Active topics in Tracks

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
HS ID

Wildstylez - ID

Hardtraxxer
238 posts member since 2014
last seen Jan 2018
:love: :love: :love:
Hardtraxxer
593 posts member since 2014
last seen Dec 2020
Last night in the studio; Night sessions with Brenny & Wildy ... Wildstylez showing his new tracks!! Some serious big tracks coming up from this man!! ‪#‎WERHardstyle‬ ‪#‎LoseControlMusic‬

Image

:worship: :worship: :worship:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik zou dit bijna goed gaan vinden na ik gewend ben geraakt wat er vandaag de dag uitkomt. :P Midintro vind ik wel tof, climax is me te kazig en heeft pitchkicks. -.- Maar wel mooi voor de generatie die hier mee opgegroeid is.
Hardtraxxer
913 posts member since 2010
last seen 8 days ago
Heerlijk! Weet niet precies waarom maar ben sowieso wel fan van tracks zonder vocals. (Voor zover ik dat hier kan horen. :))
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 6 days ago
De intro doet me denken aan een andere Wildstylez plaat (back 2 basics?) Riedeltje in de climax ken ik ook ergens van.
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
:drool: :drool: :drool:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
holy shit :woot:
Hardtraxx Veteran
4354 posts member since 2011
last seen Jan 2016
vet. Leuk als een hardstyle plaatje mij weer een beetje gevoel meegeeft
C
Hardtraxx Addict
1375 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Rickzel wrote:ge-wel-dig :woot:
A
Hardtraxx Elite
2912 posts member since 2013
Klinkt goed, ben benieuwd naar een betere preview. :)
Hardtraxx Elite
2642 posts member since 2011
last seen 15 days ago
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Lenny wrote:Vette mid. Lekkere melo, alleen jammer dat ie niet gewoon Complex Situation kicks erin heeft gebruikt. Desalniettemin :worship:
Dit ^^
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
JA! Goede zaak dat steeds meer artiesten de 2008 sounds gaan gebruiken. Was eigenlijk helemaal klaar met hardstyle maar als Wildstylez weer pareltjes gaat maken wordt het interessant!
Hardtraxxer
625 posts member since 2011
last seen Apr 2026
Ik wist dat hier veel reacties op zouden komen :P
Artiest
947 posts member since 2010
last seen Jul 2025
Lyst wrote: Midintro vind ik wel tof, climax is me te kazig en heeft pitchkicks. -.- Maar wel mooi voor de generatie die hier mee opgegroeid is.
Bedoel je nou dat elke climax met pitchkicks kut is?
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 1 day ago
sjuul wrote:
Lyst wrote: Midintro vind ik wel tof, climax is me te kazig en heeft pitchkicks. -.- Maar wel mooi voor de generatie die hier mee opgegroeid is.
Als je Lyst kent, weet je dat hij een tegenstander is van pitchkicks.
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Mijn doen dit soort throwback plaatjes niet zoveel. Er is naar mijn mening wel een goede reden waarom de "tijdmachine hardstyle" uitstierf en dat komt omdat het niet meer lukte om echt goede nieuwe tracks in die stijl te maken met veel gevoel. Alles lijkt al gauw op elkaar en een track als deze heeft voor mij als enige waarde een soort van nostalgie omdat het lijkt op melodieën van vroeger.

Was dit vroeger een sterke track geweest, vraag ik me dan af? Waarschijnlijk werd dit toen bestempeld als weer zo'n 13/12 Scantraxx meuk. Wel vind ik het mooi dat dit soort shit gemaakt wordt voor wie er behoefte aan heeft, en dat zijn er aardig wat zo te zien :). Dit soort mid-intros zijn ook wel erg gezellig :P. Van mij hoeft het alleen niet per se om tracks "oude stijl" te maken puur om de oude stijl terug te brengen.

Misschien heb ik ook ongelijk, is dit wel gewoon een goede track voor toen en ben ik hier gewoon te oud voor. Ik sluit het niet uit :P
Aan het typen...
last seen Oct 2024
sjuul wrote:
Met hoge pitchkicks wel. Ben überhaupt geen fan van kickbasses. Doe mij maar gewoon reverse of gated kicks.
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 1 hour ago
Ja, dit stukje klinkt heerlijk!! ^^ Benieuwd hoe de kicks in goede kwaliteit klinken.
Artiest
last seen Jul 2025
Lyst wrote:
sjuul wrote:
Met hoge pitchkicks wel. Ben überhaupt geen fan van kickbasses. Doe mij maar gewoon reverse of gated kicks.
Er zitten toch geen hoge pitchkicsk in dit stukje? Als ik het goed hoor is de hoogste noot een B en dat is nou niet bepaald super hoog gepitched aangezien de meeste kicks in F/F# worden gemaakt.
Hardtraxxer
504 posts member since 2013
last seen May 2018
Heerlijk, erg benieuwd naar het eindresultaat zeg!
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 6 days ago
PNXRMX wrote:Mijn doen dit soort throwback plaatjes niet zoveel. Er is naar mijn mening wel een goede reden waarom de "tijdmachine hardstyle" uitstierf en dat komt omdat het niet meer lukte om echt goede nieuwe tracks in die stijl te maken met veel gevoel. Alles lijkt al gauw op elkaar en een track als deze heeft voor mij als enige waarde een soort van nostalgie omdat het lijkt op melodieën van vroeger.

Was dit vroeger een sterke track geweest, vraag ik me dan af? Waarschijnlijk werd dit toen bestempeld als weer zo'n 13/12 Scantraxx meuk. Wel vind ik het mooi dat dit soort shit gemaakt wordt voor wie er behoefte aan heeft, en dat zijn er aardig wat zo te zien :). Dit soort mid-intros zijn ook wel erg gezellig :P. Van mij hoeft het alleen niet per se om tracks "oude stijl" te maken puur om de oude stijl terug te brengen.

Misschien heb ik ook ongelijk, is dit wel gewoon een goede track voor toen en ben ik hier gewoon te oud voor. Ik sluit het niet uit :P
Je zet me wel aan het denken.
Artiest
last seen Jul 2025
PNXRMX wrote:Mijn doen dit soort throwback plaatjes niet zoveel. Er is naar mijn mening wel een goede reden waarom de "tijdmachine hardstyle" uitstierf en dat komt omdat het niet meer lukte om echt goede nieuwe tracks in die stijl te maken met veel gevoel. Alles lijkt al gauw op elkaar en een track als deze heeft voor mij als enige waarde een soort van nostalgie omdat het lijkt op melodieën van vroeger.

Heb je gedeeltelijk wel gelijk in. Voor velen 'oude liefhebbers' is het puur de nostalgie in de tracks wat het zo vet maakt. En Hardstyle heeft zich met de jaren kwalitatief wel degelijk ontwikkeld. Het niveau van een groot gedeelte van de hedendaagse producties ligt velen malen hoger dan de producties uit 2008/2009. Maar helaas wordt er ook heel veel uitgemolken en dan snap ik dat velen terug grijpen naar het oude vertrouwde, wat allemaal toen oh zo vet was nog. Ik sta zelf ook 10 x liever in een 'back in time' area dan een raw area, omdat die oude sound mij gewoon veel meer doet dan constant naar kicks en screeches luisteren.

Wat dat betreft is het maar goed dat in die tijd hardstyle zijn keer heeft gevonden, waardoor we de oude sound blijven waarderen. Ten opzichte van raw producties dat zo uitgemolken wordt dat het dadelijk nog compleet uitsterft en niemand het meer kan waarderen.
Aan het typen...
last seen Oct 2024
sjuul wrote:Er zitten toch geen hoge pitchkicsk in dit stukje? Als ik het goed hoor is de hoogste noot een B en dat is nou niet bepaald super hoog gepitched aangezien de meeste kicks in F/F# worden gemaakt.
Daar zit voor mij wel net de omslag. Zodra het van een soort o-klank naar een a-klank gaat. Die a-klank vind ik net zo irritant als het wrijven op een ballon en het krassen op een schoolbord.
Artiest
last seen Jul 2025
Lyst wrote:
sjuul wrote:Er zitten toch geen hoge pitchkicsk in dit stukje? Als ik het goed hoor is de hoogste noot een B en dat is nou niet bepaald super hoog gepitched aangezien de meeste kicks in F/F# worden gemaakt.
Daar zit voor mij wel net de omslag. Zodra het van een soort o-klank naar een a-klank gaat. Die a-klank vind ik net zo irritant als het wrijven op een ballon en het krassen op een schoolbord.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben het met je eens met hoe hoger, hoe minder mooi het karakter van de kick klinkt. Alleen soms moet dat ivm akkoorden en shit. Je wilt geen valse track maken :P