tommetjeuh schreef:
mariiisa schreef:
Als er liever geen gezichten meer op de stages gebruikt kunnen worden volgens vele van jullie...
Wat willen jullie dan graag terug zien qua aankleding van de stages?
Om in de zelfde sferen te blijven waar ''MYSTERY''land voor staat?
De mening van de bezoekers telt net zo veel als de mening van de ontwerper. Tenslotte kan de ontwerper
hier zijn/haar voordeel uit halen toch?
ben benieuwd!
Zelf vind ik feesten als umf altijd heel mooi qua stages. De dance valley mainstage van dit jaar zag er ook heel indrukwekkend uit. Natuurlijk worden lichtmuren na een tijdje ook saai maar het zou voor wat variatie kunnen zorgen.
Verder zou je de algemene themathiek ook wat meer kunnen omgooien. Ipv een clowns/leeuwen/medusa gezicht een bouwwerk (zoals de molen op mysteryland) of iets abstracts.
Ook zou je een voorbeeld kunnen nemen aan de wish outdoor en de tomorrowland stages, waar de stage veel omarmender is dan een muur achter de dj booth, zo creëer je een veel indrukwekkendere sfeer en beleving.
Hier kan ik mij grotendeels in vinden. Voornamelijk dat laatste. Vooral wanneer de stage zich op een groot leeg veld begeeft creëert dat toch nog enigszins een intieme sfeer. Je wordt dan alsnog opgezogen in het geheel.
Sowieso is de locatie medebepalend voor het ontwerp van de stage. Je moet de omgeving zien mee te nemen. De stage moet er in thuis horen zodat het één geheel wordt en alles elkaar aanvult.
Bij bijvoorbeeld de nieuwe locatie van Defqon1 zagen alle stages er tot nu toe gewoon "klein" uit, terwijl ze helemaal niet zo klein waren, maar ze komen niet tot hun recht in de omgeving waarin ze staan opgebouwd en daar moet je naar mijn mening rekening mee houden bij het ontwerp.
Een ander punt is het soort festival. Hebben we het over een dag festival of een nacht festival. In dat laatste geval volstaan led schermen, maar zo'n typische Amerikaanse vierkante doos vol geplakt met schermen is gewoon gigantisch sfeerloos bij daglicht. UMF heeft dat bij de vorige editie van Dance Valley echter uitstekend aangepakt. Dat waren dan weliswaar niets anders dan schermen, maar ze hebben de constructie meegenomen in het ontwerp en daarmee een stage met ledschermen weten neer te zetten dat ook bij daglight indrukwekkend was om te zien. Daar kan Insomniac nog wat van leren.
En verder, details. Ik weet dat het zich amper loont bij een eendaagse festival, maar als ik zie wat Wish dit jaar heeft neergezet en een aantal andere kleinere organisaties, dan is dat toch mogelijk.
Matrixx mag daar ook wel wat meer aandacht aan besteden. Prachtige ontwerpen hoor, maar vervang die zeilen voor hout en de taj mahal of dat kasteel ziet er al gelijk een stuk realistischer uit.
Om dan nog even echt in te gaan op de vraag en het dus te hebben over wat een mooie stage zou zijn voor op Mysteryland... Waar staat het thema van Mysteryland vandaag de dag nog voor? Het heeft niet meer echt een thema. Het thema dat het van oorsprong had dat is aan Tomorrowland gegeven. Eigenlijk kun je alles neerzetten op Mysteryland. Het is een harmonisch zooitje ongeregeld waar artistieke vrijheid de boventoon voert. Met dat als uitgangspunt is de sky the limit.