Volgens mij is het hype stadium min of meer al bereikt. Ik zie zoveel van die jochies met een mobiel in de klauwen waarop ze hardstyle afspelen, zodat iedereen moet mee genieten.
Ook is het me vandaag in de klas opgevallen hoeveel mensen er naar Qlimax willen. Ze weten enkele (vooral scantraxx) dj's op te noemen, en showtek. Verder zijn er een paar naar defqon geweest, en die praten nog steeds over het prachtige vuurwerk.
Ik denk dat 70% van alle mensen die zeggen dat ze hardstyle mooi vinden niet dagelijks luistert, vooral omdat het (nog) niet bereikbaar genoeg is (youtube is vaak al te veel werk).
Een andere aanwijzing voor de hype vind ik Youtube. Je hoeft de reacties onder previews van nieuwe tracks alleen maar te lezen en je weet genoeg. Ze komen beangstigend veel overeen met de reacties die onder de filmpjes van
justin bieber
staan. De diepgang en de passie voor de hardstyle is ver te zoeken, veel hardstyle wordt al net zo oppervlakkig als de muziek die dagelijks op de radio is. Die muziek brengt dus ook weer mensen met zich mee die niet zoveel om de muziek geven, maar er wel naar luisteren.