Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 12:45 

Aan het typen...

Omdat de hardstyle (op een handje vol artiesten na) van nu me erg tegenvalt, ben ik weer een beetje terug aan het gaan naar de hardtrance roots. Aangezien er hier niet echt een plek is om over hardtrance te praten, heb ik dit topic aangemaakt.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel erg bekend meer met het hardtrance genre. Ben dus op zoek naar een aantal namen, die ik in de gaten kan houden. Ik ben helemaal weg van de sound van ultraform, heerlijk rauwe sounds. Zijn releases op foolsforest (gratis!) zijn van een belachelijk hoog niveau: Chase Me/I Feel, Jonathan/Then it Hit Me, What I Saw/Snap My Fingers. Ook Tommy Pulse - The Messiah overtreft voor mij met gemak alle hardstyle releases van dit jaar. Dus als iemand nog nummers (mag ook wat oudere nummers zijn) of artiesten weet in dit genre met een vergelijkbare stijl (ik vind de andere hardtrance een beetje te soft), kent...

Daarnaast kan dit topic gebruikt worden om dit genre te bespreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 13:25 

Hardtraxx Veteran

Ik ben zelf wel fan van de sounds van Kamui, ik heb me ook geabboneerd op de podcast. Ik volg zelf de scene niet heel erg, maar ik kijk naar tracklists en dergelijke om te kijken wat ik leuk vind om te luisteren. Luister ook af en toe Scot Project. Ook Yoji, voor zover dat onder Hardtrance valt, neem ik over het algemeen wel mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 13:40 

Donateur

Prima luister-muziek voor zo nu en dan. Ben er totaal niet in thuis verder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 13:46 

Hardtraxxer

als je johan gielen op trance energy 2002 ofzo luistert kan je duidelijk de roots van de reversed bass horen :p
van de huidige hard trance weett ik vrij weinig
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 14:30 

Hardtraxx Elite

ik vind de kicks en basses niet hard genoeg in hardtrance, maar om gewoon chill te luisteren kan het wel. Maar ik kan je helaas dus niet verder helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 16:50 

Hardtraxx Elite

Ik heb een beetje en haat/liefdeverhouding met de hardtrance van tegenwoordig (net als met hardstyle, btw). Ik vind de 'nieuwe stijl' (zeg maar wat de gasten van Kamui hardfunk noemen) heel positief; sommige mensen vinden het kut dat er minder melodie in zit en willen graag de oude sounds van '00-'07 terug, maar door hardstyle ben ik uitgekeken op melodie en ik vind het juist zo vet dat er nu met anticlimaxen gewerkt word (zie bijvoorbeeld Kamui of de Scot Project's Sueño), of dat er helemaal geen melodie in voor komt maar het hele nummer gevuld is met techsounds (Yoji, Remo-Con).

Toch zit er ook heel veel troep tussen. De dingen van bijvoorbeeld Scot Attrill, Kutski, Kid Kaoss, dat soort shit, doet voor mijn gevoel de nieuwe sound 'na' maar gebruikt net iets te cheesy sounds. Mag wel wat volwassener klinken, dan zou het vet zijn.

Ultraform is echt een heel ander verhaal, die dude is technisch 1000 keer zover als de rest van de scene (hoewel er een kléin beetje meer bass in z'n tracks zou mogen zitten). Echt heel vette muziek, maar ik wil meer van hem horen om een echt oordeel te kunnen vellen. Zo is Jonathan/Then it hit me qua geluidskwaliteit alweer een stuk verder dan de Snap my fingers-release, is dit toeval of zit er een stijgende lijn in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 17:30 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Kamui Scot Project. Yoji, voor zover dat onder Hardtrance valt, neem ik over het algemeen wel mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 17:55 

Hardtraxx Beheerder

Kamui, Tommy Pulse, Kidd Kaos, Alex Kidd, Walt, Log:One, Iain Cross, Fausto, A*S*Y*S*, Jowan :yay:

Op http://www.trackitdown.net vind je veel Hardtrance releases van de namen hierboven. Op Dance Tunes en Hardstyle.com vind je daar amper wat van
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 17:59 

Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
Kidd Kaos :yay:

Die 26 gratis tracks... (L) Netjes hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 18:07 

Hardtraxx Beheerder

De In Qontrol 2006 en 2007 anthem zijn trouwens heerlijke harde Hardtrance nummertjes.

Echt jammer dat die 2007 anthem nooit volledig is uitgebracht :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 18:11 

Hardtraxx Veteran

Klopt! 2005 had ook een mooie, al was dat geen officieel Anthem:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 18:13 

Hardtraxx Beheerder

Khadber schreef:

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 18:27 

Ultraform! Damn..

Ik heb geen van z'n muziek.. Maar ik weet wel dat ik op mijn 2e feestje ooit (In Qontrol 2008) op ultraform zo gruwelijk hard uit mijn dak ben gegaan! Met dat zwaard.. Hij toverde opeens een zwaard uit z'n broekzak, en dat klopte dan met het nummer. Geweldig hoe die vent daar zijn eigen ding aan het doen was, en echt het publiek mee kreeg.

Heerlijk. :D

*EDIT*

Dit stukje was wat ik bedoelde. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 19:57 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Die heb ik op vinyl! De Temper Temper Remix van The Answer Part II is ook zo'n geweldig creatieve plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:19 

Hardtraxx Veteran

Ik zou als ik jou was is ff kijken op het account van deze gast:

http://www.youtube.com/user/TheHardestTrance#p/u/22/F2imQYE2iHk

Die upload de hardste trance tracks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:21 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Ik zou als ik jou was is ff kijken op het account van deze gast:

http://www.youtube.com/user/TheHardestTrance#p/u/22/F2imQYE2iHk

Die upload de hardste trance tracks :)

En ook een zooi wat nog ook gedeeltelijk onder Early Hardstyle valt zoals Twisters Silence - Listen To Me Mama (Scot Project Remix). Gouden track overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 20:55 

Hardtraxx Veteran

Wat klinkt dat allemaal heerlijk :loving: , ook op die gozers zn YT account :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 23:03 

Hardtraxx Addict

Haha valt het volgende ook onder hardtrance?

En VOORAL deze! Dit is gewoon meesterlijk!

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 23:39 

Hardtraxxer

das harddance
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2010 23:58 

Hardtraxx Addict

Kamui is natuurlijk geweldig! en Kidd Kaos vind ik ook wel leuk om naar te luisteren, maar verder luister ik niet zoveel naar Hardtrance

volgens mij is dit nummer van Sensation black 2003 ook hardtrance en nog steeds fijn om naar te luisteren

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 12:25 

Aan het typen...

Thund3R schreef:
Haha valt het volgende ook onder hardtrance?

En VOORAL deze! Dit is gewoon meesterlijk!

:sick: :sick: :sick:

Dat is de zelfde kant als de hardstyle naar toe aan t gaan is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 12:30 

Aan het typen...

Sunboom schreef:
Ultraform is echt een heel ander verhaal, die dude is technisch 1000 keer zover als de rest van de scene (hoewel er een kléin beetje meer bass in z'n tracks zou mogen zitten). Echt heel vette muziek, maar ik wil meer van hem horen om een echt oordeel te kunnen vellen. Zo is Jonathan/Then it hit me qua geluidskwaliteit alweer een stuk verder dan de Snap my fingers-release, is dit toeval of zit er een stijgende lijn in?

Zijn laatste (deze week uitgekomen):

Download: http://www.foolsforest.com/releases/x/f ... /download/
:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 18:03 

Hardtraxx Addict

Ik weet et, is harddance, maar om daar OOK weer een apart topic voor te maken?*
:$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :love: :woot: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 18:09 

Aan het typen...

Wil je aub dit topic niet vervuilen met die happy crap :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 19:20 

Hardtraxx Veteran