Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.musicincontrol.nl/index.php/ ... live-acts/

Ik wil graag weten wat jullie hier van vinden, ook al is dit stuk meer op de house gericht. Ik zie dit namelijk ook steeds meer in de Hardstyle terugkomen. Briljante DJ's als Deepack worden veel minder bekeken, terwijl zij live heel veel vets kunnen doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

het klopt wel. de oude garde die nog begonnen met vinyl worden overspoeld door jonge jongens die veel geld hadden en daardoor met de cdj's aan de slag konden.
ik zie het ook om me heen. iedereen wil DJ worden al komt dit vooral door de house muziek en (gelukkig) niet door de hardstyle.
deepack is inderdaad een geweldige dj en live zijn ze GENIAAL. inderdaad jammer dat dat soort gasten worden overspoeld door de nieuwe generatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:39 
 
Hardtraxx Newbie

Voor een deel ben ik het eens met de collum. Al ligt het voor de Hardstyle toch een tikkie anders.
Bij de reacties juichen ze Dj's toe die vooral hun eigen producties draaien maar kijk eens naar ons: Hoevaak wordt Headhunterz wel niet uitgekotst/bekritiseerd (kijk naar DefQon dit jaar) omdat hij veel zijn eigen nummers draait?

Live acts zijn bij ons nog vaak een uniqum die vaak door iedereen met open armen wordt toegejuicht.
In het collum staat dat er maar weinig Dj's zijn in de housescene die overweg kunnen met 3 platenspelers tegelijk. Maar kijk een naar het filmpje van Willem tijdens de afsluiting afgelopen zaterdag. Daar staan toch mooi 4 platenspelers die toch flink gebruikt worden door onze helden.

Hardstyle en House zijn niet te vergelijken met elkaar. Tuurlijk komen er per dag 10 ''dj's'' bij (kijk naar ons, zelf zijn we ook allemaal druk bezig met mixen en dat houden we zo ;) ) maar dat gaat nog niet tenkoste van de kwaliteit op feesten. Veel van onze helden zitten al meer dan 20 jaar in het vak (Prophet, Luna, Darkraver (misschien niet zo'n goed voorbeeld :P ), Charly en Theo) en nog vinden we ze geweldig omdat ze kwalitatief gewoon heel hoog draaien en het publiek rete goed aanvoelen.

Veel nieuwe Dj's zijn bij ons een welkome verrassing die al snel een trouwe fanbase opbouwen (kijk naar Purple op DefQon). Bij ons kan jong en oud heel goed samen en dat wilde ik graag zou houden.

Toch is ook in de Hardstyle en andere hardere stylen het belang van een eigen plaat steeds belangrijker. Maar omdat nou een slechte ontwikkeling te noemen? Door veel nieuwe artiesten krijg je veel eigen sounds en zo blijft de stijl van de muziek ook in ontwikkeling (labels daar gelaten).

Let op he heren is eigen mening dit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ben het zeker eens met Eric, de house scene is heel anders.

Mensen in de house scene lijken op de een of andere manier minder te begrijpen van zieke mixskills, en goeie platenkeus als je het mij vraagt. Ook vinden ze het allemaal wel best, zo lang er maar 1 van de bekende namen staat. Als er een onbekende naam op een hardstyle feest staat, en hij knalt... dan is het 1 groot feest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ook daar zit een groot verschil in tussen house en hardstyle.
persoonlijk vind ik house allemaal te veel op elkaar lijken dus denk ik dat je jezelf moeilijk kan tonen in die scene.
met hardstyle is dat veel makkelijker omdat we een basis hebben waarmee heel erg te varieren valt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie het effect van het veel produceren = ook draaien op feesten heel erg terugkomen, terwijl minder producerende acts zoals Prophet, Luna, Dana, Deepack, PAVO etcetera normaal niet aan bod komen, terwijl zij degene zijn die met draaitafels overweg kunnen..

En Erik: Die 2 buitenste platenspelers staan daar voor de sier.. Ik weet zeker dat 9 van de 10 artiesten ook geen 3e CD speler gebruikt. Zany wil het nog wel eens doen voor een scratch met een sampletje, Vince ook.. Maar verder is het barweinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 11:58 
 
Hardtraxx Veteran

Ik denk ook dat een deel van het publiek eerder komt voor de liedjes die er gedraait worden, dan voor de mixskills. Dat hoort het grootste deel nog niet eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mensen die ik ken die naar de house feestjes gaan, gaan volgens mij meer voor het dansen met vrouwelijk schoon dan voor de echte party zelf. Bij hardstyle zie je dit nauwelijks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:26 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Mensen die ik ken die naar de house feestjes gaan, gaan volgens mij meer voor het dansen met vrouwelijk schoon dan voor de echte party zelf. Bij hardstyle zie je dit nauwelijks.


Idd, dat zorgt ook voor de goeie sfeer op hardstyle feesten, iedereen komt zowat voor de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ik moet zeggen dat als ik weer is op een feestje ben ook om me heen zit te kijken wat voor lekkers er allemaal rond loopt maar het is niet de hoofdreden.xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haha duuh Nabster, mensen en vooral lekkere vrouwtjes kijken is het mooiste wat er is :P

Maar ik ga natuurlijk ook heen voor mn favoriete DJ's en hardstyle
Mixskills kijk ik ook wel naar, maar heb er minder mee te maken omdat ik het gewoon NIET kan xd
Ik heb het wel geprobeerd maar daar ben ik niet zo handig in :x

Je ziet iedereen ook altijd opgaan in de muziek, daarna komen de mixskills denk ik naar voren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik benw el van mening dat een goede DJ een toevoeging is op je feest. Iemand die uit het ritme mixt en gekke sprongen maakt zorgt ervoro dat je nooit in je ritme komt. Een DJ die speciale dingen kan, meer dan het overgooien van een plaatje vind ik een grote toevoeging.. Ik zeg maar zo: als je niet merkt dat hij mixt is het oke, maar als je merkt dat hij goed kan mixen, DAN ben je goed bezig.

Ik ben zelf ook nog maar een beginner met CD's hoor! Dus het is niet dat ik het even nadoe. Daarentegen word ik ook niet geboekt voor dat soort feesten ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 12:58 
 
Hardtraxx Newbie

Daar ben ik het niet helemaal mee eens John. Sfeer maak je zelf met de mensen om je heen. Een Dj draagt hier alleen aan bij.

Ondanks dat een house dj als Roog staat te draaien als een koning staan die stakkers zo stil als bomen. Terwijl ik dat bij Technoboy (niet echt de meester van het mixen) nog nooit iemand heb stil zien staan ^^ .

De markts qua dj's loopt vol ja maar de markt qua artiesten is een wereld op zich. Wij als hobbydj's kunnen draaien in een kroeg of eens op een feestje via via via maar om je dan artiets te noemen.
Een dure dj brengt niet meteen sfeer, het gaat erom als artiest hoe je het brengt. Voel je het publiek aan, staat iedereen te feesten gooi er dan geen intro in van 1,5 min, ga zelf uit je dak (groot gelijk dat Willem dit doet, je ziet dat hij het zelf ook naar zijn zin heeft). Doe je dit dan creeër je als dj/artiest sfeer en daarvoor hoef je zeker geen groot geld te vangen (zie voorbeeld van Rank 1 in het collum)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Ik benw el van mening dat een goede DJ een toevoeging is op je feest. Iemand die uit het ritme mixt en gekke sprongen maakt zorgt ervoro dat je nooit in je ritme komt. Een DJ die speciale dingen kan, meer dan het overgooien van een plaatje vind ik een grote toevoeging.. Ik zeg maar zo: als je niet merkt dat hij mixt is het oke, maar als je merkt dat hij goed kan mixen, DAN ben je goed bezig.

Daar ben ik het ook mee eens. Zoals je al zei vince, die kan echt kneiter chill mixen, vind ik echt een plus.
Verder ben ik het wel met erik eens (bedoel je trouwens spider willem?, die gast voelt idd erg goed het publiek aan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2009 23:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als je naar de hardstyle feesten kijkt is er gewoon 1 garde die je altijd terugziet, de bekende namen. (TBY,Showtek,HHZ etc.) Ik denk dat het voor beginnende producers/DJ's zeer moeilijk is om tot deze 'garde' toe te treden. Als ik naar hardstyle feesten ga zie je eigenlijk altijd weer dezelfde namen terugkomen, het komt maar heel zelden voor dat je echt nieuwe namen zie op de main o.i.d.
Ik denk daarom dus ook dat de komst van CDJ's een, gematigd, goede ontwikkeling is. Er staat nieuw talent op en het is niet zo dat er op feesten knakkers staan die simpel in elkaar mixen, bassen niet gelijk laten lopen of het tempo van 145 BPM naar 155 BPM terug naar 149BPM knallen (deze suggestie wordt wel gewekt in de column).
Elke DJ heeft een eigen sound en als je goede tracks produceert die aanslaan bij 't publiek, worden deze DJ's geboekt.
Wél is het zo dat een aantal goede DJ's af en toe vergeten worden, omdat ze niet 'mainstream' zijn. Er zijn altijd 'extremen' in het vak. Neem nou Deepack die toch wat minder mainstream tracks maakt dan HHZ. En Luna die bijna nooit geboekt wordt, ondanks dat hij goed kan mixen maar helaas niet zo heel veel tracks produceert. Ik denk dat er te vooruitstrevend gedacht wordt, wat is er mis met af en toe een DJ te boeken die vroeger goede tracks maakte, maar nu een tijdje wat minder of zelfs geen tracks produceert ik denk dat er best wel eens naar het verleden gekeken mag worden i.p.v altijd maar vooruitstrevend te zijn en alleen maar het aller aller aller nieuwste te draaien.
Er wordt binnen de hardstyle denk ik teveel in 1 straatje gedacht, ik denk dat het grote publiek niet echt out of the box kan denken en dat daarom een aantal DJ's ''vergeten'' wordt, iets wat heel erg jammer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2009 08:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

een organisator wil uiteindelijk gewoon zo veel mogelijk geld hebben en een zo geslaagd mogelijk feest. Als er een onbekende DJ op de flyers staan heeft niemand iets van dit gaat een goed feest worden, al zijn de dj's nog zo goed! Deze dj's zijn dan helaas nog onbekend en niemand wil ze zien. Mensen moeten je naam kennen, dan boeit het ook niet of je nou super goed bent... Producen is daarom handig om mensen je naam te laten kennen.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen