Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Ideale lengte van een hardstyle nummer
3 - 4min 2%  2%  [ 2 ]
4 - 5 min 26%  26%  [ 22 ]
5 - 6 min 42%  42%  [ 36 ]
6 - 7 min 27%  27%  [ 23 ]
7+ min 2%  2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 85
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 02:03 

Hardtraxxer

Randleman schreef:
Welke mongool luistert er naar een radio edit?

Sommigen mensen luisteren liever niet 50 seconden naar claps en het scheelt ze ruimte op de mp3-speler.
Ik gooi zelf meestal ook de radio edit op m'n telefoon, de full versies luister ik wel op m'n pc of als ik aan het draaien ben. Verder ligt het aan het nummer wat de beste lengte ervoor is. Sommige nummers worden eentonig na 3 minuten, anderen zijn nog steeds heerlijk na 5 minuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 02:18 

Hardtraxx Veteran

Mixintro van 51 sec moet sowieso anders is het te makkelijk. Beetje leuke outro is ook wel handig, tracks als bijv. Atrocity houden er zomaar opeens mee op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 02:19 

Bierkoning

ligt erg aan het nummer, maar over het algemeen hebk op mn mp3 speler liever een radio edit zolang je maar geen goeie intro/outro mist
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 02:50 

Hardtraxx Addict

Als de intro saai is en niks toevoegt luister ik toch echt liever een radio edit :$

Maar over het algemeen vind ik 5-6 minuten een prima lengte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 03:25 

Hardtraxx Addict

KickinAzz schreef:
Als de intro saai is en niks toevoegt luister ik toch echt liever een radio edit :$

Maar over het algemeen vind ik 5-6 minuten een prima lengte.

precies,
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 10:26 

Hardtraxxer

Geef mij maar nummers tusse 4-5 minuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 11:00 

Hardtraxx Veteran

6 Minuten is prima, maar iets langer kan wel dus ik ga voor 6-7 minuten net zoals vroegaah. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 11:24 

Donateur

I don't give a fucking fuck...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 11:51 

Hardtraxx Elite

Ik hoef opzich niet enkel claps etc te horen voor een minuut lang. Verder maakt het me niet veel uit hoelang een nummer duurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:16 

Hardtraxx Elite

Ik heb het liefst gewoon 5-6 minuten. Normale lengte.
Ik pleur eigenlijk altijd de full tracks op m'n telefoon. De radio edits verwijder ik altijd van m'n computer als ik m'n RAR's aan het uitpakken ben. Wat moet ik nou weer met radio edits.. Die nummers worden toch gvd niet op de radio gedraaid..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:24 

Aan het typen...

Tja als jij opgewonden raakt van een paar claps en snares, ik luister vaak ook gewoon full, maar ik zie het nut wel in van radio edits.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:27 

Hardtraxx Veteran

Inderdaad, die clap en snares intro´s zijn alleen handig als je wilt draaien, maar als ik gewoon luister heb ik dat liever niet.. Niet dat ik radio edits koop ofzo, ik luister eigenlijk altijd setjes. Maar als je losse nummer luisterd zou ik liever radio edits luisteren dan een paar claps en snares..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:30 

Donateur

6-7 minuten voor WEBjes is prettig voor mensen die draaien, daarom zijn Radio Edits voor anderen ook fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:35 

Hardtraxx Elite

Het maakt mij verder vrij weinig uit hoelang een nummer is. Kijk bijvoorbeeld naar Chemicals, die is heel kort maar langer hoeft deze echt niet te zijn. Dit omdat de track aan een stuk doorbeuken is. En lange tracks geniet ik ook van, vooral als ze een zeer goede opbouw hebben in hun track. ;)

Qua inmixen vind ik 4+ blokken eigenlijk wel fijn. Lekker lang mixen enzovoort en je hebt meer mogenlijkheden ermee. Alhoewel ze die 2 blokken a la frontliner intro's mogen afschaffen, dat is echt pas iritant! :list:
Anders heb je altijd nog Animated Audio, die krijg ik niet goed ingemixt. Jammer want die wil ik juist veel draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:44 

Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Het maakt mij verder vrij weinig uit hoelang een nummer is. Kijk bijvoorbeeld naar Chemicals, die is heel kort maar langer hoeft deze echt niet te zijn. Dit omdat de track aan een stuk doorbeuken is. En lange tracks geniet ik ook van, vooral als ze een zeer goede opbouw hebben in hun track. ;)

Qua inmixen vind ik 4+ blokken eigenlijk wel fijn. Lekker lang mixen enzovoort en je hebt meer mogenlijkheden ermee. Alhoewel ze die 2 blokken a la frontliner intro's mogen afschaffen, dat is echt pas iritant! :list:
Anders heb je altijd nog Animated Audio, die krijg ik niet goed ingemixt. Jammer want die wil ik juist veel draaien :P

Sommige Theracords track zijn anders ook verdomde lastig om in te mixen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 12:56 

Hardtraxx Veteran

5 tot 7 minuten zijn fijn!
ik hou wel van langere tracks.

en op telefoon/ipod zet ik meestal ook gewoon radio edits. scheelt een hoop geheugen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 13:10 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 13:48 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 14:28 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:

zolang ik maar niet het idee krijg dat een nummer te lang/te kort duurt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 15:06 

Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
dawasiknie schreef:

zolang ik maar niet het idee krijg dat een nummer te lang/te kort duurt :)

Dit ja, de lengte moet gewoon bij het nummer passen. Als er niet genoeg klapjes zijn dan kun je altijd vanaf de mid intro beginnen in te mixen of gewoon op het juiste moment starten zodattie er niet te vroeg in komt. Toch vind ik langere intro's wel wat hebben, vooral als je er wat mee kunt teasen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 15:30 

Hardtraxx Veteran

Voor menige liefhebbers spreekt de climax hun het meeste aan .. waarom zou je dan een dikke 2 min (in-en outro) luisteren naar het minder gedeelte van de track? Dan zijn radio edits gewoon ideaal! Bij mij is dat juist andersom. De in en outro gaan naar mijn gevoel STUKKEN harder bij bepaalde tracks, niet dat de climax me dan niet aantrekt .. integendeel zelfs! Ik geef de voorkeur aan volledige tracks. Dwz in,outro, climax alles erop en eraan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 19:15 

Artiest

PNXRMX schreef:
de lengte moet gewoon bij het nummer passen

Dit is het eigenlijk gewoon :P
Sommige nummers zijn nou eenmaal kort en vaak past dat ook bij ze als "tussendoor"-nummertjes.

Bij hardstyle komt de lengte van mijn tracks meestal tussen de 5 en 7 minuten uit, maar sommige tracks hebben zoveel inhoud dat ze de 8 minuten wel overschrijden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 20:53 

Hardtraxx Veteran

Geck-o schreef:
PNXRMX schreef:
de lengte moet gewoon bij het nummer passen

Dit is het eigenlijk gewoon :P
Sommige nummers zijn nou eenmaal kort en vaak past dat ook bij ze als "tussendoor"-nummertjes.

Bij hardstyle komt de lengte van mijn tracks meestal tussen de 5 en 7 minuten uit, maar sommige tracks hebben zoveel inhoud dat ze de 8 minuten wel overschrijden :P

Topictitel veranderd.

Hier ben ik het wel mee eens.
Tracks als bijvoorbeeld Rage zijn heel lang en moeten een beetje een leidende rol in je set hebben om goed uit de verf te komen. Een andere track zoals On The Rise is meer om even tussendoor te gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 21:32 

Hardtraxxer

tegen de 5 min of
5 à 6min vind ik goed ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2010 22:50 

Hardtraxx Newbie

bRt_ schreef:
Voor menige liefhebbers spreekt de climax hun het meeste aan .. waarom zou je dan een dikke 2 min (in-en outro) luisteren naar het minder gedeelte van de track? Dan zijn radio edits gewoon ideaal! Bij mij is dat juist andersom. De in en outro gaan naar mijn gevoel STUKKEN harder bij bepaalde tracks, niet dat de climax me dan niet aantrekt .. integendeel zelfs! Ik geef de voorkeur aan volledige tracks. Dwz in,outro, climax alles erop en eraan!

ID 1+
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen