Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:09 
 

Waar staat B2S nou eigenlijk voor?
Ik had het er laatst met vrienden over, maar niemand kon het eigenlijk bedenken.
enigste wat we bedachten was Back 2 School, maar das wel een vette kutnaam voor een organisatie xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
enigste wat we bedachten was Back 2 School, maar das wel een vette kutnaam voor een organisatie xd

Maar het staat er nog steeds voor. Eerste feesten van B2S waren de Back2School feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Waar staat B2S nou eigenlijk voor?
Ik had het er laatst met vrienden over, maar niemand kon het eigenlijk bedenken.
enigste wat we bedachten was Back 2 School, maar das wel een vette kutnaam voor een organisatie xd


Juist ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:16 
 
Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
Waar staat B2S nou eigenlijk voor?
Ik had het er laatst met vrienden over, maar niemand kon het eigenlijk bedenken.
enigste wat we bedachten was Back 2 School, maar das wel een vette kutnaam voor een organisatie xd


hoezo een kut naam! Dat heet evolutie jonguh xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Back2School
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hmm ja wel logisch eigenlijk, ik dacht dat het een soort afkorting was voor 'beats'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:48 
 

Khadber schreef:
KSwoosh schreef:
enigste wat we bedachten was Back 2 School, maar das wel een vette kutnaam voor een organisatie xd

Maar het staat er nog steeds voor. Eerste feesten van B2S waren de Back2School feesten.

jammer :(
maar fijn om te weten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:49 
 

Ik zag op de Decibel Aftermovie ooit eens Back2School ergens staan, dus heb het er altijd mee geassocieerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 23:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Hmm ja wel logisch eigenlijk, ik dacht dat het een soort afkorting was voor 'beats'.

Is het ook (vandaar ook de slogan Phat Beats Only), maar de afkorting zelf staat in principe voor Back2School.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2010 16:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom maakt iedereen steeds weer een nieuw topic? Dit kan toch ook in het 'Stel je vraag' topic? :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2010 20:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Back2school is in 1996 ontstaan toen Paul Elstak (dj Paul) en Rob Jansen (dj Rob) iets vernieuwends in de dansscene wilden creëren. Dit was voornamelijk voor diegenen die de toenmalige Gabberhouse te hard vonden, zoals Parkzichtgangers en liefhebbers van de classics uit het begin van de jaren negentig. Het zo ontstane feest werd 'back2school' genoemd. Deze feesten zijn tot 2000 met enige regelmaat gegeven op diverse locaties in de Rotterdamse regio.

In 2000 bleek hoe succesvol het concept was toen het feest gemakkelijk 3.000 bezoekers trok in de Ministry of Dance (nu Outland). Hierop volgde de oprichting van het bedrijf "b2s events". b2s events ontwikkelde vervolgens nieuwe concepten waarbij ook andere locaties, als Tropicana, Nighttown, the Matrixx en AStA aangedaan werden. Ook werd er naar nieuwe muziekstijlen gezocht zoals Hardstyle en later Jump.

Zo ontstond er naast back2school, een nieuw te horen geluid: 'Hard Bass'. Dit feest was direct een enorm succes en groeide binnen twee jaar uit zijn jasje. De tijd werd rijp voor de grotere locaties in Nederland wat inmiddels heeft geresulteerd in een editie in de Statenhal te Den Haag, vele uitverkochte edities in het SilverDome te Zoetermeer en twee edities in de Jaarbeurs Utrecht. In 2006 is Hard Bass verhuisd naar de Brabanthallen in Den Bosch en dit zorgde wederom voor volle zalen.

In 2002 zette B2S een festival op waar alle harde stijlen op een buitenlocatie werden omgevormd tot één feest. Dit festival kreeg de naam Decibel en is tegenwoordig een landelijk begrip. In 2006 verhuisde Decibel naar het terrein van de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Inmiddels is Decibel uitgegroeid naar 10 area's met meer dan 100 nationale en internationale artiesten. Laatste editie van Decibel was wederom weken van te voren uitverkocht en ieder jaar wordt de lat nog hoger gelegd.

Daarnaast ontwikkelde b2s Hardcore4life; een van de hardere concepten voor de liefhebbers die proeven uit de Hardcore keuken. Ook dit werd een succes. Voor de Belgische markt kwam Project Hardcore.be, wat plaatsvond in locaties als Sportpaleis Antwerpen en Hangar 29 en Flanders Expo te Gent. Dit feest werd dermate populair, dat in 2005 de overstap werd gemaakt naar Nederland wat resulteerde in Project Hardcore.nl in een bomvolle SilverDome te Zoetermeer .

Naast de eerdergenoemde party's draaien ondertussen ook concepten Pussy Lounge en Euphoria mee in de molen van b2s. Ook zijn ze verantwoordelijk voor de altijd uitverkochte 1992is4you! feesten in Parkzicht en de zeer succesvolle Parkzicht reunions in het Maasgebouw te Rotterdam.

Daarnaast nam b2s in 2007 een grote stap om het nieuwe concept "Thrillogy" in de markt te zetten. Drie helden met drie verschillende muziekstijlen gingen optreden onder een dak. Dat was de achterliggende gedachte van het succesvolle evenement dat op 27 oktober 2007 voor het eerst plaatsvond.

Met al deze concepten in haar portfolio is b2s inmiddels een van de marktleiders op het gebied van de hardere dance-stijlen en trekt jaarlijks met al haar evenementen bij elkaar meer dan 120.000 bezoekers.

Het moge duidelijk zijn dat b2s in die afgelopen jaren enorm is gegroeid en ook voor de toekomst zijn er nog veel plannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2010 22:36 
 

waar heb je dat gevonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 11:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 12:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/


Scheelt toch niet zoveel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 12:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Markos schreef:
TkTT schreef:
KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/


Scheelt toch niet zoveel?


nee inderdaad valt reuze mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 12:42 
 

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 14:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Herstel, B2S organiseert meer feesten en vooral kleinere feestjes zoals Pussy Lounge of Back2School.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/

Blijf je wel bedenken dat het één en dezelfde organisatie is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
TkTT schreef:
KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/

Blijf je wel bedenken dat het één en dezelfde organisatie is.

Nah volgens mij zijn B2S en Q-Dance echt wel 2 verschillende organisaties... Ze werken op sommige vlakken misschien wel samen, maar het is niet een en dezelfde organisatie..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
TkTT schreef:
KSwoosh schreef:
waar heb je dat gevonden?

Ik denk wikipedia >.< of op de site van B2S zelf.
B2S organiseerd wel lekkere BETAALBARE feesten, Qdance feesten altijd zo duur :/

Blijf je wel bedenken dat het één en dezelfde organisatie is.

Weet je dat wel zeker?
Q-dance komt wel bij ID&T vandaan, maar wat de link is met b2s zie ik zo snel niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gaan wel vaak geruchten dat het één is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 17:38 
 
Artiest

Valt allemaal onder de Q-dance holding zover ik het weet :) Zowel B2S als ID&T.

Q-dance is opgericht door mensen van ID&T aangezien ze er bij ID&T geen ruimte voor krijgen. Het tegendeel heeft zich laterna dus bewezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 23:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Q en B2S komt inderdaad gewoon uit dezelfde ID&T pot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit waar het voor staat, als ze de feesten maar blijven organiseren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 12:49 
 
Hardtraxxer

ID&Q Holding B.V. is onderverdeeld in:

ID&T
B2Q -> Q-dance / B2S

ID&T, B2S en Q-dance hebben allemaal een eigen smaak, feesten en stijlen.
Het zit allemaal echter wel onder 1 holding zover ik weet.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen