Zo lekker voer voor filosofen dit topic
Wat is Hardcore eigenlijk nog? Een verzameling van stijlen denk ik?
Een echte identiteit is er volgens mij niet meer, daarvoor zijn de verschillen te groot geworden.
"Vroeger" was de idenditeit volgens mij: gabber. Zei je Hardcore, dan dacht je gabber en de muziek die erbij hoorde.
In de jaren na 2000 nam het aantal substromingen toe en het aantal die-hard gabbers werd rap minder.
Als je het Dominator festival of MOH als vertegenwoordiging neemt van (bijna) alles wat met Hardcore stromingen te maken heeft, stel je de vraag wat daar de identiteit van is. Ik zou het niet weten?
Waarschijnlijk het aantal BPM's wat boven het niveau van (raw) Hardstyle ligt denk ik. Klinkt niet erg als een sexy identiteit imho
Misschien saamhorigheid, is dat de identiteit? Al hoewel die in de gabbertijd wel groter was.
Het zou ook kunnen dat door de populariteit van een Sefa en Peacock de indentiteit van Hardcore het geluid van Frenchcore wordt. Dan is het niet meer wie (zoals Gabber), maar wat (Frenchcore) de identiteit vormt.
Alle sub stromingen zijn dan te klein om een belangrijk aandeel in de identiteit te hebben.
Zo kijk ik er tegenaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik na 2006 Hardcore niet meer erg heb gevolgd, op Early Hardcore na dan