijk open in dit interview :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 22:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk interview!


Zin in zaterdag :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2009 23:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Citaat:
B-Front: “Het kan in Nederland ook flink los gaan, maar het buitenland slaat alles. In Nederland willen mensen zoveel mogelijk nieuwe platen horen tijdens een feest. We zitten dag en nacht in de studio, hebben het druk met draaien en de zaken eromheen. Het is echt geen lang leven de lol de hele tijd. Het is ook in de studio hard werken en het maken van een track kost veel tijd en passie. Soms ben je creatief geblokkeerd en komt er niets uit de vingers.”


Ik hoor liever de wat oudere plaatjes (L) (denkt meteen terug aan XQ Showtek de minimix (L) (L) (L) (L) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk Interview!!

Bassie en Adriaan gaan los zaterdag :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Fok! (waar ik ook actief ben, ja johnlienden jij vindt het niets) is door dat stukje van nieuwe tracks van B-Front een discussie ontstaan over het af en toe draaien van oude platen. Uiteindelijk heeft iemand spontaan Dov (The Prophet) erbij gehaald om antwoord te geven.. Dit was zijn antwoord:
Citaat:
Hallo allemaal, kreeg net een bericht via PF over dit topic en diegene vroeg mij of ik me wilde mengen/ mijn mening te willen delen, bij deze...

Wil wel eerst even kwijt dat ik niet zo'n zin in ellenlange discussies heb, ben voor het eerst hier, mss wel voor het laatst, sfeertje is hier iig wel ok, dus ik waag maar is een poging.

Als ik waar dan ook in nederland draai dan doe ik voor velen een boel goed en voor vele anderen nooit wat goed, velen die mij aanspreken doen normaal tegen me, geven me energie om door te gaan met wat ik doe.
Vaak als ik bijv PF lees na een optreden dan valt me op dat de tendens is dat als ik hard en snel draai dat ze me goed vonden, als ik me aan de '150' norm hou, dan vonden velen op PF wat ik deed niet goed, dan is voor mij natuurlijk 1+1=2, hoe harder hoe beter..
Kijk zelf maar is naar de populaire dj's van tegenwoordig, de meesten draaien vrij hard.
Uiteraard hou ik zelf ook van hard, ben immers Hardcore dj geweest, alleen vind ik het belangrijk dat een dj zijn plaats op een feest weet; als je vroeg staat dan draai je gewoon minder hard dan als je laat staat.
Veel dj's vinden van niet, dus wat krijg je dan? Dat de avond al vroeg hard wordt en dat iedere dj die vervolgens na die harde dj(s) nog harder moeten draaien, anders worden de latere dj's bestempeld als slecht.
Dat wil je als dj natuurlijk niet dus krijg je wat er nu gaande is.
Het enige wat ik als dj wil is dat als ik draai iedereen los gaat, wat ik ook draai, alles wat ik immers in mijn platentas heb vind ik vet, dus dat is het probleem niet.
Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik xenk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.
Hoop dat bij deze het eea iets duidelijkeris geworden en laten we hopen dat we nog lang kunnen genieten van DIKKE Hardstyle!
En toen kwam er een olifantje met een lange snuit.....

Grtz, Dov


Ik vind zijn visie heel interessant als ik eerlijk mag zijn, alhoewel ik het niet helemaal met hem eens ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Op Fok! (waar ik ook actief ben, ja johnlienden jij vindt het niets) is door dat stukje van nieuwe tracks van B-Front een discussie ontstaan over het af en toe draaien van oude platen. Uiteindelijk heeft iemand spontaan Dov (The Prophet) erbij gehaald om antwoord te geven.. Dit was zijn antwoord:
Citaat:
Hallo allemaal, kreeg net een bericht via PF over dit topic en diegene vroeg mij of ik me wilde mengen/ mijn mening te willen delen, bij deze...

Wil wel eerst even kwijt dat ik niet zo'n zin in ellenlange discussies heb, ben voor het eerst hier, mss wel voor het laatst, sfeertje is hier iig wel ok, dus ik waag maar is een poging.

Als ik waar dan ook in nederland draai dan doe ik voor velen een boel goed en voor vele anderen nooit wat goed, velen die mij aanspreken doen normaal tegen me, geven me energie om door te gaan met wat ik doe.
Vaak als ik bijv PF lees na een optreden dan valt me op dat de tendens is dat als ik hard en snel draai dat ze me goed vonden, als ik me aan de '150' norm hou, dan vonden velen op PF wat ik deed niet goed, dan is voor mij natuurlijk 1+1=2, hoe harder hoe beter..
Kijk zelf maar is naar de populaire dj's van tegenwoordig, de meesten draaien vrij hard.
Uiteraard hou ik zelf ook van hard, ben immers Hardcore dj geweest, alleen vind ik het belangrijk dat een dj zijn plaats op een feest weet; als je vroeg staat dan draai je gewoon minder hard dan als je laat staat.
Veel dj's vinden van niet, dus wat krijg je dan? Dat de avond al vroeg hard wordt en dat iedere dj die vervolgens na die harde dj(s) nog harder moeten draaien, anders worden de latere dj's bestempeld als slecht.
Dat wil je als dj natuurlijk niet dus krijg je wat er nu gaande is.
Het enige wat ik als dj wil is dat als ik draai iedereen los gaat, wat ik ook draai, alles wat ik immers in mijn platentas heb vind ik vet, dus dat is het probleem niet.
Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik xenk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.
Hoop dat bij deze het eea iets duidelijkeris geworden en laten we hopen dat we nog lang kunnen genieten van DIKKE Hardstyle!
En toen kwam er een olifantje met een lange snuit.....

Grtz, Dov


Ik vind zijn visie heel interessant als ik eerlijk mag zijn, alhoewel ik het niet helemaal met hem eens ben.


Ben het helemaal eens met zn opmerking over hard aan het begin. De timetables tegenwoordig zien er ook echt niet meer uit qua opbouw. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is zeker waar.. Bijvoorbeeld als je keek naar Euphoria, Digital Punk & Profyler laten openen.. :x
Zeker een van de hardste acts die er in de scene is..

Ook leek het van de zomer wel een trend om met Headhunterz of D-Block & S-Te-Fan af te sluiten.. Ik hoop dat ze vandaag met de TT van XQ Holland een normale weten te maken.. (Dat wil zeggen Zany & DR als 2 na laatste, A2 & Ran-D als 1 na laaste en Max Enforcer & Profyler als laatste HS act.. Charly Lownoise doet waarschijnlijk Early Hardcore, dus sluit wel af).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2009 10:59 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

The prophet heeft aan de ene kant wel gelijk, maar de schuld ligt niet bij de DJ's/publiek maar zoals al gezegd werd bij de timetables. Je kunt niet van de snoeiharde dj's verwachten dat ze softe nummers gaan draaien, omdat ze simpelweg eerder op de avond staan. Men komt nu eenmaal naar de DJ kijken, om zijn stijl. De scantraxx acts mogen dan wel populair zijn onder vele mensen (snap nog steeds niet waarom, maar dat is een ander verhaal ^^ ), ze zijn niet echt in staat om het tempo bij te houden en helemaal niet aan het eind van de avond. Prophet nagelaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2009 12:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik denk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.

Grtz, Dov


YES YES YES :D :thumbsup: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 15:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
jammer dat ik niet heen kan :cry:
maarjah ben ook nog maar 16



gewoon lekker gaan man, take the risk.

ikzelf was ook 16 op defqon''07 wat een ervaring was dat :cool:
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen