Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 21 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
Cover: Vazard & Delete - Zimmersion 2.0 / Formula VIP
HS EP 2 tracks

Vazard & Delete - Zimmersion 2.0 / Formula VIP (SPOON100)

Label
Spoontech
Catalogue number
SPOON100
  1. Vazard - Zimmersion 2.0YouTube
  2. Delete - Formula VIPYouTube
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 21 hours ago
Vazard & Delete - Zimmersion 2.0 / Formula VIP (SPOON100)

Label: Spoontech Records
WEB release: 27/02/2017

Tracks:
1. Vazard - Zimmersion 2.0
2. Delete - Formula VIP

Samples:
View on YouTube
View on YouTube

Bron:
Image
Last edited by MelvinFR on 16 Feb 2017 12:29, edited 5 times in total.
Hardtraxxer
74 posts member since 2013
last seen Nov 2018
:cry: :cry: :cry: :cry:

Geen Vazard - TBA :(
Hardtraxxer
495 posts member since 2015
last seen Nov 2019
Vergeleken met de originele Zimmersion vind ik 2.0 toch wel een heel stuk minder hoor. Kicks passen er totaal niet bij imo. Hopen dat ze vooral de gewone blijven draaien i.p.v. deze.
Hardtraxx Veteran
4502 posts member since 2016
last seen Apr 2026
Jammer dag de andere drie releases hier niet op komen.
Maar hopelijk gebeurt daar snel iets anders mee. kuck album kuch
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 11 days ago
Vind de originele Zimmersion ook veel vetter. Wel tof dat er een VIP edit wordt uitgebracht, maar had meer Vazard (solo) tracks verwacht, enigzins teleurgesteld. :(
Hardtraxx Veteran
4502 posts member since 2016
last seen Apr 2026
Naad wrote:Vergeleken met de originele Zimmersion vind ik 2.0 toch wel een heel stuk minder hoor. Kicks passen er totaal niet bij imo. Hopen dat ze vooral de gewone blijven draaien i.p.v. deze.
De afgelopen tijd is eigenlijk alleen maar 2.0 gedraait. Dus kleine kans helaas.
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Ik weet eigenlijk niet welke ik vetter vind
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
:love: . Ik vind 2.0 persoonlijk een stuk vetter dan het origineel en wacht er ook al een hele tijd op, dus ik ben hier erg blij mee. Jammer genoeg geen My Jam, Seeker of Fire en/of de TBA uit zijn Defqon set, maar je kunt niet altijd dubbel 6 gooien natuurlijk.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Ik denk dat ik de 2.0 versie lekkerder vind. Ik voel hem net wat meer. Maar toch heb ik echt het idee dat er veeel meer uit deze track gehaald kan worden. Ik mis uithalen in de melo die naar mijn mening perfect in deze track zouden passen
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 22 hours ago
Ze zijn gewoon allebei episch. Ik vind het ook mooi dat die andere Vazard tracks niet op deze EP staan. Laat ze nog maar even exclusief. ^^

Edit: Wel vreemd dat Delete zijn VIP's gaat releasen. Haalt wat mij betreft een beetje het speciale er van af.
Last edited by Helicaze on 16 Feb 2017 12:08, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
850 posts member since 2016
last seen May 2018
TSFH wrote:Ik weet eigenlijk niet welke ik vetter vind
Hardtraxx Addict
1115 posts member since 2016
last seen Dec 2024
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Gvd wat een feels. Belachelijk mooi :cry:

Weet neit zo goed welke ik beter vind, maar dat ze beide steengoed zijn kan ik wel zeggen (L)
C
Hardtraxxer
550 posts member since 2016
last seen Apr 2023
Mooi nummer, lekkere kicks met een heerlijke sfeer, deze gaat thuis vaak op staan :$
Hardtraxx Veteran
3890 posts member since 2013
last seen 3 hours ago
Het dorp carnavalsmaandag maar eens kennis laten maken met deze pareltjes. Lekker over de boxen van de wagen, of ze het nou leuk vinden of niet ^^

Sinds Loudness al helemaal verliefd op Zimmersion 2.0, afgelopen jaar op Defqon ook weer meters kippenvel, fantastisch dus.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 23 days ago
Net als het originele Zimmersion doet het mij vrij weinig. Niet helemaal mijn ding.
M
Hardtraxx Veteran
14191 posts member since 2013
:loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving:
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Formula VIP laat ik voor wat het is. Gezien het hier gaat over een Zimmersion 2.0 heb ik echt even geen zin om daar aandacht aan te besteden :P

Gezien de originele Zimmersion een van mijn favoriete platen aller tijde is, was ik echt ontzettend benieuwd maar ook sceptisch toen ik deze topic titel las. "Laat het alsjeblieft net zo'n parel zijn als het origineel" is het enige dat ik kon denken. Na 1x luisteren beide verrast en teleurgesteld. Verrast in de zin dat het geen verkrachting is van het origineel, want het idee is leuk en vooral de laatste climax van de preview is erg goed uitgewerkt. Ik vind alleen de eerste 4 minuten té veel lijken op het origineel, met een minimale verandering in melodie en nieuwe kicks die teveel op de achtergrond staan. Ik hoop dat dat laatste door de streamkwaliteit van youtube komt en beter klinkt in de original mix. Ook mis ik de continue afwisseling van 2 verschillende kicks, zoals dat in het complete origineel gedurende de hele plaat gebeurt. Dat was toch wel echt een typerend aspect -voor mij persoonlijk- die het origineel tot ultra diamant heeft gebracht. Jammer dat ze daar niks mee gedaan hebben. Gelukkig heeft de laatste climax uit de preview wel een andere kick, dus wie weet dat de original mix meer te bieden heeft :yes:
Hardtraxx Elite
2653 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
:loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving:
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
chas1n wrote:Vind de originele Zimmersion ook veel vetter. Had meer Vazard (solo) tracks verwacht, enigzins teleurgesteld. :(
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 21 hours ago
Magnetron wrote:
chas1n wrote:Vind de originele Zimmersion ook veel vetter. Had meer Vazard (solo) tracks verwacht, enigzins teleurgesteld. :(
Artiest
629 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Ik vind persoonlijk het hele gevoel veel beter naar voren komen in Zimmersion 2.0, voor mij echt een van de beste platen ooit gemaakt :loving:
Hardtraxxer
805 posts member since 2015
last seen Feb 2026
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
:loving: :loving: :loving: :loving:
Hardtraxx Veteran
4684 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het origineel. Bij de eerste versie, word ik op de één of andere manier veel meer mee gesleept in het verhaal van het nummer. + de herinneringen die het origineel voor mij mee brengt, zijn niet te overtreffen.

Aan de ene kant ook jammer dat het slechts om Zimmersion gaat vanuit Vazards kant, had My Jam, Seeker Of Fire & de tba ook graag gezien. Maar aan de andere kant ook wel met Helicaze eens:
Helicaze wrote:Ik vind het ook mooi dat die andere Vazard tracks niet op deze EP staan. Laat ze nog maar even exclusief.
Als ze nu gereleased worden, is de lol er sneller van af. De reacties van het publiek als bijvoorbeeld Seeker Of Fire in gemixed wordt, vind ik ook prachtig.
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
chas1n wrote:Vind de originele Zimmersion ook veel vetter. Wel tof dat er een VIP edit wordt uitgebracht, maar had meer Vazard (solo) tracks verwacht, enigzins teleurgesteld. :(
Sluit me hierbij aan. Vind het echter wel een leuk idee om 2 echte Spoontech classics in een nieuw jasje te steken voor de 100ste release.

Achteraf gezien ook wel begrijpelijk dat Delete ook deel uitmaakt van de 100ste release natuurlijk, maar ik hoop toch echt dat die andere 3 nieuwe Vazard platen snel gaan volgen.
Helicaze wrote:Wel vreemd dat Delete zijn VIP's gaat releasen. Haalt wat mij betreft een beetje het speciale er van af.
Voor deze gelegenheid vind ik juist het helemaal niet vreemd. Beide platen zijn in principe 'VIPs', alleen heeft Delete er toevallig een act aan hangen. Er ligt sowieso nog een heel arsenaal aan exclusieve VIPs klaar, dus vind het eerder vreemd dat de release van 1 VIP de exclusiviteit voor jou wegneemt. :P Al was Delete geloof ik wel van plan om een aantal VIPs te gaan releasen in de toekomst, maar hij kan ze toch niet allemaal (meer) in één set draaien.
Last edited by pim0412 on 16 Feb 2017 13:38, edited 1 time in total.