Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
HS EP 2 tracks

Zany & The Beholder - Again We Will Rise / Act of Rage (FUSION098)

Label
Fusion Records
Catalogue number
FUSION098

Source: fusionbv.com

Hardtraxx Addict
1629 posts member since 2010
last seen Jan 2014
Piaaa wrote:Vind beide platen een beetje TE.
Voor mijn gevoel proberen ze het duistere te hard of te overdreven over te brengen.
Tweet mij in ieder geval nog niet helemaal te overtuigen.
:yes:

En nee ik ben geen B-Front fanboy xd
Hardtraxx Veteran
4056 posts member since 2009
last seen Nov 2018
Vind aan geen van beide iets aan :x
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Vind ze beide super dik! Vind de kicks van beide prima, knalt er hier lekker op! Ook die vocals zijn prima; nope, geen gezeik hier :D
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Piaaa wrote:
Rawbin wrote:Volgens mij vinden mensen AWWR 'hard' door de vocals.
Vind die vocals juist verschrikkelijk too overdone ...
Denk het niet, meeste mensen zullen AWWR de minste van de 2 vinden, vind ik iig wel, intro vind ik nog wel vet, maar overall voor 2 iconen...matigjes.
Vocals storen me niet, maar briljant is anders. Het zou wel heel erg zijn als vocals tegenwoordig bepalen of je plaat hard is of niet :lol:
Hardtraxx Veteran
5235 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Ik vind AWWR een vettere track dan Act of Rage, Act of Rage vind ik eigenlijk niet zoveel aan behalve de intro met die piepjes :P Die climax vind ik gewoon echt saai en de vocals zijn nog minder dan AWWR.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik vind AWWR ook een betere track dan Act of Rage. Maar het zijn natuurlijk beide wel extreme tracks, dus kan ik me voorstellen dat dit buiten de smaak van bepaalde mensen valt. Het past prima binnen mijn smaak, ik vind alleen de tracks een stuk minder dan platen zoals Who Wants This, Midnight, Annihilating, Feir Reigns Today etc.
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Lyst wrote:Ik vind AWWR ook een betere track dan Act of Rage. Maar het zijn natuurlijk beide wel extreme tracks, dus kan ik me voorstellen dat dit buiten de smaak van bepaalde mensen valt. Het past prima binnen mijn smaak, ik vind alleen de tracks een stuk minder dan platen zoals Who Wants This, Midnight, Annihilating, Feir Reigns Today etc.
Zelfde hier. Het lijkt imo ook een beetje alsof ze zichzelf hebben ingehouden tijdens het produceren of zo.
Hardtraxx Veteran
last seen Apr 2025
Nando wrote:
Lyst wrote:Ik vind AWWR ook een betere track dan Act of Rage. Maar het zijn natuurlijk beide wel extreme tracks, dus kan ik me voorstellen dat dit buiten de smaak van bepaalde mensen valt. Het past prima binnen mijn smaak, ik vind alleen de tracks een stuk minder dan platen zoals Who Wants This, Midnight, Annihilating, Feir Reigns Today etc.
Zelfde hier. Het lijkt imo ook een beetje alsof ze zichzelf hebben ingehouden tijdens het produceren of zo.

Hoe bedoel je, ik snap niet waarop je dat basseerd...
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2015
G1LL wrote:
Nando wrote:

Hoe bedoel je, ik snap niet waarop je dat basseerd...
Nou ik vind dit eigenlijk wel onder de maat als je het vergelijkt met oudere releases van hun, zoals Who Want's This, Do You Want Heavy, Annihilating etc. Ik bedoel er dus mee te zeggen dat ze voor mijn gevoel niet alles hebben laten horen wat ze kunnen met deze release. Neemt niet weg dat het gewoon een goede release is. :)
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Hoezo zijn dit extreme tracks? Ik vind vooral Act Of Rage totaal niet harder of duisterder dan de gemiddelde raw-hardstyle plaat (alleen de intro is wel erg vet).
Hardtraxx Veteran
last seen Apr 2025
Nando wrote: Nou ik vind dit eigenlijk wel onder de maat als je het vergelijkt met oudere releases van hun, zoals Who Want's This, Do You Want Heavy, Annihilating etc. Ik bedoel er dus mee te zeggen dat ze voor mijn gevoel niet alles hebben laten horen wat ze kunnen met deze release. Neemt niet weg dat het gewoon een goede release is. :)
Wat maakt die oudere tracks beter dan deze 2 dan? Heb een beetje 't idee dat mensen geneigd zijn te zeggen: ''omdat het ouder is, is het beter''. Fear Reigns Today, Who Want's This en al die andere platen zijn idd stuk voor stuk erg lekker maar hoezo zijn die tracks kwalitatief beter dan AWWR en AoR? Omdat het (''DUS'') early is?
Donateur
last seen Mar 2017
Die oude tracks hebben allemaal wat speciaals. Midnight is een klassieker, Annihilating heeft een enorm sfeervolle break en een zweverig-duistere melodie in de climax, Fear Reigns Today is zo duister als t maar kan, Who Wants This is een van de hardste nummers ooit gemaakt.
Deze 2 missen dat speciale wat al die andere platen wel hadden. Net dat stukje kwaliteit.
Hardtraxx Veteran
last seen Apr 2025
dawasiknie wrote: Deze 2 missen dat speciale wat al die andere platen wel hadden. Net dat stukje kwaliteit.
Niet voor mij :P
Donateur
last seen Mar 2017
Een kinderhand is gauw gevuld xd
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2015
G1LL wrote:
Nando wrote: Nou ik vind dit eigenlijk wel onder de maat als je het vergelijkt met oudere releases van hun, zoals Who Want's This, Do You Want Heavy, Annihilating etc. Ik bedoel er dus mee te zeggen dat ze voor mijn gevoel niet alles hebben laten horen wat ze kunnen met deze release. Neemt niet weg dat het gewoon een goede release is. :)
Wat maakt die oudere tracks beter dan deze 2 dan? Heb een beetje 't idee dat mensen geneigd zijn te zeggen: ''omdat het ouder is, is het beter''. Fear Reigns Today, Who Want's This en al die andere platen zijn idd stuk voor stuk erg lekker maar hoezo zijn die tracks kwalitatief beter dan AWWR en AoR? Omdat het (''DUS'') early is?
Nee hoor, iig bij mij niet. Ik vind oude tracks niet persé beter dan nieuwe. Wat dawasiknie al zegt, dit mist imo een beetje het speciale wat ze in hun oudere tracks wel heel goed weten te laten horen. Kwalitatief zijn het gewoon goede tracks, maar het heeft imo niks speciaals.
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
Omdat die oudere platen nog BASS bevatten! Zo simpel is het!
Hardtraxx Veteran
last seen Apr 2025
Mol wrote:Omdat die oudere platen nog BASS bevatten! Zo simpel is het!
Weet niet wat jij thuis hebt staan, maar deze 2 knallen 10 x harder dan die andere hier :p
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
G1LL wrote:
Weet niet wat jij thuis hebt staan, maar deze 2 knallen 10 x harder dan die andere hier :p
Zou me eerder afvragen wat jij thuis hebt staan dan. :P No way dat deze 2 harder zijn dan Midnight of Who Wants This.
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
AWWR kon echt een briljante plaat zijn. Een hele goede opbouw in de break met de melodie en de vocals die heel veel kracht hebben. Helaas zwakt hij aan het eind af en knalt de climax toch niet helemaal zoals ik wil. Sowieso is de track te sloom, maar daar hebben we natuurlijk de pitch voor.
Donateur
last seen Nov 2014
Dakpan wrote:
G1LL wrote:
Zou me eerder afvragen wat jij thuis hebt staan dan. :P No way dat deze 2 harder zijn dan Midnight of Who Wants This.
Inderdaad, dit dus. Of GILL, je vindt stiekem die holle pitchkicks gewoon harder klinken dan vieze basslines die je buikpijn geven..
D
Artiest
last seen Apr 2019
Midnight climax kick is imo by far de beste kick die ik ken.
Die hele plaat is voor mij overigens perfect, maar die kick knalt als de ziekte.
Vind dit geen slechte platen, maar snap heel goed dat mensen Fear Reigns Today, Midnight etc. beter vinden,
had ook wel meer verwacht, ondanks dat ik ze wel vet vind. ^^
D
Hardtraxxer
426 posts member since 2008
last seen Jan 2026
Somewhere between "Out With A Bang" and a slow hardcore track
Hardtraxx Veteran
last seen Apr 2025
Mol wrote:
Inderdaad, dit dus. Of GILL, je vindt stiekem die holle pitchkicks gewoon harder klinken dan vieze basslines die je buikpijn geven..
Dat zou kunnen, het is idd maar net hoe je het woord 'hard' definieerd he...
Donateur
last seen Nov 2014
Draai live eens 1 van deze tracks en gelijk daarna MINDBLOWING MUSIC van Thera..
Dan heeft het niet zo veel meer met definitie te maken.

Er zijn ook teveel mensen die Heady of Coone als hard definiëren.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Thera is imo outdated music