Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 22:37 

Hardtraxx Addict

Vaak hoor je in een mix als 2 tracks worden overgemixt, dat je in de outro van de ene track wat screeches/lyrics/etc. van de andere track hoort en dan stopt de beat met een screech uit de volgende track en dan begint die volgende track. (globaal)
Maar ik vind het altijd zo jammer dat het dan altijd even stil (qua stampwerk) is tussen de 2 tracks. Je kan niet echt lekker doorgaan, direct de nieuwe track in.
Voor mijn gevoel kan je sommige tracks best goed met volledige beat inelkaar mixen, door de nieuwe mid-intro melodie erin te laten komen als de oude beat nog loopt. Dat heb ik voor de duidelijkheid even 2 keer geprobeerd met mijn noobskills:

Echter vraag ik mij af waarom dit bijna nooit gedaan wordt op feesten. Komt dat omdat het gewoon niet klinkt? Graag een reactie. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 22:45 

Hardtraxx Elite

Ik hoorde Zany het volgens mij doen op Q-base, weet alleen niet meer bij welke tracks.. Denk dat DJ's altijd de gehele tracks ten horen willen brengen. Dat is niet mogelijk wanneer hij een deel van een climax/outro of intro van het ingemixte nummer laat vervallen. Zelf vind ik het ook vaak niet erg omdat een kleine pauze niet verkeerd is als je 9 uur of langer door moet gaan. Oke, daar heb je de breaks voor, maar goed..

Vaak komt het ook gewoon niet goed uit. Of juist heel goed als een DJ 2 tracks met de kicks aan elkaar mixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 22:47 

Hardtraxx Veteran

Dit doe ik eigenlijk best vaak! En eerlijk gezegd eigenlijk altijd met Poltergeist. Net zoals in het filmpje, klinkt dit gewoon erg vet. Met The Hard Way doe ik dat ook heel vaak. Ik zal eens een mix maken met veel van zulke overgangen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 22:55 

Donateur

Met hardcore kan je zoooo lekker doormixen altijd :) Hardstyle helaas veel minder omdat de midintro's/outros vaak te volgepakt zijn met melodieën, synths en screeches enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 22:55 

Hardtraxx Veteran

Op deze manier maak ik al heel vaak overgangen. Hiermee kun je veel creatiever zijn en een set pas echt spannend maken. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 23:03 

Artiest

ik doe dit soms vaak bij platen die een afwisselende intro hebben, of juist enorm catchy en simpel

zoals Noisecontrollers - Addictive Fantasy, Bio vs Tone - Beat Conductor, Slim Shore - Scars etc.

echt heerlijk om door te mixen, vaak ook omdat het gepushed word door reverse bass. dit is ook waarom ik de meeste "hangende" nu-style ook nix aan vind, zit niet genoeg power in door lack of reverse
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 23:07 

Donateur

Mike-O schreef:
Ik hoorde Zany het volgens mij doen op Q-base, weet alleen niet meer bij welke tracks..

Vond wel dat het af en een erg rommelige indruk gaf.. wel nonstop beuken daar niet van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2010 23:12 

Hardtraxx Veteran

Crypsis doet dit wel eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 00:26 

Hardtraxx Veteran

Als 2 platen redelijk goed bij elkaar passen kun je makkelijk een mid-intro mix maken. Maar dan moet de plaat die je uitmixt ook wel een vrij lege outro hebben, zoals bv On The Rise of Gold. En dan kun je de plaat die je inmixt ook wat aggressiever inmixen door de mid intro te pakken of een plaat met een hele drukke intro (bv Don't Touch me.) Maar de meeste DJ's die nu op feesten staan kunnen nog niet eens fatsoenlijk beatmachten (Hoi Arjan van NC en The Vision!) dus ja dan is een mid-intro mix al helemaal te hoog gegrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 09:29 

Donateur

Zelf vind ik dit echt een goed gemixte hardcore remix.
Gewoon lekker oldskool :yay: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 10:46 

Artiest

Ik doe dit de laatste tijd steeds vaker ik ben wél van mening dat bij sommige tracks alle elementen benut moeten worden, maar als de outro hetzelfde is als het intro van een track dan mix ik hem al gauw door.

De kunst is om de track die je inmixt net in te laten knallen als de 2de climax van je vorige track is afgelopen.

Opzich niet heel spannend, je kunt zo meer tracks draaien en behoud het tempo in je set!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 16:38 

Hardtraxxer

Nou ik ben het 100% met je eens, gewoon doorknallen.
Meer nummers, meer beuken, meer plezier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 16:39 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Met hardcore kan je zoooo lekker doormixen altijd :) Hardstyle helaas veel minder omdat de midintro's/outros vaak te volgepakt zijn met melodieën, synths en screeches enzo.

Dan moet je em eigenlijk in de laatste blokken van de climax doormixen, als je ze dan bovenop elkaar ligt klinkt het meestal niet omdat er dan nog een melodiemeeloopt van de plaat die al draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 16:59 

Donateur

Je moet hem dan inderdaad ergens in de climax inmixen, maar bij hardcore klinkt het altijd goed. Sommige DJ's leggen al heel vroeg in de plaat de mid-intro over de climax heen zonder dat het heel slecht klinkt ofzo. Zal zo is een filmpje droppen/.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 17:02 

Hardtraxx Veteran

zany probeerde het idd op q-base maar bakte er niks van

en het heeft niks te maken met skills maar gewoon aan de opbouw van een nummer
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 17:50 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:

En weten hoe het nummer in elkaar zit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 18:36 

Hardtraxx Veteran

Maximize schreef:
The Anim0l schreef:

Pure platenkennis idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 19:43 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:
Maximize schreef:
The Anim0l schreef:

Pure platenkennis idd

Dat heeft Zany wel hoor :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 20:46 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:
Maximize schreef:
The Anim0l schreef:

Pure platenkennis idd

Maar hardstyle nummers zijn toch niet gemaakt om in de climax te mixen.
Dus dan lijkt het me dat je meer als platenkennis nodig heb. (niet dat zany niet kan mixen, dat kan ie top :thumbup: )

ON: Kan anders iemand misschien zo'n mix hier posten? Lijkt me wel bruut :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 21:37 

Hardtraxxer

ik kan me herinneren ooit eens een setje van josh&wesz geluisterd te hebben waarin dit redelijk vaak voor kwam
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 21:40 

Artiest

Voorbeelden van doormixen genoeg!! :D
(deze voorbeelden zijn ook echt live opgenomen trouwens...!)
Ikzelf, 20 tracks in 1 uur:
http://lsdb.nl/set/54843/DJ_Thera_-_The ... -2010.html
Hier 18 stuks in 1 uur:
http://lsdb.nl/set/55347/DJ_Thera_-_Vip ... -2010.html

Geck-o doet dit ook lekker vaak:
http://lsdb.nl/set/52771/Geck-o_-_Thera ... -2010.html

(23 stuks zelfs haha)
http://lsdb.nl/set/33344/Geck-o_-_Thera ... -2009.html

En Wavolizer:
http://lsdb.nl/set/57107/Wavolizer_-_Th ... -2010.html

http://lsdb.nl/set/54861/Wavolizer_-_Th ... -2010.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2010 16:28