Ik weet niet of ik hier in het juiste topic ben, maar vond dit wel het delen waard.
Kan m niet anders dan gelijk geven:
View on YouTube
Kan m niet anders dan gelijk geven:
View on YouTube
Goede reactie enzo.Leonidas wrote:Geert Wilders
Jij bent zeker lid van een linkse partij die de praktijken van rutte steunt?Leonidas wrote:Geert Wilders
Ik ben niet zomaar links, maar de ideeën van Wilders zijn de meest ridicule die er bestaan. Enkel gebaseerd op onderbuikgevoelens en oneliners. Geen enkel probleem opgelost tijdens de gedoogsteun en de 130 op de snelwegen heeft ondertussen een half miljard en een hoop onduidelijkheid gekost voor die 2 minuten tijdwinst.En-er-gy wrote: Jij bent zeker lid van een linkse partij die de praktijken van rutte steunt?
Ik heb nu weer met interesse geluisterd en helaas is het weer de Waarheid die wilders spreekt.. Zeg maar tegegn je liberale vrienden dat we gewoon kapot bezuinigd moeten worden omdat we al zo weinig geld hebben
Niets meer dan lof voor wilders die spreekt wat een ieder denkt
Nee hoor, ik steun Rutte zeker niet. Vervelend mannetje die Rutte. En ja de bezwaren van wilders zijn terecht. Ik vind het zelf vreselijk dom om de economie kapot te bezuinigen. Maar het gedoogakkoord heeft ook al veel bezuinigd en meneer wilders heeft zijn zin gekregen met allerlei nutteloze dingen, zoals die dierenpolitie en het 130 rijden. Verder schrijven Nazale, Khadber Dellionnl en Steffnov precies hetzelfde als ik denk dus ga ik dat niet helemaal herhalen. Zo.En-er-gy wrote:Jij bent zeker lid van een linkse partij die de praktijken van rutte steunt?Leonidas wrote:Geert Wilders
Ik heb nu weer met interesse geluisterd en helaas is het weer de Waarheid die wilders spreekt.. Zeg maar tegegn je liberale vrienden dat we gewoon kapot bezuinigd moeten worden omdat we al zo weinig geld hebben
Niets meer dan lof voor wilders die spreekt wat een ieder denkt
Maar ook dit is kortzichtig. Ik ben er 100% van overtuigd dat mensen die geen econoom zijn gewoon niet hier iets over kunnen zeggen. Politiek is zo iets ongelofelijk moeilijks dat je daar gewoon echt geen gefundeerde mening over kan hebben. Ik wil ook echt alleen maar aangeven hoe complex de situatie is. Het is pure psychologie op een niveau waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen. Ik heb in mijn vorige post wel gezegd dat ik het een belachelijk standpunt vind dat Wilders uit europa wil, maar een echt gefundeerde mening heb ik daar ook niet over. Het frustreert me alleen dat mensen het dus bijvoorbeeld baseren op het feit dat we geld hebben gegeven aan bijvoorbeeld Griekenland en daar 'niks' voor terug hebben gekregen. Je weet dat niet! Misschien hebben we juist grotere situaties voorkomen (dat was volgens mij de insteek in ieder geval) wat ons netto dus ook meer op zou leveren. Klein voorbeeldje maar hoor.Parvuz wrote:Je kan veel van Wilders denken en zeggen maar hij heeft hier zeker een punt. Je komt niet uit die vicieuze cirkel van bezuinigen door mensen meer belasting te laten betalen waardoor mensen minder kopen, waardoor minder verkocht wordt, waardoor minder geproduceerd wordt, waardoor mensen hun baan kwijt raken, waardoor mensen nog minder gaan uitgeven, etc. etc. etc.
Misschien wat kort door de bocht om het zo te omschrijven maar in grote lijnen is het wel waar.
Dat geef ik zelf gelijk toe toch?Nazale wrote:Maar ook dit is kortzichtig.Parvuz wrote:Je kan veel van Wilders denken en zeggen maar hij heeft hier zeker een punt. Je komt niet uit die vicieuze cirkel van bezuinigen door mensen meer belasting te laten betalen waardoor mensen minder kopen, waardoor minder verkocht wordt, waardoor minder geproduceerd wordt, waardoor mensen hun baan kwijt raken, waardoor mensen nog minder gaan uitgeven, etc. etc. etc.
Misschien wat kort door de bocht om het zo te omschrijven maar in grote lijnen is het wel waar.
Niks afdwalen. Eindelijk eens een discussie op hardtraxx die wél ergens over gaat. Ik ben ook lang niet overtuigd van democratie. Je kan niet (en zou niet mogen) verwachten dat een putjesschepper weet hoe de economie in elkaar steekt. Waarom zou hij dan wel een weloverwogen keuze kunnen maken wat goed voor hem is?Nazale wrote:Graag zou ik ook de discussie aanwakkeren of we wel in een democratie leven of nietEn of dat wel goed is, maar goed.
Als je het zo interessant vond, zou je je erin verdiepen, waarna je erachter zou komen dat er vrij weinig klopt van wat Wilders zegt. Maar goed, ik zal het doorgeven aan mijn liberale vrienden,,,En-er-gy wrote:Ik heb nu weer met interesse geluisterd en helaas is het weer de Waarheid die wilders spreekt..
Mee eens. Als je mensen als Rutte en ook Samson hoort zeggen dat Nederlanders hun geld moeten besteden in plaats van moeten sparen/voorzichtig zijn, dan neem ik de politiek totaal niet serieus. Vanuit die optiek snap ik heel goed dat Wilders populair is. De huidige politici zitten er grotendeels vanuit eigen belang. Iemand die vervolgens wel aanhaalt wat er speelt onder het overgrote deel van de bevolking is voor velen daarom een verrijking. Het gaat mij dan ook veel te ver om deze grote groep mensen neer te zetten als 'debielen'. De mening van Wilders is meestal niet de mijne, maar snappen doe ik hem wel.Steffnov wrote:De enige reden dat Wilders op dit moment uberhaupt nog in de politiek zit, is omdat de huidige partijen ook keihard falen in hun beleid. Geen enkele partij levert op dit moment oplossing voor de problemen die wij op dit moment in Nederland hebben, of sterker nog, voeren "oplossingen" aan die het probleem alleen maar verergeren. Daarnaast lijkt de politiek op dit moment compleet wereldvreemd, het voelt echt compleet het land en het volk niet meer aan en doet maar zijn eigen ding, voornamelijk ten behoeve van het individu.
Op dit moment is een stem op Wilders meer een stem tegen de politiek, en om die reden kan ik hem nog best begrijpen. Hij verwoordt namelijk wel een deel van de problemen die op dit moment in het land spelen, alleen zijn oplossingen zijn meestal compleet over de top en zijn manier van discussiëren gaat nergens over. Ik zal er niet op stemmen, maar de populariteit begrijp ik wel.
Mee eens. Als je mensen als Rutte en ook Samson hoort zeggen dat Nederlanders hun geld moeten besteden in plaats van moeten sparen/voorzichtig zijn, dan neem ik de politiek totaal niet serieus. Vanuit die optiek snap ik heel goed dat Wilders populair is. De huidige politici zitten er grotendeels vanuit eigen belang. Iemand die vervolgens wel aanhaalt wat er speelt onder het overgrote deel van de bevolking is voor velen daarom een verrijking. Het gaat mij dan ook veel te ver om deze grote groep mensen neer te zetten als 'debielen'. De mening van Wilders is meestal niet de mijne, maar snappen doe ik hem wel.Steffnov wrote:De enige reden dat Wilders op dit moment uberhaupt nog in de politiek zit, is omdat de huidige partijen ook keihard falen in hun beleid. Geen enkele partij levert op dit moment oplossing voor de problemen die wij op dit moment in Nederland hebben, of sterker nog, voeren "oplossingen" aan die het probleem alleen maar verergeren. Daarnaast lijkt de politiek op dit moment compleet wereldvreemd, het voelt echt compleet het land en het volk niet meer aan en doet maar zijn eigen ding, voornamelijk ten behoeve van het individu.
Op dit moment is een stem op Wilders meer een stem tegen de politiek, en om die reden kan ik hem nog best begrijpen. Hij verwoordt namelijk wel een deel van de problemen die op dit moment in het land spelen, alleen zijn oplossingen zijn meestal compleet over de top en zijn manier van discussiëren gaat nergens over. Ik zal er niet op stemmen, maar de populariteit begrijp ik wel.