Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 21:47 

Hardtraxx Elite

The story begins:
Citaat:
Blutonium Boy

"Spooky Melo" is the track for the Hardstyle lovers! "Where Did i Go" is a test project between a great song writer/singer from America and me! Is it possible as a regular human to test something new, without getting chased for it?
I think it is a catchy tune (Ohrwurm) and that's the reason why we wanna publish it. This is a chance to bring the Hardstyle also closer to the comercial crowd! Why not? But after my return after a long and difficult sickness, i really realize that there is so much hate out there between artists and their fans. That's so sad by the way and it scares me that so many people are full of bad attitudes! Anyway, i love music, i love to try out new thinks!
If somebody don't like it, then they don't like it! But is this a reason for going mad and writing so many bad words down here on facebook?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 21:52 

Hardtraxx Addict

Afbeelding

Hahahaha wat
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 21:55 

Hardtraxx Addict

Afbeelding

Vond ik op zo'n FB pagina :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 22:05 

Hardtraxx Elite

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 22:27 

Hardtraxxer

Het is bij mij op Facebook echt een gekkenhuis, de helft van de updates zijn over Blutonium Boy xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 22:36 

Hardtraxx Elite

http://vine.co/v/bYPBeXELi1j

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 22:48 

Hardtraxx Veteran

Dus hij heeft advocaten die mensen financieel kapot kan maken omdat ze hun mening geven en hem voor lul zetten? Is toch niet strafbaar of wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 23:23 

Hardtraxx Veteran

Zal wel richting 'imagoschade' zitten, maar hij heeft het gedeeltelijk toch zelf veroorzaakt :lol:
Hij had, net als A-Lusion, het gewoon moeten verwijderen en er niks mee moeten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 23:24 

Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Zal wel richting 'imagoschade' zitten, maar hij heeft het gedeeltelijk toch zelf veroorzaakt :lol:
Hij had, net als A-Lusion, het gewoon moeten verwijderen en er niks mee moeten doen.

A-lusion? Heb ik wat gemist?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 23:45 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
MrBunni schreef:
patrickjeb schreef:

A-lusion? Heb ik wat gemist?

De hard, hard, gruwelijk hard gefaalde videoclip van Start Living, iemand hier op HT heeft hem nog deels als .gif in de avatar, maar weet niet meer wie.

Afbeelding

Over Blutonium Boy, dit begint toch wel heel erg triest te worden. Toen ik de track voor het eerst hoorde, dacht ik serieus dat het een parodie was op de trend waar de HS scene nu heen gaat. Maar die jongen heeft heel snel laten zien dat hij serieus meent dat dit een goed idee was. Klinkt misschien hard, maar ik denk dat dit toch wel de nasleep van zijn ziekte is geweest, want een normaal denkend en horend mens kan toch niet menen dat dit ooit enig kans op succes had. Dat hij daarna zo erg in de zelfverdediging schiet, geeft al wel aan met wat voor triest persoon we te maken hebben.

Daarnaast, als je dan toch een kick ript, waarom in fuck's naam 1 van Zatox...maar dat terzijde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 23:49 

Hardtraxx Veteran

Clip is er niet meer, maar hier staan de reacties nog :P
nieuwe-tracks-hs/a-lusion-start-living-t19605-25.html#p803207
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 00:02 

Hardtraxx Elite

Ik vind de kicks van Zatox gewoon prima ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 00:55 

Hardtraxx Veteran

Inderdaad, alleen zijn ze nauwelijks geschikt om te pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 04:09 

Hardtraxxer

Kid listens to Blutonium Boy:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152864249565387
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 09:37 

Hahahahahahahahahahahaha, alsof dat strafbaar is :')

Wat een figuur :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 10:17 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het allemaal maar een rare zaak. Je kan in ieder geval wel zeggen dat Blutonium Boy er geen doekjes om windt dat hij een grote hit wil scoren. Het is alleen erg jammer dat hij het op zo´n manier moet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 11:32 

Donateur

Citaat:
Blutonium Boy

"Spooky Melo" is the track for the Hardstyle lovers! "Where Did i Go" is a test project between a great song writer/singer from America and me! Is it possible as a regular human to test something new, without getting chased for it?
I think it is a catchy tune (Ohrwurm) and that's the reason why we wanna publish it. This is a chance to bring the Hardstyle also closer to the comercial crowd! Why not? But after my return after a long and difficult sickness, i really realize that there is so much hate out there between artists and their fans. That's so sad by the way and it scares me that so many people are full of bad attitudes! Anyway, i love music, i love to try out new thinks!
If somebody don't like it, then they don't like it! But is this a reason for going mad and writing so many bad words down here on facebook?

Eerlijk is eerlijk: hij heeft hier wel een punt. Als ik soms zie hoe opgefokt mensen reageren op iets wat net buiten de hardstyle-standaard valt dan begrijp ik helemaal wat hij hier zegt. Het hardstyle-publiek is het meest narrow-minded van alle genres die ik ken. Er is nauwelijks ruimte voor iets anders, want alles wat net iets anders dan de standaard is wordt direct afgekraakt. Want dan is het geen hardstyle.
Ik vind het ook absoluut geen schande dat iemand commercieel produceert. Brighter Day van Code Black vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld van een toegankelijk en catchy nummer. Het maakt dan toch ook geen bal meer uit wat voor genre het precies is of dat het commercieel is of niet? Nee alleen omdat het op de radio komt schreeuwt iedereen moord en brand en Code Black is een sellout. Ik vind dat zo'n bullshit.

Dus wat dat betreft vind ik het wel goed dat hij met zoiets experimenteert. Het enige probleem met dit experiment is alleen dat zijn nummer echt mega slecht is. Dan hoef je al niet meer te discussiëren over het feit of een nummer wel of niet commercieel is. Daarnaast heeft hij blijkbaar kicks geript (ik zou het niet eens meer kunnen zeggen want de gemiddelde hardstyle-kick klinkt voor mij bij haast iedereen hetzelfde) dus zijn recht op spreken vervalt totaal. Zoiets moet je niet doen en al helemaal niet als je ermee wil scoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 11:41 

Aan het typen...

Onzin, platen als Assquake, Broken Glass, Sympho en Undetected, om er maar wat te noemen worden hier erg positief ontvangen. En dat zijn nu niet bepaald doorsnee hardstyle platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:01 

Donateur

Het gaat nu niet om hardtraxx.
Ik heb aardig wat forums in de gaten gehouden toen Thera moest afsluiten op Qapital, en toen trok een vrij groot deel van de aanwezigen de conclusie dat Thera geen hardstyle draaide maar 'opgefokte hardtrance', 'debiele herrie' of 'veel te soft, ik voelde niet eens bass zoals bij Adaro' (ik noem maar wat quotes). Dat is dus zegmaar een beetje het tegenovergestelde van de meningen op hardtraxx.

Reacties waren dus voor een groot deel negatief, omdat Thera zijn stijl vrij afwijkend is vergeleken met de bekende 'raw'-DJ's. Er is een te groot deel van het publiek dat zich niet open kan stellen voor iets wat net iets anders is dan dat. Of het nou een commerciële kant op gaat of een wat moeilijkere, experimentele zoals in jouw voorbeelden: er is te weinig draagvlak voor nieuwe dingen. Dat was mijn punt en dat is ook het hele probleem waarom hardstyle zo ontiegelijk saai is geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:04 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Onzin, platen als Assquake, Broken Glass, Sympho en Undetected, om er maar wat te noemen worden hier erg positief ontvangen. En dat zijn nu niet bepaald doorsnee hardstyle platen.

En Hardtraxx is ook niet het doorsnee hardstyle publiek, dus dat is een foute vergelijking.

Verder eens met dawasiknie. Ik ben niet van iedere plaat of ieder genre, maar het tempo waarmee artiesten met regelmaat neergesabeld worden omdat ze 1x iets anders doen dan het publiek wil is erg jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:07 

Aan het typen...

Prima, dat andere publiek luistert ook o.a. House en top40. Top40 is een mengelmoes van alle stijlen, dus zij zijn ook niet narrowminded (of er ontbreekt gewoon een eigen mening in het gros van de gevallen).

Het punt is, de gemiddelde Hardtraxxer heeft niets met softe tracks die draaien om de vocalen. Dus als je gaat experimenteren met House en Pop etc. krijg je commentaar. Het grote publiek daarentegen heeft vrij weinig met hardstyle anders dan de melodieuze hardstyle. Zodra die een harde plaat te horen krijgen is het net zoals vroeger wat een kutherrie. Draait een DJ op Defqon mainstage echter Bob Marley - The Sun Is Shining, ook totaal geen Hardstyle, gaat iedereen los. Draai je TOA - Headphone Wisdom, loopt iedereen weg. De grens van toegankelijkheid en ontoegankelijkheid liggen bij het grote publiek veel meer richting het toegankelijke en van het ontoegankelijke af, terwijl op Hardtraxx dat gemiddeld het tegenovergestelde is. Dat staat totaal los van het openminded zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:10 

Hardtraxxer

Er is ook een reden dat de hardstyle liefhebbers ''Narrow-Minded'' zijn (Waar ik het absoluut niet mee eens ben). Mocht ik tracks willen horen met veel vocals en melodietjes dan was ik wel house en top40 gaan luisteren.

Ik ben hard dance gaan luisteren vanwege de harde distorted kicks, de FX effecten, de Hypersaw leadsynths etc. Als je hier teveel van gaat afwijken richting de top40 kant dan vind ik het ook niet raar dat mensen hierover gaan klagen. Zouden we hier niet over klagen dan werd de drempel om commerciëler te worden veel lager en zou je op een feest veel meer top40 hardstyle horen in plaats van hetgene waardoor ik hardstyle ben gaan luisteren.

En inderdaad, er is ook tegengeluid richting Thera dat het maar te hard en te lomp is. Prima als jij dat vindt dan respecteer ik dat, maar Thera & Co wordt je tenminste niet opgedrongen op de radio en een mainstream feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:19 

Hardtraxx Elite

Het neersabelen van artiesten is inderdaad iets waar ik me ook kapot aan erger en een van de redenen waarom ik steeds minder op Hardtraxx zit.. Al moet ik zeggen dat in dit geval het volkomen terecht is!

Er is echt wel verschil met deze track en een 'expirimentele' track.. Commercieel produceren is wat mij betreft niks mis mee, maar tracks als dit zetten Hardstyle als genre keihard voor lul. Wanneer iemand met een gejatte Swedish House Mafia melodie aan komt zetten, opgevuld met K3 achtige vocals zal je binnen de House scene een zelfde reactie krijgen. Binnen Hardstyle is de kick een van de meest onderscheidende sounds en bepalend voor de stijl van de producer. Komt er ook nog eens bij dat er heel wat uren in gaan zitten voordat een kick echt goed is, als dit dan schaamteloos geript wordt ben je wat mij betreft al het respect kwijt. Wanneer je het als artiest ook nog gaat verdedigen snap ik niet meer wat zo'n figuur te zoeken heeft binnen de HS scene.

Overigens vind ik het vrij apart dat de discussie rond Blutonium Boy nu pas echt oplaait. Een aantal van zijn oudere tracks bevatten ook al aardig wat gejatte stukken, en wat dacht je van de Blutonium Boy Sample Packs? Ongeveer 80% van de sounds in die sample packs zijn gejat uit bestaande tracks..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:23 

Hardtraxx Veteran

Basscow schreef:
En inderdaad, er is ook tegengeluid richting Thera dat het maar te hard en te lomp is. Prima als jij dat vindt dan respecteer ik dat, maar Thera & Co wordt je tenminste niet opgedrongen op de radio en een mainstream feest.

Die kun je natuurlijk ook 100% omkeren. Op een raw feest wordt artiest X & Y je opgedrongen, op een mainstream feest niet. Dat is puur een kwestie van smaak. Eigenlijk kies je er dus zelf voor om vooral de rauwe kant op te zoeken. Dat is helemaal geen probleem, maar je beperkt je wel in een redelijk breed spectrum van muziek. Dan is er inderdaad kans dat een andere kant van dat spectrum ook gedraaid kan worden op een feest.

Lyst schreef:
De grens van toegankelijkheid en ontoegankelijkheid liggen bij het grote publiek veel meer richting het toegankelijke en van het ontoegankelijke af, terwijl op Hardtraxx dat gemiddeld het tegenovergestelde is. Dat staat totaal los van het openminded zijn.

Als je dat vindt, waarom haal je het dan zelf aan? En met alle respect: er is genoeg ruimte voor mensen die graag een specifiek stukje hardstyle willen luisteren met de komst van de rauwere hardstyle stages en labels als Theracords die tegenwoordig ook prima geboekt worden. Het grote probleem is dat de ene groep het blijkbaar niet kan laten de andere groep continu te bekritiseren en andersom. DAT is het hele probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:32 

Aan het typen...

Wat haal ik aan? Ik zeg dat het Hardstyle publiek niet narrowminded is, omdat er genoeg experimenteel spul positief wordt ontvangen door zowel Hardtraxx als het grote publiek (zij het totaal andere platen). Dat narrowminded wordt altijd als excuus gebruikt als men hier iets niet wil accepteren. En waarom mensen op Hardtraxx tracks die Hardstyle verder het toegankelijke intrekken bekritiseren moge nu toch onderhand wel duidelijk zijn? De hardstyle, zoals bekend is onder het gros van de mensen beweegt steeds verder van hun af. En dan kan het wel zo zijn dat er een leuke tegenbeweginkje is, maar de gemiddelde Hardstyle plaat is er echt niet harder op geworden de laatste jaren. Sterker nog, ik denk dat ik in 2004 meer aanbod had in harde hardstyle dan dat ik dat nu heb, ondanks de kleinere scene. Maar goed daar gaat deze discussie niet over.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen