Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Kopen Of Downloaden?
Kopen 25%  25%  [ 10 ]
Downloaden 30%  30%  [ 12 ]
Eerst downloaden dan kopen. 18%  18%  [ 7 ]
Soms downloaden soms kopen. 28%  28%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 40
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 22:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet niet of er al eens zon soort topic is geplaatst, maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier op hardtraxx hardstyle luisteren en ook daadwerkelijk hun tracks legaal downloaden of vinyl te kopen.

Ik zelf koop mn tracks, simpelweg voor 2 redenen en dat is dat we voor de SoundTunerZ unmixed tracks moeten hebben op feesten en we ook geen zin hebben aan een boete voor illegale muziek.

Albums koop ik zelden maar download ik ook niet zoveel. Van feesten als Defqon decibel wil ik nog wel eens een cdtje kopen. Probleem met albums is dat alles gemixed is, daarom hou ik ook van statement of intent, maar die kan ik toch gratis krijgen :P

Ben benieuwd naar reacties ! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik koop al mijn tracks, CD's hoef ik niet, dan mix ik zelf wel wat in elkaar of luister ik een livesetje om de tracks te leren kennen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 22:37 
 
Donateur

ik download tracks om ze gewoon op de computer te luisteren, dit word wel steeds minder sinds ik zelf ben begonnen met draaien, verder koop ik alle nummers die ik op cd brand, en vinyls die moeten wel gekocht zijn :P
verder koop ik ook wel albums t-shirts etc. gweoon omdat ik het mooi vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik koop legaal mp3tjes en vinyls. Dan download ik nog wel altijd een mp3tje van alle vinyls op een iligale manier om mijn digitale collectie bij te houden. Zou ik ze zelf rippen dan zou ik er wel een paar dagen mee kwijt zijn. Waar ik dus geen zin in heb. Vrij logisch ook. ;)

Nu moet ik wel toegeven dat ik soms is een iligaal album download van bijvoorbeeld een of andere trance dj om te kijken of het wat is. Als het wat is dan koop ik het album en anders verdwijnt het bestand simpelweg gewoon weer van mijn pc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 22:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

soms kopen soms downloaden.
meestal koop ik mn mp3tjes maar dr zijn nummers die ik gewoon niet kan vinden via de legale manier dus dan helaas maar illigaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik download eigenlijk alles illegaal, maar daar tegenover staat dat ik merchandise koop een natuurlijk aardig wat feesten bezoek, dus het geld krijgen ze uiteindelijk wel alleen via een omweg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2009 23:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha er was hier toch altijd zo'n strenge haat tegen et uitspreken van et feit dat iemand illegaal download :')

Maar ja, ik download, tot m'n schaamte, veel illegaal ja. Alleen ECHTE supernummers wil ik gwn voor de artiest wel legaal kopen. (Zoals nu laatst Ivan Carsten's - U Try To Play Me).

Komt ook meer denk ik, nee geen slap excuus - gwn de waarheid, omdat ik druk aant sparen ben voor me rijbewijs en als et kan ook nog een fatsoenlijke wagen, dus elke cent is meegenomen.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 00:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb geen haat tegenover mensen die downloaden hoor ;) Voordat ik echt aan het draaien was downloade ik ook echt alles. En met dat je dan gaat draaien verdien je ook weer geld en dat geld investeren wij gwn oa in tracks. Ik had vroeger nooit echt geld dr over om alle tracks te kopen hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 00:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kheb nog nooit wat gekocht..

Ben dronken, en dus eerlijk

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Ik download eigenlijk alles illegaal, maar daar tegenover staat dat ik merchandise koop een natuurlijk aardig wat feesten bezoek, dus het geld krijgen ze uiteindelijk wel alleen via een omweg :)

+ dat k cd's en dvd's allemaal orgineel koop
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 11:12 
 
Hardtraxx Veteran

Tot nu toe download ik veel, af en toe koop ik een nummertje zoals Music Made Addict omdat die gewoon super was!

Maar omdat ik (nog) niet draai ofzo, vind ik het een beetje zonde.
Als ik nog ooit wil gaan draaien, dan koop ik de nummers natuurlijk wel:)

Verder koop of download ik eigenlijk nooit albums, ik neem vaak livesets mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 11:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Tot nu toe download ik veel, af en toe koop ik een nummertje zoals Music Made Addict omdat die gewoon super was!

Maar omdat ik (nog) niet draai ofzo, vind ik het een beetje zonde.
Als ik nog ooit wil gaan draaien, dan koop ik de nummers natuurlijk wel:)

Verder koop of download ik eigenlijk nooit albums, ik neem vaak livesets mee!

Dezelfde reden hierzo, voor eigen plezier downloaden en dan vooral setjes van deze site :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Ik download eigenlijk alles illegaal, maar daar tegenover staat dat ik merchandise koop een natuurlijk aardig wat feesten bezoek, dus het geld krijgen ze uiteindelijk wel alleen via een omweg :)

Nou is het natuurlijk niet zo dat artiesten al dat geld te zien krijgen, maar een klein aandeel gaat naar artiesten zelf, maar op sich geeft dat ook niet..

Op sich vind ik het niet heel gek als mensen downloaden, maar ik vind wel dat zodra je er mee gaat draaien of iets mixt ofzo dat dat wel gekocht of als promo gegeven moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 12:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon lekker livesets downloaden! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 13:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het er mee eens dat wanneer je draait voor een publiek je tracks moet kopen, wel zo eerlijk. Ikzelf draai niet, luister puur de muziek, en koop het daarom niet. Ga wel naar feesten enz. en echte top CD's zoals Zany en DBSTF koop ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 13:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als ik zelf zou draaien zou ik ze 100% zeker kopen. Maar bij mij zijn de tracks gewoon voor het luisteren thuis. Dus zie het nut er niet van in als ik ze koop. Dus ik download ze maar, CD's zoals die vn Project 1 en die van DBSTF koop ik dan weer wel. En ik heb ook wel wat t-shirts van artiesten dusja...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 14:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

koop alleen af en toe een albumpje, de rest download ik allemaal.
Vooral livesets :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 15:14 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$

In principe moet je ze zelf kopen om ze legaal te hebben. Anders zou een rapidshare linkje van een random downloadsite ook legaal zijn ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Timmer schreef:
Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$

In principe moet je ze zelf kopen om ze legaal te hebben. Anders zou een rapidshare linkje van een random downloadsite ook legaal zijn ;).


wat ben ik toch legaal bezig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 15:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$


In principe als je 1 iemand alles laat downloaden en dan de legale files krijgt zou ik zeggen dat dat idd illegaal is. Wij kopen onze tracks en kopiƫren ze dan ook naar onze andere pc's en zorgen er dan ook weer voor dat ze niet uittlekken naar andere mensen. Maar dat is typisch een geval van dj zijn, als je maten hebt die ze downloaden en je kopieert ze dan gwn zou ik zeggen dat dat illegaal is. Maar daartegenover staat wel wnr je een track van een artiest krijgt, dus de eigenaar van de track, dan is dat wel legaal. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

meeste tracks koop ik gewoon!
sommige CD's en Albums, ik heb dit jaar de In Qontrol en Defqon 1 CD gekocht, ook Activator en Brennan Heart Album.

Tracks van begin tot half 2008 en eerder die ik nu nog wil hebben download ik wel. zelfde als veel CD's op de meeste CD's staan toch dezelfde tracks op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 17:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Timmer schreef:
Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$


In principe als je 1 iemand alles laat downloaden en dan de legale files krijgt zou ik zeggen dat dat idd illegaal is. Wij kopen onze tracks en kopiƫren ze dan ook naar onze andere pc's en zorgen er dan ook weer voor dat ze niet uittlekken naar andere mensen. Maar dat is typisch een geval van dj zijn, als je maten hebt die ze downloaden en je kopieert ze dan gwn zou ik zeggen dat dat illegaal is. Maar daartegenover staat wel wnr je een track van een artiest krijgt, dus de eigenaar van de track, dan is dat wel legaal. ;)

Dat is juist illegaal, het verspreiden van muziek, ookal heb je hetzelf gekocht is illegaal hier.
Downloaden is zover ik weet nog steeds niet officieel illegaal en zit nog in hoger beroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 17:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Ik heb veel albums van defqon decibel enz allemaal van bol.com,,, dus legaal ;) Ik koop webjes legaal,, maar soms krijg ik ook full versies van wat vrienden, die koop ik dan niet! Dat hebben hun dan gedaan, maar is dat wel legaal?? :$


Is dat niet bijna hetzelfde als heling dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2009 17:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik download om thuis te luisteren en te mixen, maar die zet ik niet online dus gewoon voor mezelf. Ik koop wel albums en t-shirts enzo ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen